MiroM05 - Sääntö 5.8

SöpöSipsi

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
14 Tammikuu 2021
72
19
8
Ilmoitettavan henkilön nimi(jos tiedossa): MiroM05
Aika ja päivä: 5.10.2021, noin klo. 17.00
Rikottu sääntö:
Failrp - Kauppaa saat ryöstää maksimissaan kolmen henkilön voimin, uutena pelaajana. Kaupat ei ole vanhoille pelaajille tarkoitettuja
Lyhyt kuvaus tapahtuneesta:
Henkilö oli ryöstämässä kaverinsa (enkä katsonut tämän henkilön id:tä) kanssa keskimaan kauppaa. Kyseinen henkilö, joka oli kaupparyöstöllä on vanhempi pelaaja.
Todisteet:
Linkin aikamerkistä eteenpäin.

Käsittelijäksi valitsen @Henqqqu
 

miro.

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
12 Marraskuu 2020
184
75
28
Suomen perseenreikä aka. Turku
www.kela.fi
Laitatko kunnollisen tilanteen alkamisajan, toiseksi vaikka olen vanhempi jäsen olin ryöstämässä kauppaa PESÄPALLOMAILALLA koska en omista asetta koska en ole harrastanut rikollista toimintaa pitkään aikaan ja tarvitsin rahaa ja aseita. Mielestäni oli täysin okei mennä ryöstämään kauppa aloittelevana rikollisena.
 

miro.

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
12 Marraskuu 2020
184
75
28
Suomen perseenreikä aka. Turku
www.kela.fi
Myöskään kauppaa ei ollut tarkoitus ryöstää vaan tarkistaa onko poliiseja paikalla ja kiinnittää mahdollisesti poliiseiden huomio, siinä vaiheessa kun kaveri huutaa että poliisikopu on päällämme on vähän vaikeaa enään livistää karkuun.
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
(Koko tilanne alkaa tosiaan kohdasta 00:02:40, kuten SöpöSipsi sanoi. Noin 00:04:20 SöpöSipsi pääsee kaupalle. 00:09:00 alkaa takaa-ajo. 00:13:45 jutellaan.)

Nytpäs ollaankin jännän äärellä... Säännössä kyllä selvästi lukee, että kaupat eivät ole vanhoille pelaajille, mutta itse en näe mitään väärää siinä, että vanhakin pelaaja uudella hahmolla tai hahmolla, joka on uusi rikollisuuden parissa, tekee kaupparyöstön. Käsittääkseni tuolla säännöllä on lähinnä haettu sitä, että kaupat ovat aloittelevien rikollisten kohteita, joita ei kuulu vetää isoilla aseilla jne.

Esim. Minä en ole koskaan pelannut rikollista hahmoa, mutta olen pelannut Farssilla vuoden. Enkö minä siis saisi mennä ryöstämään kauppaa?

Oma järki sanoo, että rikettä ei ole tapahtunut. Säännöt sanoo, että on... Mitä sanoo @Henqqqu ?
 

Henqqqu

Aaaaivan
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Imperiumi
Vanhempi jäsen
16 Tammikuu 2020
203
79
28
Tässä tapauksessa on kyllä menty vanhalla hahmolla ja ihan ajatuksella sitä kauppaa ryöstämään joka täyttää tuon sääntörikkeen. Katsoisin sormien läpi jos olisitte vain hälyttimen sorkkinut päälle ja lähtenyt pois mutta jäitte sinne kaupan ympärille hääräämään tarkoituksella. Ette kuitenkaan alkanut lahtaamaan poliiseita jonka pidän lieventävä asianhaarana.

Tämän myötä ehdotan merkintää paneeliin molemmille. Miro, oletko ystävällinen ja kerrot rikostoverisi nimen niin ei tarvihte alkaa kaivamaan sitä.
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Itse en tunne ko. hahmoja, joten luotan Henqqqun tietoon. Pidän paneelimerkintää sopivana rangaistuksena tilanteesta. Eli kunhan Miro ilmoittaa kaverinsa nimen, niin voimme mun puolesta sulkea tämän käsiteltynä.
 

miro.

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
12 Marraskuu 2020
184
75
28
Suomen perseenreikä aka. Turku
www.kela.fi
Tässä tapauksessa on kyllä menty vanhalla hahmolla ja ihan ajatuksella sitä kauppaa ryöstämään joka täyttää tuon sääntörikkeen. Katsoisin sormien läpi jos olisitte vain hälyttimen sorkkinut päälle ja lähtenyt pois mutta jäitte sinne kaupan ympärille hääräämään tarkoituksella. Ette kuitenkaan alkanut lahtaamaan poliiseita jonka pidän lieventävä asianhaarana.

Tämän myötä ehdotan merkintää paneeliin molemmille. Miro, oletko ystävällinen ja kerrot rikostoverisi nimen niin ei tarvihte alkaa kaivamaan sitä.
Juu tarkoitus oli lähteä pois ja niin teimmekin loppujen lopuksi ja pääsimme karkuun, logimerkinnöistä voi katsoa että peruutin kaupan ryöstön heti kun se lähti käyntiin koska tarkoituksemme oli tarkistaa oliko poliiseja paikalla, kaverilla meni vissiinkin toko jotenka ei pystynyt puhumaan radioon kun poliisikopu oli yläpuolellamme, hetikun hän sanoi että poliisikopu on siinä lähdimme pois. Kaveri oli tosiaan @Eeli mutta en ole varma hänen fooruminimestään.
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Taitaa olla @mauste . Hän on ainakin hakemuksissaan käyttänyt tuota Discord-nimeä.

Pystytkö @mauste vahvistamaan asian tai sanotko miro, jos tiedät hänen hahmon nimen, niin voin katsoa onko hänellä sen nimistä hahmoa?
 

mauste

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
26 Huhtikuu 2021
191
50
28
Kyllä olin. Olin katolla kunnes näin että poliisi auto kurvaa paikalle. Siinä vaiheessa yhtäkkiä kaikkien pelaajien äänet hävisi minulta ja katsoin että, toko kaatui. Siinä meni hetki että sain sen toimimaan jonka jälkeen melkein heti lähdettiin ajamaan karkuun. Minullakaa ei ollut tarkoituksena edes ampua ketään vaan olla tecin kanssa varmuuden vuoksi katolla. Minun hahmo on siis abdullah mustafa, jos sitä siis tarvitsitte.
 

Henqqqu

Aaaaivan
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Imperiumi
Vanhempi jäsen
16 Tammikuu 2020
203
79
28
Jeps. Valitus siis hyväksytty ja Miro tulee saamaan tästä paneelimerkinnän. Toinen osapuoli ei ole vanhempi jäsen roolilla, joten välttyy tältä.

Siirretään käsiteltyihin.
 
Viimeksi muokattu: