SAIRAALAN UUDISTAMINEN

Neycs

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
44
63
18
Helsinki
Sairaala tarvitsisi 5 uudistavaa asiaa, joka oikeasti helpottaisi lanssien toimintaa, ja parantaisi niin sanottua lanssiRPtä.

1. Helikopterin sekä ajoneuvojen hinnan alennus / tekeminen ilmaiseksi.
2. Vedä sekä laita ajoneuvoon laittaminen työvuorossa olevilla lansseilla.
3. Verenvuodon tyrehdyttäminen taitoksilla, eli sideharson tilalle taitos f6 menuun, tai sitten pirkkaniksein hoitamisen salliminen jälleen.
4. Elvari/sideharsokaapin siirtäminen alakertaan, sieltä yläkerran toimistolta.
5. Sairaalan rauhoittaminen, eli sama homma kun firmoilla tällä hetkellä.

Ystävällisin terveisin
Ensihoito
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Sairaala tarvitsisi 5 uudistavaa asiaa, joka oikeasti helpottaisi lanssien toimintaa, ja parantaisi niin sanottua lanssiRPtä.

1. Helikopterin sekä ajoneuvojen hinnan alennus / tekeminen ilmaiseksi.
2. Vedä sekä laita ajoneuvoon laittaminen työvuorossa olevilla lansseilla.
3. Verenvuodon tyrehdyttäminen taitoksilla, eli sideharson tilalle taitos f6 menuun, tai sitten pirkkaniksein hoitamisen salliminen jälleen.
4. Elvari/sideharsokaapin siirtäminen alakertaan, sieltä yläkerran toimistolta.
5. Sairaalan rauhoittaminen, eli sama homma kun firmoilla tällä hetkellä.

Ystävällisin terveisin
Ensihoito

1. Jos ajatuksena on, että jokaisella sairaalaan henkilökuntaan kuuluvalla ei ole helikopteria ja kopteri ostetaan "omaksi". Millä perusteella hinta on liian korkea? Sairaala on eniten tuottava julkinen organisaatio palvelimella. Minkä takia sairaala ei voi kustantaa kopterin ostoa ansinoituneille henkilöille?

2. Noudattaisin itse-antamaani ohjetta että henkilöt nostetaan paikanpäällä ja ohjataan siirtymään lanssiin. Optimaalisintahan olisi jos olisi paari proppi jolla pelaajan voisi kantaa lanssiin. Tälläistä ei ole atm löytynyt.

3. Tuo voidaan laittaa kyllä, mutta niin että se kuluttaa taskussa olevia lappuja.

4. Tulee oletettavasti poistumaan kokonaan ja siirrytään siihen että pelaajat tekevät itse ko. tarvikkeet.

5. Ei ole palvelimen toimintaan liittyvä asia millään tavalla. Keskustelkaa poliisin kanssa tai palkatkaa ulkopuolinen taho turvaamaan paikkaa. Keinoja on monia ja sairaalalla varmasti siihen rahaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Angry
Reaktiot: Heppatyty_666

Heppatyty_666

Vanha parta
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
15 Toukokuu 2019
561
250
63
1. Miksi poliisien kopterit sitten ovat ilmaisia? Lisäksi jos henkilölle X ostetaan kopteri ja hän ei ole vuorossa niin henkilöt Y Z Å Ä ja Ö jäävät edelleen ilman kopteria.
2. Toimiva tapa kunnes tulevaisuudessa mahdollinen paari proppi saadaan.
3. Loistavaa!
4. Omasta mielestäni tässä ei lanssirp:n kannalta ole mitään järkeä, aika menee ihmisten hoitamisen sijaan tarvikkeiden valmistamiseen.
5. Tähän en sano mitään muuta kuin, että on kovin syvältä että siellä heilutaan aseiden kanssa. Vaikkei tämä rp suoraan IRL:stä olekaan niin joku roti mielestäni tulisi olla.
 
Viimeksi muokattu:

M1ku

The Kusipää
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
600
295
63
www.twitch.tv
Optimaalisintahan olisi jos olisi paari proppi jolla pelaajan voisi kantaa lanssiin. Tälläistä ei ole atm löytynyt.

