Ehdotus

RampeG

Käyttäjä
3 Toukokuu 2021
73
7
8
Olisi kiva jos vankila tuomioot olisi vähemmän taisit ett ei tarvi olla servulla ett tuunit lähtee. koska onhan se aika paljon jos olisi joku 12h tuomio ja pitäisi olla kaupungilla ett ne lähtis vaikka onkin ne työt mitä vankilalla on mutta ne ei auta paljon. ja ku välillä ne aivotottomat vangit tulee lyömään ja jos vaikka kuolee siihen nii tuomio tunnesta ei mee sen jälkeen yhtään sekuntia.
 
Viimeksi muokattu:

wilkku

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
22 Marraskuu 2020
71
31
18
Asia käyty niin helvetin monta kertaa läpi joten veikkaan että asiaan ei kosketa.
 

RampeG

Käyttäjä
3 Toukokuu 2021
73
7
8
no mites sitten jengiläiset niiten kuulu tehä rikoksia ja ni hän ne tekee ja ku ne joutuu vankilaan ni niillä on sit pitkät tuomiot. mielummin sillei ett pitkä tuomi vaikka 1pv tai 2pv mut sillei ett ku et oo servulla ni tuomio aikaa lähtee. onhan se aika perseestä ku pitää olla kaupungilla ett se aika lähtee. veikkan että aika moni on sama mieltä.
 
  • Like
Reaktiot: Lasander

banda

Vanhempi käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
Vanhempi jäsen
5 Kesäkuu 2019
253
80
28
26
Oulu
Oman näkemyksen mukaan pitkähköt tuomiot + läsnäolopakko* tuomion istumiseen kannustaa vaan suunnittelemaan hieman huolellisemmin omaa rikollista toimintaa. Se myös vähentää sitä ihan suoranaista perseilyä, kun tietää seuraamusten olevan suhteellisen ankarat.


*Ja ainahan voi tehä jonku toisen hahmonki ja pelata sillä kun toinen hahmo istuu. Jokainen pelattu 10min toisella hahmolla vähentää 5min vangitun hahmon tuomiosta (muistaakseni).
 
Viimeksi muokattu:

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,222
1
1,113
113
Kaiken ylläolevan lisäksi on juuri vankilasta pääsyä duuneja tekemällä helpotettu huomattavasti. Eli ei tehdä muutoksia.
 
  • Like
  • Haha
Reaktiot: Wilffi ja Lasander

Lasander

Vanhempi käyttäjä
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
11 Helmikuu 2022
203
77
28
Mutta ei kukaan voi väittää, että esim. 6h tuomio 10kpl huumausaineiden hallussapidosta ei ole ihan helvetisti liikaa. Miksi joku istuisi 6h jossain virtuaali vankilassa, kun se vankila on niin nolla kontent paikka. Jos niitä tuomioita ei haluta kerran pienentää niin eikö olisi järkevämpää tehdä siitä vankilasta pelaajalle mukavempi? Esimerkiksi juuri jotain roskiksia tai pöytiä mistä vois tonkia ja sieltä vois tulla pienellä prosentilla rikollista tavaraa.
 

