Unban hakemus - Veltsu14 - 11000013d234705

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Veltsu08

Uusi käyttäjä
19 Syyskuu 2023
10
0
1
Käyttäjänimi: Veltsu08

Steam nimi: Veltsu14
Steam HexID: 11000013d234705
Koska sait bännit: 21 Lokakuu 2023
Steamprofiilin linkki: https://steamcommunity.com/id/Veltsu14/

Bännien syy: FailRP - Ei pelännyt asetta + alhainen roolipelin taso

Kerro omin sanoin mitä tapahtui, miksi luulet saaneesi bännit ja miten varmistat ettei näin käy uudelleen: Poliisit osoitti taserilla ja en nostanut käsiä ylös koska en tiennyt että taseria lasketaan aseeksi koska sillä ei voi tappaa ja siitä syystä sain bännit.
Ajattelen maalaisjärjellä enemmän jatkossa ja lupaan että tämä ei tule toistumaan.
Näin jälkiviisaana kun miettii niin kyllähän minä taseria oikeastikkin pelkäisin sillä se sattuu ja olihan tuo tyhmästi tehty. Pahoittelen sitä.
Olisi mukava päästä pelaamaan rptä taas sillä se on minun lempipelini ja minulla olisi oikeasti antaa hyviä tilanteita ja hauskoja hetkiä muillekkin.

Olen lukenut ja ymmärtänyt Farssin säännöt. Ymmärrän, että hakemukseni käsitellään kun se käsitellään. En yritä nopeuttaa hakemukseni käsittelyä mitenkään. Mikäli näin teen, ymmärrän että hakemukseni voidaan hylätä: Kyllä
 

banda

Vanhempi käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
Vanhempi jäsen
5 Kesäkuu 2019
253
80
28
26
Oulu
Hei,

Pohdi, mikä sai aikaan turvautua tämmöisiin toimenpiteisiin kyseisessä tilanteessa.
Tämän jälkeen muistele ja kuvaile sama tilanne siten, että kuvitteellisesti olisit pelännyt poliisin lamautinta. Pohdi, miten tilanne olisi tuolloin voinut muuttua ja olisiko siinä ollut toisenlainen lopputulos.


minulla olisi oikeasti antaa hyviä tilanteita ja hauskoja hetkiä muillekkin.
Antaisitko meille viisi(5) kattavaa esimerkkiä hyvistä tilanteista sekä hauskoista hetkistä, mitä juuri sinun kanssasi voisi päästä kokemaan. Tilanteet voivat olla joko tapahtuneita tai kuvitteellisia. Käytä mielikuvitusta kirjoittaessasi vastauksia, mutta ole myös realistinen.
 

Veltsu08

Uusi käyttäjä
19 Syyskuu 2023
10
0
1
Hei,

Pohdi, mikä sai aikaan turvautua tämmöisiin toimenpiteisiin kyseisessä tilanteessa.
Tämän jälkeen muistele ja kuvaile sama tilanne siten, että kuvitteellisesti olisit pelännyt poliisin lamautinta. Pohdi, miten tilanne olisi tuolloin voinut muuttua ja olisiko siinä ollut toisenlainen lopputulos.



Antaisitko meille viisi(5) kattavaa esimerkkiä hyvistä tilanteista sekä hauskoista hetkistä, mitä juuri sinun kanssasi voisi päästä kokemaan. Tilanteet voivat olla joko tapahtuneita tai kuvitteellisia. Käytä mielikuvitusta kirjoittaessasi vastauksia, mutta ole myös realistinen.
Se että olin vankilan alueella ja halusivat raudoittaa minut ja siksi osoittivat etälamauttimella, jos olisin pelännyt etälamautinta niin poliisit olisivat raudoittaneet minut ja olisin päässyt vankilaan ja kaikki olisi mennyt parhainpäin ja en olisi tässä tilanteessa että sain bännit.


1: Olen bahamassa töissä niin siellä tapahtuu usein hauskoja asijoita niin jatkossakin tapahtuu varmasti esim se että usein tarjoan ihmisille ilmaisia juomia omaan piikkii ja se on hauskaa.
2:Olen monien ihmisten kaveri joten se että kaverini näkevät minua niin on myös aika hauskaa.
3:Olen ollut hyvin auttavainen juuri kaupunkiin tulleille ihmisille ja olen auttanut neljää ihmistä jo saamaan töitä ja pääsemään alkuun.
4:Minä olen sosiaalinen ja mukava ihminen jotenka kun juttelen ihmisille niin monille jää siitä hyvä mieli.
5:Minä olen antanut rahaa ja töitä monelle kaverilleni Jonka ansiosta he ovat saaneet omaisuutta hyvin ja jatkossa teen myös niin.
 
Viimeksi muokattu:

banda

Vanhempi käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
Vanhempi jäsen
5 Kesäkuu 2019
253
80
28
26
Oulu
Ja saisinko vielä tuohon ylempäänkin liittyen jotain pohdiskeluja;
Pohdi, mikä sai aikaan turvautua tämmöisiin toimenpiteisiin kyseisessä tilanteessa.​
Tämän jälkeen muistele ja kuvaile sama tilanne siten, että kuvitteellisesti olisit pelännyt poliisin lamautinta. Pohdi, miten tilanne olisi tuolloin voinut muuttua ja olisiko siinä ollut toisenlainen lopputulos.​
 

Veltsu08

Uusi käyttäjä
19 Syyskuu 2023
10
0
1
Ja saisinko vielä tuohon ylempäänkin liittyen jotain pohdiskeluja;
Pohdi, mikä sai aikaan turvautua tämmöisiin toimenpiteisiin kyseisessä tilanteessa.​
Tämän jälkeen muistele ja kuvaile sama tilanne siten, että kuvitteellisesti olisit pelännyt poliisin lamautinta. Pohdi, miten tilanne olisi tuolloin voinut muuttua ja olisiko siinä ollut toisenlainen lopputulos.​
Juu. Se että olin vankilan alueella ja halusivat raudoittaa minut ja siksi osoittivat etälamauttimella, jos olisin pelännyt etälamautinta niin poliisit olisivat raudoittaneet minut ja olisin päässyt vankilaan ja kaikki olisi mennyt parhainpäin ja en olisi tässä tilanteessa että sain bännit.
 

banda

Vanhempi käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
Vanhempi jäsen
5 Kesäkuu 2019
253
80
28
26
Oulu
Selosta omin sanoin ja kattavasti, mitä termi failRP tarkoittaa, miten sitä tulkitaan Farssilla.
Miksi kyseisen säännön noudattaminen on ensiarvoisen tärkeää roolipelin kannalta?

Kerro neljä(4) esimerkkitilannetta, missä termi failRP toteutuu ja tarkenna miten missäkin tilanteessa olisi ollut oikeaoppista toimia.
 

Veltsu08

Uusi käyttäjä
19 Syyskuu 2023
10
0
1
Selosta omin sanoin ja kattavasti, mitä termi failRP tarkoittaa, miten sitä tulkitaan Farssilla.
Miksi kyseisen säännön noudattaminen on ensiarvoisen tärkeää roolipelin kannalta?

Kerro neljä(4) esimerkkitilannetta, missä termi failRP toteutuu ja tarkenna miten missäkin tilanteessa olisi ollut oikeaoppista toimia.
FailRP tarkoittaa sitä että käytät olemattomia asioita rp:ssäsi hyväksi, liika trollaaminen tai perseily, combatloggaat, combatstoretat tai jos puhut ooc asioita.
Farssilla se on kiellettyä ja rangaistava teko.
Roolipelissä on erityisen tärkeää kyseisen säännön noudattaminen jotta kaikilla on kivaa ja kaikilla on reilua.
1: Jos olet raudoitettuna ja menet pankkiautomaatille se on Failrptä, tilanne kuuluisi hoitaa niin että kun olet raudoitettuna et tee mitään käsilläsi
2: Jos kokoaika trollaat jotain niin se on Failrptä, tilanne kuuluisi hoitaa niin että voit joskus vähän kiusoitella ja trollata mutta ei jatkuvasti ja liikaa.
3: Jos puhut OOC asioita, esim että mitä missä asut niin se on FailRPtä, tilanne kuuluisi hoitaa niin että puhut pelissä vain roolipelissä tapahtuvista asijoista ja pelin ulkopuolella esim discordissa puhut pelin ulkopuolella tapahtuvista asioista.
4: Jos pakotat ei toivottua rptä, esim ammut turhaan torilla ihmisiä kun muut eivät toivoisi sitä niin se on FailRPtä, tilanne kuuluisi hoitaa niin että olet rpssä niin kuin suurinosa muista haluaa, etkä kokoaika tee sitä mitä muut eivät toivoisi.
 

banda

Vanhempi käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
Vanhempi jäsen
5 Kesäkuu 2019
253
80
28
26
Oulu
Vaikka failRP Farssilla hyvin laaja käsite onkin, meni tuossa määritelmän esittelyssä hieman termejä ristikkäin. Esimerkiksi combatloggaus ja ooc ovat omat terminsä. Esimerkiksi combatlogaukseen voi syyllistyä ilman, että failRP toteutuu.

