Unban hakemus - Nipa - 11000014055dc3a

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

1Nipa1

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
30 Maaliskuu 2020
31
17
8
Käyttäjänimi: 1Nipa1

Steam nimi / FiveM nimimerkkisi: Nipa
Steam HexID: 11000014055dc3a
Koska sait bännit: 24 Huhtikuu 2022
Steamprofiilin linkki: https://steamcommunity.com/profiles/76561199039634490/

Bännien syy: Modmenu

Mitä tapahtui? Veevammanen koodasi, jonka johdosta koko porukka banneille.

Miksi näin tapahtui? Kaikki tapahtui aika yllättäen, eikä bännien syy mielestäni ole oikea, sillä en rehellisesti ollut edes tietoinen siitä, että veevammanen koodasi. koko homma valkeni itselle vasta bannien saannin jälkeen. Veevammasen koodamiselle en kuitenkaan tiedä syytä.

Miksi luulet saaneesi bannit? Uskon, että ylläpito luuli kaikkien jengiläisten olevan tietoisia veevammasen modaamisesta, jonka takia koko porukkaa rangaistiin modmenu banneilla. Banneihin myös todennäköisesti vaikutti vahvasti oma ja koko jengin toiminta yleisesti, sillä eihän siinä silloin mitään järkeä ollut. Roolipeliä ei ollut ollenkaan ja servulla käytiin oikeastaan vain ampumassa. Bännit siis ihan ansaitut, mutta bännien syy on vain mielestäni väärä.

Miten toimintasi vaikutti muiden roolipeliin? Pelatessani tietämättä koodarin kanssa, pilasin tietenkin muiden mahdollisuudet voittaa monissa tilanteissa.

Miten olisit voinut toimia eri tavalla? Järkevintä olisi varmasti ollut jättää suoraan koko porukka, silloin kun hommassa ei ollut enään mitään järkeä. Koko jengiä olisi myös voinut yrittää herätellä asian suhteen. Veevammasen toimintaan en olisi voinut vaikuttaa käytännössä mitenkään.

Miten varmistat että näin ei tapahdu uudestaan? Tämän varmistaa se, että bänneillä olon aikana on tullut järkeä päähän eli meno ei todellakaan jatku sellaisena mitä se silloin oli. Lisäksi suurin osa näistä entisistä jengitovereista on poistettu yhteisöstä, jonka takia saman tapahtuminen uudelleen ei ole edes mahdollista.

Mitä tuot Farssille? Tuon farssille uuden aktiivisen ja motivoituneen pelaajan, joka pyrkii pelaamaan mahdollisimman rehdisti sääntökirjaa noudattaen ja muut pelaajat huomioon ottaen. Takaisin minun tulisi päästä, koska kahden vuoden aikana on kasvettu henkisesti ja virheistä opittu.

Vapaa sana Vielä tähän loppuun, että en siis itse ole ikinä modannut ja olen valmis ostamaan bannit pois.

Olen lukenut ja ymmärtänyt Farssin säännöt. Ymmärrän, että hakemukseni käsitellään kun se käsitellään. En yritä nopeuttaa hakemukseni käsittelyä mitenkään. Mikäli näin teen, ymmärrän että hakemukseni voidaan hylätä: Kyllä
 

keskiketterä

Kemin juoppo
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Pelastuslaitos
FarssiRP-Pelastuslaitos Hallinto
Vanhempi jäsen
23 Maaliskuu 2020
292
106
43
kemi
Terve!

Selitätkö minulle mitä seuraavat asiat meinaavat ja miksi niitä ei saa rikkoa?

-RDM
-CLOG
-Metagaming

Minkälaista Roolipeliä tuot kanssapelaajille?
 

1Nipa1

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
30 Maaliskuu 2020
31
17
8
RDM: Toisen pelaajan tappaminen ilman minkäänlaista, tai riittävää roolipelillistä syytä.

Ei saa rikkoa, koska se ei millään tavalla edistä roolipeliä, se ei ole kovin realistista eikä siinä ylipäätään ole mitään järkeä.

CLOG: Palvelimelta poistuminen silloin, kun se ei ole sallittua. Esimerkiksi kesken aktiivisen roolipelitilanteen, tai ollessasi kuolleena.

Ei saa rikkoa, sillä tilanteet jäävät kesken, joka pilaa mahdollisuuksia roolipelin suhteen.

Metagaming: Pelin ulkopuolelta saadun tiedon hyväksikäyttäminen: Esimerkiksi discordissa kuullun tiedon hyödyntäminen roolipelissä.

