Pelaajailmoitus - Screamy vs. Schizo, Hipstek - 3.2 Mikäli saamme tietoomme, että olet toisessa discordissa samaan aikaan, kun olet palvelimella, tu

Screamy

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
18 Toukokuu 2020
26
12
3
73
Vihanti
Käyttäjänimi: Screamy

Steam nimesi: Screamy
Ilmoitettavan henkilön nimi(jos tiedossa): Schizo, Hipstek
Aika ja päivä: 13.12, 9.45
Rikottu sääntö: 3.2 Mikäli saamme tietoomme, että olet toisessa discordissa samaan aikaan, kun olet palvelimella, tullaan sinua moderoimaan metagamingista.

Lyhyt kuvaus tapahtuneesta: Selailin discordia läpi, jolloin huomasin että puhe 1 kanavalla oli schizo ja hipstek. Huomasin, että schizo oli streamaamassa farssirptä discordiin. Tarkistin asian fivem server lististä, jolloin huomasin että myös hipstek oli serverillä samaan aikaan kuin farssin discordissa.

Todisteet:
https://gyazo.com/8f12cc73a585342f55649cf28f7399e8
https://gyazo.com/7c94b265a3b4369e05284aa5a20be7ee
https://gyazo.com/072138dc5003b933cb11693d98f5e958
https://gyazo.com/7ef57af4daa3a69870ec32639ef01c0f
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

white

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
12 Huhtikuu 2019
450
305
63
Suomen Ateena
Tämä sääntörike ei täyty koska se on kirjattu vain koskemaa muita discordeja eikä farssin omaa discordia. Toki pelaajia tulee moderoida tästä mutta näen rangaistuksia lieventävinä asian haaroina seuraavat seikat:

- Tapahtuu farssin discordissa klo ~10 aamulla
- Adminit olisivat voineet moderoida tämän
- Kumpikin pelaajista suhteellisen nuhteettomia ja vanhoja pelaajia joilla ei ole kummallakaan metagaming historiaa
- Kuvista ei selviä että katsoiko Hipstekki striimiä

Ja ei en missään nimessä hyväksy minkäänlaista pelin ulkopuolisen tiedon käyttöä tai mitään vastaavaa. Joten ehdotankin kummallekkin minimi "tuomiot" eli toisin sanoen kirjallista varoitusta aiheesta.
 
Viimeksi muokattu:

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Olen samaa mieltä asiasta whiten kanssa. En näe tätä kovinkaan suurena rikkeenä, mutta kannattaa varoittaa heti alkuun, ettei homma lähde leviämään vakavemmaksi.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,214
1
1,112
113
Itse en lähtisi edes mitään kirjallista varoitusta antamaan. Tässä ei näy mitenkään, että metagame kävisi toteen. Pojat istuskelee discordissa ja juttelee samaan aikaan kun pelailee. :)
 

Masi

Ylläpito
Ylläpitäjä
Moderator
Vanhempi jäsen
Wiki
13 Huhtikuu 2019
938
173
43
Itse en lähtisi edes mitään kirjallista varoitusta antamaan. Tässä ei näy mitenkään, että metagame kävisi toteen. Pojat istuskelee discordissa ja juttelee samaan aikaan kun pelailee. :)
Kannattaisikohan tuo sääntö sitten poistaa tai muuttaa, koska tällä hetkellä säännöt ja adminien mielipiteet asiaan poikkeaa toisistaan aika merkittävästi? Ko. säännössä mainitaan että mikäli olet discordissa samalla kun olet palvelimella niin sinua tullaan moderoimaan.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,214
1
1,112
113
Kannattaisikohan tuo sääntö sitten poistaa tai muuttaa, koska tällä hetkellä säännöt ja adminien mielipiteet asiaan poikkeaa toisistaan aika merkittävästi? Ko. säännössä mainitaan että mikäli olet discordissa samalla kun olet palvelimella niin sinua tullaan moderoimaan.
2. Mikäli saamme tietoomme, että olet toisessa discordissa samaan aikaan, kun olet palvelimella, tullaan sinua moderoimaan metagamingista.

Ja omalla kommentillani viittasin hieman Thoonin saamaa tuomiota, kun oli farssin discordissa samalla kun pelaili.
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Itse olen käsittänyt tuon "toisessa Discordissa" niin, että Farssin omalla Discord-serverillä saa olla?
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,214
1
1,112
113
Itse olen käsittänyt tuon "toisessa Discordissa" niin, että Farssin omalla Discord-serverillä saa olla?
Näin se onkin, white tosin tiedotti, ettei saisi olla edes farssin discordissa. Tätä ei ole sääntöihin lisätty vielä, on vielä pohdinnan alla kumpi on parempi ratkaisu. Antaako olla farssin discordissa vai ei ollenkaan.

Tietääkseni menemme näissä aina sääntökirjan mukaan ja mitä sääntökirja sanoo, kuten mentiin Thoonin tapauksessa vaikka thooni nyt onkin admini.
 
Viimeksi muokattu:

kalanaamio

Vanhempi käyttäjä
Ylläpitäjä
Moderator
Vanhempi jäsen
12 Helmikuu 2020
120
66
28
Kysyn vain että mikä ihmeen järki niitä on sitten lisäillä sinne tiedotuksiin? Kielletään yleisesti mutta ei kaikilta :)D)

kuten kaikille muillekkin, note asiasta. Itse en lähtisi kyseisiä pelaajia tästä sen enempää ripittämään, ottaen huomioon heidän historiansa.
 
  • Like
Reaktiot: Merimursu

white

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
12 Huhtikuu 2019
450
305
63
Suomen Ateena
Kysyn vain että mikä ihmeen järki niitä on sitten lisäillä sinne tiedotuksiin? Kielletään yleisesti mutta ei kaikilta :)D)

kuten kaikille muillekkin, note asiasta. Itse en lähtisi kyseisiä pelaajia tästä sen enempää ripittämään, ottaen huomioon heidän historiansa.
Varmaan tässäkin casessa on käyny classinen että "lisäisitkö sen sinne sääntö" "joo" case. et en lähtis tätä sen enempää ruotimaan.
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Totta kai säännöt tulee olla samat kaikille, mutta niistä pysyisi kaikki paremmin kärryillä, jos ne olisi selkeästi jossakin yhdessä paikassa, eikä niin, että joku on kerran huikannut tiedotuksiin jostain, eikä sitä lisätä virallisiin sääntöihin.

Mun mielestä kaikista selkein on, ettei saa olla missään Discordissa samaan aikaan, kun on serverillä. Paitsi tietty adminit, jos se liittyy adminointiin tai vaikka tapahtuman järjestämiseen tai muuhun tälläseen ylläpidolliseen juttuun.

EDIT: white ehtikin vastata sillä aikaa kun kirjoitin tätä
 

Kuutti

╭⚈¬⚈╮
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
890
305
63
29
Helsinki
^ mä oon kans sillä kannalla et notet molemmille ja sääntö sellaseks, että ei olla yhdessäkään discordissa.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,214
1
1,112
113
Jeps, enemmistön päätöksellä joku noheva teistä voi kirjoittaa notet ja minä muutan säännön siihen, ettei saa olla missään discordissa.

Voitte sulkea postauksen, kun olette noten kirjoittanut :)