ItsemurhaRPn moderoiminen pois, kielletään jatkossa säännöissä?

ItsemurhaRP moderoiminen pois

  • kyllä

    Äänet: 43 70.5%
  • ei

    Äänet: 18 29.5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    61

Supatsup

Vanhempi käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
12 Toukokuu 2019
111
47
28
ItsemurhaRP on aika tympeää roolipeliä. Hyvin pitkälti nollakontenttia "toiselle osapuolelle", lisäksi se on erittäin masentavaa, raskasta. Joillakin saattaa myös olla IRL puolella ikäviä kokemuksia itsetuhoisuudesta/itsemurhasta niin samasta asiasta ei sitten tarvitsisi "kärsiä" pelinkin puolella, jonka tarkoitus on olla hauskaa. Kyseinen aihe saattaa siis triggeröidä IRL puolellakin. Ei siinä, että tämä kyseinen RP hirveästi vaikuttaisi ihmisten elämään ja roolipeliin, mutta homma olisi jatkossa selkeämpää eikä poliisia/ensihoitoa kuormiteta tällaisilla "harmaan alueen"-aiheilla, vaan pystytään keskittymään muuhun roolipeliin. Eihän tätä pakko ole säännöissä kieltää, mutta omalta osaltaan se selkeyttäisi mitä saa tehdä ja mitä ei. ItsemurhaRPn poistamisella toisaalta turvataan edellämainitut: "nollakontentti poistuu", "triggeröityminen raskaasta aiheesta", "poliisin ja ensihoidon turha työ" + mielestäni se antaa hyvän kuvan palvelimesta mikäli tämmöinen ikävä teemainen RP poistuu, jos ymmärrätte mitä tarkoitan :)

Saa mieluusti perustella asiaa puolesta tai vastaan, taikka vaihtoehtoisesti vain äänestää.
 

HezeGamer

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Heinäkuu 2020
34
29
18
Vastaan. Oma mielipiteeni tähän on se, että itsemurhaRPtä ei otettaisi pois, jos hahmon permauksen jälkeen saisi lisää RPtä irti. Kuitenkin se, että jos hahmon permaamisen jälkeen saisi RPtä aikaan, ei se hahmon permaus olisi huonona kuvana tulevaisuudessa. Itse en ole ollut läsnä, kun hahmon permauksen jälkeistä RPtä on ollut esim. hautajaiset, mutta useita clippejä olen nähnyt jopa esimerkillisistä hyvistä hahmon permauksen lopuista. Hyvänä esimerkkinä voisin itse asiassa tuoda pari hyvää hahmon permauksen loppua/RPtä, mistä on saatu hahmon permauksesta lisää RPtä.


https://www.twitch.tv/m1ku_/clip/BigObliviousEggplantTriHard



Omasta mielestäni myös se, että mitä, jos itsemurhaRP osittain kielletään, että ''ItsemurhaRP ei ole sallittua ilman järkevää RP syytä'' taikka ''Turha itsemurhaRP johtaisi hahmowipeen taikka bänneihin'' hyvänä esimerkkinä voisin tässä tuoda, jos ajaa takaa ajon yhteydessä bensatankkiin. Mutta, like I said, tämä on vain oma mielipiteeni, mutta jos hahmon permauksen JÄLKEEN saadaan hyvää RPtä irti esim. hahmon permauksen jälkeen kyseisellä permatulla hahmolla olisi hautajaiset taikka poliisia larppaava on päättänyt permaa oman hahmonsa vielä poliisipuku päällä saadaan hyvästä radioviestinnästä loistava loppu hahmolle aikaan ennen kun kyseinen poliisi kuolee leikkauspöydälle ja hänen ruumis häviää, eli voisi jopa miettä, että ruumis on lähtenyt jälkielämään.
 
Viimeksi muokattu:

Heppatyty_666

Vanhempi käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
15 Toukokuu 2019
556
249
43
Tässä on omasta mielestäni veteen piirretty viiva. Näen itse tämän itsemurhaRP:n rinnastettavissa failRP:seen. Henkilökohtaisesti minua ei kiinnosta jos joku kaupungissa viikon tai kaksi ollut henkilö twiittaa hyppäävänsä katolta. Tilanne on mielestäni täysin toinen mikäli kaupungissa tunnettu henkilö ajautuu roolipelissä tilanteeseen ja riistää henkensä, oli kyseessä oman käden kautta taikka suicide by cop. Olen kuitenkin enemmän ko. roolipelin kieltämisen kannalla.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,188
1
1,107
113
Siis tällä tarkoitetaan sitä, että tämä twitteriin "HEI TAPAN ITSENI NYT TULKAA KAIKKI KATSOMAAN MÄÄ TAPAN ITTENI TORIPANKILLA 10MIN PÄÄSTÄ WUHUU TÄÄ ON SIISTIÄ" jäisi pois.

Ei se, että hahmot eivät enää menehtyisi.
 

HezeGamer

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Heinäkuu 2020
34
29
18
Siis tällä tarkoitetaan sitä, että tämä twitteriin "HEI TAPAN ITSENI NYT TULKAA KAIKKI KATSOMAAN MÄÄ TAPAN ITTENI TORIPANKILLA 10MIN PÄÄSTÄ WUHUU TÄÄ ON SIISTIÄ" jäisi pois.

Ei se, että hahmot eivät enää menehtyisi.
Eli onko tämä periaatteessa siis 1.10, mutta vaan tämä sääntö vain muokkautuisi FarssiRPlle, että vältetään se turha huomion kerääminen ja draaman viljely servulla itsemurhatwiiteillä? Ei se, että hahmoja ei siis luonnollisesti kuole eikä pysty poistelemaan hahmoja hahmovalikosta? Jos näin ei ole se tapaus, pahoittelen. Olen sitten pudonnut kärryiltä.
 

Supatsup

Vanhempi käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
12 Toukokuu 2019
111
47
28
Ike kiteytti hyvin, tätä juurikin hain. Kuolemassa ja hautajaisRPssä ei ole mitään vikaa. Siinä on, että huudetaan twitteriin "hyppään toripankin katolta" = porukkaa tulee estämään asiaa ja yrittää auttaa, koska se on inhimillistä. Tai hahmo viestittelee läheisille hahmoilleen "tapan itseni, ajan kolarin seinään" jne ja porukka sydän syrjällään koettaa auttaa henkilöä joka on itsetuhoinen. Vaikka kyseessä on vain peli, se käy raskaaksi ja on erittäin turhauttavaa. Lyhyesti sanottuna, not nice.
 

white

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
12 Huhtikuu 2019
433
304
63
Suomen Ateena
Tänään allekirjoittunut sai eräältä henkilötä pelipalvelimen puolella soiton jossa käytännösä kehotettiin ampumaan hänen hahmoaan päähän koska "vihaan" hahmollani sitä. Tuumasin vaan että mene hyppäämään sillalta. Eli siis toisin sanoen tällä täsmennettäisiin pyri kunnioittamaan hahmosi henkeä sääntöä ja lisättätäisiin siihen ripaus järken käyttöä.

Tälläset kun jätettäisiin pois meillä hahmot poistuisivat normaaleissa roolipelitilanteissa eikä itse hakemalla haetuilla tilanteilla kuten esimerkiksi tämä case oli mistä mainitsin.
 

HezeGamer

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Heinäkuu 2020
34
29
18
Tänään allekirjoittunut sai eräältä henkilötä pelipalvelimen puolella soiton jossa käytännösä kehotettiin ampumaan hänen hahmoaan päähän koska "vihaan" hahmollani sitä. Tuumasin vaan että mene hyppäämään sillalta. Eli siis toisin sanoen tällä täsmennettäisiin pyri kunnioittamaan hahmosi henkeä sääntöä ja lisättätäisiin siihen ripaus järken käyttöä.

Tälläset kun jätettäisiin pois meillä hahmot poistuisivat normaaleissa roolipelitilanteissa eikä itse hakemalla haetuilla tilanteilla kuten esimerkiksi tämä case oli mistä mainitsin.
Mutta jos olisi scenario, missä otetaan vaikka esimerkiksi toripankilta hyppääminen ja siinä sitten toinen hahmon läheinen huomaa, että se toinen on nyt hypännyt katolta ja levittää twiittiä ''R.I.P Matti Shakki 2k21'' niin syytetäänkö siinä tilanteessa sitä, joka on hahmoa permaamassa ilman sitä, että hakisi sillä huomiota vai sitä toista hahmon läheistä olevaa osapuolta, joka yrittää levittää sitä sanomaa hakemalla huomiota oliko se lohdun tai huomion keräämiseksi?
 