Ei saa rikkoa, koska johtaa yleensä siihen, että itselle tavoitellaan sen avulla maksimaalista hyötyä, joka ei todennäköisesti edistä roolipeliä ollenkaan, vaan vaikuttaa siihen negatiivisesti. Se ei myöskään ole millään tavoin reilua muita pelaajia kohtaan.


Päätavoite roolipelissä on tietenkin hauskanpito ja se, että kaikilla ylipäätään jäisi hyvä mieli tilanteista. Kanssaroolipelaajien suhteen pyrin pelaamaan mahdollisimman kunnioittavasti ja rehdisti. Pyrin tarjoamaan kanssapelaajille mahdollisuuksia, esimerkiksi lähtemällä rohkeasti mukaan tilanteisiin. Pyrin ylipäätään luomaan hyviä ja pitkiä tilanteita, joissa annan vastapuolelle paljon vaihtoehtoja, joiden kautta edistää tilanteita. Osaan myös hyvin ottaa muut pelaajat huomioon, enkä ota roolipeliä kuitenkaan liian vakavasti. Pyrin siis tuomaan vastapuolelle mahdollisimman hyvää ja monipuolista roolipeliä, jossa tärkeintä on ehdottomasti hauskanpito!
 

Nituzi

Vanhempi käyttäjä
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
5 Tammikuu 2021
289
43
28
Lahti
Jos sinulla tulisi vastaan tilanne, jossa voit käyttää asetta, mutta se ei olisi pakollista tai tarpeellista. Käyttäisitkö asetta vai roolipelaisitko tilanteen mielummin ja miksi?
 

1Nipa1

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
30 Maaliskuu 2020
31
17
8
Mielummin roolipelaisin tilanteen. Syynä tähän esimerkiksi se, että roolipelamalla tilanteesta saadaan todennäköisesti pitkäkestoisempi ja monipuolisempi. Olen myös huomannut, että ilman aseita molemmat osapuolet saavat tilanteista todennäköisesti enemmän irti roolipelillisesti, sekä niistä usein jää myös paljon parempi mieli molemmin puolin, joka on mielestäni tärkeää. Aseenkäyttäminen turhaan, johtaa yleensä roolipelillisesti huonoihin tilanteisiin, joista jää yleensä aina paha mieli jollekkin. Sen takia pidän tilanteiden roolipelaamista paljon parempana vaihtoehtona.
 

Nituzi

Vanhempi käyttäjä
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
5 Tammikuu 2021
289
43
28
Lahti
Nooh Nipa ootkos pelaillut missään muilla palvelimilla banniesi aikana?
jos olet niin missä ja minkälaista roolipeliä teit siellä ja oliko se sinun mielestä hyvää vai huonoa?
Kertoisitko myös, että jos saisit nyt unbannit niin menisitkö johonkin jengiin vai alkaisitko pelaamaan poliisia, eh jne.

Toivoisin myös, että vastaisit näihin rehellisesti, sillä se voi vaikuttaa mahdollisiin unbanneihisi.

ja kerro meille 5 roolipeli tilannetta, jossa voisi tapahtua sääntörike ja miten toimisit kyseisissä tilanteissa.

Tärkeämpänä kuuluuko ananas pizzaan?

Onko kilpikonnat vaarassa muovipilleille?
 

1Nipa1

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
30 Maaliskuu 2020
31
17
8
Bännien saannin jälkeen RP-hommat jäivät oikeastaan kokonaan ja nämä 2-vuotta on tullut pelailtua muita pelejä. Eli en ole bännien aikana pelannut muilla palvelimilla, enkä tehnyt mitään roolipeliä. Mikäli nyt saisin unbannit, niin aloittaisin homman ihan rauhassa, sillä 2-vuoden tauko on aika pitkä ja asiat ovat muuttuneet varmasti sen aikana. Sen takia tutustuisin uudestaan palvelimeen lähtemättä suoraan mihinkään jengiin, tai poliisiin. Olen ajatellut pyrkiä aluksi töihin esimerkiksi bennysille, mekaanikolle tai muuhun vastaavaan kohtuu yksinkertaiseen hommaan, jonka kautta on hyvä saada taas roolipelistä kiinni.

1. Esim. Tilanne, jossa olet vaikkapa poliisin takaa ajamana ja ajat ison kolarin, johon matkasi pitäisi päättyä. Tässä on
mahdollista tapahtua se, että et hyväksy tappiotasi vaan jatkat matkaa unohtaen kipurp:n kokonaan. Itse kyseisessä tilanteessa hyväksyisin kiinnijäämiseni ja pelaisin tilanteen loppuun järkevästi.

2. Esim. Saat jostain striimistä tietää, että hahmollasi on etsintäkuulutus, vaikka hahmosi ei itse sitä tiedä. Siinä on mahdollisuus siihen, että hyödynnät tietoa roolipelissä, vaikka niin et saisi tehdä. Itse vastaavassa tilanteessa pitäisin tarkasti mielessä sen, että hahmoni ei sitä tiedä ja pelaisin tietenkin sen mukaan.

3. Esim. Tilanne, jossa hahmoasi jostain syystä ryöstetään aseella uhaten ja sinulla on hallussasi jotain, mitä et haluaisi menettää. Tilanteessa voi helposti unohtaa kunnioittaa oman hahmon henkeä, koska ei halua menettää jotain minkä eteen on pelissä nähnyt vaivaa. Itse muistan kuitenkin, että kyseessä on vain peli ja hoidan tilanteen kunnioittaen hahmoni henkeä ja pyrin mielummin esimerkiksi hyvällä roolipelillä hankkimaan menetetyn asian myöhemmin takaisin.

4. Tilanne, jossa sinulla on esimerkiksi sanaharkkaa, jonkun toisen pelaajaan kanssa. Tilanteessa on riski menettää hermot ja tappaa toinen pelaaja ilman riittävää syytä. Itse kuitenkin pyrin pitämään pään kylmänä, jotta vastaavilta turhilta ja typeriltä sääntörikkeiltä vältyttäisin.

5. Esim. Olet ryöstänyt toisen pelaajan asunnon ja kyseinen pelaaja kostaa sen sinulle. Tässä voi käydä niin, että menet vielä sen jälkeen kostamaan tälle kyseiselle pelaajalle. Itse vastastaavassa tilanteessa en lähtisi kostamaan uudelleen, vaan jättäisin asian siihen.


Mielestäni ananas kuuluu pizzaan, vaikka yleensä en itse sitä pizzaani ota. Ja kilpikonnat ovat vaarassa muovipilleille.
 

Wanhiz

Vanhempi käyttäjä
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Pelastuslaitos
FarssiRP-Pelastuslaitos Hallinto
Vanhempi jäsen
22 Helmikuu 2020
148
49
28
Jos jatkossa peliseurassasi pyörisi modaaja ja olisit tästä tietoinen, miten toimisit ja miksi?
 

1Nipa1

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
30 Maaliskuu 2020
31
17
8
Jos saisin tietää, että peliseurassani pyörii modaaja, niin ilmoittaisin asiasta välittömästi admineille ja ylläpidolle. Tämä siksi, että modaajasta päästäisiin eroon mahdollisimman nopeasti.
 

1Nipa1

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
30 Maaliskuu 2020
31
17
8
Yksikään modaaja ei ole hyvä ystäväni, mutta mikäli hyvä ystäväni paljastuisi modaajaksi, niin toimisin sitä suuremmalla syyllä samalla tavalla kuin muidenkin modaajien kohdalla. Jos löytäisin bugin jota abusata, niin en tietenkään sitä hyöndyntäisi, vaan ilmoittaisin siitä välittömästi ylläpidolle.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,219
1
1,112
113
Yksikään modaaja ei ole hyvä ystäväni, mutta mikäli hyvä ystäväni paljastuisi modaajaksi, niin toimisin sitä suuremmalla syyllä samalla tavalla kuin muidenkin modaajien kohdalla. Jos löytäisin bugin jota abusata, niin en tietenkään sitä hyöndyntäisi, vaan ilmoittaisin siitä välittömästi ylläpidolle.
Hei.

Kertoisitko minulle, miten tämmöinen vitun 33-vuotias papparainen näki parissa sekunnissa koodaajan teidän joukossa, mutta sinä, joka hänen kanssa pelasit, et sitä huomannut?
Varsinkin, kun istuitte vielä discordissa päivästä toiseen samalla porukalla.
 

M1ku

The Kusipää
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
597
295
63
www.twitch.tv
Näillä sanoilla päätin hylätä unban hakemuksesi. Jos et pysty kertomaan, että porukassasi on koodaaja vaikka vietätte aikaa yhdessä discordissa, mutta adminit/ylläpitäjät huomaavat asian et ole palvelimelle tärkeä pelaaja. Etkä myöskään voi tuoda palvelimelle mitään jota kukaan muu ei voi tuoda.
 
  • Angry
Reaktiot: AitoLenni
Status
Ei avoinna uusille viesteille.