Unban hakemus - veno! :D - 110000109e2747c

Munkki

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
11 Heinäkuu 2019
22
0
1
Käyttäjänimi: Munkki

Steam nimi: veno! :D
Steam HexID: 110000109e2747c
Koska sait bännit: 2 Toukokuu 2021
Steamprofiilin linkki: https://steamcommunity.com/id/veno2/

Bännien syy: RDM, perseily

Kerro omin sanoin mitä tapahtui, miksi luulet saaneesi bännit ja miten varmistat ettei näin käy uudelleen: Tein uuden hahmon palvelimelle ja ajattelin alkaa pelaamaan kunnolla. Hahmoa tehdessäni siinä lentokentällä oli muutama ukko. Siinä sitten frendinkanssa sanottiin jollekkin ukolle, että ''tämä on ryöstö, kädet ylös ja rahat tähän'' pääosin vitsillä. Kuhan vaan heitettiin läppää. Ukko lähti sitten juoksemaan pakoon siitä, jolloin alettiin hakkaamaan häntä frendini kanssa. Sitten soitin taksin ja yhtäkkiä minua piiritti usea admini, jotka bannasivat ystäväni n-pommista. Mulle sanottiin, että mulla on 2min aikaa vakuuttaa miksi mua ei täytyisi bannata, jolloin aloin selittämään asioita. Noin 18sec jälkeen sain bannit, enkä saanut juttuani selitettyä loppuun.

Tämä ei tulisi toistumaan, tulin pelaamaan kunnolla ja mulla oli jopa suunnitelmia mitä alkaisin tekemään. Tuo mitä tein ei varmaankaan sitten ollut ok, vaikka alkuperäinen idea ei ollut ketään tappaa. Myös olin soittamassa lanssia paikalle. Farssi on mielestäni mahtava palvelin, sen aktiivisen ja mahtavan yhteisön takia, jossa tahtoisin olla osana. En ymmärrä myös kohtaa ''perseily'' banneissani. Vaikka hahmoni saattoi näyttää hauskalle, en koe sitä perseilyksi. Pidän huolen siitä, että tälläinen ei tule toistumaan. Tiedän, että pystyn parempaan roolipeliin, kun tuossa kyseisessä tilanteessa. Kiitos ja anteeksi. Olen myös pelannut farssilla jo yli vuoden ja nauttinut jokaisesta tilanteesta jota olen täällä pelannut, olisi ikävää jos täytyisi alkaa etsimään uutta palvelinta.

Ajattelin myös lisätä tähän mitä sääntöjä rikoin ja selitän miksi ne ovat kiellettyjä mielestäni, jotta voin todistaa tajuavani sääntöjen käsitteet.

Rdm ei ole mielestäni hyväksyttävää, sillä se voi pilata useita tilanteita ja se häiritsee tilanteita. Tilanteessa täytyy aina tulla selväksi uhrille miksi hänelle tehdään näin. Ilman syytä tappaminen pilaa tilanteita, sillä tilanteesta saa paljon enemmän ''kontenttia'', kun sen hoitaa pidemmän kautta.

Perseily ei ole mielestäni ok, sillä se pilaa roolipeliä. Kun esimerkiksi muut yrittävät roolipelata kunnolla on ikävää jos joukossa on perseilijä, joka ei ota asioita vakavasti taikka pelaa sääntöjen mukaan.

Selvennän vielä tarkasti mistä kohdista tuo ''rdm'' ja nuo tuli jos kokotilanteessa puuttuu jotain, taikka jostain ei saa selvää.

Rdm tuli siitä, että aloimme hakkaamaan henkilöä ilman että hän sai täysin selvää syystä miksi henkilölle näin tehdään. Jos pääsen takaisin ja joudun tilanteeseen jossa on pakko tappaa henkilö, pyrin hoitamaan sen hyvällä roolipelillä hyvin hoidetulla suunnitelmalla. Pidän huolen, että henkilö saa täyden selvyyden tilanteesta ja tapon syystä. Pyrin silti hoitamaan tilanteita enemmän puhumalla, sillä tappaminen vie tilanteista iloa niin itseltä kun uhrilta.

Perseilyn uskon tulleen siitä, että heti palvelimelle tullessa sanottiin ''tämä on ryöstö, kädet ylös''. Jos jatkossa pyrkisin ryöstämään henkilön, hoitaisin sen kunnon suunnitelmalla, järjellä ja hyvällä syyllä. Suunnitelluun käyttäisin aikaa ja hommaisin kunnon porukan, johon miettisin kaikille omat tehtävät.

Kerron vielä miksi minut täytyisi päästää takaisin, koska pelin sisällä minulle ei annettu aikaa siihen.

Koen, että olen aika kokenut roolipelaaja, joten osaan eläytyä hahmooni ja luoda hyviä tilanteita. Olen pelaillut roolipelejä jo yli 2000 tunnin ajan, jollon olen oppinut miten pelin sisällä toimitaan ja mitä ei saa tehdä. Lupaan noudattaa sääntöjä ja alkaa toimimaan kunnolla tilanteissa, jossa sain esimerkiksi bannit. Olen myös pelannut farssilla jo yllättävän pitkään, joten osaan - ja autankin uusia pelaajia mielelläni esimerkiksi alkuun. Välitän roolipelissä mielummin hyvistä tilanteista ja mukavista ihmistä kun rahasta joten voin esimerkiksi antaa uusille pelaajille rahaa alkuun, jolla lähteä aloittamaan.

Olen lukenut ja ymmärtänyt Farssin säännöt. Ymmärrän, että hakemukseni käsitellään kun se käsitellään. En yritä nopeuttaa hakemukseni käsittelyä mitenkään. Mikäli näin teen, ymmärrän että hakemukseni voidaan hylätä: Kyllä
 
Viimeksi muokattu:

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Kiitos pitkästä selityksestä, josta näkee, että olet selkeästi miettinyt asioista ja ymmärtänyt mikä aiemmassa toiminnassa ei mennyt aivan nappiin.

Banneistasi on kulunut sen verran vähän aikaa, että ilmeisesti suurin osa hankkimistasi RP-tunneista on kertynyt ennen niitä. Mikä sai sinut toimimaan tilanteessa tällä tavalla vaikka selkeästi tiedät että se on väärin? Miten vakuutat, ettet jatkossa toimisi samoin?

Ottaen huomioon aiemmat varoitukseksi, selitätkö vielä mitä tarkoittavat clog ja FearRP eli oman hengen kunnioittaminen?
 

Munkki

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
11 Heinäkuu 2019
22
0
1
Hei,

Toimin tilanteessa kyseisellä tavalla, koska meni ystävienkanssa vähän yli. Ymmärsin tilanteen vääryyden, mutta en ajatellut sitä sillä hetkellä kauheammin. Ilman ystäviäni tuollaista ei olisi tapahtunut, mutta kai se ''porukka'' sai mut menemään mukaan siihen. En jatkossa toimisi samoin, sillä nautin todella Farssilla pelaamisesta. Minua kiinnostaisi pelata palvelimella kunnolla joten syytä uusien bannien hommaamiselle ei olisi. Olen kerrannut säännöt ja sisäistänyt ne kunnolla uusiksi.

Clog meinaa sitä, että poistut kesken roolipelitilanteen palvelimelta kuolleena / hengissä kun on tilanne päällä. Se on kiellettyä, koska se pilaa useita tilanteita.

FearRP meinaa sitä, että sinun täytyy arvostaa hahmosi henkeä ja eläytyä sillä tilanteisiin jossa häntä osoitetaan esimerkiksi aseilla. Et saa tehdä vastarintaa 2v1 tilanteissa vaan joudut tottelemaan henkilöiden käskyjä. FearRP sääntöön lasketaan myös se, että jäät esimerkiksi seisomaan / ihmettelemään keskelle aktiivista tulitaistelua, vaikka et kuuluisi tilanteeseen.
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Epäilen, että jos teillä on kaverinne kanssa ollut hauskaa ja olette vaan naureskelleet koko jutulle, niin "perseily" merkintä on tullut siitä, että ei ole tuntunut siltä, että ottaisitte asian vakavasti. Miten toimisit tulevaisuudessa tilanteessa, jossa kaverisi yllyttävät sinua tekemään jotain sääntöjen vastaista?

Millaista hahmoa aikoisit pelata, jos pääsisit takaisin serverille?
 

Munkki

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
11 Heinäkuu 2019
22
0
1
Jos kaverini yllyttäisi minua sääntöjen vastaiseen toimintaan en lähtisi siihen mukaan. Toteaisin hänelle myös, että tämä ei nyt taida olla ihan ok, jos hän ei vaikka itse ymmärrä että on rikkomassa sääntöä. Jos hän silti päättäisi lähteä rikkomaan jotain sääntöä en puuttuisi hänen toimintaansa, paitsi ehkä tekisin pelaajareportin jos kokisin sen tarpeelliseksi. Koittaisin silti saada itseni piireihin, jossa ''perseilyä'' ja sääntöjenrikkomista ei tapahtuisi sillä tahtoisin roolipelata kunnolla.

Minulla oli kaksi hahmoideaa palvelimelle, yksi olisi ns tavallinen kaduntallaaja. Toinen olisi ollut vähän vanhempi ''pappa'' joka ajelee paskasellaan autollaan. Hän omaisi vihanhallinta ongelmia ja vaihtelevan mielialan joten hän saattaisi suuttua helposti. Pyrkisin luomaan tällä hahmolla hyvää roolipeliä ja koittaisin saada esimerkiksi sairaalasta apua hänen ongelmiin. Hänen mielenkiinnon kohteitaan on kalastus ja vanhat autot, hän jäkättäisi ja ihmettelisi miten nykyajan asiat toimivat, hän valittaisi ihmisille nopeista autoista ja kertoisi miten vanhat autot ovat hienompia. Hän myös valittaisi esimerkiksi puhelimen toiminnasta ja kyseenalaistaisi miksi puhelimella voi tehdä niin paljon asioita jne.

Tolla tavallisella kaduntallaajalla pyrkisin mahdollisesti hakemaan poliisiin, tekisin hänestä hyvin tiukan poliisin jolle ei initetä vastaan. <- En näitä suunnitelmia ole silti vielä ''laittanut lukkoon'' ja jos pääsen takaisin, mietin tätä hahmoa vielä enemmän. Roolipeli voi myös muokata hahmoani, mutta nämä toimivat ns ''pohjana'' jolla alan pelaamaan. Hänen mielenkiinnon kohteitaan ovat autot ja hän nauttii hyvästä seurasta. Hän ei tykkää rikollisuudesta, vaan tahtoo taistella sitä vastaan. Myös jos poliisin ei pääse niin mekaanikonura voisi olla ihan mukavaa. Alkuun hän varmaan pyrkisi toimimaan juoksupoikana ja tekisi vaatteita jne isoissa satseissa. Jos suunnitelmat eivät menisi kuten täytyy ja hän päätyisi rikolliselle uralle hän ei tekisi mitään vakavaa, myisi huumeita ja jakaisi infoa. Kiinnijäädessään hän vasikoisi kaikki mitä tietää.

En voi kuiteskaan olla varma tuleeko suunnitelmat olemaan juuri tuollaisia, roolipeli saattaa muokata hahmoani. Riippuu minkälaisiin piireihin hahmoni päätyvät. Pyrin silti pitämään hahmojani ''puhtaana'' sillä mielestäni rikollisuus ei ole enään hauskaa, kun sitä on tullut tehtyä niin paljon. Tahtoisin erota hahmoillani massasta, enkä tahtoisi roolipelata ''itseäni'' vaan, että hahmollani olisi jotain esimerkiksi erityispiirteitä jolla hänet tiedettäisiin.
 
Viimeksi muokattu:

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Vastauksesi ovat pitkiä ja niistä näkee, että olet selkeästi miettinyt asiaa. Tämän vuoksi olen päättänyt antaa sinulle unbannit. Tervetuloa takaisin palvelimelle!

Luethan vielä säännöt ennen kuin liityt serverille. Muista, että koska olet juuri saanut unbannit, sinua tarkkaillaan erityisen tarkasti.
 
  • Like
Reaktiot: Munkki