Roolipeli, luoti & palvelimen tulevaisuus.

Hei! Avataan hieman sanaista arkkua näin Omistajien, ylläpidon, adminien ja kanssapelaajienne näkökulmasta.

Kuten olette varmasti huomanneet, olemme alkaneet painottamaan vahvasti siihen itse roolipelaamiseen. Aseiden käytöstä on jaettu enemmän sanktioita, kun sillä aseen käytöllä ei ole ollut hyvää ja järkevää roolipelillistä syytä.

Tämä sama tulee näkymään jatkossa vielä enemmän, joten nyt on hyvä aika muuttaa juuri sinun ajatusmalliasi, mikä on saattanut olla jo vuosia samankaltainen. Eli jatkossa jokainen luoti, minkä palvelimella ammut, tulee olla selitettävissä. Jokainen TURHA aseella huitelu ja vastaava hökälöinti tullaan varmasti tuomitsemaan FailRP:nä. Tämä koskee myös kaikkia teitä, jotka turhaan ajelette aseet kannossa ja näkyvillä. Sillä aseen kannolla pitää olla roolipelillinen syy. Esimerkiksi "itsepuolustus" ei ole sellainen.

Täten kannustankin juuri sinua arvoisa lukija, kuten itseänikin skarppaamaan ja tuomaan enemmän sitä hahmon lorea esiin, ajamaan hahmon tarinaa eteenpäin ja samalla antaen hyvän roolipelikokemuksen kaikille kanssapelaajille.

LuotiRP:lle on oma aikansa ja paikkansa, enkä sano, että se pitää kokonaan lopettaa. Ryskäyksiä tulee varmasti jatkossakin, mutta ne ryskäykset tulee suorittaa kuten rikolliset yleensä tekevät. Eli yksi keikka ja sitten maan alle odottamaan pölyn laskeutumista. Ei siten, että mennään pankilta asekaupalle ja taas pankille. Tietenkin, mikäli ryskäyksessä onnistut ja ehdit hakea ns. Ilmaiset on tämä vain fiksua, mutta maalaisjärjellä, jos siirto on kestänyt niin kauan, että poliisit ovat jo pystyssä älkää menkö samantien ampumaan uudestaan.

Jatkossa jokaisen tapon tulee merkitä jotain. Esimerkiksi joku myy huumeita teidän alueella ei ole hyvä syy TAPPAA ihmistä. Voitte ottaa kiinni, kouluttaa hieman, viedä jonnekin perämetsään ja laittaa kaverin kävelemään sieltä pois, mutta tappamiseen tämä ei ole pätevä syy.

Tuodaan yhdessä esiin sitä "lorerp:tä", "slowrp:tä", miksi ikinä tahdotkaan kutsua sitä. Itse kutsun roolipelaamiseksi.
Ajattele toista osapuolta ennen roolipelitilanteen viemistä eteenpäin, että annatko toiselle osapuolelle roolipelikokemusta, vai saatko vain itse tästä hyötyä ja hupia. Mikäli vastaus on ensimmäinen, jatka tilannetta suunnitelman mukaisesti, mikäli toinen, muuta suunnitelmaa, jotta se kääntyy ensimmäiseksi.

Mikäli hahmosi tarina on olla sekopää ammuskelija, niin sitten se on sinun hahmosi tarina. Muistathan tässä sen, että se ei oikeuta sinua jatkuvasti vain räiskimään kyttiä/toisia jengiläisiä kaupunkialueella. Tätä varten on Cayo Perico, siellä saat vapaasti toteuttaa itseäsi ja hahmosi tarinaa. Mikäli teet tätä kaupunkialueella, tee se siten, että tästä ei ole hallaa toisille kanssapelaajille. Eli ryöstä vaikka kerran päivässä pankki/asekauppa, mutta älä useasti.

Muista myös, mikäli poliisi tulee hakemaan infoja jengialueelta, ei tämä ole hyvä roolipelillinen syy tappaa poliisia. Poliisin kuuluu saada infot teistä, niiden kuuluu ottaa teidät kuulusteluun ja teidän tehtävä on puhua itsenne ulos tilanteesta. Lähtökohtaisesti jengisodat muutenkin olisi hyvä suorittaa jossain muualla, kuin suoraan jengialueella mikäli se on läntätty keskelle keskustaa. Jos alueenne on jossain huitsin nevadassa, tuskin poliisi tulee edes paikalle katsomaan tilannetta.

Myöskään poliisin tappaminen sen takia, että hän ei tunnistaisi sinua tilanteen jälkeen ei ole roolipelillinen syy tappaa poliisia. Tästä tullaan myös tuomitsemaan joko RDM tai FailRP-säännön mukaisesti. Tilanteella kuuluu olla luontainen jatkumo, eli jos olet saanut hahmosi fakkiin poliisien kanssa, kannattaa mennä maan alle tai hyväksyä tulevat seuraukset. Ampuminen tässä tapauksessa ei ole ratkaisu ja sinut tullaan varmasti moderoimaan palvelimelta pois.

Eli tehdään Farssista Suomen parhaan roolipelitason omaava palvelin, saavuttaaksemme tämän, tarvitsemme jokaisen panostusta ja
suurta muutosta toimintatavoissa, mutta yhdessä onnistumme varmasti tavoitteessamme.

