Moi!
Kuten olette huomanneet niin palvelimelle on viimeviikkoina tehty roimia uudistuksia aseisiin liittyen. Aseet saivat lippaat, panokset, uudet rekyylit ja varmistimet. Kaikkien näiden uusien ominaisuuksien sisäistäminen varmasti vie aikaa ja jokainen tarvitsee varmasti hieman avointa mieltä totutellakseen uusiin ominaisuuksiin. Edellisellä ammu ja paina R meiningillä on kuitenkin menty jo _TODELLA_ pitkään. Näiden lisäksi myös inventory muuttui niin, että GTA :sta tuttu "weaponwheel" poistui käytöstä. Voit siirtää aseen nyt inventoryssäsi "hotbar" valikkoon inventoryn ylä vasemmassa sektorissa. Valitsemasi kohta kuvastaa näppäintä, jota painamalla käytät valitun itemin.
Suurimmat syyt aseitten uudistamiseen ei ole mikään salaisuus. Koodaajat. Fivem piireissä pyörii jatkuvasti modmenujen käyttäjiä, jotka hyväksikäyttävät ESX yleisiä haavoittuvuuksia, mutta myös FiveM pelillisiä ominaisuuksia. Suurin näistä ominaisuus on, että clientti voi yksinkertaisesti sanoa "minä omistan tämän aseen" palvelimelle. Tämä mahdollisti esimerkiksi aseiden muuttamisen bensakanisterista rynnäkkökivääriksi, tai miksi tahansa muuksi aseeksi. Ongelmat eivät tietenkään rajoittuneet tähän.
Nyt aseet ovat linkitettyinä itemeihin, jotka ovat talletettuna palvelimen puolelle. Jotta, pelaaja voi käyttää asetta, hänellä täytyy olla tarvittava "itemi" palvelimella. Käytät asetta yksinkertaisesti käyttämällä itemiä inventoryssäsi ja saat sen käteesi, jos sinulla on ase kädessäsi, niin vanha ase poistuu ja uusi ilmestyy käteen. Jos pelaaja ei omista itemiä, hän ei voi tallettaa kädessään olevaa asetta mihinkään, tätä asetta ei ikäänkuin ole olemassa. Ase voi näkyä hahmolla, mutta pelaaja ei asetta voi valita käyttöön tai käyttää sitä loogisesti. Käytännössä tämä muuttaa skenaariota niin, että voimme jokseenkin todentaa, että kaikki liikenteessä olevat aseet, ovat tulevaisuudessa pelaajien itse valmistamia, eikä hakkereiden palvelimelle mukanaan tuomia. Tämä ei ole vedenpitävä keino taistella hakkereita vastaan, mutta ainakin se tarjoaa meille mahdollisuuden tehdä jotain. Jatkossa voimme jatkaa järjestelmän kehittämistä edelleen niin, että aseitten luominen muuten kuin legististi on vähintäänkin vaikeaa.
Toisaalta aseiden uudistukset tuovat myös huomattavan määrän uutta sisältöä palvelimelle ja mahdollistaa uusia töitä ja RP reittejä, joilla pelaajat voivat kerätä rahaa ja päästä mukaan pelimaailmaan. Tarkoituksena on ollut luoda järjestelmästä sellainen, että se ruokkii pelaajien käytöstä siihen suuntaan, että vanhat pelaajat tahtovat käyttää uusia pelaajia apunaan. Tästä syystä järjestelmään on myös lisätty panosten ja lippaitten cräftääminen. Alta löytyy (ehkä hieman cryptisesti) uusien itemeiden cräftäämis reseptit ja arvioidut hinnat cräftäys kustannuksista. Varmuudeksi ja hätävaraksi palvelimelle on myös jätetty asekauppaan aseitten lippaat ja ammukset, joita voi sitten reilumpaa rahasummaa vastaan käyttää, mikäli syystä tai toiseesta rahaa on liikaa ja aikaa on vähän.
Muistakaa myös, että kun lippaiden lipastaminen alkaa näännyttämään, farssin kaupasta löytyy tähän apua. Muistuttaisin myös, että tarkoitus olisi, että vanhat pelaajat ostavat uusilta pelaajilta lipastettuja lippaita. Jengien ei ole tarkoitus tehdä tätä työtä "itse" vaan ajatus on rohkaista käyttämään "alihankkijoita". Sama koskee myös poliisia. Se miten näitä uusia ominaisuuksia käytätte, on täysin kiinni teistä.
