Unban hakemus - Mauste/pulu - 11000011b4d4794

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

mauste

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
26 Huhtikuu 2021
192
50
28
Käyttäjänimi: mauste

Steam nimi / FiveM nimimerkkisi: Mauste/pulu
Steam HexID: 11000011b4d4794
Koska sait bännit: 20 Joulukuu 2023
Steamprofiilin linkki: https://steamcommunity.com/profiles/76561198418315156/

Bännien syy: Metagame

Mitä tapahtui? Olin voipissa yksin ja painoin refleksistä ruotsalaista oota jolloin menin deaffille ja se kuului klipissä

Miksi näin tapahtui? Näin tapahtui koska olin voipissa joka ei ole sallittua ja refleksin omaisesti painoi "å" painiketta

Miksi luulet saaneesi bannit? Koska olin voipissa ja servulla joka kiellettiin vähänaikaa sitten

Miten toimintasi vaikutti muiden roolipeliin? Toiminta vaikutti muiden roolipeliin siten että olisin voinut kertoa joillekkin muille pelin sisäisiä asioita samalla kun olen palvelimella

Miten olisit voinut toimia eri tavalla? Siten että olisin vain pysynyt pois voipeista

Miten varmistat että näin ei tapahdu uudestaan? Varmistan sen siten etten aijo enään koskaan istua voipeissa samaan aikaan kun olen servulla

Mitä tuot Farssille? Tuon servulle rikollis jengin johtaja hahmoa joka harrastaa rikollistoimintaa sekä tuon myös roolipeliä kun roolipelaan torilla muiden kanssa ja myös olen mekaanikkona bennysillä ollut pitkään ja tuon mekaanikko roolipeliä muille.

Vapaa sana Toivon että otatte huomioon että tämä oli täysin inhimillinen virhe

Olen lukenut ja ymmärtänyt Farssin säännöt. Ymmärrän, että hakemukseni käsitellään kun se käsitellään. En yritä nopeuttaa hakemukseni käsittelyä mitenkään. Mikäli näin teen, ymmärrän että hakemukseni voidaan hylätä: Kyllä
 

TheTopeli

Käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Mekaanikko
Vanhempi jäsen
3 Kesäkuu 2019
53
37
18
23
www.twitch.tv
Hei! Voisitko kertoa meille että miksi discordissa oleminen on kiellettyä palvelimella ollessa?

Miten se voi vaikuttaa omaan tai muiden pelikokemukseen?
 

mauste

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
26 Huhtikuu 2021
192
50
28
Koska kun on voipissa tulee helposti kerrottua tietoa jota voi joku toinen käyttää pelissä, vaikkei pelissä sitä tietoa tiedäkkään. Vaikuttaa myös minun omaan roolipeliin sillätavalla että en puhu roolipeliin vaan enemmän voippiin joka näyttää ulkopuoliselle omituiselta.
 

banda

Vanhempi käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
Vanhempi jäsen
5 Kesäkuu 2019
253
80
28
26
Oulu
Täsmentäisitkö oman näkemyksesi siitä, miten koet tapauksen olleen inhimillinen virhe.
Miksi ylipäänsä olit yksin voipissa pelatessasi palvelimella, etenkin kun tiedät sen olevan sääntöjen vastaista?

Antaisitko kattavat kuvaukset omin sanoin seuraavista termeistä:
-OOC​
-Metagaming​
Kuvaile myös molemmille sääntörikkeille kuvitteellinen tilanne, joissa kriteerit kyseisille termeille täyttyvät.
 

mauste

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
26 Huhtikuu 2021
192
50
28
Olin yksin voipissa koska olin menny voippiin jo paljon aikaisemmin ennenkuin menin palvelimelle ja en ollut enään muistanut että olin sielä.

Ooc meinaa sitä että puhuu pelin ulkoisia asioita pelissä esim sanoisit vaikka "saan kohta uusia koneen osia niin voin pelata paremmin" sen sijaan että sanoisit että "minulla on tulossa aivoleikkaus (tms)"

Metagaming tarkoittaa sitä että jos käyttää jotain pelin ulkopuolista tietoa pelin sisällä ja käyttää sitä hyödyksi, esim menet kattomaan vaikka striimaajan liveä ja hän menee omalle kämpälle/kaapille ja menet seuraavana päivänä keikkaamaan tämän, koska olet nähnyt livessä missä tämä paikka sijaitsee, vaikket ole servulla mitenkään tietoinen tuosta paikasta.
 

banda

Vanhempi käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
Vanhempi jäsen
5 Kesäkuu 2019
253
80
28
26
Oulu
Millä tavoin voit vakuuttaa Farssin adminit siitä, ettei vastaava enää koskaan toistu?
Miten itse suhtaudut rikottuun sääntöön sekä sen vakavuuteen?
 

mauste

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
26 Huhtikuu 2021
192
50
28
Pystyn vakuuttamaan farssin adminit sillätavalla että minulla ei ole mitään discordia missä joku farssin admini ei olisi esim meidän acab discordiasa on ike joka valvoo ettei metata sielä.

Itse suhtaudun tähän sääntöön sillätavalla, että on hyvä ettei voipeissa saa olla samaan aikaan, koska sillon kun sai olla, niin porukka puhu voippiin paljon enemmän kuin servulle vaikka olisi joku aktiivinen tilanne käynnissä ja siinä huomaamattakin jaetaan jotain pelin sisäistä tietoa, jonka joku voi ottaa peliin ja käyttää sielä hyväksi.
 

banda

Vanhempi käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
Vanhempi jäsen
5 Kesäkuu 2019
253
80
28
26
Oulu
Anna viisi(5) kattavaa ja perusteltua syytä, miksi yhteisömme tarvitsee juuri sinut takaisin.
 

mauste

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
26 Huhtikuu 2021
192
50
28
1. Olen erittäin aktiivinen roolipelaaja palvelimella.

2. Tuon serverille hyviä roolipeli tilanteita, jossa monilla osapuolilla on hauskaa ja mukavaa.

3. Pidän farssin yhteisöstä ja se onkin suurin syy miksi haluaisinkin takaisin palvelimelle luomaan hyviä tilanteita.

4. Aijon parantaa omaa roolipelitasoa, jotta kaikilla muilla olisi mukavempi roolipelata kanssani.

5. Minulla on useita kavereita servulla jotka haluaisivat minut palvelimelle ja osa on myös jollaintapaa riippuvaisia minusta
 

banda

Vanhempi käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
Vanhempi jäsen
5 Kesäkuu 2019
253
80
28
26
Oulu
2. Tuon serverille hyviä roolipeli tilanteita, jossa monilla osapuolilla on hauskaa ja mukavaa.
Suunnittele alusta loppuun tilanne, jossa menette viiden henkilön voimin ryöstämään keskuspankin. Ryöstäjien lisäksi tilanteessa olisi mukana 4 panttivankia sekä 10+ poliisia.
Pohdi muun muassa, miten saisitte panttivangit tuotua pankille, miten kommunikointi poliisin kanssa suoritettaisiin sekä miten tilanne jatkuisi kun ryöstösaalis on ryöstäjien hallussa.

Pohdi myös, miten jokainen tilanteeseen osaa ottava yksilö voisi saada tilanteesta jotain irti.
TL;DR suunnittele ihanteellinen roolipelitilanne, jossa tapahtumapaikkana on keskuspankki!
 

mauste

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
26 Huhtikuu 2021
192
50
28
Ensimmäisenä jokainen meistä ottaa pistoolit kaapeistansa ja lähdetään isolla porukalla etsimään panttivankeja ympäri kaupungin laitaseutuja. Vihdoin kun olemme 4 panttivankia löydetty, menee 3 ryöstäjää pankille odottamaan panttivankien kanssa, kun 2 ryöstäjää käy kämpältä hakemaan isompaa asetta. Kunnes kaikki 5 ryöstäjää on kasassa niin menee 1 ryöstäjä pistoolin kanssa holviin, ja 2 jää sisälle odottelemaan isojen aseiden kanssa, ja 1 jää neuvottelemaan poliisien kanssa, ja 1 menee vuokraamaan helikopterin ja menee sovittuun paikkaan odottamaan kunnes me tulemme pankilta saaliin kanssa. Tässä vaiheessa on laitettu jo poliiseille neuvvottelupyyntöä.

Kun poliisit saapuvat niin aikasemmin valittu 1 neuvottelia menee pankin ulkopuolella ja alkaa neuvottelut, missä yritetään saada panttivankien hengen uhalla meille hyvännäköisiä ehtoja. Jos tässävaiheessa poliisit eivät ryskää sisään ja ammu meitä kaikkia, niin kerrotaan ehtomme, esimerkiksi että otettais rehellinen takaa-ajo jossa ei rämmäillä, ammuta, käytetä piikkimattoa, eikä mielellään nostettaisi poliisikopteria ilmaan. Jos nämä poliiseille käy niin lähdetään pankilta rauhallisesti ajamaan poliiseita karkuun. Kokoajan matkalla yritetään saada harhauttelemalla hieman välimatkaa poliiseihin, jolloin ajetaan meidän kopterikuskin luokse ja juostaan äkkiä kopteriin. Mutta koska kopteri on 4 paikkainen, on pakko jättää yksi pois ja se yksi on neuvvottelia, koska hänet on muutenkin jo aikaisemmin tunnistettu. Kun muut 4 ryöstäjää lähtee kopterilla karkuun, on saalis menossa turvapaikkaan ja nautitaan voitosta!
 

banda

Vanhempi käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
Vanhempi jäsen
5 Kesäkuu 2019
253
80
28
26
Oulu
Mitä sellaisia toimenpiteitä tuossa yllä mainitsemassasi skenaariossa voisit omalta osalta tehdä, jotta tilanne olisi viihdyttävä myös poliiseille ja ennen kaikkea panttivangeille?
 

mauste

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
26 Huhtikuu 2021
192
50
28
Panttivangeille esimerkiksi sellatteita että ottaisimme taskuusta teräaseet/aseet pois ja antaisimme heidän olla ilman käsirautoja joka toisi enemmän vapautta heille. Toki ryöstäjät pitäisi heitä kokoajan silmällä. Myös voisimme jotain pientä rahasummaa kun pankkiryöstö on ohitse jos he käyttäytyvät hyvin. Uskon että panttivangit ovat tyytyväisiä jos saavat rahaa sen ansiosta että joutuvat hetken istua paikoillaan.

Poliiseille kontenttia tuo ihan pelkästään se että teemme ryöstön ja uskon että suurin osa poliiseista odottaa useasti juuri ampumatilanteita/ryöstöjä, mutta kun emme aijo ampua niin osa poliiseista todennäköisesti jää harmittelemaan ettei pääse ampumaan. Yritämme antaa myös mahdollisimman hyvän neuvottelu tilanteen, jossa keskustellaan hyvin ja mukavasti ehdot sekä muut löpinät
 

banda

Vanhempi käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
Vanhempi jäsen
5 Kesäkuu 2019
253
80
28
26
Oulu
Kerrohan vielä mikä FarssiRP:ssä eniten viehättää sekä miksi haluat tänne unbannit?
Onko asioita, jotka mielestäsi tekevät FarssiRP:stä uniikin ja massasta erottuvan?
 

mauste

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
26 Huhtikuu 2021
192
50
28
Itse olen alottanut ja aina pelannut pelkästään farssilla ja se on semmonen ns kotikenttä jossa olen aina tykännyt pelata. Tämän takia en osaa oikein verrata farssia mihinkään, mutta farssi mielestäni erottuu massasta sen puolesta että täälä on helppo aloittaa roolipelaaminen, koska tänne ei tarvitse erikseen kirjotella mitään hakemusta, mutta silti vaikka on vapaa pääsy niin roolipelintaso on hyvinkin korkea.
 

The Mikitin

Mäyrä
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
Wiki
8 Kesäkuu 2020
821
164
43
Länsi-Suomi
Syntisi on anteeksiannettu.

Käyhän vielä lukemassa säännöt ajatuksella ennen palvelimelle menoa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.