17.10 FarssiRP Yhteisökokous - Muutokset, Uudet jutut ja muuta

1634537740387.png

Yhteisökokouksen TLDR; kirjoitetussa mallissa​


Oi kuinka missasitte paljon olematta paikalla yhteisökokouksessa. Koska "muutoksia" tapahtui "runsaasti" ja uutta juttua on tulossa - - ihan tässä lähiaikoina - koskien suurta määrää pelaajia, niin ajattelin, että olisi ihan valaisevaa kirjoittaa tälläinen pieni postaus aiheeseen liittyen.

FarssiRP päätöksenteko ja kuka päätöksiä tekee.​

Leijonan osa yhteisökokouksesta käytettiin käymään läpi aihealuetta, kuka päätöksiä tekee ja miten. Jossain määrin oma ymmärrykseni on ollut viimeviikon tapahtumien ja foorumipostausten perusteella, että yhteisön pelaajilla ei ole ollut tarkkaa kuvaa (vaikka järjestelmä on ollut näin jo kohta yli 6kk), siitä, miten farssilla päätöksiä tehdään. Tästä syystä myös näitä kohtia teroitettiin uudestaan.

Pelaajat lähtökohtaisesti farssilla päättävät kaikesta. Farssilla ei toteuteta ylläpitolähtöistä päätöksentekoa, vaan päätöksenteko voidaan jakaa lähtökohtaisesti osioihin, joista valta on pelaajilla (vanhemmat jäsenet).

  1. Pelaajailmoitukset
    - Esimerkkinä käytiin läpi pelaajien subjektiivisiä kokemuksia huonosta RP stä. Tällöin pelaaja käyttää valtaansa, jos hän päättää moderoida tilannetta tekemällä pelaajailmoituksen. Samalla tavalla vallankäyttöä on myös tuo pelaajailmoituksen tekemättäjättäminen.
  2. Jäsen neuvosto
    - Vanhemmaat jäsenet pystyvät äänestämään kutakuinkin kaikesta tällä alueella. Alue on useimmiten käytössä uusien adminien äänestyksissä.
  3. Yhteisövastaavat
    - Yhteisövastaavat muodostavat yhdessä palvelimen johdon. Yhteisövastaavat voivat yhdessä äänestää ja päättää kaikesta palvelimen yhteisöä koskevista asioista. Yhteisövastaaville ei ole erikseen asetettu mitään raameja mitä he pystyvät tekemään. Heitä käsitellään "palvelimen omistajina".
  4. Palvelimen devaaminen
    - Jokaisella yhteisön jäsenellä on mahdollisuus kehittää palvelinta ja sinne ominaisuuksia. Jokainen kehittäjä myös itse päättää, mitä ominaisuuksia omiin scripteihinsä tahtoo sisällyttää. Kehittäjällä on täysi diktaturismi siitä, miten tahtoo omaa työtään tehdä. Tekeekö scriptinsä itse, vai sisällyttääkö siihen muun yhteisön mietteitä.

Ylläolevista kohdista havainnoitiin, että pelaajat ovat olleet viimeaikoina käyttämättä valtaansa ja palvelin on tämän vuoksi maannut pitkälti paikallaan. Pelaajia, jotka tekevät rikkeitä, ei rankaista, koska ilmoituksia ei tehdä. Pelaajat eivät tuo esille heitä haittaavia asioita jäsen neuvostoon, jotta ongelmallisia asioita korjattaisiin, vaan niillä yritetään aiheuttaa vain maksimaalista draamaa. Yhteisövastaavat ovat viimeisen 2kk olleet tekemättä mitään. Tästä johtuen entinen yhteisövastaava RXNI poistettiin yhteisöstä ja specceli luopui vallastaan. Yhteisövastaavien määrää päätettiin lisätä myös kolmesta viiteen.

Uudet yhteisövastaavat:​

@Fauni @HoikkiS @Kelsi Mutkanperä @iKE @Svimu Respektiä heille ja loistakoon valo, sekä yhteisön kunnioitus toimillenne.
1634541788667.png

Uusia muutoksia​

Kuluvalla ja lähi -viikkoina on tulossa palvelimelle suurempia muutoksia, joita käytiin läpi ja tässä vähän sneekpeekkiä.

