Kokeilulliset ääniparannukset palvelimella

Farssille otetaan tänään kokeiluun uusi äänijärjestelmä. Uusi äänijärjestelmä mahdollistaa 3d puheäänen käytön pelitilanteissa. Tämä ei edellytä pääsääntöisesti pelaajilta mitään toimenpiteitä. Huomioikaa kuitenkin, että nimensä mukaan tämä on kokeilullista. Ongelmia saattaa esiintyä. Jos ongelmia ilmenee niin päätetään erikseen jatkosta.



Joillain pelaajilla voi ongelmaksi muodostua seuraavanlainen crash. Alla ohjeet sen oletettuun korjaukseen. Mikäli tämä ei toimi tai keksit jonkun muun korjauksen, ilmoitathan siitä, että voimme viedä viestiä eteenpäin.

594

JOS pelaajilla tulee ongelmaa ylläolevan kaltaisen crashin kanssa toimi seuraavasti. Oleellisana kohtana on tuo otsikkorivin "audio.dll". Tämä tarkoittaa, että tietokoneesi ei syystä tai toisesta pysty nykyisillä asetuksilla prosessoimaan 3d äänimaailmaa oikein.

1. Mene ohjauspaneeliin ja valitse "Ääni" tai suoraan "äänilaitteiden hallinta".
2. Valitse käytössäoleva äänilaita (allaolevassa kuvassa "sankakuuloke"). Paina sitä oikealla ja valitse "ominaisuudet"
3. Valitse välilehti "Tilaääni"
4. Tarkista, että kohta "Tilaäänimuoto" on "EI KÄYTÖSSÄ"!!!!!!!
5. Tarkista että käytössäsi ei ole mitään muita äänihallintaohjelmia, joissa on surround asetuksia. Jos on käännä surround eli 7.1 asetukset pois päältä.
6. Joudut sulkemaan pelin täysin ja liittymään peliin uudelleen.


595
 
Viimeksi muokattu:

M4ketech

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
26 Huhtikuu 2019
174
110
43
Ei ainakaan kaatunut, mutta aivan jäätävä hirvitys. Olin sairaalan sisällä kioskissa ja kuulin esimerkiksi ulkoa kaikki vaahtosammuttimet ja puheet ovelta.

Sitten kun olin oven ulkopuolelle niin toinen tuli juttelemaan, äänet on todella hiljasella vaikka henkilö on ihan vieressä. Myöskin jos henkilö liikkuu paikallaan (pyörähtää) vähänkin niin ääni ns. pätkäsee aivan hetkeksi. Tämä äänen hiljaisuus on kaikkien kanssa.
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,274
2
1,441
113
Ei ainakaan kaatunut, mutta aivan jäätävä hirvitys. Olin sairaalan sisällä kioskissa ja kuulin esimerkiksi ulkoa kaikki vaahtosammuttimet ja puheet ovelta.

Sitten kun olin oven ulkopuolelle niin toinen tuli juttelemaan, äänet on todella hiljasella vaikka henkilö on ihan vieressä. Myöskin jos henkilö liikkuu paikallaan (pyörähtää) vähänkin niin ääni ns. pätkäsee aivan hetkeksi. Tämä äänen hiljaisuus on kaikkien kanssa.
Tuo varmasti johtuu siitä, että ihmiset eivät vielä ole ymmärtäneet, että jos heillä on huuto päällä se oikeasti kuuluu pidemmälle. Tähän on mahdollista myös laittaa line of sight päälle, eli jos välissä on jotain niin ääni ei kuulu. Tässä ongelmaksi tulee kuitenkin sitten epärealisiset kulmat jne jne jne...