Lanssien toiminta.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

GalaattinenBansku_

┌(☆o★)┘
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
227
323
63
Miettikää että on oikea sotatanner menossa, isot ja pienet pyssyt laulaa ja kukaan ei ole oikeasti turvassa sillä alueella.. Kaikki on vapaata riistaa ainakin minun silmissä.. Se on vitun naurettavaa että on 5 v 10 roistot ampuu kyttiä, niin lanssikopteri tulee lentämään meidän sotatantereen päälle.. Eikä siinä oikeasti oisi tullut lanssi kopua tai se ei olisi pysynyt ilmassa..

Jos ei käytös tule muuttumaan että abusaatte teidän koskemattomuutta ammun teidät / teidän ajoneuvonne suorilta tein vaikka bänni uhalla.. Olen tästä asiasta jo kerran maininneet enkä ymmärrä miksi poliisitkaan kutsuu ne paikalla..

Tsemppiä nyt oikiasti.
 

Vilkku

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
128
20
18
Poliisina tilaamme isoissa tilanteissa yleensä ambulanssin valmiiksi lähelle odottamaan ja ilmoitamme kun alue on heille turvallinen tulla. Emme ikinä pyydä heitä alueelle kun alueella ammuskellaan viellä. Tällöin saamme avun mahdollisimman nopeasti paikalle

Mikäli tämä ei nyt vielä ollut jollekkin poliisille selvää niin voimme käsitellä tämän asian seuraavassa kokouksessa.
 
J

jawwe

Guest
Itse olin Yellow jackilla vapaalla, kun alko tulemaan niitä ilmotuksia laukauksista. Ensihoitaja oli kopterilla siinä ja jauhettiin niitä näitä, ja hän itse ilman mitään käskyjä sanoi, että lähtee katsomaan mikä tilanne.
 

Hecto

✠ Master Chef ✠
Lahjoittaja
Vanhempi jäsen
13 Huhtikuu 2019
151
125
43
Helsinki
Ei ensihoidon kannattaisi tulla paikalle ennenkuin ampumiset on loppu ja vielä varmistaa asia vaikka poliisilta että onko turvallista tulla...

Heillä on kuitenkin tuo suoja jo säännöissä niin voisivat pysyä suoraan pois ettei niitä tarvis alkaa ampumaan (tarkoituksella tai vahingossa) ja koptereita räjäyttämään ku lentävät tilanteen vieressä josta voivat informoida poliiseja.

Pointtini on vain se että sitä koskemattomuus suojaa ei käytettäis hyväksi..
 

GalaattinenBansku_

┌(☆o★)┘
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
227
323
63
Poliisina tilaamme isoissa tilanteissa yleensä ambulanssin valmiiksi lähelle odottamaan ja ilmoitamme kun alue on heille turvallinen tulla. Emme ikinä pyydä heitä alueelle kun alueella ammuskellaan viellä. Tällöin saamme avun mahdollisimman nopeasti paikalle

Mikäli tämä ei nyt vielä ollut jollekkin poliisille selvää niin voimme käsitellä tämän asian seuraavassa kokouksessa.
lähinnä se että lanssit lentää kopterilla ampuma tilanteen päällä, voin taata että mun rp hahmo tulee ampumaan lanssia kohti / lanssi kopua kohti, vaan sen takia kun poliisi ei pyydä sitä poistumaan, ja ihan selvää "enkelisiipien" abusaamista.
 

Doreahia

ヽ(o♡o)/
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
173
190
43
www.twitch.tv
Itse tilanteessa olleena voin summaroida tilannetta:

Poliisit ilmoittaa ensihoidolle radiossa, että on iso tilanne päällä, jos ei heistä kuulu mitään, olkaa valmiudessa.

Meillä oli yksi kopteri liikenteessä, ja olimme harjoittelijan kanssa autolla pohjoisessa. Kävimme rauhassa tankilla ja odotimme kuulevamme jotain poliiseista. Mitään ei kuulunut joten aloimme liikkumaan keskimaalle päin. Kopteria kuljettanut EH lähti omasta tahdostaan seuraamaan tilannetta.

Lanssiauto ei saapunut alueelle samantien, kopteri lenteli lähistöllä ja pyrki selvittämään onko alueelle turvallista tulla.
Ensihoidolle oli myös tullut jo aiemmin kaupunkilaiselta viesti, että useampi poliisi maassa.
Kun hetki oli kulunut, eikä laukauksia kuulunut ja kopteria kuljettanut EH ilmoitti että ei nää rikollisia, ja on turvallista mennä auttamaan henkilöitä.
Tällöin ensihoito saapui paikalle ja pyrki auttamaan vammoja saaneita.

Tässä tilanteessa ei ole ollut mitään ''enkelisiipien'' abusaamista, vaan olemme pyrkineet tekemään työmme parhaamme mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

Vils

Alkoholisti, hökäle.
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
356
131
43
24
Turku
Itse olin viimeinen virkavallan jäsen pystyssä ja kun huomasin ettei ollut mitään radio liikennettä enkä nähnyt yhtäkään kolleegaani pystyssä tein ilmoituksen Ensihoitajille että jos meistä ei pian kuulu olemme kaikki maassa ja tajuttomina. Mielestäni Ensihoitajat tekivät päätöksen että Kopterilla varmistetaan alue ja katsotaan onko rauhallista tulla? Kuten Dore sanoi aikaisemmassa viestissään että auto ootteli kauempana. Laukauksia ei kuulunut pitkään aikaan joten ensihoitajat tulivat paikalle. Rikollisilla oli mahdollista poistua alueelta jo siinä kohtaan jos olisivat olleet pystyssä.
 

GalaattinenBansku_

┌(☆o★)┘
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
227
323
63
Itse tilanteessa olleena voin summaroida tilannetta:

Poliisit ilmoittaa ensihoidolle radiossa, että on iso tilanne päällä, jos ei heistä kuulu mitään, olkaa valmiudessa.

Meillä oli yksi kopteri liikenteessä, ja olimme harjoittelijan kanssa autolla pohjoisessa. Kävimme rauhassa tankilla ja odotimme kuulevamme jotain poliiseista. Mitään ei kuulunut joten aloimme liikkumaan keskimaalle päin. Kopteria kuljettanut EH lähti omasta tahdostaan seuraamaan tilannetta.

Lanssiauto ei saapunut alueelle samantien, kopteri lenteli lähistöllä ja pyrki selvittämään onko alueelle turvallista tulla.
Ensihoidolle oli myös tullut jo aiemmin kaupunkilaiselta viesti, että useampi poliisi maassa.
Kun hetki oli kulunut, eikä laukauksia kuulunut ja kopteria kuljettanut EH ilmoitti että ei nää rikollisia, ja on turvallista mennä auttamaan henkilöitä.
Tällöin ensihoito saapui paikalle ja pyrki auttamaan vammoja saaneita.

Tässä tilanteessa ei ole ollut mitään ''enkelisiipien'' abusaamista, vaan olemme pyrkineet tekemään työmme parhaamme mukaan.
En tiedä paljon sulla on rikollis rp:stä kokemusta, mutta ei se tarvii olla kokoajan ampumista tilanteessa. Näin kopterin kaukaa kun läheni tilannetta vaikka minuutti sitten ammuin yhden henkilön maahan. Sitten lähdin ns taktikoimaan ja katsomaan kauenpaa missä on ja mitä, kunnes npc tulee ja ampuu..

Rikollisen silmissä kyllä näytti abuselta kun tulee tilanteen päälle ylipäätään kopterilla eikä voi olla 100% rosmoista
 

zuumi

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
309
243
43
Itsehän saavuin paikalle sivullisena ammuskelujen loputtua omalla porukalla ja pistettiin siinä viestiä lanssille että täällä on polliiseja maissa ja viitoimme lanssi kopulle että voi laskeutua turvallisesti kun ei ollut kuulunut aseen ääniä noin 5min ja eihän siinä lanssit tehnyt mitään väärää imo... Ja millä tavalla lanssarit olisi voineet abusaa?
 

GalaattinenBansku_

┌(☆o★)┘
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
227
323
63
ehkä se että meistä oli viel 4 hengis ku lanssi oli sellasel korkeudel että sen ois voinu ampua.. mutta sitten hyydittyy npceil nii ei siin sit
 

Hecto

✠ Master Chef ✠
Lahjoittaja
Vanhempi jäsen
13 Huhtikuu 2019
151
125
43
Helsinki
Kyllä se kopteri pyöri tilanteen päällä ihan liian aikaisin vielä kun oli taistelut meneillään..
 

zuumi

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
309
243
43
Minkä takia se kopu ei olisi saanut olla siellä ylä ilmoissa kun ei se kumminkaan laskeudu ennen kuin on turvallista ja miten muuten lanssarit olisi saaneet tiedon siitä että on turvallista tulla.
 

GalaattinenBansku_

┌(☆o★)┘
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
227
323
63
Minkä takia se kopu ei olisi saanut olla siellä ylä ilmoissa kun ei se kumminkaan laskeudu ennen kuin on turvallista ja miten muuten lanssarit olisi saaneet tiedon siitä että on turvallista tulla.
mieti jos on joku oikea "sota" tuleeko sinme mikään lanssi kopu ottaa infoja sillä periaattelle, 'ette te voi mua ampua, mulla on koskemattomuus' mieti nyt zuumi itekki
 

zuumi

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
309
243
43
mieti jos on joku oikea "sota" tuleeko sinme mikään lanssi kopu ottaa infoja sillä periaattelle, 'ette te voi mua ampua, mulla on koskemattomuus' mieti nyt zuumi itekki
"Sota" = ampumavälikohtaus.. ja kyllä ampumavälikohtauksissa on yleensä jonkinlainen tiedonantaja tässä tilanteessa kopu ja ei kukaan ole sanonut että sitä ei saisi ampua antaa mennä vaan jos haluatte ampua sen alas joka luultavasti teidän sieltä maista auttaa ylös mikä on kumminkin rp hahmoilla aika iso juttu ettei ne "kuole/vahingoitu" minkä takia on myös fearRp sääntö eli kunnioita omaa henkeäsi mutta jos haluat ampua sen alas joka sinut hengissä luultavasti pitää tulevaisuudessa niin go for it
 

Hecto

✠ Master Chef ✠
Lahjoittaja
Vanhempi jäsen
13 Huhtikuu 2019
151
125
43
Helsinki
Ensihoidolla on suora radioyhteys poliisiin ja silloin ku sota on päällä ei ensihoidon tarvitsisi tulla päälle pyörimään ihan omasta tahdosta ja tarkkailemaan tilannetta vaan saapua silloin kun tilanne on jo rauhoittunut koska heillä on se suoja ja sanomista tulee jos heitä ampuu..

Niinkuin ylempänä mainittiin kopteri lähti ilman mitään käskyä omasta tahdostaan "katsomaan mikä tilanne".
 

M4ketech

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
26 Huhtikuu 2019
174
110
43
Itse olin tuolla pohjosen pankilla kun ryöstön ammuskelut oli käynnissä. Radiossa oli kova viestintä joten laitoin ensihoidolle viestiä että tällänen tilanne on päällä, muutama rosvo vielä jossain, tulkaa pohjosen pullakaupalle valmiiksi odottamaan kutsutaan kun on turvallista. Ja sinne Kotka ym. ensihoitajat tulivat odottamaan. Kun kenttäjohtaja totesi että pohjoinen on turvallinen, ensihoito tuli paikalle.

Näin sen pitäisi mennä? Pitää mielessä että A) Poliisi ei kutsu ensihoitoa tilanteeseen, mikäli aluetta ei ole turvattu B) Ensihoito ei tule tilanteeseen omin päin.
 
  • Like
Reaktiot: Vicu ja arttu

Taake

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
12 Toukokuu 2019
120
89
28
Ensihoito ja poliisi ovat ottaneet tästä opikseen! Jatketaan samaan malliin!
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.