Uusi vankila​

Uuden vankilan myötä myös tuomiot tulevat muuttumaan. Koska palvelimella on viimeaikoina ollut vähemmän pelaajia pitää pelaajia pyrkiä myös luonnollisesti pitämään aktiivisesti pelikentillä. Pyrimme siihen, että vankilaan joutuminen käytännössä pistää hahmon vankilaan yhden illan ajaksi. Olettaisin tuomioiden poliisin aseista kuitenkin pysyvän samoissa mitä ne nyt ovat. Uuteen vankilaan tulee kuitenkin huomattavasti uusia juttuja.

  • Varasto oman punkan alle, jonne voit säilöä vankilasta löytyvää tavaraa.
  • kuten yllä mainittu vankilasta voi löytää erilaisia tavaroita joilla tehdä erinäisiä asioita.
  • erilaisia töitä, joita tekemällä vankilassa tuomiota sitten voi vähentää. Samalla voit myös löytää edellämainittuja tavaroita.
  • voit tehdä vangeille palveluksia ja myydä heille tavaraa likaista rahaa vastaan.
  • Voit karata vankilasta monenmoisilla keinoillaa. Käytä vaikka tavaroita mitä löydät.
  • Vartiat kuitenkin vesittävät kaikki suunnitelmasi ja ratsaavat lakanasi, joten millään ylläolevalla ei ole väliä ja joudut eristyksiin.

Uudet ryöstöt​

Pankkiryöstöt ja muut korvautuvat uusilla ryöstöillä, jotka ovat enemmän "event" based. Joudutte ratkomaan tietynlaisen scenaarion, ennen ryöstön onnistumista. Myös hiljaiset ryöstöt ovat mahdollisuus, missä hälytys ei laukea poliiseille ollenkaan. Ryöstökohteita tulee n. kymmenkunta. Enempää tietoa näistä ei ole julkistettu edes allekirjoittaneelle.

Hardcore character​

Hahmot tulevat ja kuolevat niin, että ne jäävät kuolleena tilaan, jolloin niille ei voi spawnata. Foorumeille tehdään osio, jossa videotodisteita vastaan voi pyytää hahmon reviveä, jos hahmo on kuollut epärehellisissä olosuhteissa.

Hahmojen kehitykseen kaavaillaan jotain perkkejä. Esille tuotiin mm. vaihtoehto figuureista, jolloin esimerkiksi tietyn saavutuksen saavuttanut HC hahmo ikuistetaan omaksi figuuri itemiksi serverille.


Asemuutokset jengeille (mahdollisesti poliisille)​


Nyt jo pidempää jengit ovat tiputtaneet omat aseensa jengidropeista. Tähän sovittiin muutoksia, jotta saadaan enemmän liikettä esim kaivostöihin ja muihin juttuihin. Kuten vanhat pelaajat muistavat niin ennen kaupankäynti pelaajien välillä oli aika vauhdikasta ja tähän pitäisi pyrkiä jatkossakin. Tarkoitus olisi, että jengit pystyisivät jakossa droppaamaan vain aseiden uniikin osan, esimerkiksi AK runko. Tuon jälkeen tuo runko pitää käyttää cräftin pöydän kautta ja siihen pitää liittää cräftättyjä osia. Aseiden reseptejä kuitenkin paljastetaan tavalla tai toisella. Samalla saadaan luotua RNG ammatteihin (kalastus, metallinetsintä) enemmän täkyjä, minkä vuoksi ammatteja kannattaa tehdä. Kaikki siis pitkälti toimii samalla tavalla kuin ennen, mutta isompien aseiden tekemiseen tarvitsee tuon "rungon" tms, joka tulee vain noilta dropeilta.

Samalla itse kaavailin myös että samanlaista järjestelmää rakennettaisiin myös poliiseille, jossa normaali poliisien SMG t korvattaisiin cräftätyillä SMG ja carbinerifle aseilla. Aseita saisi poliisit vain ostamalla (poislukien karhu), jolloin kaikki poliisit voisivat käyttää noita aseita sitten tarpeen mukaan. Poliisi voisi mm. kilpailuttaa siviileistä jonkun aseita valmistavan tahon vaikka viikon kahden välein. Poliisin aseissa rikollisiin poiketen myös rungon voisi rakentaa kokonaisuudessaan.



Kaikenlaista sitä taas... Toivottavasti muistin pitkälti kaiken.
 
Viimeksi muokattu: