Farssin SairaalaRP

Heppatyty_666

Vanha parta
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
15 Toukokuu 2019
560
250
63
Hei!

Puhun nyt Farssin sairaalan henkilökunnan puolesta.

Olisiko teillä hetki aikaa puhua SairaalaRP:stä?

Vastaan tulee joka vuoro henkilöitä, jotka heti elvytyksen loputtua pomppaavat pystyyn ja enää ei koskekaan mihinkään.
Tähän olisi mukavaa saada muutos, sillä ko. toiminta ei tarjoa roolipeliä ensihoitajille. Myönnän että ko. huonoa roolipeliä sairaalaRP:n osalta tapahtuu myös allekirjoittaneen puolelta, sillä olettamus on että henkilö jota hoidetaan ei halua roolipelata tilannetta, ellei ko. henkilö ole tuttu, kokenut roolipelaaja Farssilla.

Toivon että tämä avaisi silmiä puolin ja toisin tilanteissa. Tarkoitus on kuitenkin pitää hauskaa, mutta ensihoidon väen mielestä sairaalaRP:n puute ei ole hauskaa. Emme kuitenkaan vaadi teitä opiskelemaan anatomiaa ja fysiologiaa tai muitakaan opuksia.

Olisi suotavaa että potilaat jatkossa roolipelatessaan kertoisivat vammoistaan, oireistaan tai tuntemuksistaan. Voitte mielestäni käyttää tässä tilanteessa sekä puhetta että /me-tekstiä.

Esim 1: Henkilöä on ammuttu aseella rintakehään: Oireina tietenkin kipu ja verenvuoto, mutta myös hengitysvaikeudet jne. Vain taivas on rajana.

Esim 2: Shakkimatti on ajanut Warrenerilla 420kmh tolppaan ja makaa maassa: Oireina tajuttomuus, verenvuoto, murtumat you name it.

Esim 3: Pertti-Mirjami on dyykannut ja räjähtänyt: Oireina mitä vaan maan ja taivaan väliltä, mutta henkilö tuskin kuitenkaan puhuisi kuin papupata ja naureskele.


Tähän ketjuun otamme myös vastaan ensihoidolle kohdistetut risut ja ruusut.
 

Asapyari

~(⊕⌢⊕)~
Vanhempi jäsen
20 Helmikuu 2020
108
159
43
Ruusuja vain 🤜🤛

Sanotaan nyt vaikka viimeisen kuukauden aikana itte vierestä seuranneena poliisipuolelta ja myös ensihoitoa itte vastaanottaneena täytyy sanoa että hienosti kyllä kaikki on rp:ttäny , ei mitään moitittavaa ensihoidon toiminnassa! 💪🚑
 

The Mikitin

Mäyrä
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
Wiki
8 Kesäkuu 2020
821
164
43
Länsi-Suomi
Minua itseä risoo vähän se, että kun olen ollut keikalla (kauan sitten) ja potilas ja hänen kaverinsa kertoivat dyykanneensa, ja kaveri räjähti pommiin. Kun kerron henkilöille, että ensihoito ei elvytä dyykkaajia, kaverusten tarina muuttuu täysin, ja he kertovat esim. että kaveri jäi auton alle.

Ensihoidolle valehtelu (esimerkiksi, ei rajoitu valehteluun) ei tarjoa roolipelaajalle muuta kuin sen helppouden, että hänet nyt nostetaan kun hän valehtelee että ei dyykannut. Ja aina ei kannata mennä mistä aita on matalin. Ensihoitajalle tilanne ei tuo mitään hyötyä, ja se pilaa ensihoitajan fiiliksen tehtävään. Ja jatkan tästä mitä Heppatyty jo sanoi, kun sinut nostetaan, et voi yhtäkkiä lähteä juoksemaan jalka murtuneena niin kuin Usain Bolt (liioiteltu, mutta ymmärrätte kyllä). Ensihoitajalle KipuRP tuo syvyyttä roolipeliin, muuten meidän työ olisi vain sitä että nostellaan kavereita ympäri saarta.

Ensihoidon puolelta (silminnäkijänä) voin sanoa sitä samaa mitä Asapyari sanoi: hienostihan meidän porukka toimii tehtävillä. Mutta muistakaa: Myös potilaalla on oma rooli roolipelin kehittämisessä eteenpäin. Ja kun et roolipelaa kipua taikka vastustat hoitoa (tai sinulla ei ole mitään kiinnostusta hoitoon), se voidaan tulkita FailRP-säännön rikkomiseksi.

Lyhyesti: Kaikilla on mahdollisuudet parantaa omaa roolipeliään, potilaalla sekä ensihoidolla. Tehdään Farssista yhdessä parempi paikka roolipelata monipuolisesti!
 

