Unban hakemus - Screamy - 110000114bafcc7

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Screamy

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
18 Toukokuu 2020
26
12
3
73
Vihanti
Käyttäjänimi: Screamy

Steam nimi: Screamy
Steam HexID: 110000114bafcc7
Koska sait bännit: 7 Marraskuu 2021
Steamprofiilin linkki: https://steamcommunity.com/profiles/76561198308064455/

Bännien syy: Connection rejected by Angellfall's server: Sinulla on porttikielto. Syy: 3.2 Mikäli saamme tietoomme, että olet toisessa discordissa samaan aikaan, kun olet palvelimella, tullaan sinua moderoimaan metagamingista.

Kerro omin sanoin mitä tapahtui, miksi luulet saaneesi bännit ja miten varmistat ettei näin käy uudelleen: Eli tosiaan olin pari kertaa ollut jonneclubin dc kannuilla juttelemassa ihmisten kanssa samaan aikaan kun olin ollut roolipelipalvelimella pelailemassa. Yhden kerran päätin näyttää dcssä ihmisille minun naishahmoni tavarat laitoin liven päälle, näytin inventoryn ja heti sen jälkeen quittasin servulta. Sitten seuraavan kerran olin 7.11.2021 aamulla samaan aikaan dcssä juttelemassa, kun pelasin serverillä ja tein pulla duunia siellä. Illalla menin pelaamaan farssin raksamaailmaan ja laitoin discordiin liven päälle, siellä sodimme jonkin aikaa kunnes minun piti lähteä pois. Sen jälkeen tulin vielä käymään koneella ja menin dc, jossa Jallu piti discord liveä päällä samaan aikaan, kun oli ryöstämässä jotain kämppää, tähän aikaan en ollut palvelimella. Seuraavana päivänä kun olin connectaamassa roolipeli palvelimelle niin olin saanut bannit metagamesta. Varmistan, että näin ei käy uudelleen siten että en mene discordeihin juttelemaan samaan aikaan, kun olen roolipelipalvelimella roolipelaamassa, enkä laita livejä mistään farssin palvelimelta.

Olen lukenut ja ymmärtänyt Farssin säännöt. Ymmärrän, että hakemukseni käsitellään kun se käsitellään. En yritä nopeuttaa hakemukseni käsittelyä mitenkään. Mikäli näin teen, ymmärrän että hakemukseni voidaan hylätä: Kyllä
 

Joutsa123

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
20 Maaliskuu 2020
51
88
18
Hei!

Kirjoittelehhan tähän vähintään 350 sanainen kirjoitelma aiheesta metagaming. Kirjoitelman tulee sisältää, että mitä metagame tarkoittaa, miksi se on kiellettyä ja miksi siitä on haittaa.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,188
1
1,100
113
Sisällytä myös sinun esseeseesi syy, miksi olet näin tehnyt, vaikka asiasta on viikko sitten ilmoitettu jopa tiedotusten kautta, että ei ole sallittua.
 

Screamy

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
18 Toukokuu 2020
26
12
3
73
Vihanti
Metagame on sitä, että käytät asioita/erilaisia tietoja hyväksesi, jotka olet saanut pelin ulkopuolelta, eli esim.. jonkun farssilla streamaajan streamista, discordista tai ihan mistä vaan pelin ulkopuolelta.

Metagame on kiellettyä, koska se pilaa roolipelin täysin, koska silloin käytän pelin ulkopuolista tietoa hyväkseni, vaikka minun pitäisi hankkia se tieto palvelimen puolelta ja se ei olisi reilua muita kanssa pelaajia kohtaan. He joutuisivat minun käyttämän meta tiedon kohteeksi ja he ihmettelisivät, että mitenhän joku on saanut tämän tiedon, vaikka ei ole maininnut siitä missään muuallakuin esimerkiksi hänen streamissaan tai discordissa. Metagamella haetaan yleensä melkein aina pelkkää omaa etua ja sillä on AINA huonot seuraukset. Metagame pilaa roolipelin mikäli sitä harrastetaan.

Metagamesta on haittaa, koska silloin en tee asioita roolipelissä vaan istumalla jonkun streamissa ja käyttämällä ne seuraavaksi pelissä. Metagame myös pilaa hahmokohtaista roolipeliä sillä sinun hahmosi kuuluu tietää ainoastaan se mitä juuri kyseinen hahmo on saanut roolipelissä tietoonsa. Esim. Poliisihahmoni osallistuu ratsioihin ja ratsaa jonkun jengin kämppiä. Sen jälkeen odotan että jengi kerää taas kamaansa takaisin ja menen konnahahmollani keikkaamaan kyseiset juuri kyseiset kämpät tietäen että siellä todennäköisesti säilytetään aseita. Tämä on väärin sillä konnahahmollani ei roolipelissä ole tietoa näistä kämpistä. Metagame voi helposti pilata monenkin ihmisen roolipeliin käyttämät tunnit.

Istuin discordissa samaan aikaan kun olin palvelimella, koska en ajatellut, että se olisi niin paha asia, mutta jälkeenpäin tajusin kun sain bannit, että asia olikin paha oikeasti. Discordissa istumisesta ilmoitettiin tiedotusten kautta, että se on kiellettyä, mutta minä tein sitä silti, koska en ajatellut että se pilaa kenenkään roolipeliä, jos olen tekemässä pulladuunia tai muutenvaan istuskelemassa palvelimella. Jatkossa en olisi missään discord-puhelussa samaan aikaan, kun olen servulla tai jos minulle yritettäisiin soittaa siellä, niin hylkäisin puhelun välittömästi ja laittaisin viestiä että en vastaa, koska olen roolipeli palvelimella.
Jos olisin jollain discord palvelimella ja siellä metattaisiin, niin ilmoittaisin siitä suoraan adminille tai tekisin pelaaja reportin, koska metagame on erittäin kiellettyä ja haitallista.
Varmistan että teen kaikkeni jotta en vahingossakaan hanki metatietoa ja varsinkaan missään tapauksessa en käytä esimerkiksi twitch striimeistä saamaani tietoa pelissä hyväkseni, sillä se pilaa roolipelaamisen idean. Metagame tavallaan irroittaa roolipelin siitä hahmosta eikä roolipeli sen jälkeen enää ole roolipeliä vaan jonkinlainen raha- tai asesimulaattori.
 

Kuutti

╭⚈¬⚈╮
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
890
305
63
29
Helsinki
Moikka!

Kiitos kattavasta vastauksesta.

Jatketaanpa tästä sitten eteenpäin;

Mitä ja miten pelaisit palvelimella jatkossa?
 

Screamy

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
18 Toukokuu 2020
26
12
3
73
Vihanti
Hei! Jatkossa jatkaisin minun Hannu hahmolla pelailua ja sillä tekisin jonkin verran rikollista toimintaa ja jotain wl duunia ehkä?? Toisena tekisin ensihoito hahmon ja hakemuksen, jolla alkaisin hankkimaan enemmän roolipeliä yleisesti ottaen. Jos ensihoitoon pääsen niin tulen sillä pelaamaan todella paljon hankkiakseni erinlaista roolipeliä minun pelaamiseen. Kun olen saanut pelattua vähintään 100h ensihoito rp:eetä aijon pelata hahmollani niin sanotusti "2 elämällä" elikkä jos käyn teholla niin menetän yhden elämän ja jos kuolen toisen kerran permaan hahmoni siihen.

Olen myös miettinyt aloittavani hardcore hahmon jolla alkaisin pelaamaan. Aikeenani olisi hankkia tälle hahmolle kunnon tarina ja jos kun kuolee niin se kuolee tunnettuna. Sitten yritän maksimaalisesti pelata sääntöjen puutteissa, ettei tälläisiä sääntörikkomuksia tapahtuisi välttääkseni pelaajareportteja ja banneja.
 

Kuutti

╭⚈¬⚈╮
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
890
305
63
29
Helsinki
Millaista on mielestäsi hyvä roolipelaaminen rikollisena?

Suunta ensihoidossa kuulostaa mielestäni hyvältä ja pidän peukkuja, että pääset sinne.

Haluaisin kuulla vielä hieman lisää HC-hahmostasi. Millainen hän mahdollisesti olisi? Mitä hän tekisi?
 

Screamy

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
18 Toukokuu 2020
26
12
3
73
Vihanti
Millaista on mielestäsi hyvä roolipelaaminen rikollisena? Hyvä roolipelaaminen rikollisena on sellaista roolipeliä millä on jotakin taustaa eikä ole sitä pelkkää aseet kantoon ja pelkkää ampumista. Rikollisuus roolipeli on siinä vaiheessa hyvää roolipeliä kun sitä tilannetta roolipelataan joko toisten rikollisten kanssa tai poliisien kanssa. Rikollisena hyvä roolipeli ei tarkoita että aina pitää voittaa tilanne, vaan tärkeintä on että saadaan roolipelitilanteita, joissa molemmilla osapuolilla on kivaa, eikä hauskuus perustu siihen että kumpi saa tiputettua toisen osapuolen.

Haluaisin kuulla vielä hieman lisää HC-hahmostasi. Millainen hän mahdollisesti olisi? Mitä hän tekisi? Hardcore hahmoni olisi aluksi aivan perus kansalainen, joka tekee työkkäri duunia, jotta ansaitsisi rahaa. Myöhemmin hahmon tarinan edetessä alkaisin ostelemaan autoja ja ehkä tekemään aluksi jotain pientä rikollista toimintaa ja pikkuhiljaa isompaa ja isompaa kohti. Ajattelin rakentaa hahmoni tarinaa ajan kanssa, enkä vielä tarkalleen ottaen tiedä millainen tarina on.
 

Kuutti

╭⚈¬⚈╮
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
890
305
63
29
Helsinki
Pahoittelut viivästyneestä vastauksesta.

Uskotko, että roolipelitilanne voi olla hyvä ns. häviämisestä huolimatta?

Kerroppa vielä 3 hyvää syytä päästää sinut takaisin. :)
 

Screamy

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
18 Toukokuu 2020
26
12
3
73
Vihanti
Uskotko, että roolipelitilanne voi olla hyvä ns. häviämisestä huolimatta?

Roolipelitilanne voi olla hyvä myös vaikka häviäisi tilanteen, pääasia siinä roolipelitilanteessa on, että jokainen saa siitä ilonirti ja kontenttia riippumatta siitä vaikka toinen ottaisikin tappioita. Eihän siinä olisi mitään ideaa jos tilanteista tulisi vaan totisia tunteisiin meneviä tilanteita silloin ei kellään oo kivaa ja on jengi vaa suolasta.

1. Aijon jatkossa panostaa luomaan parempia roolipeli tilanteita aivan sama missä tilanteessa olenkaan. Sellaisia joissa kaikilla osapuolilla olisi kivaa.

2. En jatkossa sorru tyhmiin virheisiin vaan mietin mielummin ensin kun teen jos jokin tilanne on epäselvä. Sitten myös pelaan ensin tilanteen loppuun ja jos on jotain epäselvää niin teen reportin ja se käsitellään sitten.

3. Aion kokeilla erilaisia näkökulmia servulla niinkuin aiemmin sanoin. Aion hakea lanssiin jossain vaiheessa ja muutenkin panostaa itse roolipeliin paljon enemmän kuin ennen.
 

Kuutti

╭⚈¬⚈╮
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
890
305
63
29
Helsinki
Moikka!

Olen päättänyt hyväksyä unban-hakemuksesi.

Jatkoa varten tee seuraavat toimenpiteet;

Lue säännöt uudelleen ja sisäistä ne.
Jätä discordin käyttö pois, kun olet palvelimella.

Jos jatkossa löydämme sinut toistamasta virheitäsi, seuraukset voivat ja varmasti ovatkin vakavammat.

Tervetuloa takaisin!
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.