elccu metagame ja failrp

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

santsa

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
29 Tammikuu 2021
51
6
8
Ilmoitettavan henkilön nimi(jos tiedossa): @elccuZ

Aika ja päivä: 5.4.21 ei ole tarkkaa aikaa tiedossa

Rikottu sääntö: metagame ja failrp

Lyhyt kuvaus tapahtuneesta: elccun toisella hahmolla on minun kämppäni hänen hahmonsa nimissään että voin pitää sitä asekämppänäni. Hälyttimet ja kaikki oli poliiseille en ole saanut hälyttimeltä ilmoitusta. Minusta tuntuu että hän on käynyt kyseisellä toisella hahmollansa päästämässä/ryöstäny kaapit jotka on saanut tietoihin metagamella että sielä on aseita hän on saanut dc:eessä kuvat kaapin sisällöstä. Joko elccu on paska hahmollansa käynyt tyhjäämässä kaapit ja saanut sorkkaraudan pekka palikka hahmoltaan maastokätkön kautta tai päästäny mystic purplet kämppään sisään. Vaikka hahmo ei tunne mystic purpleja ja jos elccu on mystic purplet päästänyt sinne sisälle keikkaaman minun ja jupen ase kaappini mm. aw-f ak:eek:ita, carbi:neita, mp5:tosia, glockeja tauruksia, tasereitä, kasoittain lyömäaseita, lippaita vaikka ja mihin aseisiin ja mac-10 niin mystic purplethan on tehnyt rikollisuutta jengi ulkopuolisen ihmisen kanssa. Jos on elccun hahmon kanssa keikkauksen toteuttanut. tästähän en ole varma onko mystic purplet olleet elccun paska hahmollansa päästänyt sisälle ketään ehkä jopa voinut itse keikata ne muttapyytäisin että joku admini ottaisi lokeista selväämiten tämä on tapahtunut omasta mielestä haisee ja aika paljon.

Todisteet: todisteet pitäisi katsella lokeista sieltähän ne näkee pyytäisin nöyrästi että joku katselisi ne läpi miten joku on päässyt sinne kämppään tai ketä kyseiset kaapit on ryöstänyt
-
-
-
-
valitsen käsittelijäksi @HoikkiS
 

HoikkiS

Röpöttirastas
Vanhempi jäsen
10 Maaliskuu 2020
266
194
43
twitch.tv
Terve.
Valitettavasti oikeuteni ovat rajoitetut, koska olen LVL 1 Admin. @santsa Valitkaa joku LVL2 + Admin käsittelemään asiaa, vaikka mielelläni hoitaisin kyllä näitä. Toivottavasti saatte asian selvitettyä :)
 

elccuZ

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
22 Helmikuu 2020
77
18
8
Hei!

Ryöstin eilen kämppäsi Matti hahmollani joka omisti kämpän. Menin hahmollani katsomaan mitä kaapit pitää sisällään ja sieltä löytyi suuri määrä aseita. En ole päästänyt ketään sisään enkä hälytintä ottanut pois vaan menin itse hahmollani sisään ja avasin kaapit. Tavarat löytyvät Matilta en ole käyttänyt muita hahmoja hyväksi.
 

santsa

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
29 Tammikuu 2021
51
6
8
Hei!

Ryöstin eilen kämppäsi Matti hahmollani joka omisti kämpän. Menin hahmollani katsomaan mitä kaapit pitää sisällään ja sieltä löytyi suuri määrä aseita. En ole päästänyt ketään sisään enkä hälytintä ottanut pois vaan menin itse hahmollani sisään ja avasin kaapit. Tavarat löytyvät Matilta en ole käyttänyt muita hahmoja hyväksi.
1. Sinulla ei ole mitään paikkaa mihin veisit aseet matti hahmollasi joten vahvasti epäilen että kyseiset aseet raskaat liivit aseen valmistut tavarat on jo siirretty maastokätkön kautta pekka hahmollesi ja 2. miten sait sorkkaraudan matti hahmollesi mutta kumminkin pyyntöni olisi että lokit katsottaisiin varalta tarkkaan lävitse white itsekkin sanoi että tässä joku taitaa haiskahtaa 3. Jossain kohti ainaki kyseiset aseet tulevat pekka hahmollesi koska et tee matilla niillä mitään 4. Jengisi on mennyt huutelemaan metagame tiedolla että ilmaset aseet elccu kävi hakee LOS CARNALESIN kämpästä ja matti saatika pekka ei rp:eessä tiedä että mikko on kyseisessä jengissä ja parit frendit saanu tdm:ällä screen shotit kyseisistä kuvista mutta en saa jostain syystä liitettyä niitä tänne
 

santsa

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
29 Tammikuu 2021
51
6
8
Tai sitten olet antanut jollekin mystic purplen jäsenelle kysieset tavarat mitä sieltä vetäsit ja sitä kautta saanut itsellesi ne turvaan koska matilla ei ole maastokätköä eikä saatika rahaa sellaiseeseen ja sorkkarautaan ja jos olet ollut ns main hahmosi kavereiden kanssa tekemisissä matti hahmollasi eikö se ole säännöissä kiellettyä ainakin näin jupe sanoo ja aika failrp:eetä omasta mielestä jos annat tuntemattomalle vaan tarkkarin ja kaikki ilman mitää että saisit ne pekalle jokin tässä omaan nenuun vaan haisee ja vitun paljon
 

elccuZ

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
22 Helmikuu 2020
77
18
8
Mitkään jengi hommat ei liity tähän asiaan yhtään ja olen ostanut sen sorkkaraudan hahmolleni mitään hahmoa ei ole käytetty hyväksi. Toivoisin, että tätä reporttia jatketaisiin todisteiden kera.
 

santsa

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
29 Tammikuu 2021
51
6
8
Mitkään jengi hommat ei liity tähän asiaan yhtään ja olen ostanut sen sorkkaraudan hahmolleni mitään hahmoa ei ole käytetty hyväksi. Toivoisin, että tätä reporttia jatketaisiin todisteiden kera.
Sinulla ei ole mitään paikkaa missä säilyttää niitä tavaroita sinulla menee melkeempä kaikki aloitus rahat yhteen sorkkarautaan etkä saa niitä mihinkään turvaan matilla koska rahat eivät riitä maastokätköön ja aika riskillä menet pistämään ne sitten turvaan random maastokätköön joka on sattumoisin sitten ehkä pekan tiedossa ja autoakaan matti ei omista johon pistää tavarat eiköhän joku ottaisi tästäkin selvää lokeista kiitos
 

elccuZ

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
22 Helmikuu 2020
77
18
8
Vain ilmoitettu henkilö, adminit ja ilmoittaja voivat keskustella threadissä. Mikäli tarvetta, adminit kutsuu lisää todistajia threadiin. On ilmoittajan tehtävä tuottaa tapahtuneesta tarvittavat todisteet. Kuitenkin ilmoitettu henkilö voi lisätä myös omia todisteitaan tilanteesta. Selkeyden vuoksi käsitellään asiat asia kerrallaan. Älä siis nosta pöydälle täysin asiaan kuulumattomia tapahtumia. Jos tilanteesta on yli 24h ja kirjoitat ilmoitustasi vasta tämän jälkeen, pidättää adminit oikeuden hylätä imoituksesi. Jos ilmoituksesi ei vastaa esitettyä formaattia, pidättää adminit oikeuden hylätä ilmoituksesi. Ilman riittäviä todisteita olevat ilmoitukset hylätään välittömästi tasapuolisuuden nimissä. Kun adminit ovat antaneet tuomionsa, tuomio on lopullinen. Molemmat osapuolet valitsevat YHDEN adminin käsittelemään valitusta.
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Mikäli nyt sain parsittua tarinan kasaan kaikista minulle annetuista vihjeistä, niin se menee kutakuinkin näin:

Santsan hahmo Mikko Saariloma on vuokrannut ElccuZin hahmolta Matti Lappalainen asunnon Harmony Street 9. Santsa on lähettänyt ElccuZille kuvan kaappinsa sisällöstä pelin ulkopuolella, koska ElccuZ ja Santsa ovat kavereita IRL. (Olen saanut nämä kuvat haltuuni.) Tämän jälkeen ElccuZ on tämän metatiedon perusteella itse Matti Lappalaisella sattumalta saanut idean käydä tutkimassa ko. asunnon kaappeja ja löytänyt sieltä aseita.

Kummallista tästä tekee se, että hahmolla Matti Lappalainen ei ole mitään omaisuutta tämän ko. asunnon lisäksi. Hänellä ei ole edes inventoryssä muuta kuin vettä ja leipää ja pankissa n. 2000€. Hahmo ei siis ole voinut piilottaa ryöstämiään tavaroita mihinkään omaan kaappiinsa tms., eikä ole luultavasti myynyt niitä eteenpäin, koska niistä ei ole saatu rahaa. Kyseessä on siis selkeästi täysin kulissiksi luotu hahmo, että saadaan asunnolle (joka on luultavasti hankittu oikealla rahalla) eri omistaja.

Santsa väittää, että ElccuZ olisi mahdollisesti siirtänyt tavarat Matti Lappalaiselta toiselle hahmolleen Pekka Palikalle, joka on Mystic Purplen jäsen. Sattumoisin Pekka Palikalta löytyy kaappi nimeltä 11111111111111, josta löytyy abouttiarallaa kaikki ryöstetyksi ilmoitetut tavarat. Joukossa on myös muutama harvinaisempi esine, jotka nivoo juttua yhteen entistä enemmän.

Kun otetaan huomioon saamani tiedot erimielisyyksistä joidenkin Mystic Purplen jäsenten ja uuden Los Carnales -jengin jäsenten välillä ihan IRL-puolellakin, niin teon motiivikin on melko helposti pääteltävissä. Lisäksi olen saanut haltuuni kuvia, joissa TDM:llä Mystic Purplen muut jäsenet kirjoittelevat "elccuZ sai", "haki ilmaset" ja "aw-f:ffän tarjoo los carnevals". Lisäksi ElccuZ on toiminut erittäin epäilyttävästi eilen, kun ei suostunut Discrod-puhelussa näyttämään kaappiensa sisältöjä. Asiasta on keskusteltu myös supportissa, jossa ovat olleet paikalla admineista @white ja @iKE . ElccuZ ei ollut suostunut tulemaan sinne keskustelemaan. Kuulisin mielelläni myös Whiten ja iKen kommentit asiasta.

Mielestäni tapaus on varsin selvä ja ElccuZ on rikkonut metagaming sääntöä kahdellakin tapaa: hän on käyttänyt pelin ulkopuolista tietoa hyväkseen roolipelissä ja hänen kaksi hahmoa on yhteyksissä toisiinsa. ElccuZilla on metagamesta aiemmin jo kolmet bannit... Tämän vuoksi ehdotan ElccuZille asiasta rangaistukseksi banneja, mikäli ElccuZ ei jotenkin onnistu toimittamaan todisteita siitä, että tässä viestissä esittämäni päätelmät ovat virheellisiä.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,223
1
1,113
113
Kyllähän ne Pekka-hahmolta löydettiin ja valehtelun myötä meikästä elccuzin voi poistaa palvelimelta kokonaisuudessaan (discord+foorumit myös).

Emme kaipaa yhteisöömme sääntörikkojia, saatika sääntörikkojia, jotka vielä valehtelevat siitä kirkkain silmin. Asia on päivän selvä metagame.
 

santsa

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
29 Tammikuu 2021
51
6
8
Kyllähän ne Pekka-hahmolta löydettiin ja valehtelun myötä meikästä elccuzin voi poistaa palvelimelta kokonaisuudessaan (discord+foorumit myös).

Emme kaipaa yhteisöömme sääntörikkojia, saatika sääntörikkojia, jotka vielä valehtelevat siitä kirkkain silmin. Asia on päivän selvä metagame.
Tosiaan ike kun elccuz oli minun ja jupen tavarat vieny sieltä että onko ne mahdollista saada takaisin
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Tulkaa nykimään minua hihasta huomenna, niin palautetaan teille ainakin suurin osa teidän tavaroista.

Tämä on sen verran selkeä case, etten usko, että @Nexopi lla on mitään sitä vastaan, että laitan bannit voimaan heti.
 

Nexopi

凸〳 ಥ ڡ ಥ 〵凸
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
Vanhempi jäsen
13 Huhtikuu 2019
102
47
28
Selkeä keissi tämä on, Täten henkilö on poistettu yhteisöstämme toistuvien sääntörikkomuksien takia.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.