Lapsi RP

zuumi

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
309
243
43
Ehdotus: Lapsi RP pois tai muutoksia siihen. Lapsi RP ei nyt kauheasti tuo kellekkään mitään, vaan kuormittaa muunmuassa Ensihoitoa että Poliisia turhaan, sekä usein he oikeuttavat hahmonsa iällä mitä omituisempia asioita. Monella lapsi RP:ttäjällä on autoja ja moottoripyöriä (ala-ikäisillähän ei tulisi kun korkeintaan olla skootteri tai mopoauto) Sekä useammalla lapsi hahmon rp:ttäjällä on jostain kumman syystä aseita näillä hahmoilla.

Ehdottaisin siis, että ala-ikäisen hahmon roolipelaamista rajoitettaisiin jotenkin, tai jos lasta roolipelaa, on hänen roolipelattava hahmoa oikeasti lapsena, jolloin ei ole autoja, eikä isoja moottoripyöriä käytössä. Näillä lapsilla olisi myös oltava vanhemmat, jotka hänestä vastaa, ettei tule turhaa kuormitusta virkavallalle ''kodittomilla lapsilla''. Samoin jos roolipelaat lasta, ja hän tekee rikkeitä, on hänen niistä rikkeistä vastattava samanlailla, kun kaikkien muidenkin pelaajien, eli ettet saa rikoksien teosta kevyempää tuomiota, vain sen takia, että olet lapsi.
 

huoppis

Käyttäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
26 Tammikuu 2020
78
37
18
Nokian perämettä
Hei! näin aktiivisena LapsiRP:ttäjänä haluan osallistua keskusteluun, ja kertoa mielipiteeni. Olen ehdottomasti sitä mieltä että lapsiRP:tä ei kuuluisi poistaa, mutta todellakin tarvitsee muutosta. Itse myönnän itsekin pelanneeni lapsihahmoa jo pitkän aikaa väärin. Tähän vanhemmuus roolipeliin lähtee niin harva roolipelaaja, joka tekee lapsipelaajalle erittäin vaikeaa. Palvelimella on tietääkseni neljä aktiivisista lapsipelaajaa, joista kukaan ei nykyisin toteuta hahmoaan oikein, joten ehdotan että kyseiset hahmot ns nollattaisiin täysin taikka osittain. eli aloittaisivat alusta. Jos lapsihahmoa ei osaisi roolipelata, kiellettäisiin se kyseiseltä pelaajalta. Tilanteeseen on monia ratkaisuja, mutta oma pyyntöni on että lapsiRP:tä ei kiellettäisi, sillä minulta se ainakin veisi ison osan roolipeliä. koska itse en uskalla/halua roolipelata sen kummemmin omalla äänelläni.
Myönnän myös toistuvan tietoisen FailRPn
Iso plussa että nostit kissan pöydälle asiasta.
 
Viimeksi muokattu:

Bandogay

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
16 Kesäkuu 2020
138
35
28
Se ois ihan jees että kiellettäis ajaminen "lapsirpn" toteuttajilta. Onhan se tyhmää nähdä palvelimella kun 13-vuotiaat ajelee autoilla ja mopoilla sun muilla.
 

janini

Tyhmä
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
27 Marraskuu 2019
361
1
183
43
Satakunta, Länsi-Suomi
www.twitch.tv
Ehdottomasti +1.

Sen verran pitää heittää vastapalloon, että oman käsityksen mukaan kaikki "lapsiRP:ttäjät" saavat täysin samat rangaistukset pelissä tapahtuvista rikoksista, kuin vanhemmatkin hahmot? Näin sen kuuluis ainakin olla, ellei oo muutettu poliisin käytäntöjä.
Siinä oon ihan samaa mieltä Zuumin kanssa, että täydeksi pelleilyksihän tää on osalla mennyt. Jos haluut roolipelata lasta, niin varmasti otat sen omassa roolipelissäsi huomioon, etkä ala esimerkiksi kantamaan mutkaa mukanasi ilman syytä.
 

xsmitin

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
28 Joulukuu 2020
151
86
28
minusta lapsirp:eetä ei kannattaisi poistaa, mutta voisi olla vaikka että he käyttäisivät pyöriä ja 15 vuotiaana sitten mopoa yms. Olisi kiva jos lapsi hahmot eivät olisi joka toinen päivä huonossa kunnossa.
 

Neycs

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
44
63
18
Helsinki
Ei ainakaan itsellä ole poliisina tullut vastaan että ala-ikäinen saisi kevyempiä tuomioita rikoksista, mutta samaa mieltä siinä että onhan se naurettavaa että tuolla 8-13v lapset vetävät aseet kannossa ja ajelevat autoilla kokoajan.

Mielestäni jokainen joka pelaa lapsihahmoa voisi miettiä millaisia olivat itse sen ikäisenä kun mitä nyt RPttävät, tuskin ainakaan aseiden kanssa yksikään kaveri/itse on heilunut, ellei nyt sitten tietty kuulapyssyjä lasketa.. eikä varmasti ajettu autolla, ainakaan yksin, ehkä maalla vähän isin/broidin kanssa saanut testata autoa..

+1
 

Juhostinn

Käyttäjä
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
17 Tammikuu 2021
37
16
8
Itsekkin pelaan lapsirp:tä ja olen ehdottomasti sitä mieltä sitä ei pitäisi poistaa. Toisaalta sitä voisi rajoittaa esimerkiksi että nuorin lapsirp ikä olisi 15-vuotias, eli saisi ajaa laillisesti mopoja yms.
 

huoppis

Käyttäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
26 Tammikuu 2020
78
37
18
Nokian perämettä
Itsekkin pelaan lapsirp:tä ja olen ehdottomasti sitä mieltä sitä ei pitäisi poistaa. Toisaalta sitä voisi rajoittaa esimerkiksi että nuorin lapsirp ikä olisi 15-vuotias, eli saisi ajaa laillisesti mopoja yms.
Mielestäni minimi iän määritys ei ole tarpeellista, ainakaan noin korkealla iällä, realistisempi raja olisi 7-8 vuotias. Ongelmaa ei ole jos pelaajat pystyvät pelaamaan hahmoaan oikein ongelmitta.
 

tidetius

Väärä
Ylläpitäjä
FarssiRP-Mekaanikko
FarssiRP-Mekaanikko Hallinto
Vanhempi jäsen
7 Lokakuu 2020
198
77
28
Mitä olen itse ymmärtänyt, servulla tällä hetkellä on: kolme yli 10v ja kaks alle 10v lasta. Ja isoin syy miksi heille ei tarjota perhe-rp:tä on se, että he heiluvat aseiden kanssa, uhkaavat ampua ihmisiä ja häiritsevät virkavallan(Poliisi ja Ensihoito) työntekoa. Myös se, että mm: tekevät sitä itsemurha-rp:tä, hyppäävät katolta käyvät kerran juttelemassa ja sitten ei mitään. Lapsien itsemurha-rp on KAIKILLE aivan helvetin raskasta, ja siitä ei haluta ottaa koppia. Ei sairaalan, eikä varmaan muidenkaan puolelta. Kyllä, lapset on hölmöjä, ei aina ymmärrä mitä tekee ja kyselee tyhmiä, mutta se EI oikeuta varsinaiseen perseilyyn.

Lapsia ei pelata realistisesti, joka mm. tuhoaa itseltäni immersion aivan kokonaan harva se päivä. Naamatatuointeja, aseita, hakkaamista.. Sairaalalla juostaan kuin päätön kana, eikä poistututa kun pyydetään, käsketään tai lahjotaan. Aina kun lapsia näkyy sairaalalla pitää jo olla poliisitaajuus radiossa koska meitä ei kuunnella. Lapset tulevat mm. leikkaushuoneeseen lyömään lääkäriä joka leikkaa toista elävää ihmistä. Ambulansseihin kiivetään eikä päästetä lähtemään keikalle. Ja sitten meille suututaan kun pitää pyytää poliisit paikalle, että saadaan heidät pois meidän tiloista.

Ensihoito kävi keskustelua kokouksessa pari kuukautta sitten, jossa ideana oli perustaa joku ns. lastentarha näille ''kodittomille'' lapsille, mutta se ei koskaan saanut tuulta alleen ja siitä ei ole keskusteltu sen koommin. Kuitenkin pitää kunnioittaa toisen hahmoa, ettei lukita lasta vaan jonnekkin aidattuun ja lukittuun tilaan vaan annetaan myös vapaus tehdä mitä he itse pelaajina haluavat.

Ei aseita lapsille? Ei tatuointeja? Ylimääränen väkivaltasuus pois? Kuunneltais niitä 'esikuvia' joita kaupungissa on, koska varmasti kaikki lapset ymmärtää, että poliisit ja ensihoito tekee tärkeetä työtä ja heitä kuuluis kunnioittaa.
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,274
2
1,441
113
Se ois ihan jees että kiellettäis ajaminen "lapsirpn" toteuttajilta. Onhan se tyhmää nähdä palvelimella kun 13-vuotiaat ajelee autoilla ja mopoilla sun muilla.
Se on kielletty. Jos joku pelaa lapsiRP tä mauttomalla tavalla. Rällää pitkin kaupunkia, heiluu aseitten kanssa tms. Tuo menee suoraan FailRP puolelle, koska tuollaisesta roolipelistä puuttuu se logiikka täysin.
 
  • Like
Reaktiot: VRWOW ja Asapyari

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Minusta olisi iha mukava nähdä lapsihahmoja. Siis sellaisia hahmoja, jotka ovat oikeasti lapsia. Jos joku pelaisi oikeasti lasta, niin kyllä varmaan vanhemmatkin löytyisi. Näistä nykyisistä "lapsista" ei kukaan halua ottaa itsellensä vastuuta...

Valitettavasti tällä hetkellä fiilis on juuri se, että kun kuulet sen "lapsiäänen" niin tiedät, että tämä henkilö on perseilijä... Henkilö, joka haluaa tilanteessa kaiken huomion itseensä ja omaan hahmoonsa ja kaikki muu RP on keskeytettävä, että tämä henkilö saadaan kuriin.

Mielestäni olisi ns. hyvä idea nollata lapsihahmot ja että niiden pelaajat alkaisi pelata niitä kunnolla ja että myös niistä tehdään pelaajareportteja rohkeasti.
 

huoppis

Käyttäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
26 Tammikuu 2020
78
37
18
Nokian perämettä
Minusta olisi iha mukava nähdä lapsihahmoja. Siis sellaisia hahmoja, jotka ovat oikeasti lapsia. Jos joku pelaisi oikeasti lasta, niin kyllä varmaan vanhemmatkin löytyisi. Näistä nykyisistä "lapsista" ei kukaan halua ottaa itsellensä vastuuta...

Valitettavasti tällä hetkellä fiilis on juuri se, että kun kuulet sen "lapsiäänen" niin tiedät, että tämä henkilö on perseilijä... Henkilö, joka haluaa tilanteessa kaiken huomion itseensä ja omaan hahmoonsa ja kaikki muu RP on keskeytettävä, että tämä henkilö saadaan kuriin.

Mielestäni olisi ns. hyvä idea nollata lapsihahmot ja että niiden pelaajat alkaisi pelata niitä kunnolla ja että myös niistä tehdään pelaajareportteja rohkeasti.
Täysin samaa mieltä. Uskon että tämän viestiketjun jälkeen jokainen rupeaa roolipelamaan kunnolla.
 

tidetius

Väärä
Ylläpitäjä
FarssiRP-Mekaanikko
FarssiRP-Mekaanikko Hallinto
Vanhempi jäsen
7 Lokakuu 2020
198
77
28
Se on kielletty. Jos joku pelaa lapsiRP tä mauttomalla tavalla. Rällää pitkin kaupunkia, heiluu aseitten kanssa tms. Tuo menee suoraan FailRP puolelle, koska tuollaisesta roolipelistä puuttuu se logiikka täysin.
Jos oikein ite oon kuullu, niin ainakin kaksi (ehkä jopa kolme?) on ollu jossain ryöstössä mukana ja päätyny siitä linnaan kuten muutkin. Poliisit voi varmaan kertoo tarkemmin asiasta jos pystyy. Yhdellä ainakin on ollu isompi määrä huumeita mukana, jotka on annettu ensihoidolle ja sitä kautta poliiseille.
Kuitenkaan toi ei oo ns. failRP servun sääntöjen puolelta, jonka takia varmaan niitä reportteja ei oo tehty asiasta.
 
  • Like
Reaktiot: huoppis

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,274
2
1,441
113
Jos oikein ite oon kuullu, niin ainakin kaksi (ehkä jopa kolme?) on ollu jossain ryöstössä mukana ja päätyny siitä linnaan kuten muutkin. Poliisit voi varmaan kertoo tarkemmin asiasta jos pystyy. Yhdellä ainakin on ollu isompi määrä huumeita mukana, jotka on annettu ensihoidolle ja sitä kautta poliiseille.
Kuitenkaan toi ei oo ns. failRP servun sääntöjen puolelta, jonka takia varmaan niitä reportteja ei oo tehty asiasta.
Kyllä tuo on säännöissä kielletty. Jos et pelaa hahmoasi niin että siinä on logiikkaa tai roolipelaaminen epäonnistuu jollain muulla tavalla kuuluu se failrp säännön alle. Kenelläkään ei voi olla niin vääntynyt maalaisjärki että tosissaan yrittää väittää kuvatunlaisen toiminnan olevan mitenkään sääntöjen puitteissa sallittua roolipeliin orientoituneella palvelimella.

Se, onko toiminta sallittua ja onko kukaan siitä tehnyt pelaajailmoitusta on täysin eri asia. Jos olet tuollaista toimintaa nähnyt, mutta et itse sille mitään ole tehnyt, olet täysin samalla tavalla osa ongelmaa. Kaikilla pelaajilla Farssilla on kyky moderoida ympärillään tapahtuvaa pelaamista. Vaikka optaat olla käyttämättä tätä kykyä moderoida sitä, et voi silti tehdä johtopäätöstä, että ko. asia olisi sallittua.
 
Viimeksi muokattu:

tidetius

Väärä
Ylläpitäjä
FarssiRP-Mekaanikko
FarssiRP-Mekaanikko Hallinto
Vanhempi jäsen
7 Lokakuu 2020
198
77
28
Kuulun itse niihin pelaajiin joilla ei aina ole nauhoitus päällä. Silloin kun on ollut ja olen asiasta ilmoittanut admineille eteenpäin ja kysynyt voiko tälle tehdä jotain, reporttia? en oo saanu kunnon vastausta asiaan, joten oon antanu olla. Nyt vasta kun asia on nostettu esiin niin saa kuulla et olisit tehnyt sitä reporttia. laitan tän noten takataskuun. :)
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,274
2
1,441
113
Kuulun itse niihin pelaajiin joilla ei aina ole nauhoitus päällä. Silloin kun on ollut ja olen asiasta ilmoittanut admineille eteenpäin ja kysynyt voiko tälle tehdä jotain, reporttia? en oo saanu kunnon vastausta asiaan, joten oon antanu olla. Nyt vasta kun asia on nostettu esiin niin saa kuulla et olisit tehnyt sitä reporttia. laitan tän noten takataskuun. :)
Lähtökohtaisesti jos sinulle pelaajana on kysyttävää, onko joku tilanne mennyt oikein vai ei, siitä pitäisi tehdä pelaajailmoitus. Näin ei pääsisi ihmisillä leviämään harhaluulot, että se admin sanoi sitä ja se tätä. Varsinkaan kun sillä, mitä admin sanoo, ei ole lähtökohtaisesti mitään väliä, jos et voi referoidan mihinkään pelaajailmoitukseen niitä sanomisia.