Unban hakemus - Profeetta - 110000140037127

kelmi_onsku

Vanhempi käyttäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
11 Elokuu 2020
130
62
28
Käyttäjänimi: kelmi_onsku

Steam nimi: Profeetta
Steam HexID: 110000140037127
Koska sait bännit: 19 Huhtikuu 2021
Steamprofiilin linkki: https://steamcommunity.com/profiles/76561199034233127/

Bännien syy: Metagaming - Toisella discord palvelimella

Kerro omin sanoin mitä tapahtui, miksi luulet saaneesi bännit ja miten varmistat ettei näin käy uudelleen: Olin discord palvelimella jossa oli metatietoa. Tiesin että metatietoa käytettiin roolipelissä hyödyn hakemiseksi. Itse tällä discord palvelimella suhtauduin niin että jos joku kertoi metatietoa vastasin hänelle kerro se rp:ssä. Omalla kohdallani jos laitoin discordiin viestin joka sisälsi metatietoa ilmoitin sen myös rp:ssä. En ilmoittanut asiasta ylläpidolle sillä en halunnut pilata suhteita kavereihini. Jos joutuisin vastaavanlaiseen tilanteeseen luultavasti ilmoittaisin asiasta ylläpidolle loppuisi metagaming siihen, jos ilmoitetut eivät haluaisi olla kavereitani sen jälkeen se olisi heidän ongelma. Uusia kavereita olen ennenkin löytänyt tästä yhteisöstä.

Aion jättää jengirp:n taakseen sillä metatiedosta hyötyy eniten rikollisena. Jatkaisin poliisina roolipeluuta jossa keskitynkin roolipeliin, en siihen että saisin hahmolleni hyödykkeitä. Jos jatkaisin rikollishahmoni peluuta hakisin mahdollisesti takaisin lou ridersille.

Olen lukenut ja ymmärtänyt Farssin säännöt. Ymmärrän, että hakemukseni käsitellään kun se käsitellään. En yritä nopeuttaa hakemukseni käsittelyä mitenkään. Mikäli näin teen, ymmärrän että hakemukseni voidaan hylätä: Kyllä
 

janini

Tyhmä
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
27 Marraskuu 2019
360
1
183
43
Satakunta, Länsi-Suomi
www.twitch.tv
Moi!

Ihan alkuun, selittäisitkö mulle omin sanoin mitä metagaming tarkoittaa?

Tämän lisäksi haluan 300 sanan selityksen sille, miksi metagaming pilaa roolipelin ja miten siltä jatkossa välttyisit, jos jengiRP:tä alkaisit harrastamaan.

Panostathan vastauksiisi.
 

kelmi_onsku

Vanhempi käyttäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
11 Elokuu 2020
130
62
28
Hei ja hyvää tiistaita!

Metagamingissa käytetään hahmon ulkopuolista tietoa hyväksi roolipelissä. Voisin esimerkiksi metatiedon avulla löytää nyt uudet ja käyttää päivittyneitä aseiden reseptejä ilman että olisin löytänyt ne hahmollani.

Metagaming pilaa roolipelin, tähän esimerkkinä voidaan pitää sitä että jos metagaming sääntö otettaisiin pois kaikki tietäisivät esimerkiksi missä kuollut kaveri on. Ilman tätä metagaming sääntöä striimaajien roolipeli olisi luultavasti erityisen vaikeaa. Jos yrität vaikka pysyä piilossa, metatiedolla sinut löydettäisiin. Kuka tahansa rikollinen voisi tietää milloin tapahtuu ryöstö. Jos tämä olisi todellisuutta luultavasti kaikki ryöstöt tulisivatkin melkein peräkkäin ja poliisit eivät voisi estää näitä ryöstöjä. Itse olen aina halunnut pelata tilanteet rehdisti. Metagamingin avulla kaikki on liian helppoa eikä mikään ole haastavaa, kuitenkin itse pidän roolipelin haastavuudesta. Itse roolipelinkin idea menee aivan pieleen kun tiedät asioita jota et ole selvittänyt. Kun selvittää asiat roolipelissä saa paljon enemmän roolipelitilanteita aikaiseksi. Esimerkkinä kauppa muiden kanssa tai kuulustelu tilanne. Kuitenkin roolipelitilanteet ovat roolipelin tarkoitus, ei raha, autot tai mikään muu ns “peliin” liittyvää. Metagaming siis rikkoo kaikkien roolipelin ei vaan niiden jotka itse metagamingia tekevät. Hyvää roolipeliä onkin tärkeä antaa muille ja pienimmälläkin metatiedolla voi olla suuria vaikutuksia. Väärin mielestäni on edes osallistua tilanteeseen josta olet nähnyt striimistä vaikka et käyttäisi tietoa roolipelissä. Tämän takia en itse ole farssiin roolipeliin liittyvissä striimeissä kun pelaan roolipelipalvelimella.

Jatkossa jos harrastaisin jengiroolipeliä se luultavasti tapahtuisi melko pitkän tauon jälkeen. Tämän tauon jälkeen luultavasti moni asia on jollain tapaa palvelimella muuttunut. Itsekkin myönnän että kuulun näihin pelaajiin jotka tykkäävät ampua. Roolipelissä ampuminenhan on kivaa juuri sen takia että se on haastavaa. Ampumista pääsee harrastamaan jengissä. Jatkossa voisin tätä ampumista harrastaa esim efls palvelimella tai tdm palvelimella. Jatkossahan en olisi missään nimessä aikeissa perustaa tai liittyä tämmöiseen jengin väliseen discordiin. Jos jollain tavalla joskus joutuisin discordiin jossa olisi metagamingia ilmoittaisin asiasta ylläpidolle. Jatkossa myös yrittäisin valvoa että myöskään kukaan kenen kanssa roolipelaan ei käytä metatietoa ettei minuakaan voitaisiin yksinkertaisesti syyttää metagamingista. Olenkin oppinut banneistani enkä jatkossa metagamingista banneille aio joutua. Jos näin kävisi luultavasti olisi asiassa käynyt väärinkäsitys jonka aikoisin selvittää.
 

kelmi_onsku

Vanhempi käyttäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
11 Elokuu 2020
130
62
28
Luultavasti pelaisin poliisihahmoani. Poliisihahmolla itseäni kiinnostaa liittyä karhuryhmään taikka moottoripyöräyksikköön. Rikollishahmolleni järjestäisin asiat niin että pystyn pidemmänkin ajan päästä jatkamaan rikollisuutta.
 

psykopaattikana

(ó﹏ò。)
Ylläpitäjä
Lahjoittaja
13 Huhtikuu 2019
1,848
406
83
www.twitch.tv
Olen päättänyt armahtaa sinut synneistäsi.

Et saa kuitenkaan harjoittaa rikollisuuttaa seuraavaan 2kk. SInun ei tarvitse kuitenkaan vasikoida kavereitasi poliiseille, et saa vain itseo lla osallisena mihinkään laitoomaan, eikä sinun hallustasi saa löytyä laitonta tavaraa. Kaapit ja asunnut ovat ok, sillä roolipelillisesti ei ole mitää järkeä että joutuisit ne siirtämään.

Rikollisuutta saat taas harjoittaa 4.7 klo 00:00

Tervetuloa takaisin.