Masi

Ylläpito
Ylläpitäjä
Moderator
Vanhempi jäsen
Wiki
13 Huhtikuu 2019
938
173
43
Ruusuja tulee juu. Hyvää rp:tä suurin osa lansseista vetää. Risuja sen verran että osa lansseista jättää sen sairaalarp:n liian lyhyeks. Tyylillä elvyttää -> tossa sulle vähän buranaa ja nähää joskus. Pitäs vaan rohkeesti lanssien luoda sitä jatkorp:tä esimerkiksi poliiseille ja rikollisille jotka sitä tilanteesta kaipaa.
 

Heppatyty_666

Vanha parta
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
15 Toukokuu 2019
560
250
63
Ruusuja tulee juu. Hyvää rp:tä suurin osa lansseista vetää. Risuja sen verran että osa lansseista jättää sen sairaalarp:n liian lyhyeks. Tyylillä elvyttää -> tossa sulle vähän buranaa ja nähää joskus. Pitäs vaan rohkeesti lanssien luoda sitä jatkorp:tä esimerkiksi poliiseille ja rikollisille jotka sitä tilanteesta kaipaa.

Tästä pitäisi poliisienkin keskustella ihan keskenään, eilen asekaupan ryskäyksen jälkeen kerkesin vasta nostaa poliisit, kipulääkitä ja paikata verenvuotoja alustavasti niin osa pomppii jo autoihin ja häviää kun tulee toinen poliisikeikka..
 

HezeGamer

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Heinäkuu 2020
34
29
18
Risu.

Olen saanut reilun palan Farssin pelastuslaitoksen kivunhoitoRPstä ja en tiedä, onko tämä aihe, mikä pitäis tuoda esille, mut jos vaikka lääkäri (huomioi, että sanoin lääkäri, ei apulaislääkäri) on määrännyt fysioterapiaa, mutta kyseinen lääkäri, joka on määrännyt sitä fysioterapiaa ei ole esim. paikalla/ei pääse paikalle, milloin fysioterapia-aika olisi määrätty, miksei vaikka toinen lääkäri/apulaislääkäri tai vaikka johtava ylilääkäri voisi suorittaa fysioterapiaa? Kun mua on se jotenkin jääny mielen päälle, kun jotkut on sanonu mulle, että: "tähän mä en pysty puuttumaan, koska tätä on toinen lääkäri sulle määränny, en minä"-tyylillä, kun mulle oli tullu jatkoRPtä useammasta tilanteesta, mutta miten tämä pitäis estää saamasta hoitotoimenpidettä, jos on joku toinen lääkäri määränny sitä?


Ruusu.

On oikeasti hienoa, että kuitenkin näkee, että jotkut yrittää luoda jatkoRPtä, mutta kun on samaan aikaan myös surullista, jos vaikka joku kieltäytyy siitä ja sitten vaan siirtyy eteenpäin, niinku mitään ei ois tapahtunu. Ja mun mielestä se, että jotkut tuo IRL-tyylistä RPtä vaikka sitä ei oo pakko tuoda, on aivan huikeaa, joten siitä nostan isoa hattua ja kuitenkin, monella ei saata ehkä olla intoa RPttää ensihoitoa, kun joskus pitää mennä läpi useimpia tuntia ja sitten sitä istuukin yksin ensivasteen ratissa, kun keikkaa kilisee joka toisen perään puhelimeen ja siinä vaiheessa sitä ollaankin jo koetuksella, joten nostan hattua siitäkin, että kuitenkin löytyy sellaisia ihmisiä, jotka yrittää pitää pinnaa ja yrittää auttaa ihmisiä RPssä joko henkisesti tai fyysisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Meillä on potilastietojärjestelmä juurikin sitä varten, että joku toinen voi jatkaa toisen aloittamaa sairaalaRP-tilannetta potilaan kanssa, jos sama ensihoitaja ei ole paikalla. Kuitenkin muutaman kerran tästä joku on suuttunut, kun toinen hoitaja on "varastanut" potilaan toiselta, josta johtuen jotkut eivät välttämättä halua jatkaa tilannetta toisten puolesta, varsinkaan, jos tilanne vaikuttaa erikoisemmalta.

Itse toivoisin, että ihmiset uskaltaisivat loukata enemmän. En siis tarkoita, että onnettomuuksia pitäisi olla enemmän, vaan että uskallettaisiin pelata sitä, että tulee vakavampia vammoja, jotka voivat vaikuttaa hahmon tulevaisuuteen. Monella tuntuu kuitenkin tämä olevan edelleen peli, jossa omalle hahmolle jonkun huonon ominaisuuden kehittäminen olisi vain hidaste sille, että saadaan maksimi hyöty irti...
 
