Kehitysehdotus pelaajan ryöstösääntöön.

Pöhnö

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
2 Toukokuu 2019
215
167
43
Kirjoitan tämän nyt tänne, koska se poistettiin meidän porukan pelaajareportista, johon passiivisesti kuulun, koska olin suunnitellut ko. ryöstöretken. Jännä vaan että näin 6h myöhemmin postaukseni poistamisesta(10min lähetyksen jälkeen) kyseisessä pelaajareportissa on vieläkin asiaankuulumattomilta keskustelua yleisestä rp:n tasosta ja ilma69:stä jotka käytiin eilen illalla.

Asiaan:
Ensin täytyy taas vähän pohjustaa, minkä takia kyseiselle ryöstöretkelle päätimme lähteä. Pitkän termin rikollisilla, jotks eivät omista serverillä mitään yritystä, on todella tylsää. Huumeet on no go(asiasta tietävät ymmärtävät kyllä), pankkiryöstöt ovat tylsiä perus ryskäys tai panttivankiteemalla, ja ns. RP ryöstöjä ei viitsi tehdä liian usein, koska ei poliisiltakaan kokoajan viitsi vaatia siimaa tilanteeseen heittäytymiseen. Kaappien keikkaus on aina sitä samaa, siihen en halua edes lähteä. Asekauppaa on turha edes yrittää, koska jokainen jolla on tarpeeksi rahaa pyssyihin, osaa itse ne valmistaa, tai tuntee jonkun joka osaa.

Halusin lähteä uudella autollani pyörimään ympäri kaupunkia, ja aiheuttamaan sitä ns. pakan sekottamista, ja pelon luomists, että tulevaisuudessa kun joku näkee tummansinisen ladan kurvaavan nurkan takaa, on heidän ensimmäinen reaktio tarkistaa taskut että onko sielä mitään arvokasta. Missään vaiheessa ei ollut tarkoituksena aiheuttaa pelaajille isoja tappioita, jonka takia suunnitelmana oli välttää alueita, jossa ihmiset saattavat liikkua isokin omaisuus taskussa(esim. Autokaupan läheisyys, työkkäriduunien palautuspaikat, huumepaikat yms.). Pelaajilta ei missään ryöstössä viety omaisuutta, mitä ei saisi takaisin alle tunnin grindauksella. Meidän jäljelle ei todellakaan olisi ollut vaikea päästä. Itse ajattelin ryöstöt suorittaa perus ryskäysvaatetuksessani(esim Pingviinimaski josta voi olettaa että n. 99%poliiseista tunnistaa sen). Ja Jamalin nyt tunnistaa aina siitä örinä-äänestä, ihan sama mitä hahmolla on päällä.

Tällä yritimme luoda sitä lisä"kontenttia" sillä, että meitä alettaisiin monen tahon voimin etsimään kaupungista, mutta tuli säännöt taas vastaan. Se, että sanotaan "tapelkaa jengit keskenänne" ei toimi, koska jengeillä ei ole mitään mistä kilpailla. Sen takia se menee siihen päättömään ryskäykseen kun viimekerrallakin, jossa millään osapuolella ei ollut hauskaa.

Nyt itse kehitydehdotuksen alla olevan säännön suurin puolusteltu epäkohta. Ihmiset luulevat, että ryöstön uhrin RP loppuu siihen kun kamat on kannossa ja takavalot vilkkuvat taivaanrannassa. Ei, se vasta alkaa siitä. Uhrilla on siinä vaiheessa muutama vaihtoehto. Ensimmäinen: jos pelaa ns. 100% lainkuuliaista kansalaista, ilmoittaa poliisille ryöstöstä, poliisi saapuu paikalle, ottaa tuntomerkit ylös ja tiedustelee ryöstössä menetetyn omaisuuden, jo tässä on rahtunen (n10min sitä kuulusaa konaa). Jonka jälkeen tilanteessa tulee poliisille epämääräinen aika kontenttia rikollisten etsimisessä. Sitten kun konnat saadaan kiinni, viedään heidät putkaan, kutsutaan uhri asemalle tunnistukseen ja kuulusteluun, jossa hän voi esittää vahingonkorvausvaatimukset maallisista menetyksistä ja henkisestä kivusta. Ja näin yhdellä ryöstöllä luotiin monelle pelaajalle muutamaksi tunniksi kontenttia. Toinen, itselleni mieluisampi, ja tulevaisuudessa toivottavasti yleistyvämpi vaihtoehto. Ryöstön jälkeen uhri ottaa ystäviinsä yhteyttä, ja alkavat selvittämään hänen henkilöllisyyttään, että he voivat periä ryöstösaaliin takaisin korkojen kera. Jokainen alamaailmassa vähintään viikon pelannut jantteri tuntee jo jonkun, joka tuntee jonkun, jolla on kytköksiä ryöstäjään. Näin saadaan uhrille, monelle muulle, ja jopa ryöstäjälle ehkä jopa päiviä kestävä kontentti. Ja kyllä, farssilla on niin tiivis rikollisyhteisö, ettei keppiä tarvitse hirveän pitkälle heittää kunnes löytää jonkun jolla on informaatiota. Itse suosin tätä vaihtoehtoa, olen joskua luonut itselleni päiviä kestäviä sivukontentteja kun olen peruspelaamisen ohessa jäljittänyt ryöstäjääni. Kolmas, oletuksena otettu vaihtoehto. Uhri ilmoittaa poliisille, vetää leuan rintaan ja unohtaa tilanteen, tai säännönpuitteissa kirjottaa pelaajareportin.

Tl;dr: Se on tyhmää rp:tä, että rikollisen pitää kaveerata uhrin kanssa 10min säännön puitteissä. Tiedustelukeikat ovat eri asia. Ei ole ryöstäjän vika, ettei uhri osaa pelata tilannetta loppuun, luoden itselleen ja muille kontenttia.