Unban hakemus - ondrag2016 - 110000114c9008c

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

ondrag1

Uusi käyttäjä
19 Kesäkuu 2022
6
1
3
Käyttäjänimi: ondrag1

Steam nimi / FiveM nimimerkkisi: ondrag2016
Steam HexID: 110000114c9008c
Koska sait bännit: 18 Toukokuu 2023
Steamprofiilin linkki: https://steamcommunity.com/id/ondrag2016/

Bännien syy: Porttikiellon kiertäminen toisella tilillä "lepe & unno"

Mitä tapahtui? Unno niminen henkilö pyysi mahdollisuutta päästä Rockstar tiliäni käyttämään ja annoin tähän luvan.

Miksi näin tapahtui? Unno oli tietoinen, että pidin taukoa Farssista ja halusi käyttää käyttäjääni johonkin. (Tunnen henkilön irl joten luotin, että käyttäjääni ei myydä, olen vaihtanut salasanan kauan sitten joten hänellä ei ole enään pääsyä). En tiennyt, että Unnolla oli bannit farssiin.

En suoranaisesti tiennyt, että mihin hän käyttäisi käyttäjääni, mutta annoin käyttäjän silti.
Myöhemmin illalla tuli tämä viesti:
"
Level 5 warning (ban)
Sait porttikiellon Discord palvelimelle. Porttikiellon kiertäminen toisella tilillä johtaa ikuiseen porttikieltoon kaikilla tileilläsi.
Moderator
<@!97399586863185920>
Reason
lepe & unno
Status
You now have 1 warning (1 ban)"

Tässä vaiheessa minulle selvisi, että henkilö käytti käyttäjääni bannien kiertoon.

Miksi luulet saaneesi bannit? Sain bannit, koska MINÄ päätin antaa toiselle oikeudet omalle käyttjälleni.

Miten toimintasi vaikutti muiden roolipeliin? Annettuani oikeudet päästin (oman käsitykseni mukaan) kaksi trollaajaa servulle, jotka saattoivat perseillä servulla.

Miten olisit voinut toimia eri tavalla? Lyhyt vastaus: yksinkertaisesti vain kieltänyt käyttäjäni käytön.

Laajempi vastaus: Kysyä ja selvittää ensiksi, että miksi ja mitä varten toinen haluaa minun käyttäjäni. Tämän jälkeen tehdä johtopäätökset, että mitä tästä voi seurata, miksi edes minun pitäisi antaa käyttäjäni ja muistuttaa itselleni, että minä olen lopulta vastuussa, koska minun tiliäni käytetään.

Tiivistys: Käyttää maalaisjärkeä

Miten varmistat että näin ei tapahdu uudestaan? Yleensä tähän kysymykseen vastataan näin: "Lupaan, etten enää koskaan anna käyttäjäni muiden käyttöön." Tämä vastaus ei kuitenkaan ole se, jonka haluan antaa, eikä se ole millään tavalla perusteltu.

Aloitan lainaamalla yllä olevaa tekstiä: "Olet jo bänneillä. Palvelimemme toimii täysin ilman sinuakin." Tämä on täysin totta. Viimeiset 7 kuukautta olen ollut bänneillä, ja palvelin on toiminut hyvin ilman minua. Olen etsinyt tänä aikana muita roolipelauspalvelimia, mutta mikään niistä ei ole tuntunut sopivalta aloituspaikalta. Tiedän, etten enää saa toista mahdollisuutta pelata palvelimella, vaikka tämä hakemus hylättäisiin (Uskon, että on erittäin todennäköistä, että seuraavatkin hakemukset hylätään, jos tämä hylätään). Tämä on syy, miksi kirjoitan tämän hakemuksen. Käytännössä "pelko" siitä, että minut voidaan bännätä uudestaan palvelimelta pitää huolen siitä, etten enää anna käyttäjääni muille. Mikäli rikon tätä sääntöä vielä kerran (tai teen jotain muuta, mikä johtaa bänneihin), peliurani on lopullisesti ohi Farssilla.

Neljä kuukautta sitten jouduin hyvin yksinkertaiseen huijaukseen, jossa oma Steam-käyttäjäni hakattiin ja lukittiin. Tämä avasi silmäni sille, etten anna enää käyttäjääni muille. Käyttäjän antaminen toiselle oli alun perin todella typerää käytöstä minulta.

Mitä tuot Farssille? Kerran YP korjattuaan bugin missä hahmoni oli sanoi "jatka pelaamista".
Pitäisi kiinni juuri tästä "Pelaamista" osiosta eli muistan, että tämä on vain peli. Eläydyn peliin ja sen tuomaan "toiseen todellisuuteen".

Toisin Farssille "keskinkertaisen pelaajan". Pelaajan kuka tekee työkkäriä, rikoksia, sankari tekoja, vankilassa istumista ja oppii samalla peliä.

Vapaa sana (Minulla on bannit Farssin discordiin, minkä takia en saanut "tarkkaa" syytä banneille selville.)
(discord ondrag1)

https://www.youtube.com/watch?v=W7nyhoStno8
Ylempänä (aika pitkä klippi missä äänet ovat huonot) ja ainut sellainen jonka otin pelatessani joskus Farssilla. klipillä näkyy miten ryöstin jalokivi kaupan taktisesti sillä hetkellä, kun poliisit olivat kiireisiä... (Mahd pankkiryöstö yms).

Olen pahoillani käytöksestäni. Tiedän, että jokainen kantaa vastuun omasta käyttäjästään.

Olen lukenut ja ymmärtänyt Farssin säännöt. Ymmärrän, että hakemukseni käsitellään kun se käsitellään. En yritä nopeuttaa hakemukseni käsittelyä mitenkään. Mikäli näin teen, ymmärrän että hakemukseni voidaan hylätä: Kyllä
 

Nispe

Uusi käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
Vanhempi jäsen
16 Helmikuu 2021
26
7
3
1. Mikä oli syy lainata tunnuksia kaverillesi?

2. Mitä oletit että tapahtuu kun lainaat tunnuksiasi kaverillesi?
 

ondrag1

Uusi käyttäjä
19 Kesäkuu 2022
6
1
3
1. Mikä oli syy lainata tunnuksia kaverillesi?

2. Mitä oletit että tapahtuu kun lainaat tunnuksiasi kaverillesi?
1
Kaverini pyysi pitkän aikaa tunnuksia käyttöön, koska "oma tili ei nyt toimi ja haluaa tarkastaa yhden jutun nopeasti".
Tätä kyselyä jatkui pitkän aikaa, ja lopulta ajattelin, että pääsen helpommalla yksinkertaisesti vain antaen nopeasti käyttäjäni hänelle, ja pääsisin tilanteesta pois. Tässä kohtaa olin jo pitänyt pientä taukoa kokonaan GTA V:een pelaamisesta ja en ollut tietoinen kaverini Farssi banneistä.
2
Kaverini on pelannut Onlineä jonkin verran ja mietin, että Onlinessa saattaisi olla jokin tapahtuma käynnissä minkä hän haluaisi katsoa.
 

banda

Vanhempi käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
Vanhempi jäsen
5 Kesäkuu 2019
253
80
28
26
Oulu
Melkoisen sopan olet itsellesi kieltämättä keittänyt.

Hakemuksessasi monessa kohtaa tuot kyllä esille, miten tiedostat itsekin kuinka järjenvastaista on antaa omia tunnuksia toisten ihmisten käyttöön.
Miten mikään hälytyskello ei soinut sillä hetkellä, kun tunnuksesi annoit kaverisi käyttöön?
Miten vakuutat Farssin adminit ja ylläpidon siitä, että olet täysin vilpittömin mielin ilman taka-ajatuksia hakemassa unbanneja yhteisöön?


Paljonko ja missä olet roolipelannut ollessasi banneilla?
Millaisia hahmoja sinulla on ollut muilla palvelimilla?
Millaiseksi roolipelaajaksi kutsuisit itseäsi?
 

ondrag1

Uusi käyttäjä
19 Kesäkuu 2022
6
1
3
En antanut tunnuksiani kaverilleni kevyesti. Kaverini painosti minua jonkin verran ja painotti painostuksensa siihen, että olemme tunteneet toisemme jo useamman vuoden ajan. En tiennyt hänen banneistaan Farssiin ja luulin hänen olevan rehti pelaaja. Tämä luulo kuten nähtiin osoittautui vääriksi. Tiivistys: Luotin häneen liikaa.

Tähän kysymykseen on sikäli mikäli hieman vaikea vastata, koska koskaan ei voi mennä kenestäkään täysin takuuseen. Olen täysin tietoinen siitä, että olen jo banneilla ja serveri pärjää ilman minua. Tämä, että minut voidaan helposti bannata uudestaan pitää huolen siitä, että en enää rikkoisi sääntöjä. Myös kokemus siitä, että oma tilini muutama kuukausi sitten simppelillä huijauksella saatiin hetkiksi haltuun. Oman sanani (ja RP pelaaja maineeni osittain) pystyn antamaan siitä, että en enää anna käyttäjääni Missään tilanteessa toisen käyttöön.

Roolipelannut olen muutamilla servereillä. Esimerkiksi (Unity, Finlandia (ennenkuin poistettiin), kaverin ja minun omalla serverillä) Muutamia tunteja olen pelannut, mutta en kuitenkaan kovinkaan paljoa.
Kysymystä ei suoranaisesti rajattu VAIN koskemaan GTA V FiveM peliä, joten nostan tähän myöskin minun oman peliyhteisön. (jonka omistajuudesta tosin jo luopunut). Peliyhteisö ei keskity GTA V, vaan Hoi4 peliin, mutta mielenkiintoisesti serverillä on "RP pelejä", joita olen itse hostannut ja ollut aktiivisesti mukana. Tässä muutama kuva serveristä.

1703683095143.png

1703683116258.png

Hahmot ovat olleet aika "uusia" ja seikkailunhaluisia (sen ajan mitä olen siis pelannut)
Yleensä kaikki hahmot ovat aloittaneet työkkärityöllä (ja sitten jos mielenkiintoa edelleen löytyy), niin saattaneet keskittyä johonkin mielenkiintoisempaan. Kovinkaan yksityiskohtaisesti on vaikea kertoa, koska kovinkaan paljoa en ole pelannut...


Koen olevani "Keskinkertainen, mutta seikkailuvalmis pelaaja". Olen valmis tekemään työkkäriä, osallistumaan rikoksiin, toteuttamaan sankaritekoja, istumaan vankilassa ja oppimaan samalla pelin monimuotoisuudesta. Viime kerralla minulla oli kolme hahmoa Farssilla joilla pelasin aktiivisesti:

Rikollishahmo
Ensihoitaja
Uhkapeli addiktoinut idiootti rikollinen

Kaikilla hahmoilla pysyin aina eri piireissä.
 

white

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
12 Huhtikuu 2019
454
306
63
Suomen Ateena
Moikka,

Emme kaipaa palvelimellemme modaajia tai modaajien toiminnan tukijoita. Olet tehnyt tietoisen valinnan, kun olet lainannut käyttäjääsi kaverillesi, ja täten olet myös osaltasi vastuussa siitä, että käyttäjätililläsi on modattu palvelimellamme.

Bannisi täten pysyvät.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.