HezeGamer

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Heinäkuu 2020
34
29
18
ItsemurhaRP on aika tympeää roolipeliä. Hyvin pitkälti nollakontenttia "toiselle osapuolelle", lisäksi se on erittäin masentavaa, raskasta. Joillakin saattaa myös olla IRL puolella ikäviä kokemuksia itsetuhoisuudesta/itsemurhasta niin samasta asiasta ei sitten tarvitsisi "kärsiä" pelinkin puolella, jonka tarkoitus on olla hauskaa. Kyseinen aihe saattaa siis triggeröidä IRL puolellakin. Ei siinä, että tämä kyseinen RP hirveästi vaikuttaisi ihmisten elämään ja roolipeliin, mutta homma olisi jatkossa selkeämpää eikä poliisia/ensihoitoa kuormiteta tällaisilla "harmaan alueen"-aiheilla, vaan pystytään keskittymään muuhun roolipeliin. Eihän tätä pakko ole säännöissä kieltää, mutta omalta osaltaan se selkeyttäisi mitä saa tehdä ja mitä ei. ItsemurhaRPn poistamisella toisaalta turvataan edellämainitut: "nollakontentti poistuu", "triggeröityminen raskaasta aiheesta", "poliisin ja ensihoidon turha työ" + mielestäni se antaa hyvän kuvan palvelimesta mikäli tämmöinen ikävä teemainen RP poistuu, jos ymmärrätte mitä tarkoitan :)

Saa mieluusti perustella asiaa puolesta tai vastaan, taikka vaihtoehtoisesti vain äänestää.
Jotenkin kuitenkin olen saanut tästä ehdotuksesta väärän kuvan. Ensin luulin, että hahmon permaus niin kuin loppuisi, kun tämä tulisi sääntöihin eikä hahmoa saa poistettua hahmovalikosta. Siis, ideana on siis tehdä turhasta draaman viljelystä ja huomion hakemisesta itsemurhalla stoppi ja lisäys sääntöihin, että turhan draaman viljely ja se ylimääräinen huomion hakeminen itsemurhalla FarssiRPn somessa kuin myös levittämällä siitä sanomalla muille ihmisille niin se ei ole ok? Kun sain tästä vain sen kuvan, että hahmoja ei saisi permata, ei mitenkään hyvällä eikä pahalla.
 

white

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
12 Huhtikuu 2019
433
304
63
Suomen Ateena
Joo siis @HezeGamer ideana ois juurikin se että ei porukka permaisi hahmojaan mitenkään näyttävästi ja silleen roolipelissä sovitusti esimerkiksi tappajansa kanssa (koska mikä vitun logiikka) ennemmin vaikka jossain jengi kähinöissä tai jossain roolipelitilanteessa missä joutusit anyway "teholle"
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Jos aikoo "permata" hahmonsa, niin pitäisi minun mielestä odottaa jotain ns. luonnollista kohtaa missä se kuolee. Esim. jossain ammuskelussa tai kolarissa, kun se sattuu muuten vaan, niin sitten hahmo kuoleekin kokonaan. Tai jos haluaa pelin ulkopuolella sopia jonkun kanssa, että "haluan, että tapat mun hahmon jossain vaiheessa" ni sekin on mun mielestä ihan ok. Mutta just tämmönen "menen hyppäämään katolta antakaa huomiota"-RP ei ole mielestäni kivaa ja sen voisi rinnastaa sääntöön:

Kyseenalaisista asioista roolipelaaminen on kielletty. Kyseenalaisiin aiheisiin kuuluu, mutta ei rajoitu: raiskaukset, seksuaalinen ahdistelu, terroriteot.

Niin törkeältä kuin se kuulostaakin, niin olen pari kertaa itse ollut ensihoitajana tilanteessa ajattelemassa, että "hyppää sitten jo tai tuu pois sieltä, äläkä pitkitä tätä tilannetta". Ja sitten jos se henkilö saadaan sieltä katon reunalta puhuttua pois, niin koko tilanne olikin ns. turha, koska yleensä tämä hahmo joko a.) tekee seuraavana päivänä saman uudestaan tai b.) jatkaa elämäänsä niinku ei olisi ikinä aikonutkaan tehdä mitään. Eli myöskin tuohon jatkoRP:seen toivoisin panostusta, että sitten vaikka alkaisi käydä jossain psykiatrilla juttelemassa jne.