PS. Tämän postauksen jälkeen sinun tulee olla tietoinen näistä muutoksista. Se, että et ole lukenut tätä tiedotusta, ei oikeuta sinua toimimaan vanhalla tavalla vaan sinut tullaan moderoimaan pois palvelimelta. Saat pelaajailmoituksen tai unban-hakemuksen kautta selittää miksi et ole kyseistä uutislehtiötä lukaissut.

PPS. Tehkää kaikesta pienestäkin mitä näette pelaajailmoituksia. Tätä kautta voimme yhdessä parantaa palvelimen laatua ja tuoda epäkohtia esiin, täten poistaen mahdollisia harhakuvia. Pienistä rikkeistä tulee hyvin nopeasti normeja, normit tässä tapauksessa taas aiheuttaa suuresti ongelmia tulevaisuudessa.
Mikäli ette halua kaveristanne tehdä ilmoitusta, voi joku muu sen tehdä sinun puolestasi.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Muistutus samaan postaukseen yhdessä sovituista uusista jengisäännöistä:
Mikäli kuulut jengiin, et saa tehdä rikollista toimintaa toisen jengin taikka jengittömän henkilön kanssa.
Jengistä ei pompita pois ja takaisin vaan sen takia, että voit tehdä rikollisuutta toisten henkilöiden kanssa.
Saat tehdä esimerkiksi asekauppaa (raha vaihtaa omistajaa, ase vaihtaa omistajaa) taikka vastaavaa toisen jengin kanssa, mutta ette saa esimerkiksi ryöstää pankkia yhdessä.
 

Juhukka

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Tammikuu 2021
85
42
18
tämä on hyvä uutinen. mutta pitää vähän haastaa.

jos mietitään että jokainen haluaa voittaa. Jokainen siis haluaisi voittaa tilanteen. ei hävitä.
kertokaapa miten ryöstäjä voisi voittaa, kun viedään 1 perus voiton eväs? Haluaako poliisi vain olla se joka voittaa? superpolliisi kaikkivoimainen jokatilanteen messi. Joka dialogi rp:ssä dominoi ryöstäjän haluamalla tavalla vaikka vankilaa.

mietin skenaariota jos kävisin yksin kalevin korussa ilman asetta siis.
Poliisilla olisi suurin vastuu miten tilanne kehittyy?

aseettomana vaihtoehdot on
karkuun eli takaa-ajo.
dialogi miten rikollinen voisi tilanteen voittaa tai edes nollata tilanteen? Mitä poliisi tuo tähän muutosta jos aseet ei laula. haluaisin kuulla?
 

WIpleri

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
19 Tammikuu 2020
39
28
18
hyvinkää
www.twitch.tv
en tiiä onko mulla täällä enään sanavaltaa tai puheella mitään arvoa . joo pitää paikaansa että poliisilla on myös vastuu siihen miten tilanne kehittyy siihen suuntaan ettei tuu konfliktii, mutta sä pystyt rikollisella myös sysää sitä siihen suuntaan melko paljon ja rikollisena tilanteisiin miten ne voi kehittyy pelaa rikollista fiksummin suunnittele paremmin ole taktisempi ja teknisempi kuin donitsia mutustavat poliiisit nöfnöf. Ja taas sitten toisaalta tarviiko aina voittaa välillä saa helkkarin paljon parempaa kontsaa kun ei voita. ja jos tuntuu että ei koskaan voita pitää taas kävellä peilin etteen tuijottaa sitä kaverii peilistä helkkarin vihasesti ja kaivaa taktiikka vihko auki ja alottaa alusta ja suunnitella taas paremmin ja puhun kokemuksella.
 
Viimeksi muokattu:

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,243
1
1,117
113
tämä on hyvä uutinen. mutta pitää vähän haastaa.

jos mietitään että jokainen haluaa voittaa. Jokainen siis haluaisi voittaa tilanteen. ei hävitä.
kertokaapa miten ryöstäjä voisi voittaa, kun viedään 1 perus voiton eväs? Haluaako poliisi vain olla se joka voittaa? superpolliisi kaikkivoimainen jokatilanteen messi. Joka dialogi rp:ssä dominoi ryöstäjän haluamalla tavalla vaikka vankilaa.

mietin skenaariota jos kävisin yksin kalevin korussa ilman asetta siis.
Poliisilla olisi suurin vastuu miten tilanne kehittyy?

aseettomana vaihtoehdot on
karkuun eli takaa-ajo.
dialogi miten rikollinen voisi tilanteen voittaa tai edes nollata tilanteen? Mitä poliisi tuo tähän muutosta jos aseet ei laula. haluaisin kuulla?
Vastasit jo itsellesi. Lähde haneen sieltä.
Jos oot siellä yksin ja kuvittelet, että poliisit sut sieltä päästää autolles niin oot oman kuoppas kaivanu, siinä vaiheessa on parempi vaan luovuttaa.


aseettomana vaihtoehdot on
karkuun eli takaa-ajo.

Tässä siis vastaus. Ja tietenkin se, että aja paremmin kuin poliisi perässäsi = olet päässyt karkuun ja ”voittanut” tilanteen.