Heppatyty_666

Vanha parta
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
15 Toukokuu 2019
560
250
63
Mutta ei kukaan voi väittää, että esim. 6h tuomio 10kpl huumausaineiden hallussapidosta ei ole ihan helvetisti liikaa. Miksi joku istuisi 6h jossain virtuaali vankilassa, kun se vankila on niin nolla kontent paikka. Jos niitä tuomioita ei haluta kerran pienentää niin eikö olisi järkevämpää tehdä siitä vankilasta pelaajalle mukavempi? Esimerkiksi juuri jotain roskiksia tai pöytiä mistä vois tonkia ja sieltä vois tulla pienellä prosentilla rikollista tavaraa.
Se on nollakontent niin pitkään kun ihmiset ei harjoita roolipeliä siellä. Voi kai sen ajan kulumisen sit muuttaa "nollakontentin" takia myös niin et on pakko pelata toista hahmoa että ne tuomiot ylipäätään kuluu.
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Mutta ei kukaan voi väittää, että esim. 6h tuomio 10kpl huumausaineiden hallussapidosta ei ole ihan helvetisti liikaa. Miksi joku istuisi 6h jossain virtuaali vankilassa, kun se vankila on niin nolla kontent paikka. Jos niitä tuomioita ei haluta kerran pienentää niin eikö olisi järkevämpää tehdä siitä vankilasta pelaajalle mukavempi? Esimerkiksi juuri jotain roskiksia tai pöytiä mistä vois tonkia ja sieltä vois tulla pienellä prosentilla rikollista tavaraa.
En nyt itse ole pitkään pelannut serverillä, mutta:
Eikö vieläkin voi vaan karata vankilasta? Onko tuo karkaamisen aika kun jäljellä on 4 vai jopa 6h? Eli käytännössä noita viimeisiä tunteja ei tarvitse istua?
Eikö nuo kirjeet toimi? Niitä on palvelimella kymmenittäin kaapeissa. Niitä myös tippuu muualtakin kun vain rahalla kaupasta.
Muistaakseni väsäsin joskus tuon että tuo vankila-aika kuluu kaikilla hahmoilla suhteessa 1:2 , kun pelaat jollain toisella hahmolla? EIkö tämäkään toimi??????

Ylläolevien lisäksi eikö vasikoinnista saa palkintoja poliisilta? Pitäisi kyllä ainakin sivukorvalla kuunnelleena tulla ihan roimia pudotuksia tuomioihin. Jos tämä ei toimi niinkun pitää niin suosittelen ottamaan kyllä pikaisesti yhteyttä yhteisövastaavaan, ihan esimerkkien kera.
 
  • Like
Reaktiot: Lasander

Lasander

Vanhempi käyttäjä
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
11 Helmikuu 2022
203
77
28
En nyt itse ole pitkään pelannut serverillä, mutta:
Eikö vieläkin voi vaan karata vankilasta? Onko tuo karkaamisen aika kun jäljellä on 4 vai jopa 6h? Eli käytännössä noita viimeisiä tunteja ei tarvitse istua?
Eikö nuo kirjeet toimi? Niitä on palvelimella kymmenittäin kaapeissa. Niitä myös tippuu muualtakin kun vain rahalla kaupasta.
Muistaakseni väsäsin joskus tuon että tuo vankila-aika kuluu kaikilla hahmoilla suhteessa 1:2 , kun pelaat jollain toisella hahmolla? EIkö tämäkään toimi??????

Ylläolevien lisäksi eikö vasikoinnista saa palkintoja poliisilta? Pitäisi kyllä ainakin sivukorvalla kuunnelleena tulla ihan roimia pudotuksia tuomioihin. Jos tämä ei toimi niinkun pitää niin suosittelen ottamaan kyllä pikaisesti yhteyttä yhteisövastaavaan, ihan esimerkkien kera.
Kyllä, toisella hahmolla pelaaminen on todella hyvä ”uudistus”. Esim ittellä menee 12h tuomion istumiseen helposti yli viikko. Mun mielestä jokadta tuomiota pitäis laskea 2-3 tunnilla että ei mene sitä yli viikkoa istua tuomiota.

Se on nollakontent niin pitkään kun ihmiset ei harjoita roolipeliä siellä. Voi kai sen ajan kulumisen sit muuttaa "nollakontentin" takia myös niin et on pakko pelata toista hahmoa että ne tuomiot ylipäätään kuluu.
Pakko kysyä että montako kertaa olet itse istunut vankilassa jos olet tuota mieltä? Itse en pidä roolipelistä npc:eiden kanssa jotka vain hakkaavat sinua. Vankilassa on yleensä vain 1-2 henkilöä samaan aikaan. Millaista roolipeliä itse olet luonut vankilassa jos siellä ei ole muita?

