Asapyari - metagaming

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Specceli

PriGiigar
Vanhempi jäsen
3 Maaliskuu 2020
174
331
63
Ilmoitettavan henkilön nimi: Asapyari
Aika ja päivä: 00:00-02:00 10.09.2020
Rikottu sääntö: Metagaming
Lyhyt kuvaus tapahtuneesta: Olin putkassa ja tilanteet hieman eskaloitu kun kaverit tulivat pelastamaan minua sieltä, jonka johdosta tulitaistelu kesti yli tunnin. Mutta juu asiaan:
Olemalla samalla aikaa Ikemaynen chatissä, kun hän käyttää admin cam toimintoa tilanteen spectaamiseen saa Asapyari täten etulyöntiaseman näkemällä konnien sijainnin. Hän liittyi samaan tilanteeseen useasti, joten esimerkiksi toisella ruudulla Iken striimi päällä hän tietää tasan tarkasti, missä konnat ovat, Asap oli myös yksi aktiivisimmista tulitaistelussa, kun heräsi pari kertaa teholtakin.
Ikemaynen chatissä on useasti monta moderaattoria paikalla, joten Asapyarin tilanne ei ole tarvittava.Hän ei myöskään aktiivisesti Ikemaynen chatissä moderoi.
Kyseinen henkilö on ennenkin käyttänyt metatietoa hyväksi ja jäänyt siitä myös aikaisemmin kiinni saaden bannit tuon johdosta. Henkilöllä on siis vahvaa taipumusta käyttää metagaming tietoa hyväkseen

Todisteet: kuva1.pngkuva2.png


Tuossa vielä iken vodi: https://www.twitch.tv/videos/736165594
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
No teillä taitaa olla jengissä sukat nyt solmussa. Mutual destruction in case of war.... I like it.


@Asapyari valitse itsellesi admin käsittelemään reportti.
 

Asapyari

~(⊕⌢⊕)~
Vanhempi jäsen
20 Helmikuu 2020
108
159
43
Oma näkemykseni asiaan:

Kyllä, minulla oli Iken striimi auki taustalla mutella,(niinkuin on monella muullakin moderaattorilla ollut kun on palvelimella pelannut samaan aikaan) en nyt muista ihan kaikkea tuosta poliisilaitoksen tilanteesta kokonaisuudessaan kun oli sen verran aktiiviset tilanteet päällä ja ympärillä tapahtu niinku striimistä näkyi, että mitä kaikkea siel on tapahtunut. Anyway, en missään vaiheessa jakanut tietoja peliin, en infonnut partiokavereita enkä käyttänyt hyödyksi tietoja millään tavalla joten en allekirjoita tätä metagame syytöstä. Jos olisin metannut jotakin striimistä se varmaan näkyisi pelaamisessani, esimerkiksi movementeissa ja sijoittumisessa alueella. Kommentoin muistaakseni kyllä kuolleena ollessani striimiin parilla lyhyellä sanalla jotain silencereistä ja tyyliin "ei tippunut prkl"- kun minut karbiinilla tiputettiin aseman sisälle.

Ylemmässä kuvassa jos en nyt ihan väärin muista niin makaan kuolleena tilanteessa, tai tilanteen jälkeen, alemmassa kuolin ihan hetki tuon jälkeen kun jostain ammuttiin selkään, kun juoksin kadulla kohti toukan poliisiautoa.

Vasta vodia tarkistellessani näin että sillan vierestä kujalta tuli ne luodit silulla varustetusta aseesta. Jos olisin jollain tavalla käyttänyt / halunnut käyttää hyödyksi rikollisten olinpaikan tietoja ja kerennyt niitä katsoa striimistä tuossa vaiheessa, olisi pelityylini varmasti ollut toisenlainen.

Tämä klassinen kostoreportti ei minua kauheasti hetkauta, koska tiedän että en ole metagamea harrastanut tässä tilanteessa, vaikka streami on ollutkin auki. Tein ehkä väärin, että olin Iken streamissa pelatessani palvelimella. Olisin sen kyllä voinut sammuttaa näin jälkiviisaana, mutta se on nyt ollut auki taustalla ja asia on tapahtunut.

Mitä ikinä adminit päättävätkään, otan sen vastaan.
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Oma näkemykseni asiaan:

Kyllä, minulla oli Iken striimi auki taustalla mutella,(niinkuin on monella muullakin moderaattorilla ollut kun on palvelimella pelannut samaan aikaan) en nyt muista ihan kaikkea tuosta poliisilaitoksen tilanteesta kokonaisuudessaan kun oli sen verran aktiiviset tilanteet päällä ja ympärillä tapahtu niinku striimistä näkyi, että mitä kaikkea siel on tapahtunut. Anyway, en missään vaiheessa jakanut tietoja peliin, en infonnut partiokavereita enkä käyttänyt hyödyksi tietoja millään tavalla joten en allekirjoita tätä metagame syytöstä. Jos olisin metannut jotakin striimistä se varmaan näkyisi pelaamisessani, esimerkiksi movementeissa ja sijoittumisessa alueella. Kommentoin muistaakseni kyllä kuolleena ollessani striimiin parilla lyhyellä sanalla jotain silencereistä ja tyyliin "ei tippunut prkl"- kun minut karbiinilla tiputettiin aseman sisälle.

Ylemmässä kuvassa jos en nyt ihan väärin muista niin makaan kuolleena tilanteessa, tai tilanteen jälkeen, alemmassa kuolin ihan hetki tuon jälkeen kun jostain ammuttiin selkään, kun juoksin kadulla kohti toukan poliisiautoa.

Vasta vodia tarkistellessani näin että sillan vierestä kujalta tuli ne luodit silulla varustetusta aseesta. Jos olisin jollain tavalla käyttänyt / halunnut käyttää hyödyksi rikollisten olinpaikan tietoja ja kerennyt niitä katsoa striimistä tuossa vaiheessa, olisi pelityylini varmasti ollut toisenlainen.

Tämä klassinen kostoreportti ei minua kauheasti hetkauta, koska tiedän että en ole metagamea harrastanut tässä tilanteessa, vaikka streami on ollutkin auki. Tein ehkä väärin, että olin Iken streamissa pelatessani palvelimella. Olisin sen kyllä voinut sammuttaa näin jälkiviisaana, mutta se on nyt ollut auki taustalla ja asia on tapahtunut.

Mitä ikinä adminit päättävätkään, otan sen vastaan.


Anteeksi mutta minulla lienee mennyt ohi? "niinkuin on monella muullakin moderaattorilla ollut kun on palvelimella pelannut samaan aikaan" Oletko sinä tämän palvelimen moderaattori? Palvelimen moderaattoreiden tehtävä on valvoa peliympäristöä, keinoilla, joita normaaleille pelaajille ei suoda. Näillä työkaluilla pystyy muodostamaan hyvin tarkan kuvan siitä, missä pelaaja on, miten päin ja kenen kanssa. Tämän vuoksi sillä, onko serverin admin jonkun streamissä ei ole mitään haittaa, koska tämä admin jo oletettavasti muutenkin tietää missä liikut.

Jos pelaat palvelimella ja pidät jonkun streamiä samaan aikaan auki altistat itsesi metagaming syytöksille. On ohjeistettu moneen kertaan ja useaan otteeseen, että kun pelaat et katso streamejä. Osoittaa varsinkin gunfight tilanteissa todella huonoa harkintakykyä toimia toisin, se, että olet jonkun streamaajan moderattori ei vaikuta täällä. On selvää, että kaikki pelaajat varmasti käyttävät kaiken mahdollisen saadun hyödyn tilanteessa. Sinä et ole mikään poikkeus.

Onko sinulla nauhoitetta, jolla osoitat, että videon äänet ovat olleet mutella samalla kun pelaat? Onko sinulla nauhoitetta, jossa näkyy, että video on esim pelin alla, ja et näe, etkä kuule sitä kun pelaat?
 

Asapyari

~(⊕⌢⊕)~
Vanhempi jäsen
20 Helmikuu 2020
108
159
43
Iken streamin moderaattoreista puhuin, en palvelimen moderaattorista. Jos et ymmärtänyt ensimmäisestä kirjoituksestani, tässäpä tarkennus aikaisempaan. Ja ei, sinun ei tarvitse selvittää myöskään minulle mitä palvelimen moderaattori tekee palvelimella, tai mitä kuuluisi tehdä ja mitkä on moderaattorin tehtävät. Tiedän ne varsin hyvin.

Noniin, takaisin aiheeseen:

Ei ole nauhoitetta, tai todistetta tuollaisesta itsellä muutakuin sanomani.
Voiko väitteeni todistaa vääräksi?
Selviääkö esimerkiksi vodista tai tästä reportista että olen käyttänyt hyödyksi jollain tavalla streamia kyseisessä hieman pitkälle eskaloituneessa fightissa?
Olenko siis tehnyt jotain muuta kuin että minulla on ollut streami auki taustalla?
 

Asapyari

~(⊕⌢⊕)~
Vanhempi jäsen
20 Helmikuu 2020
108
159
43
Ja myös pohdiskeltuani tarkemmin ajan kanssa tätä asiaa, ymmärrän että olen altistanut itseni metagame sääntörikkeelle siinä määrin että streami on ollut auki taustalla, mutella/ pausella. Muuta sanottavaa minulla ei ole. Jos käsittelijäni jatkaa tästä.
 

Specceli

PriGiigar
Vanhempi jäsen
3 Maaliskuu 2020
174
331
63
Kyseessä ei ole henkilökohtainen hyökkäys tai minkäänsortin kostoreportti, vaan selkeä sääntörike johon halusin puuttua, koska itse striimaan paljon ja olen aina halunnut kitkeä striimien kautta tapahtuvan metagamingin pois. Tottakai asap väittää että ei ole pelissä tätä tietoa käyttänyt. Mitä sitten?
Mielestäni tapaus on ihan selvä, koska asap on koko tilanteen ajan striimissä ollut ja se on kiellettyä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.