RDM

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

SpeedyZ

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
17 Maaliskuu 2020
49
54
18
Ilmoitettavan henkilön nimi(jos tiedossa): Tukee ja Ana Aika ja päivä: 25.1 klo: 17:55 Rikottu sääntö: RDM Lyhyt kuvaus tapahtuneesta: Pyysin kyytiä keskimaalle kahdelta henkilöltä ja he lupasivat antaa kyydin, mutta ensin myyvät yhden pyssyn. Pääsimme paikalle ja toinen henkilöistä alkoi tehdä kauppaa ja paikalle pamahtivat Tukee ja Ana. He yrittivät ottaa meitä kiinni, mutta kuski lähti ajamaan niin Tukee ja Ana päättivät renkaiden sijaan ampua suoraa päähän. Todisteet:

Valitsen käsitteliäksi @Junnu
 

Tuke

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
23 Heinäkuu 2019
65
83
18
Juu tosiaan jos ei ase pelota niin tuossa on lopputulos. Tilanteen jälkeen kun veimme teitä sivummalle niin selitit kuinka et ollu osallisena tähä myyntiin taikka et tunne näitä henkilöitä. Clipissä tulee ilmi että tunnet heidät ja he vielä kysyvät sinulta onko ase mukana ja vastaat kyllä. Minusta tuo vaikuttaa siltä että olet aika mukana tässä myynnissä.

Tilanteessa tuo joka myy itse asetta on yksin ja osotamme häntä kahdella aseella ja hän päättää vetää aseen vaikka te isutte autossa lähdössä karkuun.

Sanoimme tilanteen jälkeen että jos olisitte pysähtyny ja antautunut suosiolla niin ei olisi tarvinnut ampua. Tilanne meni luodiksi teidän omasta toimesta. :)

#voitkotuodakamatteholle
 

ANa

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Elokuu 2019
60
56
18
Aloitetaan siitä mitä Tuke sanoi, 5min klippi todisteeksi, tästäkin on jankattu jo kuinka kauan.
Väitit tilanteen loppupuolella ettet tunne kahta henkilöä millään tapaa ja pyysit elvytystä ja tavaroiden palauttelua. Videolla huomaa että tunnet kaksi henkilöä nimeltä. Kuten videolla näkyy tulemme Tuken kanssa paikalle, aikeenamme nostattaa teidän kädet ylös jotta voisimme jutella asioista jota laitatte Twitteriin. Kuitenkin kuten videolta näkee, meidän tullessamme paikalle ja nostaessamme aseiden piippuja kohti alkaa autosta ulkona oleva henkilö juoksentelemaan ja lopulta kaivaa aseen ja ampuu meitä kohti. Tiesimme autossa olevan henkilön olevan myyjän kaveri joten tiesimme että hän tietää mitä on tapahtumassa. Itse voin sen verran sanoa että en edes sinua huomannut vänkärin paikalla, vaan huomasin vain kuskin ja ulkona olevan henkilön. Kuten Tuke sanoi kommentissaan ja miten minä itsekkin pelissä asian ilmoitin, että jos ette olisi panikoineet autossa tai auton ulkopuolella, olisi luotisateelta vältytty.
Mielestäni tilanne meni jokaisen kohdalta huonosti ja kuten pelissäkin ilmotin, olisin halunnut vain jutella asian läpi ja tehdä jengirptä ilman pakollista ampumista. Henkilö joka päätti vetää aseensa ulos antoi teille mielestäni kuolemantuomion koska tiesimme että olitte samaa porukkaa, ja jos yksi ampuu, voi olettaa että muut ampuvat mukana ja olimme Tuken kanssa vain nopeampia ja parempia ampumaan.
 

Tuke

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
23 Heinäkuu 2019
65
83
18
Juu tosiaan selitit maassa jotain että: "Tuokaa pliiiis kamat teholle mutta en sit muista mitää". Oletko siis valmis rikkomaan sääntöjä parin aseen takia? "Et saa harrastaa rikollista toimintaa tuntiin herättyäsi teholta" Aseen kantaminen on rikollistatoimintaa.
 

Vils

Alkoholisti, hökäle.
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
356
131
43
24
Turku
Sitten pojat ottakaa rauhallisemmin ja kertokaa asiat asiallisesti. @Tuke & @ANa valitkaa itsellenne yhdessä käsittelijä.

Huomasin myös clippiä katsellessani, että tämän Fugitiven mies myös huutaa kädet ylös sinun kanssa @Tuke oletan myös että olet tietoinen että jengiläiset tekevät rikolliset toimintansa omassa porukassaan eikä toisten jengien jäsenien kanssa tai niin sanottujen "Freelancereitten" kanssa.
 

Tuke

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
23 Heinäkuu 2019
65
83
18
En sit tiedä miten ei olla oltu asiallisia. Voisit toki selventää.

Elikkä tosiaan tämä fugitive kuski tekee minulle töitä ja pyysi suojelua ja tajusimme samalla että samat jannut on postaillu twitteriin asiattomia päivityksiä joten ajattelimme jututtaa heitä.

Sit tullaan siihen että zaksy kuuluu omaan jengiin ja silti pyörii aseet kannossa muitten ”randomien” kanssa. Tässä koitetaan löytää meistä se vika vaikka totuus on se että zaksy omalla virheellään ajoi itsensä väärään paikkaan väärään aikaan. Hän ei olisi edes saanut nousta auton kyytiin koska tiesi että autossa olevat menevät myymään asetta eli harrastamaan rikollista toimintaa.

Itse haluaisin sen 5min clipin jotta tulee selville että zaksy ei esim pyörinyt jo aikasemmin heidän kanssaan.

Valitsemme @kalanaamio
 

Tuke

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
23 Heinäkuu 2019
65
83
18
En sit tiedä että miten te yp luulette että nykyään servulla voi ns. uudet pelaajat saada mahdollisuuden päästä johonkin jengiin jos heidän kanssaan ei saa ns. pyöriä tai esim tehdä töitä heille. Muistaakseni Ike mainitsi silloin jotain että on ihan ok että jengeillä on työntekijöitä. Mietin tässä myös sitä että miksi jengit ei saisi harrastaa ns. suojelua. Tossa meidänkin tilanteessa @jenkx08 :llä ei ollut edes asetta kun huusi kädet ylös.
 

SpeedyZ

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
17 Maaliskuu 2020
49
54
18
5min clippiä ei löydy koska olin juuri saapunut peliin. Pointtina oli, että olisitte ampuneet kumeja pään sijaan, koska en ollut varsinaisesti tilanteessa osallisena. Vasta autoon hypättyäni sain tietää, että kyydin antajat tekevät ensiksi yhden asemyynnin ja sitten he kyydittävät minut keskimaan tallille.
 

ANa

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Elokuu 2019
60
56
18
Mistä minä voisin tietää että oletko
"varsinaisesti ollut tilanteessa osallisena" yhtä hyvin olisit voinut olla 100% mukana asemyynnissä, valmiina ampumaan meidät.

Eikä ongelma ole meidän jos hyppäät kaveriesi kyytiin ja he päättävät mennä kanssasi myymään asetta.

"Olisitte ampuneet kumeja pään sijaan."
Eikö renkaisiin ampuminen olisi samalla tapaa RDM jos siitä ei kerrota etukäteen, kuin että sinut ammuttaisiin autoosi.
 

kalanaamio

Vanhempi käyttäjä
Ylläpitäjä
Moderator
Vanhempi jäsen
12 Helmikuu 2020
120
66
28
Terve ja heipähei!

Tilanne siis mennyt niin että Ana ja Tuke on tehnyt feikkioston palvelimella. Ajatuksena jututtaa myyjiä aseiden myynnistä twitterissä.
Idea on hyvä ja tätä on tietääkseni tehty jo hyvin pitkät ajat, mielestäni twitter ei aseiden myyntipaikka ole ja toivon että tälläistä toimintaa ei rajoiteta jatkossakaan.

Itse tapahtumaan.

Ana ja Tuke saapuu paikalla toteuttamaan suunnitelmaansa, nousevat autosta pois ja osoittavat aseettomia aseillaan käskyttäen että kädet pystyyn. Zaksy ja kumppanit kuitenkin koittavat pelastautua tilanteesta lähtemällä ajamaan (fearRP),jolloin alkaa kuulaa sataa. Miksi Zaksy ja kumppanit eivät tästä tilanteesta mitää rp:tä saanut? Ajoitte itse itsenne siihen tilanteeseen jossa ampujilla ei juuri muuta vaihtoehtoa jäänyt, he olettavat pahinta. Eli sitä että jokaisella teistä on ase ja alattekin käymään vastarintaa. Mikä teitä olisi estänyt ajamaan nurkan taakse ja sieltä käsin puolustamaan itseänne ja kavereitanne?

Aina ei voida lähteä nojaamaan tähän uuteen linjaukseen syynä että vastapuoli ei tarjonnut tilanteessa meille mitään rp:tä. Varsinkaan jos ette ole valmiita itse sitä antamaan.


Itse en näe tässä sääntörikettä kenenkään muun kuin reportin kirjoittajan kohdalla, mutta sitä tämä reportti ei käsittele. Mieti jatkossa kenen kanssa pyörit, et voi puolustautua tietämättömyydelläsi. Ei se vastapuolikaan mitään tiedä ja siksi myös valmistautuu siihen pahimpaan.


Odotellaan vielä myös @Junnu mielipidettä asiaan.






Hahmon hengen kunnioittaminen
  1. Pyri aina kunnioittamaan hahmosi henkeä roolipelatessasi
    *sovellusesimerkki: 2 vs 1 tilanteessa et saa tehdä vastarintaa mikäli olet yksin (ei aktiivisissa tulitaistelussa)
    *sovellusesimerkki: Olet tulitaistelun keskellä, etkä kuulu tilanteeseen. Sinun tulee näyttää selvästi osallisille ettet kuulu tilanteeseen, tällöin sinua ei voida myöskään ampua (sovella RDM sääntöön, ellet ole jäänyt hengailemaan tilanteeseen)
  2. Et voi pelata asenteella tämä on vain hahmo, pyri pelaamaan tilanteet todenmukaisesti
    *sovellusesimerkki: Olet takaa-ajossa ja ajat bensatankkiin, hahmoasi tulee sattua etkä voi lähteä jatkamaan matkaa ajatuksella "Tää on vaa yks sairaalareissu" (Sovella FailRP sääntöön)






 

Junnu

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
5 Tammikuu 2020
104
58
28
Dodi Mörö!

Aloitetaan nyt vaikka taas tässä tilanteessa käymään läpi tämä roolipelitaso. Mitä roolipelillistä hyötyä tästä tilanteesta kumpikaan sai?

Ensinnäkin Zaksy, miksi teidän porukka ostelee/myy aseita keskellä keskustaa? Eikö se nyt ole ihan viho viimeinen paikka hoitaa rikollista toimintaa kun kartalla olisi miljoona, muuta paikkaa myydä aseita ja vielä saada siihen roolipelin tuntua kun myy ne jossain piilokujilla etc..

Sitten tämä itse tilanne, teillä on mahdollisuus antaa roolipelillinen tilanne jos olisitte nostaneet kädet ylös tullut autosta pihalle ja toimineet niinkun ryöstäjä pelaajat käskevät, tai olisitte saaneet takaa-ajo tilanteen, mutta ryöstäjät taas sitä eivät teille suoneet vaan ampuivat suoriltaan.

Tuke ja Ana teidän hommasta olen kalanaamion kanssa samaa mieltä siihen asti, kun alatte ampumaan suoriltaan keskustassa heidät henki hieväriin. Tässä tilanteessa olisitte voineet antaa takaa-ajo tilanteen esim jonnekkin pois keskustasta, koska siellä ovat siviilitkin vaarassa, ja hoitaa tästä sitten tilanteen niin kun parhaaksi näette.

Summasummaarum, tässä tilanteessa jos jompikumpi osapuoli olisi antanut roolipeliä toiselle, tilanne olisi ollut täysin eri ja te olisitte voineet jopa nauttia tilanteesta molemmat..

Henkilökohtaisesti en antaisi tästä tilanteesta rankkua kummallekaan osapuolelle vaan haluasin, että te kundit miettisitte oikeasti miten roolipelata nämä tilanteet niin, että molemmat osapuolet saisivat näistä räiskintä tilanteista myös sitä ROOLIPELIÄ, eikä vaan paskan makua suuhun.

Ja tosiaan mitä tulee noihin clippeihin, niin laittakaa ne clipit semmosenaan että niistä oikeesti käy ilmi koko tilanne..
Eli mielellään se vähintään 5min clippi.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.