Nia ja muu poppoo

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

xsmitin

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
28 Joulukuu 2020
151
86
28
Ilmoitettavan henkilön nimi(jos tiedossa): Nia, 405, 381, 365, 414, 391 ja 412
Aika ja päivä: n. 1.00 - 1.40
Rikottu sääntö: VDM ja 2.6
Lyhyt kuvaus tapahtuneesta: Tosiian ryöstettiin kaksi tyyppiä n. 10 minutin jälkeen nia oli kertonut muille siitä ja he lähtivät meidän perään. Tämän jälkeen yksi auto jossa oli 2 ihmistä taisi varoittaa, he rupesivat ampumaan ja ammuttiin takaisin, sitten siihen samaan liittyy n. 5 muuta tyyppiä, jotka melkein jokainen rupesi ampumaan. Sitten jossain kohtaa meillä oli melkein koko serveriin tulivapaa ja kaksi minä tiputinkin. Tilanne eskaloitui siihen että kaverini tipahtaa. Yritän ampua vihuja ja sitten Nia ajaa päälle, josta joudun teholle. Kuvassa näkyy ideet ketkä oli mukana. Kaksi heistä oli blue spades jengissä.
Todisteet:
Valokuvat 3.8.2021 2.07.04.png

käsittelijäksi: @Alluusio
 

xsmitin

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
28 Joulukuu 2020
151
86
28
löytyy myös vähän muista kohdista clippejä jos tarvitsee
 

xsmitin

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
28 Joulukuu 2020
151
86
28
siis clippaus ohjelmani ei clippaa omaa ääntäni. Ääni joka kuuluu on kaverini. Clipissäkin saattaa näkyä että kun puhe on minulla pois niin kaverin ääni kuuluu silti
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,217
1
1,112
113
Juu huomasin, sinun ääni ei kuulu, muiden kuuluu. Poistin viestini. Annan käsittelijöiden käsitellä.
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Ilmoitetut henkilöt ovat NIA (414), Ihan-.-oikeestikko (405) , Hego (381), Jannne (365), Leevi Mestilä (391) ja Juoppoampiainen (412).

Katsoin klipin nyt nopeasti läpi ja omasta mielestäni tässä ei rikota VDM-sääntöä, ainakaan törkeästi. "Ajoneuvon käyttäminen aseena toisen pelaajan hahmoa kohtaan ilman roolipelaamista on kielletty". Tässä tapauksessa kun on taistelu jo käynnissä ja te olette ampuneet tuota autoa eli tiedätte sen olemassa olosta ja että se on vihamielinen teitä kohtaan, niin myös autoa voi käyttää mielestäni aseena. Toki tuo on hieman perseestä, että tulee yllättäen vain päälle tuolta... Mitä mieltä olet, @janini?

2.6. säännöstä en osaa suoriltaan sanoa enempää, sillä en ole perillä siitä ketkä kuuluvat mihinkin jengiin. Joku tästä enemmän tietävä voisi avata tähän hieman hahmojen jengitaustoja. Myöskin jos tilanteesta löytyy lisää materiaalia esim. eri näkökulmasta, niin haluaisin mielelläni nähdä senkin.

Lisäksi todettakoon, että tuo "onko meillä tuli vapaa?", "Meillä on tuli vapaa" jne. hokeminen menee periaatteessa OOC-puolelle, koska ei hahmot tiedä säännöistä...
 

Seppo Ainesmaa

Uusi käyttäjä
10 Huhtikuu 2021
21
5
3
Tämä "rikollisuuden tekeminen jengiläisten kanssa ilman että siihen kuuluu" vai mikä onkaan, niin minun näkemykseni on se että Seppo hahmo etsi kyllä niitä näitten jengiläisten kanssa ihan omasta tahdostaan ja saatoin rikkoa jossain kohtaa vähän tätä sääntöä mutta en paljon, sillä tuossa vaiheessa kun nämä kaverit tippu ja tuli se oikea tulitaistelu niin näillä kaveruksilla oli jo koko servu perässä. Sen kyllä ymmärrän ettei siinäkään vaiheessa sääntö muutu.
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
En oikein tiedä mitä sanoa... Järki käteen nyt kaikille...

Tässä tilanteessa on kyllä nyt niin paljon muutakin pielessä... Kukaan ei oikein kipuRP:tä vaikka autot pyörivät ympäriinsä. Henkilö, jota yritetään nostaa maasta exploittaa pelimekaniikkoja, kun tietää, ettette saa häntä ylös, jos hän ei tiputa... Ootte te aikamoisen sopan keittäneet...
 

xsmitin

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
28 Joulukuu 2020
151
86
28
Mielestäni hahmollani oli adrenaliinia sen verran tuossa tilanteessa ettei kolarit ainakaan hirveästi sattunut.
 

janini

Tyhmä
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
27 Marraskuu 2019
361
1
183
43
Satakunta, Länsi-Suomi
www.twitch.tv
Onhan ollu taas vauhti päällä.

Tosiaan tuohon autolla tappamiseen en lähtis kommentoimaan, sillä siellä luotia vaihdettiin. Kuten jo sanottua.

Se mihin lähden puuttumaan on seuraava:
2.6: Rikoksia tehdessä samassa porukassa ei saa olla enempää kuin 3 pelaajaa.
Mikäli kaikki osallistujat kuuluvat samaan jengiin(jolla on oma jengilippu) porukassa ei saa olla enempää kuin 6 pelaajaa.

Mikäli joku tekijöistä koki, että ei tilanteeseen kuulu ja että heitä kohti ampuminen ei ole sallittua, muistuttaisin seuraavasta:
3.7: sovellusesimerkki: Olet tulitaistelun keskellä, etkä kuulu tilanteeseen. Sinun tulee näyttää selvästi osallisille ettet kuulu tilanteeseen, tällöin sinua ei voida myöskään ampua (sovella RDM sääntöön, ellet ole jäänyt hengailemaan tilanteeseen)
Siinä kohtaa kun @NIA lähtee videossa kohdassa 1.24 ajamaan perässä, ei tämä sääntö enää päde. Itse olet tilanteeseen hakeutunut.

Tilanteessa olleista henkilöistä NIA, Ihan-.-oikeestikko, Hego tai Jannne eivät kuulu samaan jengiin, johon Siriusblue, Leevi Mestilä ja Juoppoampiainen kuuluvat.

Haluaisin kontekstin vuoksi kuulla jokaisen tilanteessa vastapuolella olleen oman näkökulman tilanteeseen. Kertokaa mulle 1) miten tähän tilanteeseen päädyit, 2) mikä oli sun rooli tapahtumissa ja mitä teit, 3) olitteko tietoisia säännöstä 2.6?

Katsotaan @Alluusio n kanssa tää tilanne vielä uudelleen läpi ja lähdetään miettimään vasta sitten rangaistuksia.

Haluaisin myös muistuttaa, että tollanen maassa mököttäminen ja /e tiputa- komennon käyttämättä jättäminen on huomattavan paskaa roolipeliä.
 

pyryy

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
30 Maaliskuu 2020
35
18
8
Juu meikäläinen on tuo ihan-_-oikeestikko 405
Olin tekemässä pontikkaa kun Nian taksikuski tuli kertomaan että hänen perässään on Balleri ja koittaa mahdollisesti ryöstää häntä. Hyppäsin hänen kyytiin ja käväsin hakemassa tecin varuulta. Jonka jälkeen muutkin rupesivat näitä henkilöitä etsimään. Hain Clubin jolla liikuin Sepon (Janne 365) kanssa. Sain luodista jonka jälkeen minut otettiin kantoon ja vietiin kaverini luokse joka myöhemmin elvyytti minut. Tämän jälkeen pyörin kaverini kanssa clubilla ja törmättiin muihin ketä etsi kyseisiä henkilöitä ja ilmoitti että he ovat maassa. Mentiin sinne missä he olivat ja siitä sitten kun tilanne oli ohi niin menin kaverini kanssa kalaan.
 

Seppo Ainesmaa

Uusi käyttäjä
10 Huhtikuu 2021
21
5
3
Tämä tilanne kesti kauan ja on todella laaja, tämän takia en muista kaikkia kohtia, mutta pääpiirteittäin se meni seuraavasti: Sain tiedon että nämä työkkärin ryöstäjät oli tehnyt jotain Nialle, niin minä ainakin sen ymmärsin, sitten kerroin siitä kaikille kavereille että ryöstäjillä olivät mahdollisimman kuumat paikat, luulisin että Niakin ilmoitti aika monelle, no sitten siinä välissä olin vähän kenenkin kyydissä etsimässä näitä ryöstäjiä, ja tiesin tämän säännön mutten oikein ajatellut sitä tuossa tilanteessa että se on noin tiukka enkä ajatellut muutenkaan sitä, sillä kuten sanottu heillä oli lähes kaikki servun pelaajat perässä, keitä nyt silloin oli paikalla. Olin kuitenkin suurimman osan ajasta Nian, Jimin tai taxin kyydissä. No sitten oltiin melkein koko lössi keskimaan tallilla ja olin ajatellut että lähden Nian rumpo trailin kyytiin mutta se ei toteutunut, sillä Nia näki vissiinkin ne ryöstäjät ja lähti yksin niitten perään, no sitten Osmo oli kuitenkin valkoisella ballerilla siinä keskimaan tallilla ja minäpä sitten hyppäsin kyytiin enkä kysellyt mitään, sillä omaa autoa ei ollut, siinä vaiheessa en todellakaan ajatellut enkä muistanut tätä sääntöä kun tulitaistelu oli tai kun hyppäsin kyytiin, muistin sen vasta siinä vaiheessa, kun xsmitin rupesi sanomaan siinä maassa että "ette varmaan ole samassa jengissa". Olen pahoillani että rikoin sääntöä se tilanne oli kuitenkin niin monimutkainen ja melkein eka tuommonen "rytäkkä". En tee tätä virhettä enää uudestaan.
 

NIA

Vanhempi käyttäjä
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
FarssiRP-Lou Riders
24 Toukokuu 2020
333
109
43
Suomi
1. noh koko sota alkoi kun nämät kaksi alkoi ryöstä muo kalastus paikalla ilman syytä, yhtäkki vaan osoitta asella ja kiduttaa mut, noh ne päästi muo menee.

2. Menin heti kerto kavereille että täällä on työkkäri ryöstäjiä ja ryöstäjä ryösti mut, noh kaikki mun kaverit olivat vihaisia ja on valmis auttamaan (tässä kohassa unohdin kokonaan sitä
2.6: Rikoksia tehdessä samassa porukassa ei saa olla enempää kuin 3 pelaajaa.
Mikäli kaikki osallistujat kuuluvat samaan jengiin(jolla on oma jengilippu) porukassa ei saa olla enempää kuin 6 pelaajaa ) syy = koska keskityin aika paljon siihen ryöstäjän niin unohdin 2.6 sääntö. noh kuulin että ne 2 ryöstäjät ovat mulle aika vihaisia, tässä kohassa menin vaan piilon bennys pajalle noh arvaa näinkö heidät siellä? ofc näin, en tiedä yrittikö he murhata muo, tai jotain mutta meni vaan samaantien karkuun. jotain 5-10m kuluttua tuli soitto, että 2 mun kaverit ovat maassa, niin aloin mietti että ei vittu kaikki vaan kuole koska aloitin tän sota, noh miettisin vaan että nyt pitää vaan roolipelaa loppuun asti, eli ratkaisu oli tappa heidät. soitettiin joka 2-5 minuutti kokoajan puhelimella että "täällä se on" "pontikka paikassa ne ryöstäjät" "keskimaalla" jne... noh melkein sain tapettu @xsmitin koska hän oli ryöstämässäi 1 bennys työntekijä, joka oli tapettu ja seisoi siinä, noh menin päin vittu ja en saanut tapettu, tässä kohassa he pääsivät karkuun. kaikki oltiin vitun vihaisia, mutta 4-8 minuutti kuluttua @xsmitin ja sen kaveri tulevat takaisin????? en tiedä oliko joku syy miksi he tulivat takaisin (haluus kuolla?) (oliko niin hauska että piti tulla taas vittuilemaan aseella?) mutta juu tässä kohassa mentiin vaan perään ja lopussa @xsmitin mene pois autosta kuten tossa clip näkyy ja alkaa ampumaan mun kaverit, noh tein vaan viimeinen ratkaisu lyhyesti roolipelaasin loppuun. ja mun hahmolla meni rajanyli kuten näkyy tossa clip.

3 olen lukenut 2.6 sääntö ja luulin että se on vain tarkoitettu poliisin ja jengitappelu näköjään ei ( tämä ei ole sitten syy miks menin auttaa) syy oli vaan että unohdin kokonaan sitä sääntö koska keskityin niin paljon, tietenkin tuli kipurp kutee huomatte että törmään tohon valkoisen autoon ja pysyyn siinä 2-5 sekuntti. mutta rehellisesti rikoin tota 2.6 sääntö vahingossa ja ei ollut tarkoitus rikkoa sitä. noh mä tein virhe, @xsmitin teki virhe kaikki teki virhe joskus se voi vaan tapahtuu. tämä oli mun eka kerta kun tosissan taistelen vastaan eli kunnon sota, sentaki sitä 2.6 sääntö unohtui kokonaan. mun suomenkieli ei ole mikään paras mutta "have some respect" ei mulla ole muuta.
 

xsmitin

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
28 Joulukuu 2020
151
86
28
juu, ei tosiaan oltu kertaakaan bennysillä käyty. Mutta ohi kyllä oltiin ajettu. Oltiin siis noilla hahmoilla ryöstämässä niaa, sillä hän sattui meidän kohteeksi, sitten sanottiin että kuolet varmasti jos kuulen että olet kertonut jollekkin tästä. Siksi lähettiin vielä metsästämään niata sen takia että hän oli kertonut muille, jotta voisimme jututtaa häntä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.