FiveM roolipelin viimeisimmät pelilliset muutokset.

Olen tehnyt nyt pieniä muutoksia viimeisimpien palautteiden pohjalta palvelimen toimintaan. Suurinta osaa muutoksista en kerro tässä, ja jääköön ne teidän itse selvitettäväksi.

Huumeiden hinnat:
Suuri joukko on pitkään jo tuonut esille, että pilven hinta on aivan liian suuri, verraten sen tuotannon vaikeuteen ja myynnin helppouteen. Suurinosa likaisesta rahasta palvelimella onkin varmasti tehty pilveä myymällä. Pilven hintaa on nyt radikaalisti laskettu ja sen tarkoitus on jatkossa palvella "entry" tason huumeena, jota jokainen voi kasvattaa, mutta josta saatu tuotto ei olisi kuin jotain vaihtorahoja. Kukasta saatujen siementen määrää on myös rajusti nerffattu.

Jatkossa huumeista saatu tienisti tulisi siis noista raskaammista huumeista, kuten kokaiinistä ja amfetamiinistä, jota saa jengeiltä.

Autojen romutus:
Autojen romutus mekaniikkaa on muutettu niin, että auton voi viedä romuttimeen kuka tahansa, mutta autosta saadut rahat voi nostaa vain jonkun rekisteröityneen jengin johtaja. Jengi täytyy olla myös nostettu suurimmalle tasolle koossaan, jotta rahat voi nostaa ulos. Jos rahoja ei nosta tietyn ajan sisään, niin auto palautuu omistajansa talliin. Tämän toivotaan avaavan isommalle esim varastettujen autojen myyntiä pelaajalta toiselle.


Asemuutokset:
Aseissa pitkään olleet ongelmat ovat nyt toivottavasti korjattu, koskien lippaitten tippumista ja häviämistä. Asekauppoihin jääneet täydet lippaat on nyt siivottu pois ja sieltä saa ostettua vain tyhjiä lippaita. Aseitten luotien rakennusohjeet löytyvät täältä sivuilta. Luodit pitää siis lipastaa itse lippaisiin ja tyhjät lippaat joko rakentaa, ostaa, tai uusiokäyttää (R näppäimen painaminen pitkään tallettaa vanhan lippaan ja lippaassa olleet panokset taskuusi).

Uusia aseita on lisätty droppeihin, osa näistä hieman raskaampia, kuten esim PKM 40panoksen rumpulippaalla. Tasapainotuksen vuoksi raskaammat aseet käyttävät usein tarkkuuskiväärin luoteja.