Brown Dynastyn jäsen - RDM

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

tummapaahto

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
15 Huhtikuu 2019
15
21
3
lmoitettavan henkilön nimi(jos tiedossa): Joku Brown Dynastyn jäsenistä

Aika ja päivä: n. 0:50 26.7.2020

Rikottu sääntö: 3.1 RDM-sääntö

Lyhyt kuvaus tapahtuneesta: Saavuin serverille ja tarkoituksenani oli viedä alueelle rahaa. Saavuin alueelle ja huomasin, että sitä oltiin valtaamassa. Käänsin auton poliisiaseman parkkipaikalla ja lähdin ajamaan pois. Kun olin jo ajamassa pois minua kohti aloitettiin ampumaan ilman minkäänlaista roolipeliä.

Todisteet:
Mun clippi:

Speccelin streamista clippi: 5:48:13 eteenpäin

EDIT:
Mun clipistä täyspitkä versio, kun olen servulla:
 
Viimeksi muokattu:

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Spekkelin klipistä voidaan selkeästi todeta, että kyseessä on RDM säännön rike.
RDM (Random Death Matching): Pelaajan tappaminen tai pelaajaa kohti ampuminen ilman minkäänlaista roolipeliä on ehdottomasti kielletty. Sinun tulee aina ilmoittaa tai tehdä roolipelissäsi selväksi, että käytät voimakeinoja(ammut/lyöt).

Säännöt jengialueella ampumiseen varoittamatta ovat selkeät. Tässä mitään annettuja ohjeita ei noudatettu. Ammuttava pelaaja on autossa, eikä selkeästi edes kerkeä näyttämään toteen, että tahtoisi millään tavalla puollustaa lippua. Jos pelaaja yrittäisi aktiivisesti ajella ympäriinsä alueella, jota yritetään cäpätä ja sisällä on tunnistettavasti joku jengiläinen, voidaan tilannetta katsoa eri valossa. Nyt näin ei ole.

Jengialueet eivät ole "tulivapaa" alueita, eikä niitä pidä sellaisina käsitellä. Tulen avaamiseen on tarkat ohjeet ja näitä tulee noudattaa.

Pyytäisin ilmoittamaan pelaajan, kuka tuota autoa ampuu. Spekkelin videon kautta lienee äänen avulla tunnistettavissa.

p.s älkää upatko mitään minuutin kahden mittaisia klippejä. Ne eivät auta asiaa millään tavalla eivätkä käytännössä ikinä riitä tarjoaan mitään kontekstia tapahtuneen ympärille. Tapahtunutta ennen on hyvä sisällyttää n. 5min materiaalia. Jotta voidaan puolueettomasti todeta, että tapahtuneeseen ei liity mitään muuta kun mitä on ilmoitettu. Tässä tapauksessa voidaan käyttää spekkelin streamiä tämän toteamiseen.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,223
1
1,113
113
Ampuja taisi olla Veikko Hopea eli @haotso ?
 

haotso

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
24 Helmikuu 2020
22
33
13
Tuo tuli lipulle pörräämään ja tarkoitus oli antaa varoituslaukaus. Tulevaisuudessa ammun varoittavat taivaalle.
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Tuo tuli lipulle pörräämään ja tarkoitus oli antaa varoituslaukaus. Tulevaisuudessa ammun varoittavat taivaalle.

Hienoa. Jos RDM säännöstä on jotain kysyttävää niin asia kannattaa selvittää adminilta, ennenkuin alkaa jakamaan virtuaalista lyijyä. Asiasta on jälleen käyty laajaa keskustelua yhteisössä, jonka perusteella on käynyt selväksi, että pelaajien keskuudessa on vallinnut tiettyjä harhaluuloja RDM sääntöön liittyen. Sääntöä tulee noudattaa juuri siinä tarkoituksessa kun se on kirjoitettu. Säännön poikkeamat on kirjattu erikseen ja näitä poikkeamia tulee noudattaa kirjaimen tarkkuudella, tässä epäonnistuminen johtaa porttikieltoon ja vanhemmilla pelaajille useammin hahmon 30pv vankilatuomioon.

Poikkeuksena normaaliin rangaistusmetodiin, koska ilmoittajalle ei tästä nyt mitään ole käynyt JA lähinnä koska asiasta on käyty laajempia keskusteluita, joiden perusteella on selkeästi osalla pelaajista on ollut harhaluuloja säännön tulkinnasta tyydymme tällä kertaa varoitukseen. Uskon, että oppi menee sillä perille.

Tämä on nyt toinen kerta @haotso kun päädyt lyhyen ajan sisään ilmoita pelaajasta alueelle. Suosittelen tarkastelemaan palvelimen sääntöjä ja mukauttamaan pelityyliäsi niiden mukaisesti. Jos jotkut säännöt tuntuvat epäloogisilta niin varmasti auttaa silloin yrittää ymmärtää ne. Apua sääntöjen tulkintaan tai olemassaoloon voi kysyä vaikka allekirjoittaneelta.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.