Pelaajailmoitus - Jensssen vs. Bessi - Alhainen roolipelin taso, ei pelkää asetta, KipuRPn puut

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Jensssen_

Vanhempi käyttäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
Vanhempi jäsen
20 Kesäkuu 2021
197
55
28
Käyttäjänimi: Jensssen_

Steam nimesi: Jensssen
Ilmoitettavan henkilön nimi(jos tiedossa): Bessi
Aika ja päivä: 24.11.2023
Rikottu sääntö: Alhainen roolipelin taso, ei pelkää asetta, KipuRPn puut

Lyhyt kuvaus tapahtuneesta: Tosiaan oli takaa-ajo ollut bessin kanssa, kesti jonkin aikaa. Takaa-ajo päättyi siihen kun bessi sai autonsa jumiin kahden poliisiauton väliin jolloin hyppäsin ulos autosta ja yritin asella saada henkilön antautumaan. Tilanne päättyi siihen kun omasta näkökulmasta katsoin, että henkilö yritti ajaa minun yli jolloin ammuin hänet auton rattiin. Annoin monta mahdollisuutta nousta ulos autosta ja osotin noin 30 sekunttia asella ennenkuin yritin puhkoa renkaat. Jos olisin etälamauttimella osottanut niin siinä oltaisiin pädetty vain siihen, ettei se mene ikkunasta läpi joten sitä ei tarvitse kunnioittaa. Lisäyksenä, jos hän oli jo kertaalleen ajanut poliisin ylitse niin se täyttää jo kriteerit turvautua tappavaan voimaan poliisina. Sen jälkeen kun ammuin hänet, vastauksena ei tullut mitään KipuRPtä vaan tuli vain valitusta ampumiseen liittyen. Omakaan toiminta ei mitään esimerkillistä ollut. Varotus jäi antamatta ennen kuin ammuin, mutta sitten taas maalaisjärkeä saa käyttää. Jos ase osottaa sua 30 sekunttia putkeen, sekä annetaan useampi käsky nousta ulos ajoneuvosta, niin siinä tilanteessa pitäisi olla varsin selvä asia että olen valmis käyttämään voimaa. Kysyin muilta admineilta näkemyksensä tilanteeseen ja totesivat vaan että "tee pelaajavalitus". Todiste klippi jäi lyhyeen, mutta siinä näkyy suurinpirtein kaikki oleellinen.

Todisteet: https://medal.tv/games/gta-v/clips/1FBr4LRN7oDqcR/d1337yc8Heib?invite=cr-MSxEQnksMTA5MzA3Njg3LA
 

bessicec

Käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
15 Kesäkuu 2020
59
29
18
Sen verta tähän tosiaan kommentoin oman puoleni että tästä eilen juteltiin ja myönsin omat virheeni siinä silloin. Sanoin myös että mä en todellakaan tunnistanut että oliko kyseessä tazeri vai ase sillä katoin 90% taakse kulmaa mistä oisin päässyt pois. Luulin että kyseessä on tazeri ja koska tiesin että mulla on ikkunat kaikki ehjät niin se ei millään niistä tosiaan läpi tuu ni en sitä sitte pelänny. Siinä kun jenssen renkaan ampu tajusin ja sen jälkeen ek kerennykkään edes reagoida kun mut siihen ammuttin. Se mitä poliisin päältä ajamiseen tulee niin sopuli oli tullut minun alle siinä kun tein edestakas liikettä ja jäi siinä sitten alla vaikka monesti huusin että älä tule alle, en halua satuttaa. Ja poistui siitä sitten nauraen. Tarkoitus ei ollut satuttaa poliiseja vaan luoda takaa ajo sillä 5min ennen kuulin että on tylsää kun ei edes liikennepysäytyksiä ole ollut. Mut joo niiku sanoin virheitä tuli tehtyä ja ne mä myönnän :)
 
Viimeksi muokattu:

white

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
12 Huhtikuu 2019
456
307
63
Suomen Ateena
Virheitäpä tässä on monessa kohtaan ja tilanne olisi voinut mennä monella tapaa erilailla.

Bessin toki olisi pitänyt kuunnella käskytystä alunpitäen ja kun saadaan sumputettua että autolla pääse enää eteenpäin tai taakse päin niin lopettaa se rämmäily. En nyt itse reportin aiheeseen sen enempää kommentoi kun osallinen on myöntänyt virheensä. Kiitos siis siitä.

Tästä klipistä näkyy myös se että asetta käytetään ensisijaisesti eikä esimerkiksi huomioida sitä että voisi käyttää piikkimattoja tai vaihtoehtoisesti sitä etälamautinta. Siellä on autossa 4 mustaa pyöreää rengasta niin miksi niihin ei vaikutettu vaan kuljettajaan?

Mitä itse reporttiin tulee, tässä ei tule ilmi koko tilannetta esimerkiksi sitä miten tuolle jalkakäytävälle on päädytty ja klippikään ei ole täten tarpeeksi pitkä. Oma mielipide on se että @bessicec voi siis jatkossa katsoa omaa roolipeliään ja varmistaa sen että vastaavia tilanteita ei tule enempää ja tiketti käsitellään tynkänä (ei saa täyttä kuvaa koko tilanteesta, miten on päädytty tilanteeseen, onko ollut aiemmin jotain kärhämää tms.).

Muut ylläpitäjät voisivat kuitenkin tähän vielä kommentoida oman mielipiteensä.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,221
1
1,113
113
Minun oma mielipide:
Asetta olisi tullut pelätä kuten kaikissa muissakin tilanteissa asetta kuuluu pelätä.
Ampuma-asetta käytettiin kuitenkin AIVAN turhaan tässä tilanteessa, sillä aiempi "poliisin yliajaminen" kontekstin saatuamme oli poliisin oma vika, kun juoksi auton alle.

Joten molemmille ehdottomasti noottia siitä, että roolipelissä kuuluisi roolipelata kaikki tilanteet parhaan oman taidon mukaisesti. Tässä sitä ei tehty.
 

white

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
12 Huhtikuu 2019
456
307
63
Suomen Ateena
Käsitellään asia siis täten kun iken mielipidekki on kuulunu:

Tiketti ei ole formaatin mukainen, liian lyhyt klippi joten en anna tästä seuraamuksia muuta kuin seuraavat asiat:

@bessicec Jatkossa tarkkuutta siihen roolipeliin, vaikka tekisitkin kontenttia tylsistyneille posliineille.

@Jensssen_ Jatkossa tarkkaile sitä ampuma-aseen käyttöä, missä tilanteessa sitä luotia jaellaan ja missä ei.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.