Ite hetken selailin FiveM foorumeja ja löysin sieltä tälläsen: https://forum.fivem.net/t/release-s...or-ems-easy-to-add-to-other-frameworks/761564

Oisko tosta mahollista jollain tavalla tehdä lanssille sinne työvalikkoon, esim. henkilön laittaminen paareille ja ottaminen pois, sekä niiden ottaminen ajoneuvosta ja laittaminen ajoneuvoon
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
1. Lanssit/kopterit ei omiksi, vaan sairaalan tallista ilmestyviksi kuten poliiseillakin on.

4. Muuten hyvä idea, mutta tällä hetkellä lanssissa on niin vähän työntekijöitä ja paljon töitä (mm. uusien moottoripyöräonnettomuuksien takia), ettei niitä ehdi tehdä.

5. Eikö sen voisi rauhoittaa niin kuin muutkin yritykset?
 
  • Like
Reaktiot: Supatsup

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Ei lanssin niitä sideharsoja tarvitse valmistaa. Ostatte. Tätä kautta saadaan uudet pelaajat tekemään hommia ja ensimmäisiin kontakteihin vanhojen pelaajien kanssa. Samaa konseptia käytetään myös huumeiden kanssa. Vanhat pelaajat investoivat ja palkkaavat uusia juoksupojiksi. Sama toimii myös aseiden valmistuksessa. Tarvitset rautaa niin palkkaat jonkun uuden juoksemaan sitä sinulle.

Sairaalan tehtävä on lähtökohtaisesti tarjota TASOKASTA ensihoito RP tä, eikä juosta paikasta A paikkaan B. Jos jonnekkin ei kerkeä niin sitten ei kerkeä. Senvuoksi ihmiset sitten joutuvat sinne "teholle".

Yritysten "rauhoitukset" juuri poistettiin edellisessä kokouksessa, koska siitä ei seurannut mitään hyvää. Mikä estää teitä vain ihan rehellisesti palkkaamasta sairaalalle vartijaa pyytämällä poliisia suojelemaan sitä tarkemmin.
 

Neycs

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
44
63
18
Helsinki
Tarvitaan varmaan sitten laskutus kanssa lanssille, jos pitää alkaa varusteita ostamaan, kuitenkin pelaajiille ilmaiseksi tehty tuota työtä. Sairaala ei tosiaan tuota paljoa, ja siihen varmaankin on syynä se että kun Irmalla käy niin ilmeisesti se lasku ei mene maksun yhteydessä sairaalan tilille?
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,223
1
1,113
113
Lasku menee sairaalan tilille, se on juuri testattu. Laskun summa vaan on häviävän pieni, ettei siitä juurikaan kerry rahaa sairaalan tilille.
 

Vils

Alkoholisti, hökäle.
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
356
131
43
24
Turku
@iKE Kommenttiasi koskien mietin pitäisikö sitten tätä "Irman" vastaanotolla käymisen hintaa nostaa? 🤔
 
  • Like
Reaktiot: pr0nzu

Vils

Alkoholisti, hökäle.
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
356
131
43
24
Turku
Itse olen huomannut että yleisimmät maksut sairaalalta mitä saan ovat vain 300€ mutta tämä 300€ on aika pieni summa kun ajattelee lopuksi. Isoin lasku irman vastaanotolta jonka olen saanut on vain 900€ en näe kohtuuttomaksi jos näitä hintoja voisi nostaa ylös päin pikkasen esim. 300€ -> 500€, 900€ -> 1400€. (Nämä kaksi hintaa toimivat esimerkkinä vain mutta sehän on korkeimpien herrojen päätettävissä vaihtuvatko nämä alkuperäiset summat isommiksi vai ei. Toin vain oman mielipiteeni esille tähän keskusteluun.)
 
  • Like
Reaktiot: pr0nzu

pr0nzu

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
21 Elokuu 2019
21
16
3
Itse tuossa pohdein samaa että josko Irman hintoja nostettaisi hieman, ei niitä taivaisiin tarvi nostaa mut jos vaikka tyyliin parilla sadalla ensihätään ja kahtotaan mite vaikuttaa tilin saldoon? Useimmiten taitaa tulla noita pienempiä laskuja Irmalta, ite yleensä saa 150e tai 300e, isoin ollut muistaakseni 1500e. Mutta nämä pienemmät laskut kun ovat kaiken yleisempiä niin juuri niitä voisi mielestäni nostaa, juurikin noin @Vils :kin sanoi.
 
  • Like
Reaktiot: Vils

pr0nzu

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
21 Elokuu 2019
21
16
3
Ei lanssin niitä sideharsoja tarvitse valmistaa. Ostatte. Tätä kautta saadaan uudet pelaajat tekemään hommia ja ensimmäisiin kontakteihin vanhojen pelaajien kanssa. Samaa konseptia käytetään myös huumeiden kanssa. Vanhat pelaajat investoivat ja palkkaavat uusia juoksupojiksi. Sama toimii myös aseiden valmistuksessa. Tarvitset rautaa niin palkkaat jonkun uuden juoksemaan sitä sinulle.

Tässä en näe itse mitään ideaa, ei oikeassakaan elämässä hoitohenkilöstö soittele ja juokse ulkopuolisilta hoitotarvikkeita (ja joojoo, ei ole oikea elämä tämä). Ja vielä suurempi syy miksi itse ainakin olen tuollaista vastaan lanssin kohdalla on että meillä on kyllä muutakin hommaa kuin miettiä ja arpoa mistä saadaan lisää tarvikkeita ja koska ja miten kun alkavat varastot hupenemaan. Ja aivan varmasti käy niin että ne varastot jossain kohtaa pääsee tyhjäksi ja siinäpä sitten myydään "ei oota" kun joku makaa tien vieressä tuulilasin läpi lentäneenä. Ymmärrän kyllä pointin saada lisää kontakteja uusiin pelaajiin mutta onko tämä nyt se oikea paikka ottaa mukaan siihen? Aseiden valmistus ja huumeet ovat tämän asian suhteen mielestäni täysin eri asia eikä oikein verrattavissa. Meillä kun on toimiva kaappi sairaalalla josta jokainen saa täydennettyä tarvikkeensa koska vaan ja viiletettyä takaisin kentälle ilman isompaa vaivannäköä ja ajan menetystä niin miksi muuttaa sitä?
 
  • Like
Reaktiot: serzeip ja Vils

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Tässä en näe itse mitään ideaa, ei oikeassakaan elämässä hoitohenkilöstö soittele ja juokse ulkopuolisilta hoitotarvikkeita (ja joojoo, ei ole oikea elämä tämä). Ja vielä suurempi syy miksi itse ainakin olen tuollaista vastaan lanssin kohdalla on että meillä on kyllä muutakin hommaa kuin miettiä ja arpoa mistä saadaan lisää tarvikkeita ja koska ja miten kun alkavat varastot hupenemaan. Ja aivan varmasti käy niin että ne varastot jossain kohtaa pääsee tyhjäksi ja siinäpä sitten myydään "ei oota" kun joku makaa tien vieressä tuulilasin läpi lentäneenä. Ymmärrän kyllä pointin saada lisää kontakteja uusiin pelaajiin mutta onko tämä nyt se oikea paikka ottaa mukaan siihen? Aseiden valmistus ja huumeet ovat tämän asian suhteen mielestäni täysin eri asia eikä oikein verrattavissa. Meillä kun on toimiva kaappi sairaalalla josta jokainen saa täydennettyä tarvikkeensa koska vaan ja viiletettyä takaisin kentälle ilman isompaa vaivannäköä ja ajan menetystä niin miksi muuttaa sitä?
Miten sinä kuvittelet että ne hoitotarvikkeet sinne sairaalaan irl kävelevät? Itsekseen? Kyllä se hoitohenkilöstö ihan oikeasti tilaa ne sinne sairaalaan ulkopuolelta. Isoilla sairaaloilla on tottakai iso keskusvarasto, mutta silti se tavara tilataan sinne ulkopuolelta.

Se että se tavara tulee sinne kaappiin itsekseen on juuri se ongelma. Se ettei siinä ole mitään rajoitusta on se ongelma.
 

pr0nzu

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
21 Elokuu 2019
21
16
3
No emmä nyt sitä tarkottanut että ne sinne itekseen kävelis vaan sitä että ei siellä todellakaan erikseen hoitohenkilöstö itse joudu tilailemaan menemään mitä tarvitaan vaan useasti siellä käy tavarantoimittajan puolesta varastomiehet katsomassa mitä puuttuu ja tilaavat tavaraa sen mukaan mikä on sovittu hälyraja eli minkä verran mitäkin tavaraa pitää vähintään olla hyllyssä. Harvemmin se on hoitohenkilöstön tehtävä niitä tilailla pois lukien jos jotain spesiaalia pitää tilata niin siitä ilmoitetaan erikseen ja se toimitetaan sen mukaan.
Se että ei ole rajoitusta niin mun mielestä on pelkästään hyvä asia koska ainakaan ei ole mahdollista tulla tilannetta että ensihoito joutuu myymään ei oota hoidon suhteen kun ei ole tarvikkeita.
Ja siis tarkennukseksi siltä varalta että mulla on mennyt jotain ohi niin minkä vuoksi se on ongelma että tavara tulee sinne itsekseen eikä ole rajoitusta?
 
Viimeksi muokattu:

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
No emmä nyt sitä tarkottanut että ne sinne itekseen kävelis vaan sitä että ei siellä todellakaan erikseen hoitohenkilöstö itse joudu tilailemaan menemään mitä tarvitaan vaan useasti siellä käy tavarantoimittajan puolesta varastomiehet katsomassa mitä puuttuu ja tilaavat tavaraa sen mukaan mikä on sovittu hälyraja eli minkä verran mitäkin tavaraa pitää vähintään olla hyllyssä. Harvemmin se on hoitohenkilöstön tehtävä niitä tilailla pois lukien jos jotain spesiaalia pitää tilata niin siitä ilmoitetaan erikseen ja se toimitetaan sen mukaan.
Se että ei ole rajoitusta niin mun mielestä on pelkästään hyvä asia koska ainakaan ei ole mahdollista tulla tilannetta että ensihoito joutuu myymään ei oota hoidon suhteen kun ei ole tarvikkeita.
Ja siis tarkennukseksi siltä varalta että mulla on mennyt jotain ohi niin minkä vuoksi se on ongelma että tavara tulee sinne itsekseen eikä ole rajoitusta?
Se on ongelma esimerkiksi siksi, että joku voi saturoida pelaajien varastot nostelemalla vain sieltä ensiapulaukkuja päättömästi ilman mitään kontrollia. Esimerkiksi mekaanikot joutuvat sentään hakemaan tavaraa enne näiden kittien kasaamista.
Oletettavasti jos te tilaatte joltain pelaajalta tavaraa niin hän varmasti toimittaa sitä tavaraa vaikka teille kaappiin sairaalaan suoraa, jos sovitte asiasta. Kyse on kuitenkin vain lähtökohtaisesti siitä, että kuinka paljon pelaaja joutuu näkemään vaivaa saamaansa rahamäärää vasten, onko teille tarjontaa vai ei.

Älkää ajatelko miten tilanne on muilla tai muilla servereillä. Ajatelkaa miten tämä ongelma voidaan ratkaista UUDELLA tavalla. Niin, että se tarjoaa mahdollisimman paljon mahdollisuuksia RP hen.
 

