Pelaajailmoitus - nghiapop vs. TTVjerppa - likainen poliisi/4. Kaikki tilanteet tulisi hoitaa mahdollisimman hyvällä roolipelillä.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

NIA

Vanhempi käyttäjä
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
FarssiRP-Lou Riders
24 Toukokuu 2020
333
109
43
Suomi
Käyttäjänimi: NIA

Steam nimesi: nghiapop
Ilmoitettavan henkilön nimi(jos tiedossa): TTVjerppa
Aika ja päivä: 15.11.2023
Rikottu sääntö: likainen poliisi/4. Kaikki tilanteet tulisi hoitaa mahdollisimman hyvällä roolipelillä.

Lyhyt kuvaus tapahtuneesta: Elikkäs en ollut palvelimella tapahtuma aikaan mutta kun menin palvelimelle ja huomasin että kämpästäni on hävinnyt kaapit ja aseet menin discordiin jossa minulle kerrottiin poliisin ratsanneen kämppäni. Asiasta ei ilmoitettu viestillä sekä tapahtumien kulkua kuunnellessani minulle selvisi että jerppa on antanut kenttäjohtajana antanut rikollisen mennä asuntooni vastustelematta häntä. Jerpan selitys tälle oli että ryöstäjä on sanonut "minulla on kuva kun asuntoon on menty ak kädessä joten jos en tule tuolta ak kädessä ulos tuon teille omasta asunnostani ak:n." tässä vaiheessa muut poliisit kyselivät että saako epäillyn ottaa asunnolta kiinni mutta jerppa ei antanut selkeää vastausta vaan odotti että epäilty pääsee vapaasti kämppään sisälle ja tämän lisäksi poliisit jopa avustivat tässä ryöstössä tutkimalla kämpällä kaappeja samalla kun ryöstäjä ruuvaa kaappia auki.... epäiltyä ei myöskään ollut missään vaiheessa tunnistettu tilanteessa ja hän juoksi asunnosta ulos aseita kannossa ja pääsi poliisi autoon johon hänet sähkötettiin ja tämän jälkeen epäilty laitettiin vankilaan kirjaamatta raporttia tai tunnistamatta. tässä nyt on aivan selkeä keissi annetaan rikosten tapahtua jotta päästään mahdollisesti ratsaamaan kämppiä 0 roolipelillä ja tämän jälkeen naureskellaan voipissa että "hups nyt kävi näin"

Todisteet: Silminnäkijä lausuntoa poliisista sekä kahden adminin(ike sekä nituzi) läsnäolo tilanteessa sekä kebazzyllä mahdollisia klippejä joita emme valitettavasti voi kysyä kun pelaaja ilmoitus on tehtävä 24tunnin sisällä tapahtuneesta ja valitettavasti henkilö on mennyt jo nukkumaan ennenkuin pääsin palvelimelle. valitettavasti huoppiksen livessä ei koko tilannetta nähdä mutta 25minuutin kohdalla tilanne jo käynnissä ja 29minuutin kohdalla hän saapuu kohteeseen.

https://www.twitch.tv/videos/1978141246
 

Nituzi

Vanhempi käyttäjä
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
5 Tammikuu 2021
288
43
28
Lahti
Varsinaisesti itse kävin vain paikan päällä katsomassa mikä tilanne siinä oli kaiffari asunnolla murtamassa sisään ihmettelin miksi poliisit eivät tehneet mitään totesin että antaa kenttäjohtajan päättää ja lähdin pois toiselle keikalle
 

white

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
12 Huhtikuu 2019
456
307
63
Suomen Ateena
Ilmoitetusta clipistä ei selviä mitään rikkeitä. Clipissä ilmoitetussa ajankohdassa tilanne on jo päällä. Joten tämä klippi ei riitä tähän.

Lausunnoilla ei meille ole mitään väliä mikäli ei tule konkreettisia todisteita klippien muodossa. Kuka tahansa voi sanoa mitä tahansa.

Tilanteessa ei epäillä tällä hetkellä rikkeistä admineita joten @Nituzi ja @iKE voivat täten osallistua reportin käsittelyyn, toki ensisijaisesti olisi hyvä että tiketin käsittelisi viime kädessä joku jolla ei ole mitään kosketuspintaa mitenkään tilanteeseen.


Mitä itse tiedän tästä tilanteesta:
Mikäli tilanne on mennyt yhtään niin kuin asiaa on kuvailtu tilanteen aikana / jälkeen, paikalla on ollut jonkin sorttinen "kaaos" ja tästä johtuen "rosvo" on päässyt menemään sisään taloon. Ja tämän "kaaoksen" voin jopa itse uskoa kun katsoi muita tilanteita tämän 15.11 ajalla niin oli sellaista sekoilua poliisin puolella että oksat pois.