Ylläolevien lisäksi eikö vasikoinnista saa palkintoja poliisilta? Pitäisi kyllä ainakin sivukorvalla kuunnelleena tulla ihan roimia pudotuksia tuomioihin. Jos tämä ei toimi niinkun pitää niin suosittelen ottamaan kyllä pikaisesti yhteyttä yhteisövastaavaan, ihan esimerkkien kera.
Tähän lisätäkseni nykyään poliisit jotka pelaavat myös rikollista hahmoa ovat ymmärtäneet, että he ei eivät hyödy siitä, että rikollinen menee maksimi tuomiolle, joka on todella hyvä. Sitten on ne 50% poliiseista jotka laittaa rikolliset aina maksimi tuomiolle.

Jos tämä ei toimi niinkun pitää niin suosittelen ottamaan kyllä pikaisesti yhteyttä yhteisövastaavaan, ihan esimerkkien kera.
Voin laittaa yhteisovastaavalle viestiä, mutta se tuntuu helvetin turhalta, kun ylläpidolta aina sama vastaus vaikka yhteisö olisi mitä mieltä tahansa, jonka näkee suoraa Iken ylemmästä vastauksesta.
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Kyllä, toisella hahmolla pelaaminen on todella hyvä ”uudistus”. Esim ittellä menee 12h tuomion istumiseen helposti yli viikko. Mun mielestä jokadta tuomiota pitäis laskea 2-3 tunnilla että ei mene sitä yli viikkoa istua tuomiota.


Pakko kysyä että montako kertaa olet itse istunut vankilassa jos olet tuota mieltä? Itse en pidä roolipelistä npc:eiden kanssa jotka vain hakkaavat sinua. Vankilassa on yleensä vain 1-2 henkilöä samaan aikaan. Millaista roolipeliä itse olet luonut vankilassa jos siellä ei ole muita?


Tähän lisätäkseni nykyään poliisit jotka pelaavat myös rikollista hahmoa ovat ymmärtäneet, että he ei eivät hyödy siitä, että rikollinen menee maksimi tuomiolle, joka on todella hyvä. Sitten on ne 50% poliiseista jotka laittaa rikolliset aina maksimi tuomiolle.
Tuo about viikko on varmasti se mitä tässä on give or take ajateltukkin. Toki siis sinunhan ei tarvitse edelleenkään kuin laskea tuota tuomiota siihen tresholdiin, että voit sieltä vankilasta karata. Lisäksi käytössä on myös muita keinoja, kuten ne kirjeet sieltä pois pääsyyn. Kovasti tuntuu aina tämä unohtuvan?

Kuten sanoin niin kannattaa olla yhteisövastaavaan yhteydessä, jos joku poliisi ei suostu tuomiota lievittämään. Yhteisövastaavan tehtävä on kerätä teidän palaute yhteen ja sitten viedä sitä eteenpäin, sinne minne se kuuluu.

Nyt täytyy myös muistaa se, että itseasiassa serverin vanhat yhteisövastaavat ovat nuo nykyiset tuomiot taineet asettaa tuollaiseksi kun ne ovat. Joten näkisin, että koska heidät äänestettiin yhteisövastaaviksi ja nämä silloin tekivät, niin iso osa yhteisöstä seisoo tuomioiden takana.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,222
1
1,113
113
Kyllä, toisella hahmolla pelaaminen on todella hyvä ”uudistus”. Esim ittellä menee 12h tuomion istumiseen helposti yli viikko. Mun mielestä jokadta tuomiota pitäis laskea 2-3 tunnilla että ei mene sitä yli viikkoa istua tuomiota.


Pakko kysyä että montako kertaa olet itse istunut vankilassa jos olet tuota mieltä? Itse en pidä roolipelistä npc:eiden kanssa jotka vain hakkaavat sinua. Vankilassa on yleensä vain 1-2 henkilöä samaan aikaan. Millaista roolipeliä itse olet luonut vankilassa jos siellä ei ole muita?


Tähän lisätäkseni nykyään poliisit jotka pelaavat myös rikollista hahmoa ovat ymmärtäneet, että he ei eivät hyödy siitä, että rikollinen menee maksimi tuomiolle, joka on todella hyvä. Sitten on ne 50% poliiseista jotka laittaa rikolliset aina maksimi tuomiolle.


Voin laittaa yhteisovastaavalle viestiä, mutta se tuntuu helvetin turhalta, kun ylläpidolta aina sama vastaus vaikka yhteisö olisi mitä mieltä tahansa, jonka näkee suoraa Iken ylemmästä vastauksesta.
Juuri nämä rikollista pelaavat yhteisövastaavat ovat nykyiset tuomiot luoneet. Angellfalli on oikeassa, 4h kohdalla voi karata.
Kirjeet vähentää 12 tuntia tuomiota.
Töitä tekemällä vähenee 3x enemmän aikaa kuin ennen.
Toista hahmoa pelaamalla jokaista 10 minuuttia kohden vähenee 5minuuttia tuomiosta.
Vankiladuuneista voit saada huomisesta eteenpäin: pistooli ja smg-kirjoja, mahdollisesti myös jotain muuta.

Yleisin annettu tuomio on 3 tuntia, josta pääset
1. Tekemällä töitä tunnissa
2. Karkaamalla heti
3. Kirjeellä heti

Antautumalla tilanteessa saat automaattisesti 50% tuomiosta pois.

Vasikoimalla saat vielä tästäkin tuomiosta 50% pois.

Otetaan hypoteesi maksimituomio 24h tulossa.
Antaudut heti: on se tuomio 12h
Viet kytille rynkyn tai kaks, tuomiosi on nyt 6h.
Tuo 2h lähtee n. 30min duunia tekemällä ja voit karata vankilasta tai käyttää kirjeen ja lähteä haneen heti.

Kerro vielä minulle missä tässä on liian korkea tuomio?
Vai pitäisikö sittenkin katsoa sitä omaa roolipeliä, pelata itsesi siihen pisteeseen, että on mahdollista lieventää tuomioita ja lähteä vasta sitten suorittamaan näitä "isoja rikoksia" mistä saa isot tuomiot?

Kyllä mulla ainakin on useampikin maastokätkö, jotka on poliiseja varten olemassa. Eli ns. Vasikointikätköjä, joilla saan pienemmän tuomion.

Edit: Tämä ei siis ole hyökkäys sinua tai vastauksiasi kohtaan, vaan tarkoitus on realisoida, että nuo tuomiot on aivan naurettavan lyhyitä, jos rikollinen haluaa, että ne ovat.

Edit 2: Jos poliisi ei mielestäsi anna tarpeeksi tuomionlievennystä, on tätä varten poliisivalitukset.
Jos poliisi ei mielestäsi ylipäätään anna tarpeeksi tuomionlievennystä (antautumisesta 50% ja vasikoinnista toinen 50%) voit ehdottaa parempaa systeemiä joko suoraan hallinnolle tai yhteisövastaavalle.

Ennen istuttiin 7 päivää pelaamatta vankilassa, nykyään pari tuntia maksimissaan pelaten.
 
Viimeksi muokattu:

RampeG

Käyttäjä
3 Toukokuu 2021
73
7
8
muistan kyllä ku ennen piti istuu joku 7 pv vankilassa on han se aika paljon mutta jos miettii tän hetkisen tuomioot sillei ett pitää olla palvelimella joku 12h että pääsis pois vankilasta ja jos vaikka menis toisella hahmolla. pelaat sillä toisella hahmolla joku 6h ja tuomiosta lähtee joku 3h. no kyllä mielummin jään sinne vankilaan joku 6h että se 6h lähtee siitä tomiosta. olisi aika kivaa jos olisi niin että ei pitäis olla kaupungissa jotta tuomio aika lähtis. tietenkin en edota tämä itelleni vaa kaikille jotka pelaa farssilla.