Välimäki - CombatStoring

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

VRWOW

Vanha parta
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
2 Heinäkuu 2019
487
303
63
Ilmoitettavan henkilön nimi(jos tiedossa): Välimäki
Aika ja päivä: 10.1 00:30-1:00
Rikottu sääntö: 7.1
Lyhyt kuvaus tapahtuneesta: Välimäellä nähtiin unicornin pihassa ase, jolloin olisimme ottaneet sen poliisina pois. Käskytettiin henkilöä nostamaan käsiä ylös 5 poliisin voimin ja niin hän myös teki. Kumminkin siihen alkoi porukkaa kasaantua ja osa meni Välimäen iholle jolloin luultavasti Välimäki pistoolin usutti toiselle pelaajalla tekemättä sitä roolipelissä selväksi.
Todisteet:
 

Bandogay

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
16 Kesäkuu 2020
138
35
28
Voin vähän selventää tätä, niinkuin clipissä näkyy minä juoksen murtsan/välimäen vierelle ja huudan että mitä tapahtuu ns harhauttaakseni poliiseja ja sillä välin hän antoi minulle pistoolin. Niinkuin myös clipissä näkyy hänellä ei ollut käsiä vielä silloin ylhäällä, joten en ymmärrä mikä tässä meni väärin??
 

Bandogay

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
16 Kesäkuu 2020
138
35
28
Ja sen jälkeen hetken pyörin vielä vieressä kunnes lähdin autolla pois, teillä olisi ollut mahdollisuus ottaa minutkin kiinni.
 

Murtsa

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
15 Helmikuu 2020
14
2
3
Heipparallaa ja hellät tunteet

Ja koko tilanne on tullut täydestä vahingosta. Vedin /tiputa ja jostain syystä hahmo veti aseen esiin ja en kerennyt sitä vetämään taskuun (Veturi sattui olemaan tilanteessa ja voi varmaa todistaa tuon.)
 

VRWOW

Vanha parta
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
2 Heinäkuu 2019
487
303
63
Voin vähän selventää tätä, niinkuin clipissä näkyy minä juoksen murtsan/välimäen vierelle ja huudan että mitä tapahtuu ns harhauttaakseni poliiseja ja sillä välin hän antoi minulle pistoolin. Niinkuin myös clipissä näkyy hänellä ei ollut käsiä vielä silloin ylhäällä, joten en ymmärrä mikä tässä meni väärin??

Jännähomma vaan ettei tätä voinut vaikka RP:ssä tehdä esim ojentamalla? Muutenkin juokset iloisesti tilanteeseen missä 5 poliisia osoittaa yhtä henkilöä nii että saisit yhden piplan pelastettua:D
 

veturi

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
25 Joulukuu 2019
260
92
28
Juu kyllä voin todistaa tuon murtsan laittaman kommentin että et pystynyt tekemään yhtään mitään. Jonka takia jouduit tiputtamaan. Sitten sulle tuli se ase käteen ja tämän tiesin heti. Tilanne oli minun mielestä molemmilta puolilta paska koska tässä ei ollut oikeen roolipeliä. Ei mulla muuta.
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,273
2
1,441
113
Juu kyllä voin todistaa tuon murtsan laittaman kommentin että et pystynyt tekemään yhtään mitään. Jonka takia jouduit tiputtamaan. Sitten sulle tuli se ase käteen ja tämän tiesin heti. Tilanne oli minun mielestä molemmilta puolilta paska koska tässä ei ollut oikeen roolipeliä. Ei mulla muuta.

Mitenniin ei ollut roolipeliä? Voisin kuvitella että useampi rikollinen on tiputtanut vahingossa aseensa poliisin nenän eteen.

Lienee siis selkeyden vuoksi parempi korjata, että roolipeli ei mennyt kuten itse halusitte, joten päätitte hieman avittaa sitä jemmaamalla tykin kaverin taskuun. levitaatio käsiä heiluttamatta, magnetismiä ja maan gravitaatio-aaltoja hyväksikäyttäen on täysin looginen jatkumo tälle tilanteelle, jossa " ei ollut mitään roolipeliä".

Kaikki tämä jonkun hikisen pistoolin vuoksi?
 

veturi

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
25 Joulukuu 2019
260
92
28
Siis tarkoitin että siinä ei tapahtunut poliisille selkeää kuvaa, että ase annettiin toiselle henkilölle.
 

veturi

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
25 Joulukuu 2019
260
92
28
Vaikka sen jälkeen kyllä älysimme sen että hän antoi aseen toiselle henkilölle.
 

Murtsa

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
15 Helmikuu 2020
14
2
3
Mitenniin ei ollut roolipeliä? Voisin kuvitella että useampi rikollinen on tiputtanut vahingossa aseensa poliisin nenän eteen.

Lienee siis selkeyden vuoksi parempi korjata, että roolipeli ei mennyt kuten itse halusitte, joten päätitte hieman avittaa sitä jemmaamalla tykin kaverin taskuun. levitaatio käsiä heiluttamatta, magnetismiä ja maan gravitaatio-aaltoja hyväksikäyttäen on täysin looginen jatkumo tälle tilanteelle, jossa " ei ollut mitään roolipeliä".

Kaikki tämä jonkun hikisen pistoolin vuoksi?
pelimekaniikka mahdollistaa pistoolin ottamisen "näkymättömästi" kuten clipistä näkyy, bandogay juoksee luokseni ja sovitaan vaikka että ottaa paidan alta minulta pistoolin. Niinkuin pelimekaniikka mahdollistaa monen muunkin jutun ja siihenkin tuntuu olevan meininki että voi voi ja kättä housuun.

Jaa että kaikki 1 Kusisen pistoolin takia?
Nykyään techin katuarvo on lähempänä 100k jossa mulla oli vielä äänenvaimennin kiinni 50k. Tämän lisäksi olisin saanut sakot laittomasta aseen hallussapidosta (riippuen tilin saldosta) sillä hetkellä ehkä 50-70k.
Tämän lisäksi kaduilla on pikkulinnut visertänyt siihen malliin että pistoolin löytyminen on aihe ratsialle, ratsia olisi saattanut kustantaa mulle n. 200 rynkyn lippaan menettämistä sekä usean muun aseen. Puhumattakaan kasvatuksista ja muusta omaisuudesta tämä kaikki Kusisen pistoolin takia.


Tuossakin hommassa on poliiisien ihan omaa kykenemättömyyttä että he eivät ylimääräisiä poista tilanteesta. Aikaa heillä kyllä oli tajuta mitä on meneillään, he olisivat jopa voineet ottaa kiinni tilanteeseen liittyvät henkilöt



Minkä takia joka tilanteessa pitäisi antaa poliiseille periksi ja vaan myöntyä? ei siitä saa kun poliisi papukaijamerkin ja lähtee tyytyväisenä painelemaan uusia sakotuksia ilmateitse. Ei heilläkään paljon nuo sakkolappu emotet tai sormet liiku useissa tilanteissa, sakko kouraan ja menoks.



Aikaakaan tuossa ei hirveästi ollut menetettäväksi jos en olisi jotain tehnyt niin joku innokas olisi minut siihen lamauttanut tai jos olisin pitkittänyt hommaa niin täällä oltaisiin (Ei pelkää 4 asetta meiningillä) kun he eivät saaneet mitä halusivat. Nyt selvisin sakoitta , ratsioitta ja se vitun piistoolikin palautui muiden oheistavaroiden mukana.
 

Doreahia

ヽ(o♡o)/
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
173
190
43
www.twitch.tv
Heipodei ja mukavat maanantai tosiaan kaikille!

Tässä nyt tekstejä lukeneena ja klippiä tutkineena, toteaisin vastaavaa:

En voi ottaa kantaa siihen, että ase tuli vahingossa käteen. Kuitenkin, roolipelissä on kyse myös sopeutumisesta, joskus vahinkoja sattuu, ja niiden mukaan sitten jatketaan tilannetta.
Tilanteessa ei mitenkään tuotu esille, että asetta annetaan toiselle pelaajalle. Klippiä katsoessa, ei kellään liiku kädet mihinkään suuntaan, vaan kaikki pönöttää paikoillaan. Jos joku olisi edes käyttänyt ''osoita'' mekaniikkaa, katsoisin asiaa eri näkökulmasta. Kukaan ympärillä olevista pelaajista ei voi roolipelillisen suorituksen pohjalta tietää, että ase vaihtoi omistajaa. Joten kyllä, mielestäni combatstoring on tilanteessa selvä.

Sääntö 7.1 kuitenkin selittää asian hyvin yksiselitteisesti:
''Combatstoring: Ajoneuvojen tallettaminen RP tilanteen aikana autotalliin ei ole sallittua, mutta voit jättää auton johonkin ja ottaa uuden ajoneuvon alle. Sama koskee tavaroiden antamista toiselle pelaajalle RP tilanteen aikana ilman erillistä roolipeliä, että vieressä olevat pelaajat varmasti ymmärtävät teidän vaihtavan itemeitä. ''

''Niinkuin pelimekaniikka mahdollistaa monen muunkin jutun ja siihenkin tuntuu olevan meininki että voi voi ja kättä housuun.'' - Tähän lauseeseen voisin vasta myös, että meillä kaikilla on mahdollisuus tehdä pelaajareportti. Jos näätte että toiset pelaajat käyttävät ''mekaniikkoja'' väärin, niin ottakaa klippiä talteen ja tehkää reportti asiasta. Säännöt on kaikille samat.

''Jaa että kaikki 1 Kusisen pistoolin takia?
Nykyään techin katuarvo on lähempänä 100k jossa mulla oli vielä äänenvaimennin kiinni 50k...... '' -- Aseen voi esimerkiksi jättää auton takakonttiin baarissa/julkisilla alueilla hengailun ajaksi, se on ihan itsestään kiinni, kantaako asetta jatkuvasti mukana, jolloin taas ottaa tietoisen riskin.
 
Viimeksi muokattu:

nikojii

Poromies
Vanhempi jäsen
24 Helmikuu 2020
120
96
28
Jeps, kyllähän tuo sääntö on aika yksselitteinen ja virhe on päässy tapahtumaan.

Roolipelissä kuitenkin pyritään mukailemaan oikeaa elämää ja kuten ylempänä esitettiin, periaatteessahan tuon aseen olisi joku ympärillä pyörineistä voinut paidan alta napata jne jne. Tästä ois kuiten voinut vaikka kuiskata ja täten tarjota poliiseille mahollisuus havaita vaihdon tapahtuvan.

Summasummarum; Kun esineitä vaihdetaan, tehdään se jotenkin pelissä ilmi.

Tilanne on mennyt kuten ilmoituksessa on esitetty.

Olkoon tämä jatkoa ajatellen muistutuksena kaikille, kun vaihdatte esineitä tilanteessa jossa on muitakin ympärillä: Roolipelatkaa☝🏻

Ehdotan ilmoituksen hyväksytyksi & @Murtsa merkintää asiasta.
 

Doreahia

ヽ(o♡o)/
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
173
190
43
www.twitch.tv
Ollaan Nikon kanssa samoilla linjoilla asiasta.

Murtsalle kirjoitetaan merkintä Combatstoringista.

Täten, pelaajavalitus on käsitelty ja hyväksytty.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.