Logeistani on maalaisjärjellä ajateltuna mahdottomuus että poliisi olisi auttanut rikollista suorittamaan rikollista muuten kuin sekoilemalla asunnon ulkopuolella (tämän olen myös kuullut pelaajien kertomina). Mikäli Kebalta ei löydy klippejä tähän tilanteeseen liittyen on turhaa jatkaa käsittelyä koska keba oli ensimmäinen tai toinen poliisi talossa (mikäli on härvännyt jotain asunnon ovella eikä ole mennyt sisään niin sitten on toinen ja jerppa eka). Mikäli oli ensimmäinen niin on mahdollista että ryöstäjä on poliisien silmien alla päässyt ryöstämään kaappia, muussa tapauksessa tämäkin on jo mahdottomuus.

Oma mielipiteeni tilanteeseen on se että poliisin kokonaisuudessaan pitäisi tehdä tarkempaa työtä rikollisten kanssa eikä päästää heitä asuntoihin noin vain. Mikäli tässä kohtaa Jerppa on ollut kenttäjohdossa ja hän on tilanteessa vastuussa. Mutta koen ilman tarkempia todisteita, häntäkään on vaikea syyttää likaisesta poliisista sääntöjen puitteissa kun aseita ei ole jaettu rikollisille poliisin kaapista. Se mitä poliisihallitus näkee rinnakkaistiketissä on sitten aivan toinen asia.

Omasta mielestäni nämä ratsiat ovat harmillisia mutta näitä on viime kuukausina ollut niin vähän että on ihan hyvä että aseita menee.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,221
1
1,113
113
1. Poliisi ei päästänyt ketään minnekkään, niille jauhettiin paskaa ovella, jonka vuoksi heidän huomio kiinnittyi hetkellisesti paskanjauhantaan ja sinä aikana asuntoon mentiin sisään. Mistään kuvasta ei ole oikeasti puhuttu mitään, halusin vain nähdä kuinka paljon ooc-tietoa käytetään hyväksi. Kiitos, että menitte ensimmäiseen loukkuun jo tuossa kohtaa. Kaikkea mitä sanotaan discordissa ei kannata uskoa 😜

2. Poliisi ei odottanut yhtään mitään kun menin asuntoon, siellä miettivät uskaltavatko tulla perässä vai eivät, kun ei ollut esim. Karhuja paikalla.

3. Poliisin sisälle tultua olin scriptan viimeisessä osassa, jossa pitää pyörittää lukko auki. Tässä kohtaa ei voi enää ryöstöä keskeyttää, joten poliisi oli täysin kykenemätön enää vaikuttamaan avaanko kaapin vai en. Avasin kaapin loppuun, otin 2 ak:ta ja tarkkuuskiväärin, jonka annoin poliisille heti sisällä.

4. Ulos mentyäni totuttuun humoristiseen tapaan menin hauskuutta luodakseni sammutetun poliisiauton pelkääjän paikalle, josta minut sähkötettiin ja raudoitettiin. Tämänkaltainen huumori on täysin normaalia hahmolleni, joka jokainen kerta kiinnijäädessään heittää erinäistä huumoria.

5. Pyysin vankilalle kyytiä yksin, sillä asunnosta löytyneiden aseiden määrä oli niin valtava, että tiedostettiin kostohalukkuus.
Sain pyyntöni läpi, ja yksikään taho tilanteessa ei nähnyt/saanut tietää kuka rikoksen suoritti. Ns. Täydellinen rikos miinus, ettei saalista saatu ulos vaan se meni poliisille.

6. Vankilalla pyysin poliisia tuomitsemaan minut ilman henkilöllisyyden tarkistamista niin poliisin, kuin oman hahmoni hengen turvaamiseksi. Mikäli poliisi kidnapataan, voi hän sanoa, ettei tiedä kuka henkilö oli, ilman, että rikkoo mitään hahmon hengen kunnioittamissääntöjä tai vastaavia.

TLDR: Tilanteessa käytettiin hyväksi poliisien suurta määrää, siitä johtunutta kaaosta ja kaaoksen aiheuttamaa tilaa päästäkseen sisälle.
Sen jälkeen käytettiin asunnosta löytyneitä aseita pyyntönä siihen, että saisi tuomioon hieman lievennyksiä. Täysin normaali rikollinen vs poliisi skenaario, jossa ei mitään sääntöä ole rikottu eikä poliisin puolelta ole virhettä tehty. Parasta on se, ettei edes poliisit tienneet ryöstäjän olevan minä. 😊

Ps. Keban olisi pitänyt viesti laittaa, mutta ilmeisesti hänen ensimmäinen ratsia, joten hyvin inhimillistä, että on unohtanut laittaa viestin kaiken keskellä.

Pps. Whitelle: poliiseja tuli sisälle yhtäaikaa kaksi, molemmat menivät ovesta vasemmalle ensin antaen minulle vielä extra-aikaa avata kaappia. Olin itse ovesta oikealla huoneessa. Eivät ilmeisesti suoraan ovelta nähneet minua.


Tässä suora liite jo poliisivalituksesta. Mitään sääntörikettä ei tapahtunut, poliisin hökälöintiä vaan käytettiin hyväksi. Ensimmäisen poliisin (huoppis tai keba tai rone, en ole varma kuka) olisi pitänyt ryöstö heti keskeyttää, mutta antoi minun syystä tai toisesta pyytää kenttäjohtoa paikalle, joka antoi minulle peliaikaa mennä asuntoon sisälle.

Mitään likaista poliisia tai siihen viittaavaa ei siis ole tapahtunut. Nähtiin tilaisuus ja se käytettiin hyväksi. Myöskään yhtään asetta ei jätetty minulle, eikä jaettu minulle poliisien toimesta, joten sekään ei täytä likaisen poliisin meriittejä. Kaikki laiton takavarikoitiin vankilaan laiton yhteydessä täysin normaalisti.
 
Viimeksi muokattu:

Kelsi Mutkanperä

Vanha parta
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Taksi
Vanhempi jäsen
7 Maaliskuu 2021
630
1
284
63
Sen perusteella mitä olen nyt keskustelua seurannut, niin Farssistanian poliisille tyypillistä kaoottista toimintaa. Ei oteta kiinni kun kuuluisi, ei tarkasteta papereita, ei tehdä raportteja tai ilmoituksia. Mutta en usko, että porukka tahallaan on tässäkään tapauksessa rikkonut poliisin ohjeistusta. Eli se siitä likaisuudesta.

Poliisivalituksessa olikin jo todettu, että menettely ei ollut täysin poliisin ohjesääntöjen mukainen, ja luvattu puuttua asiaan. Eli Poliisihallituskaan ei pelaa likaista sen suhteen.

Sellainen kysymys tässä herää, että onko ryöstäjä tässä yhteydessä ollut pelkäämättä poliisia, vaikka olisi pitänyt. Ainakin väkimääräältään tilanne kuulostaa olleen hyvin epätasapainoinen. Videotodisteiden puutteessa on mahdotonta varmentaa tilanteen kulkua täysin.

@iKE ei sinulla satu olla omasta kuvakulmastasi tilannetta tallennettuna, että voisin katsoa läpi?
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,221
1
1,113
113
Sen perusteella mitä olen nyt keskustelua seurannut, niin Farssistanian poliisille tyypillistä kaoottista toimintaa. Ei oteta kiinni kun kuuluisi, ei tarkasteta papereita, ei tehdä raportteja tai ilmoituksia. Mutta en usko, että porukka tahallaan on tässäkään tapauksessa rikkonut poliisin ohjeistusta. Eli se siitä likaisuudesta.

Poliisivalituksessa olikin jo todettu, että menettely ei ollut täysin poliisin ohjesääntöjen mukainen, ja luvattu puuttua asiaan. Eli Poliisihallituskaan ei pelaa likaista sen suhteen.

Sellainen kysymys tässä herää, että onko ryöstäjä tässä yhteydessä ollut pelkäämättä poliisia, vaikka olisi pitänyt. Ainakin väkimääräältään tilanne kuulostaa olleen hyvin epätasapainoinen. Videotodisteiden puutteessa on mahdotonta varmentaa tilanteen kulkua täysin.

@iKE ei sinulla satu olla omasta kuvakulmastasi tilannetta tallennettuna, että voisin katsoa läpi?
Valitettavasti ei ole.
Ainuat hetket, milloin poliisi osoitti aseella, oli kun Keba tuli ovelle ekaa kertaa ja oli siinä yksin kanssani ja toisen kerran kun tulivat sisälle asuntoon ja siinä toteltiinkin kiltisti poliisia.
 

white

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
12 Huhtikuu 2019
456
307
63
Suomen Ateena
Pelaajailmoitukseen ilmeisesti ei ole tulossa materiaalia jossa nähdään koko tilanne niin näillä puheilla pelaajailmoitus on käsitelty.

Jatkossa jokainen osapuoli katsoo oman roolipelinsä tasoa ja koittaa pelata parhaimmalla mahdollisella tavalla.
Myös olisi suotavaa että asioista puhuttaisiin suoraan oikein eikä lähettäisi vääristelemään asioita jo teksti osiossa.
 
  • Like
Reaktiot: banda
Status
Ei avoinna uusille viesteille.