pr0nzu

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
21 Elokuu 2019
21
16
3
Juu ei sillä mittään väliä ole miten asiat muilla servulla on, me ollaan me ja ne on ne. En sano etteikö tuo myös loisi RP:tilanteita mutta enemmän mietityttää se että on mahdollisuus että käy niin että tarvikkeet loppuvat kesken jolloin lanssarit eivät pysty hoitamaan ihmisiä jolloin taas RP kärsii. Enkä mää nyt usko että sieltä ketään on päättömästi alkamassa tarvikkeita keikkaamaan vaikka niin joskus ennen on käynytkin, en mä sitä pitäis syynä muuttaa nykyistä systeemiä. Mielestäni, ja painotan että nimenomaan minun mielestäni tässä asiassa ei edes ole ongelmaa ylipäätäänkään, mutta niinkuin sanottua, se on vain oma mielipiteeni, en voi puhua muiden puolesta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Like
Reaktiot: Alluusio

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Juu ei sillä mittään väliä ole miten asiat muilla servulla on, me ollaan me ja ne on ne. En sano etteikö tuo myös loisi RP:tilanteita mutta enemmän mietityttää se että on mahdollisuus että käy niin että tarvikkeet loppuvat kesken jolloin lanssarit eivät pysty hoitamaan ihmisiä jolloin taas RP kärsii. Enkä mää nyt usko että sieltä ketään on päättömästi alkamassa tarvikkeita keikkaamaan vaikka niin joskus ennen on käynytkin, en mä sitä pitäis syynä muuttaa nykyistä systeemiä. Mielestäni, ja painotan että nimenomaan minun mielestäni tässä asiassa ei edes ole ongelmaa ylipäätäänkään, mutta niinkuin sanottua, se on vain oma mielipiteeni, en voi puhua muiden puolesta.
Mutta sehän sitä nyanssia nimenomaan siihen RP hen tuo, että pitää myös pitää huoli tuollaisita asioista. Sitten jos ensiaputarvikkeet loppuu ja potilaat kuolee niin sittenhän pitänee vaikka roudata henkilöt suoraan polille ja ruumishuolelle kuolemaan. Kyllä siitäkin hyvät naurut saadaan. Kuitenkin ehkä se on aina se toteutus joka renderöi ideasta paskan, eikä se itse idea.
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Jos ymmärsin oikein, haluat siis luoda ensihoidolle uusia haasteita, koska se "lisää RP:tä", kun pitää miettiä tällaisiakin asioita ja ei saa keskittyä siihen oikeaan hoitoRP:seen. Olen samaa mieltä, mutta samalla pelkään, että se lisää kyllä leveyttä (erilaista RP:tä), mutta poistaa myös syvyyttä (parempia, pitempiä RP-tilanteita).

Jos tällaiseen on pakko ryhtyä, niin ehdotan silloin, että ensihoitajien pitää tehdä tarvikkeet itse, sillä eikö ensiaputarvikkeiden antaminen jollekin muulle kuin ensihoitajalle kantoon nimen omaan lisäisi niiden keikkaamisen mahdollisuutta? Joko niin, että toimittaja ottaa omaan taskuun tai sitten joku ryöstää hänet? Ensihoitajilla ne ovat vielä suhteellisen turvassa, koska hoitajia ei saa ryöstää. Tällöin jos joku niitä vie, niin on myös pienempi joukko epäiltyjä tutkittavaksi.

Niin ja se meidän alkuperäinen toive eli sairaalan rauhoittaminenkaan ei varmaan oikein edistyisi tuosta, kun pelaajat vaanisi sairaalan nurkilla saapuvia lähetyksiä, joita ryöstää...
 
Viimeksi muokattu:

pr0nzu

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
21 Elokuu 2019
21
16
3
Ja tuo ei nyt ainakaan helpota sairaalan jo valmiiksi ei niin vahvaa taloudellista tilannetta jos pitää tarvikkeet vielä ostaa erikseen.
Enkä sitä epäile etteikö nauruja saataisi tilanteista kun roudataan porukkaa polille tai ruumishuoneelle mutta se ei nyt ihan kuitenkaan ole ensihoidon tarkoitus.
Plus eihän me saada ihmisiä edes roudattua mihinkään jos ei saada heitä ensin nostettua ylös.
Ei sitä oikeassakaan elämässäkään ihmiset sen takia kuole että lansseissa ei ole hoitotarvikkeita.