  • Like
Reaktiot: HezeGamer

HezeGamer

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Heinäkuu 2020
34
29
18
Meillä on potilastietojärjestelmä juurikin sitä varten, että joku toinen voi jatkaa toisen aloittamaa sairaalaRP-tilannetta potilaan kanssa, jos sama ensihoitaja ei ole paikalla. Kuitenkin muutaman kerran tästä joku on suuttunut, kun toinen hoitaja on "varastanut" potilaan toiselta, josta johtuen jotkut eivät välttämättä halua jatkaa tilannetta toisten puolesta, varsinkaan, jos tilanne vaikuttaa erikoisemmalta.

Itse toivoisin, että ihmiset uskaltaisivat loukata enemmän. En siis tarkoita, että onnettomuuksia pitäisi olla enemmän, vaan että uskallettaisiin pelata sitä, että tulee vakavampia vammoja, jotka voivat vaikuttaa hahmon tulevaisuuteen. Monella tuntuu kuitenkin tämä olevan edelleen peli, jossa omalle hahmolle jonkun huonon ominaisuuden kehittäminen olisi vain hidaste sille, että saadaan maksimi hyöty irti...

No täähän se ois. Kun olis niin monta tapaa miten RP laajentuisi ja miten pelastuslaitos työllistyisi entistä enemmän, vaikka ei pelastustehtäviä ilmesty puhelimen ilmoituksiin. Ja myös sitten, on toki mahdollisuus RPttää Farssin ulkopuolella ja pitää potilasrekisteriä ajan tasalla esim. Milloin on viimeksi suoritettu leikkaus tai MRI-skannaus. Toki en ole tietoinen, RPtetäänkö miten Farssin ulkopuolella Discordissa tai täällä Foorumeilla, kun en Farssin pelastuslaitoksen työntekijä ole, mutta kun se juttu on, se ei ole mahdotonta RPttää, vaikka ei olisi itse servulla. Tällä tavalla estäisi sen, että muiden potilaita ns. "ryöstettäisiin" kun eikö jokaisella pelastuslaitoksen työntekijällä ole nimenomaan se saa tavoite, eli pelastaa ja auttaa muita Farssin pelaajia RPssä tai tavallaan puhaltaa samaan hiileen niin sanotusti?
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Leikkauksia ja kuvauksia tehdään kyllä melkein joka päivä. Itsekin kuvasin yhden potilaan eilen. Kuitenkin nämäkin tuppaavat olemaan sellaisia, että ne saadaan keralla hoidettua, eikä niihin myöhemmin palata.

Joku voi tähän tietysti heittää, että ensihoito voisi vaan keksiä potilaille pahempia vammoja, mutta eipä siinä oikein voi sanoa, että on jotain vakavaa, kun potilas sanoo, ettei ole kipuja ja kävelee normaalisti ympäriinsä.

Haluan myös muistuttaa, että "tajuttomana" saa käyttää /me-komentoja kertomaan esim. vammoista tai vaikka että ei ole pulssia. Hoitajalla olisi paljon mukavampaa kun ei RPtä tilannetta yksin ja ei tarvi itse keksiä kaikkea. Potilas myös itse tietää mitä on käynyt ja voi ohjeistaa hoitajaa oikeaan suuntaan esim. "Palovamma" tai "lyöty puukolla"...

Niin ja sitten se, mitä ollaan pyydetty jo ikuisuus: Voisiko ensihoito saada raahaa-toiminnon?
 
  • Like
Reaktiot: HezeGamer

The Mikitin

Mäyrä
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
Wiki
8 Kesäkuu 2020
821
164
43
Länsi-Suomi
Tämä Alluusion viestin viimeinen rivi on piinannut meitä jo aika kauan. Ja sen lisäksi, voisimmeko saada:

-Pelinsisäinen potilasrekisteri (tabletilla)
-Parannuksia laatikkolanssin jarruihin
-Vedä-toiminto

Näitä olemme jo monta kuukautta pyytäneet. Näiden uudistusten myötä työmme laatu paranisi omasta näkökulmasta paljon. Ja se vielä tähän sanottakoon: poliisit ovat saaneet vaikka mitä uusia leluja, jotka ovat herättäneet kateutta joissakin ihmisissä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Like
Reaktiot: Jurppa123

Heppatyty_666

Vanha parta
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
15 Toukokuu 2019
560
250
63
Tämä Alluusion viestin viimeinen rivi on piinannut meitä jo aika kauan. Ja sen lisäksi, voisimmeko saada:

-Pelinsisäinen potilasrekisteri (tabletilla)
-Parannuksia laatikkolanssin jarruihin

Näitä olemme jo monta kuukautta pyytäneet. Näiden uudistusten myötä työmme laatu paranisi omasta näkökulmasta paljon. Ja se vielä tähän sanottakoon: poliisit ovat saaneet vaikka mitä uusia leluja, jotka ovat herättäneet kateutta joissakin ihmisissä.