Kuten olette huomanneet niin palvelimelle on viimeviikkoina tehty roimia uudistuksia aseisiin liittyen. Aseet saivat lippaat, panokset, uudet rekyylit ja varmistimet. Kaikkien näiden uusien ominaisuuksien sisäistäminen varmasti vie aikaa ja jokainen tarvitsee varmasti hieman avointa mieltä totutellakseen uusiin ominaisuuksiin. Edellisellä ammu ja paina R meiningillä on kuitenkin menty jo _TODELLA_ pitkään. Näiden lisäksi myös inventory muuttui niin, että GTA :sta tuttu "weaponwheel" poistui käytöstä. Voit siirtää aseen nyt inventoryssäsi "hotbar" valikkoon inventoryn ylä vasemmassa sektorissa. Valitsemasi kohta kuvastaa näppäintä, jota painamalla käytät valitun itemin.
Suurimmat syyt aseitten uudistamiseen ei ole mikään salaisuus. Koodaajat. Fivem piireissä pyörii jatkuvasti modmenujen käyttäjiä, jotka hyväksikäyttävät ESX yleisiä haavoittuvuuksia, mutta myös FiveM pelillisiä ominaisuuksia. Suurin näistä ominaisuus on, että clientti voi yksinkertaisesti sanoa "minä omistan tämän aseen" palvelimelle. Tämä mahdollisti esimerkiksi aseiden muuttamisen bensakanisterista rynnäkkökivääriksi, tai miksi tahansa muuksi aseeksi. Ongelmat eivät tietenkään rajoittuneet tähän.
Nyt aseet ovat linkitettyinä itemeihin, jotka ovat talletettuna palvelimen puolelle. Jotta, pelaaja voi käyttää asetta, hänellä täytyy olla tarvittava "itemi" palvelimella. Käytät asetta yksinkertaisesti käyttämällä itemiä inventoryssäsi ja saat sen käteesi, jos sinulla on ase kädessäsi, niin vanha ase poistuu ja uusi ilmestyy käteen. Jos pelaaja ei omista itemiä, hän ei voi tallettaa kädessään olevaa asetta mihinkään, tätä asetta ei ikäänkuin ole olemassa. Ase voi näkyä hahmolla, mutta pelaaja ei asetta voi valita käyttöön tai käyttää sitä loogisesti. Käytännössä tämä muuttaa skenaariota niin, että voimme jokseenkin todentaa, että kaikki liikenteessä olevat aseet, ovat tulevaisuudessa pelaajien itse valmistamia, eikä hakkereiden palvelimelle mukanaan tuomia. Tämä ei ole vedenpitävä keino taistella hakkereita vastaan, mutta ainakin se tarjoaa meille mahdollisuuden tehdä jotain. Jatkossa voimme jatkaa järjestelmän kehittämistä edelleen niin, että aseitten luominen muuten kuin legististi on vähintäänkin vaikeaa.
Toisaalta aseiden uudistukset tuovat myös huomattavan määrän uutta sisältöä palvelimelle ja mahdollistaa uusia töitä ja RP reittejä, joilla pelaajat voivat kerätä rahaa ja päästä mukaan pelimaailmaan. Tarkoituksena on ollut luoda järjestelmästä sellainen, että se ruokkii pelaajien käytöstä siihen suuntaan, että vanhat pelaajat tahtovat käyttää uusia pelaajia apunaan. Tästä syystä järjestelmään on myös lisätty panosten ja lippaitten cräftääminen. Alta löytyy (ehkä hieman cryptisesti) uusien itemeiden cräftäämis reseptit ja arvioidut hinnat cräftäys kustannuksista. Varmuudeksi ja hätävaraksi palvelimelle on myös jätetty asekauppaan aseitten lippaat ja ammukset, joita voi sitten reilumpaa rahasummaa vastaan käyttää, mikäli syystä tai toiseesta rahaa on liikaa ja aikaa on vähän.
Muistakaa myös, että kun lippaiden lipastaminen alkaa näännyttämään, farssin kaupasta löytyy tähän apua. Muistuttaisin myös, että tarkoitus olisi, että vanhat pelaajat ostavat uusilta pelaajilta lipastettuja lippaita. Jengien ei ole tarkoitus tehdä tätä työtä "itse" vaan ajatus on rohkaista käyttämään "alihankkijoita". Sama koskee myös poliisia. Se miten näitä uusia ominaisuuksia käytätte, on täysin kiinni teistä.
Liitetiedostot
Viimeksi muokattu: