Haotso FailRP

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Vils

Alkoholisti, hökäle.
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
356
131
43
24
Turku
Ilmoitettavan henkilön nimi(jos tiedossa): @haotso
Aika ja päivä: 16.11.2020 klo 19.30 about
Rikottu sääntö:

3.8
Pyri kunniottamaan henkeäsi. Ehdottomana sääntönä on 2vs1. Jos siis yksin joudut kahden ryöstäjän/poliisin(kummatkin aseistettuja) armoille, et saa tehdä vastarintaa. Tämä sääntö ei päde käynnissä olevassa tulitaistelussa.

Lyhyt kuvaus tapahtuneesta: Veikko Hopea (Haotso) oli ajanut jo klo 12.30 abouttia rallaa ensimmäisen kerran karkuun virkavaltaa ja hänet oli päätetty ottaa kiinni useasta karkuun lähtemisestä/liikennepaosta. Nyt illalla seurasimme taas haotson jester classic autoa ja tiedossa oli että henkilöllä oli iso ase kannossa. Veikkoa osoitti yhteensä tilanteessa 3 asetta samanaikaisesti. Toinen partio avasi tulen takaa-ajon yhteydessä en itse ampunut vasta kun Haotso korjasi auton (savutti ja 3 rengasta puhki) ja lähti ajamaan miten sattu korpeen. (näkyy clipissä) Tilanne päättyi siten että henkilö pysähtyi ja yritti korjata auton vielä uudestaan (Rengas puhki) jolloin Mika Kosonen ( @Bandogay ) antoi Veikolle sähköä.

Todisteet:
https://medal.tv/clips/36756857/d1337OMiecyf (Ignore the phone call Kappa ite tässä kipiänä ja koiralle sain hoitajan)

Käsitteliä: @psykopaattikana
 

haotso

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
24 Helmikuu 2020
22
33
13
"Veikko Hopea (Haotso) oli ajanut jo klo 12.30 abouttia rallaa ensimmäisen kerran karkuun virkavaltaa ja hänet oli päätetty ottaa kiinni useasta karkuun lähtemisestä/liikennepaosta " Tähän tilanteeseen pysähdyin ja kuittasin asian sakoilla.

valitsen käsitelliäksi @angellfall
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
"Veikko Hopea (Haotso) oli ajanut jo klo 12.30 abouttia rallaa ensimmäisen kerran karkuun virkavaltaa ja hänet oli päätetty ottaa kiinni useasta karkuun lähtemisestä/liikennepaosta " Tähän tilanteeseen pysähdyin ja kuittasin asian sakoilla.

valitsen käsitelliäksi @angellfall
Voitko perustella miksi videossa näkyvä käytös olisi jotenkin ok?
 

haotso

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
24 Helmikuu 2020
22
33
13


Tässä miltei vastaava tapaus jossa aseella uhattu ei tottele mitä sanotaan. Ei kunnioita henkeään jne. Nojasin siihen faktaan, että poliisit ampuvat minut/käyttävät voimakeinoja jos kokevat tarpeelliseksi. Lisäksi aikaisemminkin on noussut keskusteluissa esiin se, että jos olet autossa kun sinua uhataan, saat painaa kaasua.

Enkä koe, että tilanteessa näkyvä käytös olisi mitenkään "ok" mutta ei minullekkaan poliisin toimesta juuri jätetty vaihtoehtoja kun avattiin jo tuli minua kohti.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,221
1
1,113
113
Ulkopuolisena totean, että Haotsolle on annettu viimeinen varoitus tästä hänen pelkäämättömyydestä aseita kohtaan n. 3 viikkoa sitten.

Kyseinen henkilö on useaan otteeseen perseillyt 1vX tilanteissa, ja useaan otteeseen on henkilölle asiasta mainittu.
Asiasta mainitsi ja viimeisen varoituksen antoivat minä ja @psykopaattikana.
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113


Tässä miltei vastaava tapaus jossa aseella uhattu ei tottele mitä sanotaan. Ei kunnioita henkeään jne. Nojasin siihen faktaan, että poliisit ampuvat minut/käyttävät voimakeinoja jos kokevat tarpeelliseksi. Lisäksi aikaisemminkin on noussut keskusteluissa esiin se, että jos olet autossa kun sinua uhataan, saat painaa kaasua.

Enkä koe, että tilanteessa näkyvä käytös olisi mitenkään "ok" mutta ei minullekkaan poliisin toimesta juuri jätetty vaihtoehtoja kun avattiin jo tuli minua kohti.
Eikö referoimassasi tapauksessa tilanne ollut juuri tuon 2v1 määrän alittava tilanne, jossa epexiä osoitettiiin yksin aseella? Tässä ympärilläsi on useita poliisiautoja ja useita poliiseja.

Miten voit tässä tilanteessa perustella loogiseksi valinnan, että autossa mitenkään tilannetta erikseen RP ttämättä korjaat auton ja vasta tämän jälkeen lähdet ajamaan karkuun. Olisiko sinusta ollut parempi RP jatkumo tilanteelle, että poliisi olisi ampunut sinut? Vaiko olisiko ollut loogisempaa, että tilanteessa olisi suoritettu "felany stop" tyyppinen pysäytys, jossa poliisit olisivat kävelyttäneet sinut ulos autosta.

Huomaa, että poliisilla myös on todella tarkat säännökset itsellään ampumisesta. Jos ajat vain karkuun poliisia ei tämä anna poliisille minkään logiikan mukaan oikeutta ampua sinua tai autoasi. Mikäli sinulla on mielipiteitä poliisin tekemästä roolipelistä voit aina nostaa kysymyksiä itse täällä.

Tilanteesta paistaa valitettavan paljon lävitse vain yritys käyttää jokainen viimeinen oljenkorsi hahmon saamiseksi turvaan tilanteesta. Jos hahmosi on näin tärkeä sinulle, että sinun pitää jatkuvasti virittää sääntöjä äärirajoille, tai toteuttaa epäloogisia ratkaisuita; olisiko aika mahdollisesti kuopata ko. hahmo? Toki voin myös tehdä tämän puolestasi, koska ainakaan itse en hoksaa, mikä muu voisi olla mahdollinen ratkaisu tälläiseen tilanteesseen.
 

haotso

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
24 Helmikuu 2020
22
33
13
Viittaamassani pelaajavalituksessa epexia osoitti 3 asetta, joista yksi tai kaksi käskytti häntä.

Myönnän pelanneeni tilanteessa väärin. Syyt mitkä minut ajoivat tilanteeseen olivat moninaiset, minulla oli vasta ostettu ak rinnuksilla, tiesin että autoni menee paaliin ja kolmantena vielä se että poliisi päätti ihan yhtäkkiä vaan avata tulen minua kohti. Perusteluiksi sain ainoastaan "koska sä ajat karkuun"

Minulle ei yksinkertaisesti jätetty muita vaihtoehtoja kuin yrittää karkuun. Auton korjaamisen oisin voinut myös jättää tekemättä, senkin tein koska koin että poliisit epäreilulla tavalla tuhosivat ajoneuvoni jottei takaa-ajoa tarvitsisi pelata
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Viittaamassani pelaajavalituksessa epexia osoitti 3 asetta, joista yksi tai kaksi käskytti häntä.

Myönnän pelanneeni tilanteessa väärin. Syyt mitkä minut ajoivat tilanteeseen olivat moninaiset, minulla oli vasta ostettu ak rinnuksilla, tiesin että autoni menee paaliin ja kolmantena vielä se että poliisi päätti ihan yhtäkkiä vaan avata tulen minua kohti. Perusteluiksi sain ainoastaan "koska sä ajat karkuun"

Minulle ei yksinkertaisesti jätetty muita vaihtoehtoja kuin yrittää karkuun. Auton korjaamisen oisin voinut myös jättää tekemättä, senkin tein koska koin että poliisit epäreilulla tavalla tuhosivat ajoneuvoni jottei takaa-ajoa tarvitsisi pelata
Aivan oikein. Luinkin oman tekstini tuosta ja siinä selkeästi myös ajatukseni:

"Farssin sääntökirja ei tunne termiä "Fear RP". Säännöissä referoidaan > 2v1 määrään, jolloin ryöstettävän on toteltava, mitä ryöstäjä sanoo. Se, että sinulle tullaan soittamaan suuta tai soitat suuta kun sinua ryöstetään ei riko tuota sääntöä kunhan teet mitä sanotaan.
"

Kaikille varmaan sanomattakin on selvää, että jos vartavasten yrität painottaa omaa parastasi tilanteessa rikkoen RP :n loogisuuden niin tuo tulkitaan FailRP :ksi. Minulle on yksi ja hailea jos soitat suutasi, etkä tahdo tulla autosta ulos kun väkisin, se on täysin sinun oma valinta. Poliisilla on työkalut sinun autosta ulos vetämiseen. Tässä kyse on kuitenkin siitä, että yrität kaikin toimin väistää tuota tilannetta, johon olet jo aika selkeästi joutunut. Autosi on hajotettu, se on pussitettu. Tämä, että korjaat auton sen sisäpuolelta keskellä tälläistä tilannetta ja kun auto on korjattu lähdet yrittämään vielä karkuun on se minun ongelma.

Ryhmänne alkaa muistuttaa aika erehdyttävästi yhtä edesmennyttä jengiä, joka siivosi itsensä myös palvelimelta yrittäen vedättää sääntöjä mahdollisimman pitkälle. Sinusta ja ympärilläsi liikkuvista muista pelaajista tulee jatkuvasti (ja viimeaikoina enenevästi) tämän samankaltaisia tarinoita. Käytännössä sovitte tuohon samaan muottiin tällähetkellä aika täydellisesti.

Tunnistatteko itsenne?
  • Usein kun poliisi yrittää pysäyttää ammutte.
  • Usein kun teitä yritetään ottaa kiinni pompitte ympyrää RP ttämättä takaisin ollenkaan tai tavalla mitä pidetään "huonona".
  • Kannatte automaattisia ja muita näkyviä aseita yleisillä paikoilla esillä lähes päivittäin.
  • Ajelette ympäriinsä päättömästi kaahaten ilman mitään RP syytä tälle.
  • Ammuskelette ilmaan keskellä kaupunkia tai jengialueita herättääksenne huomiota ja vetämällä poliiseja paikalle.
  • Tilanteissa yritette jatkuvasti tähdätä maksimaaliseen omaan hyötyyn.

"Minulle ei yksinkertaisesti jätetty muita vaihtoehtoja kuin yrittää karkuun." Suosittelisin tuon antautumisen lisäämistä omaan repertuaariin. Voisit jopa yllättyä RP tilanteista joita se tarjoaa. Mikäli taasen poliisilta et mitään RP tä saa niin ainahan voit vetää heidät tänne samoin tavoin kun he nyt nappasivat sinut sivuun.
 

haotso

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
24 Helmikuu 2020
22
33
13
Nyt kun olen hetken aikaa mietiskellyt asiaa ehdottaisin seuraavaa:

Hahmoni Veikko, ei ole runsaasta rekisteristään ja minun tekemistäni virheistä huolimatta istunut ainuttakaan kolmekymppistä. Ymmärrän tilanteeni, mutten myöskään halua että hahmoni poistetaan koska olen panostanut siihen yli tuhat tuntia aikaani ja varmaan kohta saman määrän euroja.

Jos selviäisin tästä kolmekymppisellä, olisi minulla ensimmäisen kerran tilanne, jossa joutuisin pelaamaan jotain toista hahmoa veikko hopean sijaan.
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Ilmoituksessa haotso korjaa autonsa monen poliisin ympäröimänä ilman mitään roolipelillistä reaktiota hahmolta. Tälläinen toiminta, jossa auto korjataan sisältä on sallittua, jos olet esim yksin, tai roolipelillisesti jotenkin muille larppaat yhdistäväsi johtoja jne jne. Tässä täytyy kuitenkin ottaa luonnollisesti huomioon, että koko auto korjautuu. Tässä tilanteessa auto oli kolaroitu ja ammuttu seulaksi renkaat mukaan lukien.

Korjaamisen jälkeen haotso poliisien ympäröinnistä huolimatta lähtee karkuun. Mikäli auto olisi ollut ajokuntoinen alunperin en olisi tässä nähnyt ongelmaa. Auton liikkeet oli huonosti estetty poliisien toimesta ja poliisit eivät edes yrittäneet raahata haotsoa autosta ulos.

Tuomittavaksi seikaksi reportissa jää auton korjaaminen ja korjaamisen hyödyntäminen auton sisältä ja edelleen korjatun auton hyödyntäminen pakoon lähtemisessä, jossa kaikki RP osoittaa siihen, että takaa-ajo on tullut päätökseen.

Olemme @psykopaattikana :n kanssa keskustelleet tilanteesta ja päätäneet hyväksyä ilmoituksen. Tilanne tuomitaan FailRP :nä. Haotso saa tästä porttikiellon palvelimelle.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.