Myös se vedä-toiminto. Eilenkin oli pakko keskellä moottoritietä elvyttää kun ei ole mahdollisuutta siirtää henkilöä turvallisempaan paikkaan.
 
  • Like
Reaktiot: HezeGamer

The Mikitin

Mäyrä
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
Wiki
8 Kesäkuu 2020
821
164
43
Länsi-Suomi
Ja kun kerran potilasturvallisuudesta puhutaan: jos mietitte mitä oikeassa elämässä tehdään kun ihminen menee syystä tai toisesta tajuttomaksi keskelle tietä? Henkilö siirretään turvallisempaan paikkaan ja aloitetaan asiaan kuuluvat toimenpiteet. Nykytilanne on siis myös hyvin epärealistinen. Ja jos sotketaan jotakin sääntöjäkin tähän: hahmon pitää kunnioittaa henkeään. En itse menisi elvyttämään potilasta keskelle vauhdikkaasti kulkevia autoja tälleen oikeassa elämässä.
 

Pottu

Vanhempi käyttäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
Vanhempi jäsen
5 Lokakuu 2019
469
177
43
Potato field
Itsehän olen ollut aina sen realistisuuden puolella lanssiRp:ssä, joten mielestäni lanssi on ajautunut täysin oikeaan suuntaan. Myönnän itsekkkin aina välillä poliisina pitkät hoitotoimenpiteet jää väliin, koska usein tilanne on helvetin hetkinen, esimerkkinä eilinen case jossa kesken hoitotoimenpiteen alkaa tarkkuuskivääri laulamaan, siinä vaiheessa ei hirveästi tunnu siltä että jään makaamaan tarkkarin ruuaksii siihen tilanteeseen enkä nouse ja vastaa tuleen suojellen muita. Toivoisin joihinkin tilanteisiin myös lanssilta tilanne tajua tämmöisiin caseihin, esim juuri jos jossain hektisessä tilanteessa voitaisiin mennä lyhyemmällä ja nopeammalla kaavalla, kuin rauhallisessa tilanteessa voisi pelata pidemmin ja rauhallisemmin.
 
  • Like
Reaktiot: Alluusio

The Mikitin

Mäyrä
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
Wiki
8 Kesäkuu 2020
821
164
43
Länsi-Suomi
Ja yleensä (en tiedä muista) olen ainakin itse tehnyt poliisikeikkojen kannalta silleen, että en venytä sitä hoitoa yhtään enempää kuin tarpeellista kun tietää että teillä on kiire. Ja kun niitä keikkoja oireiden/tapahtumien vakavuuden takia pitää venyttää, niin huomaan usein sen, että potilaalle tulee semmoinen "Voi kökkö, kaikki kiva jää välistä"-fiilis. Toki, ymmärrän sen kyllä täysin.
 

HezeGamer

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Heinäkuu 2020
34
29
18
Myös se vedä-toiminto. Eilenkin oli pakko keskellä moottoritietä elvyttää kun ei ole mahdollisuutta siirtää henkilöä turvallisempaan paikkaan.
Mun mielestä olis toi ''laita ajoneuvoon'' toimintokin kova, että vois sit RPttää, kun paarit menee lanssin sisään ja myös ''¨kanna''-komento, jos ette saa vedä-toimintoa.
 

Heppatyty_666

Vanha parta
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
15 Toukokuu 2019
560
250
63
Mun mielestä olis toi ''laita ajoneuvoon'' toimintokin kova, että vois sit RPttää, kun paarit menee lanssin sisään ja myös ''¨kanna''-komento, jos ette saa vedä-toimintoa.

Kantaahan voi kuka tahansa mutta se on aina arpapeliä millon toisen saa kantoon.
 

The Mikitin

Mäyrä
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
Wiki
8 Kesäkuu 2020
821
164
43
Länsi-Suomi
Ja meillähän on tuo laita ajoneuvoon kohta kyllä, mutta sitä ei käytetä.
 

Pottu

Vanhempi käyttäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
Vanhempi jäsen
5 Lokakuu 2019
469
177
43
Potato field
Se on todella tarkka pelaajan ja sen autoon laitettavan positioneista, ainakin mitä viimeksi sitä käytin, sekä siinä on aika helppo miss clikata kohtaan "lähetä vuodeosastolle" nimimerkillä kokemusta on