Esimerkkiskenaariot taas olivat mielestäni ihan riittävät kuvaamaan kyseistä sääntöä.

Kuvitellaan skenaario, jossa olet torilla parkkipaikalla istumassa moottoripyörän kyydissä.
Vierellesi tulee yksi henkilö aseen kanssa ja käskee nousta pyörän selästä pois. Käskytyksen yhteydessä henkilö osoittaa sinua suoraan. Miten toimit tilanteessa?
Entä millaisilla toimilla voisit aiheuttaa tilanteessa sääntörikkeen omalla toiminnallasi?
 

Veltsu08

Uusi käyttäjä
19 Syyskuu 2023
10
0
1
Vaikka failRP Farssilla hyvin laaja käsite onkin, meni tuossa määritelmän esittelyssä hieman termejä ristikkäin. Esimerkiksi combatloggaus ja ooc ovat omat terminsä. Esimerkiksi combatlogaukseen voi syyllistyä ilman, että failRP toteutuu.

Esimerkkiskenaariot taas olivat mielestäni ihan riittävät kuvaamaan kyseistä sääntöä.

Kuvitellaan skenaario, jossa olet torilla parkkipaikalla istumassa moottoripyörän kyydissä.
Vierellesi tulee yksi henkilö aseen kanssa ja käskee nousta pyörän selästä pois. Käskytyksen yhteydessä henkilö osoittaa sinua suoraan. Miten toimit tilanteessa?
Entä millaisilla toimilla voisit aiheuttaa tilanteessa sääntörikkeen omalla toiminnallasi?
Tottelen käskyä koska minua osoitetaan aseella ja teen niinkuin henkilö tahtoo.
Tilanteessa sääntörikkeen voin aiheuttaa siten että en tottele käskyjä, yritän lyödä nyrkillä henkilöä joka osoittaa minua aseella tai jos esim lähden juoksemaan karkuun
 

banda

Vanhempi käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
Vanhempi jäsen
5 Kesäkuu 2019
253
80
28
26
Oulu
Mitä tekisit samassa tilanteessa, jossa aseen sijasta vastahenkilöllä olisikin puukko?
 

banda

Vanhempi käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
Vanhempi jäsen
5 Kesäkuu 2019
253
80
28
26
Oulu
Puukko lasketaan aseeksi myös koska sillä voi tappaa joten tottelisin hänen käskyjä myös niikuin oikeassa elämässä tekisin myös
Pitää paikkaansa että puukko on lyömäase, mutta mitä mieltä FarssiRP:n säännöt on lyömäaseella uhkailusta? Tähän löytyy suora vastaus täältä.
 

Veltsu08

Uusi käyttäjä
19 Syyskuu 2023
10
0
1
Pitää paikkaansa että puukko on lyömäase, mutta mitä mieltä FarssiRP:n säännöt on lyömäaseella uhkailusta? Tähän löytyy suora vastaus täältä Mikäli sinua uhataan aseella, sinun tulee kunnioittaa sitä asetta ja nostaa kädet pystyyn. Tämä ei koske melee-aseita.
Pitää paikkaansa että puukko on lyömäase, mutta mitä mieltä FarssiRP:n säännöt on lyömäaseella uhkailusta? Tähän löytyy suora vastaus täältä.
Mikäli sinua uhataan aseella, sinun tulee kunnioittaa sitä asetta ja nostaa kädet pystyyn. Tämä ei koske melee-aseita.
ja en tiiä vastasinko vahingossa 2kertaa tohon mut jos vastasin niin oli vahinko
 

banda

Vanhempi käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
Vanhempi jäsen
5 Kesäkuu 2019
253
80
28
26
Oulu
Kuvitellaan vielä tilanne missä olet pankkiautomaatilla nostamassa rahaa.
Luoksesi saapuu kaksi lyömäasein varustettua henkilöä ja kehottavat sinua nostamaan kädet ylös.
Olet juuri saanut nostettua 100k rahaa uuden auton ostoa varten etkä tietysti kyseistä summaa haluaisi menettää.

Miten toimisit kyseisessä tilanteessa?
 

Veltsu08

Uusi käyttäjä
19 Syyskuu 2023
10
0
1
Kuvitellaan vielä tilanne missä olet pankkiautomaatilla nostamassa rahaa.
Luoksesi saapuu kaksi lyömäasein varustettua henkilöä ja kehottavat sinua nostamaan kädet ylös.
Olet juuri saanut nostettua 100k rahaa uuden auton ostoa varten etkä tietysti kyseistä summaa haluaisi menettää.

Miten toimisit kyseisessä tilanteessa?
Tottelen käskyä sillä tilanne on 1v2 ja minulla on alivoima ja vaikka se ei kivalta tunnu niin kädet pitää nostaa
 

banda

Vanhempi käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
Vanhempi jäsen
5 Kesäkuu 2019
253
80
28
26
Oulu
Tottelen käskyä sillä tilanne on 1v2 ja minulla on alivoima ja vaikka se ei kivalta tunnu niin kädet pitää nostaa
Juurikin näin.

Skenaario jatkuisi seuraavasti:
Henkilöistä toinen penkoisi taskut ja toden totta varastaisi nämä juuri nostetut rahat sekä kaiken muun mitä taskuista sattuu löytymään. Tämän jälkeen toinen ryöstäjistä lyö hahmosi tajuttomaksi ja tekijät poistuvat paikalta. Et joudu tilanteessa tehokuntoon ja pääset vielä omin voimin jaloillesi, mutta tekijät ovat jo teillä tietämättömällä etkä tuntenut heitä entuudestaan. Miten lähtisit tilannetta jatkamaan?​
Tekikö vastapuoli mielestäsi tilanteessa mitään sääntörikettä tai rikkeitä?
 

Veltsu08

Uusi käyttäjä
19 Syyskuu 2023
10
0
1
Juurikin näin.

Skenaario jatkuisi seuraavasti:
Henkilöistä toinen penkoisi taskut ja toden totta varastaisi nämä juuri nostetut rahat sekä kaiken muun mitä taskuista sattuu löytymään. Tämän jälkeen toinen ryöstäjistä lyö hahmosi tajuttomaksi ja tekijät poistuvat paikalta. Et joudu tilanteessa tehokuntoon ja pääset vielä omin voimin jaloillesi, mutta tekijät ovat jo teillä tietämättömällä etkä tuntenut heitä entuudestaan. Miten lähtisit tilannetta jatkamaan?​
Tekikö vastapuoli mielestäsi tilanteessa mitään sääntörikettä tai rikkeitä?
Jos en tunnistaisi heitä niin en lähtisi kostamaan tilannetta sillä siinä voisi kostaa väärälle henkilölle.
Vastapuoli teki sääntörikkeen sillä kaikki tilanteet tulisi hoitaa mahdollisimman hyvällä roolipelillä. Ryöstöjä ei esimerkiksi suoriteta mentaliteetilla ”kädet ylös, kamat kantoon ja veks”. Tilanteessa olevien osapuolien on saatava pidempää roolipeliä kuin tämä.
 

banda

Vanhempi käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
Vanhempi jäsen
5 Kesäkuu 2019
253
80
28
26
Oulu
Käymme muiden admineiden kanssa hakemuksen vielä läpi ja keskustelemme tapauksesta. Lisäkysymyksiä tai mahdollinen ratkaisu tapaukseen tulee ennalta määrittelemättömän ajan kuluttua.
 

Veltsu08

Uusi käyttäjä
19 Syyskuu 2023
10
0
1
Käymme muiden admineiden kanssa hakemuksen vielä läpi ja keskustelemme tapauksesta. Lisäkysymyksiä tai mahdollinen ratkaisu tapaukseen tulee ennalta määrittelemättömän ajan kuluttua.
Käymme muiden admineiden kanssa hakemuksen vielä läpi ja keskustelemme tapauksesta. Lisäkysymyksiä tai mahdollinen ratkaisu tapaukseen tulee ennalta määrittelemättömän ajan kuluttua.
Okei
 

banda

Vanhempi käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
Vanhempi jäsen
5 Kesäkuu 2019
253
80
28
26
Oulu
Hakemus käsitelty, osti unbannit.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.