Tuntematon - Sääntö 4

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

VRWOW

Vanha parta
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
2 Heinäkuu 2019
490
304
63
Ilmoitettavan henkilön nimi(jos tiedossa): Tuntematon
Aika ja päivä: 7.1 n. 11-12
Rikottu sääntö: Sääntö 4.1
Lyhyt kuvaus tapahtuneesta: Olimme yhdessä @JaniF99 nappailemassa huumemyyjiä, kun jani meni siviiliautolla ekana tarkkailemaan myyntiä ja minä ottamaan merkityllä autolla kiinni. Jani näki myynnin ja menimme ottamaan henkilöä kiinni, osoitimme 2 aseella alle 2m säteeltä ja huusimme "Poliisi kädet ylös". Tästä huolimatta henkilö juoksi kaverinsa Bemariin ja jatkoi onnellisesti matkaansa.
Todisteet:
https://streamable.com/5jz1at
 

haotso

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
24 Helmikuu 2020
22
33
13
Tilanteessahan on 2v2 tilanne, molemmat aseistautuneita vaikka huumemyyjällä (minulla) ei asetta näkyvillä ollutkaan. Bemarissa ollut henkilö (Specceli), oli aseen kanssa tähtäilemässä autosta ja valmiina ampumaan vaikka se videolla ei näy. Kuten videoltakin näämme, tilanteessa jätettiin poliisille paljon aikaa reagointiin ja juostiin ympyrää karkuunlähtöaikeissa, jolloin poliisilla oli runsaasti aikaa reagoida ja antaa vaikka sähköä kun myös poliisit varmasti noteerasivat tosiasian, että nyt henkilö aikoo ottaa juoksuaskeleet bemaria kohti ja siitä karkusille.

Mielestämme tässä ei ole mitään rikettä tapahtunut edellä mainituin syin. Yksinkertaisesti emme halunneet aloittaa ammuskelua vaikka liipaisinherkät sormet meillä onkin. Tilaneessa poliisit toimivat omalta osalta epätehokkaasti ja päästivät tämän myötä meidät karkuun.
 

haotso

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
24 Helmikuu 2020
22
33
13
ps. mitenkä saat minut kaljuksi, kun minulla on tuollainen maski pässäni?
 

Specceli

PriGiigar
Vanhempi jäsen
3 Maaliskuu 2020
174
331
63
Juu pystyn vahvistamaan tämän että olin aseen kanssa autossa ja tähtäsinkin teitä, mutta sitä ei klipissä näy.
 

JaniF99

Vanhempi käyttäjä
FarssiRP-Imperiumi
FarssiRP-Imperiumi Hallinto
Vanhempi jäsen
1 Maaliskuu 2020
78
29
28
Imatra
(Onhan se mutta jos oltaisiin aseiden kanssa ammuttu sinua tämäkin asia olisi eri suunnalla nyt käsittelyssä), Osoitimme sinua aseella koska yleisesti ottaen sinulla ase on kannossa kun myyt huumeita olisimme voineet ampua / taklata / sähköttää mutta se ei tullut siinä mieleen kun vieressä ajoi se bmw jonka olisi toinen kyllä voinut käskyttää pois. tän jutun pointti varmaa nyt vaa oli se et 2 aseella osoittavaa poliisia ei saa sinua pysymään paikallaan jonka vuoksi varmasti jatkossa eri tavalla lähestytään.
Tai voihan AP kertoa miksi tämän threadin teki mun mielestä kyse oli vain siitä että kävelit ihan kuin sunnuntaina kirkosta kotia kohti.
 

JaniF99

Vanhempi käyttäjä
FarssiRP-Imperiumi
FarssiRP-Imperiumi Hallinto
Vanhempi jäsen
1 Maaliskuu 2020
78
29
28
Imatra
+ ei meillä ollut muutenkaan rp tilanteessa tietoa että specceli osotti aseella meitä > auton takalasia ku katto ei näkyny sisälle. joten ei kummallakaan teistä asetta näkyny.
 

JaniF99

Vanhempi käyttäjä
FarssiRP-Imperiumi
FarssiRP-Imperiumi Hallinto
Vanhempi jäsen
1 Maaliskuu 2020
78
29
28
Imatra
vielä kertakielonpäälle kirjotan sen et toi " Kaljupää " tulee siitä että olin hiukan kaukana katsomassa kameralla myyntiä jossa ei näkynyt mtn pipoa tms vaan näytit kaljulta siinä.
 

Jambbis

PSFFF
Vanhempi jäsen
10 Elokuu 2019
17
1
3
Valitettavasti joudun tällähetkellä kieltäytymään käsittelyistä. Elämässä tapahtuu sen verran isoi asioita nyt että joutuu karsii jostain ja tää on yks. Ilmoitan taas kun palaan riviin 😊
 

Kuutti

╭⚈¬⚈╮
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
890
305
63
29
Helsinki
Moikka!

Täytyy kyllä nostaa hattua pojille siitä, että jäi luodit ampumatta tällä kertaa, vaikka aiemmin ne ovatkin ehkä liian herkästi liikkuneetkin.

Ymmärrän tässä haotson pointin. Poliiseillakin kuitenkin on selkeästi nähtävillä ajoneuvo, joten tiedossa on, että kohteita on kaksi, tai jopa enemmän. Tämän vuoksi mielestäni poliiseilla on tieto siitä, että tilanne on vähintäänkin 2v2. Koska ikkunat ovat tummennetut, poliisin ei mielestäni kuuluisi mennä paikalle aseiden kanssa supersankareina, vaan ennemmin myöntyä tilanteeseen oman turvallisuutensa vuoksi ja ottaa "infot talteen".

Lisäksi, mielestäni poliisilta on liiallista voimankäyttöä tilanteessa alkaa ampumaan pistoolilla, kun henkilö pakenee juosten poispäin eikä asetta ole näkyvissä.

Odotellaan vielä kanan mielipiteet aiheeseen.
 

psykopaattikana

(ó﹏ò。)
Ylläpitäjä
Lahjoittaja
13 Huhtikuu 2019
1,849
406
83
www.twitch.tv
Mielestäni tässä ei ole kyse Haotson ja Speccelin virheestä, juurikin nojaten tasapeliin tilanteessa olleiden henkilöiden määrän johdosta, toki ajoneuvossa olisi voinut olla 3 + Haotso.

Olen Kuutin kanssa samaa mieltä siitä, että poliisilla on liiallista voimankäyttöä.

En lähtisi itse rankaisemaan Haotsoa enkä Specceliä vaan puuttumaan poliisin liialliseen voimankäyttöön. Poliisilla ei voinut olla tietoa montako henkilöä ajoneuvossa on.

Olemme Kuutin kanssa päättäneet rangaistuksen, Janille sekä VRWOWille RDM note sekä poliisihallinnon suorittama rangaistus, josta kuulette myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.