Croshairit ja ampuminen.

Olen nyt muutaman päivän hyvin aktiivisesti itse pelaillut serverillä ja spekkaillut ihmisiä gunfighteissa. Vaikka kaikki tuntuvat väittävän aina, että mitään crosshaireja ei käytä. Silti yli 2/3 pelaajista joita olen seurannut, onnistuneesti kuljettavat sen näytön keskikohdan aina oikeaan kohtaan, etäisyydestä huolimatta. Voidaan varmasti hyvin turvallisesti todeta, että suurin osa pelaajista jonkinlaista crosshairia käyttää. Näitä kuitenkin käytännössä on jokaisessa modernissa pelinäytössä parin näpäytyksen takana.

3rd personissa ampumisen estäminen on vain aivan vitun epäloogista, miksi muka et voisi ampua aseellasi milloin lystää. Samoin kun myös roolipelilliset ongelmat, esim ryöstöt, tai poliisin kiinniotto tilanteet olisivat vähintäänkin... paskaa. GTA on kuitenkin pelinä rakennettu 3rd personiin ja 1st person on siihen vain sitten myöhemmin ympätty. Tämä tulee esiin pelaajien liikkumisessa, äänen synkkauksessa jne jne. Ongelmia tuossa 1st personin liiallisessa tukemisessa on monia.

Ylläolevista syistä on farssille nyt saatu jokseenkin viimeiseen iteraatioon tuo aseitten käsittely. Edistyksellistä, eihän siinä mennyt kuin lähes vuosi.

Bindit komennot jne:
  • Mouse2 = ADS toggle (Aim Down Sight)
  • Scroll = nostaa ja laskee tähtäimen kun ADS on päällä.
  • C = aseen varmistin.
  • komento: cross = Crosshair toggle.
  • komento: crosse = Crosshair editori.
  • komento crossr = resetoi muutokset.
Yleiset muutokset:
  • Mouse 2 painaminen pohjaan siirtää tähtäimen suoraan first personiin, vapauttaminen päästää takaisin
  • Aseen varmistin täytyy ottaa pois ennen ampumista.
  • Aseissa erilliset lippaat, tietyt lippaat sopivat tiettyihin aseisiin.
  • Crosshair on pelaajien päätettävissä käyttäkö vai ei. cross koment, togglee sen päälle/pois.
  • Crosshair on päällä third personissa, kun ase on kädessä tai kun autossa painat oikeaa näppäinä.
  • Rekyyli tuntuu voimakkaalta kun ammut kolmannesta persoonasta, jatkolaukaukset samaan maaliin vaikeita. Kun tähtäät ensimmäisessä persoonassa, rekyyli on pienempi ja jatkolaukaukset helpompia.
  • Rekyyli on asekohtainen. Pienempi ase = isompi rekyyli. Esim pistoolissa on isompi rekyyli kun kiväärissä.
  • Autossa first person ampuminen ei ole mahdollista. Tähtääminen aiheuttaa tärinää. Ampumalla tärinä häviää hetkeksi simuloimaan lihasten luonnollista toimintaa aseen palauttamiseen rekyylistä.
  • Customoidut luotien ranget. Luoti lentää jonnekkin 1000m asti, jonka jälkeen se häviää.
  • Customoitu DMG falloff, aseesta, tyypistä ja luodista riippuen. Esim: pistooleissa range on joku 50m-100m SMG ssä n. 150-200m ja kivääreissä n.350 kivääristä riippuen.
  • Customoidut luotien lähtönopeudet aseen piipun mitasta ja luonnollisista atribuuteista riippuen. Pidempi piippu = luoti pääsee RP ttämään nopeemmin tappamista.
 
Viimeksi muokattu: