VDM - Kuikka

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

jubu

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
9 Toukokuu 2020
88
109
33
Ilmoitettavan henkilön nimi(jos tiedossa): Kuikka
Aika ja päivä: 13.9.2020 n.4.00
Rikottu sääntö:
3.2 VDM (Vehicle Death Matching): Ajoneuvon käyttäminen aseena toisen pelaajan hahmoa kohtaan ilman roolipelaamista on kielletty. Huomaa, että autojen kolarointi ei liity tähän sääntöön.

Lyhyt kuvaus tapahtuneesta:
Olin ajelemassa ympäriinsä autolla ja BMX:llä, kunnes pari autoa alkoi pörrätä ympärilläni. Sanoin toiselle autolle että mene pois tai sua sattuu, auto ei reagoinut mitenkään ja tästä meni n.5 min kunnes tapahtui tämä klipillä tapahtunut. Keltaista autoa ei esitelty mitenkään roolipelillisesti tuossa tilanteessa, eikä varoitettu eikä mitään.
Todisteet:

 

jubu

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
9 Toukokuu 2020
88
109
33
Eli kohdasta 8h 1min ->

Valitsen tilannetta käsittelemään @iKE
 

Kuikka

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
5 Toukokuu 2019
10
4
3
Hei!

Eli itse tulen tilanteeseen kun Jubu astuu autoni kyytin.
Lähdetään kuskaamaan Jubua pois tallilta, kunnes päästetään hänet jatkamaan matkaa.

Jäimme siihen sitten jutustelemaan hetkeksi kun sieltä suunnasta minne näimme hänen lähteneen kuulimme ampumista.
Hiukan pelästyimme tilannetta ja menimme syrjään miettimään että kuka ampui ja mistä.

Sieltä lähdimme ylä-kaupungin kautta kiertämään takaisin motellintallille, jossa yhytimme Jubun Rumpon ratista.
Seurailimme tätä Rumpoa Tomminpuistolle ja taas takaisin motellintallille jossa näimme jubun vaihtavan bmx:ään.

Itse menetin näköyhteyden kyseiseen pyörään ja jäin siihen tallin alueelle.
Toisessa autossa Zuumilla oli kokoajan näköyhteys bmx:ään ja radioyhteys taas minuun auki.

Kun Zuumi sanoi radioon että Jubu oli sanonut että Zuumille käy huonosti niin teimme päätöksen ottaa hänet automme kyytin ja viedä jutustelemaan.

Sitten itse pääkohtaan: Lähdemme ajamaan takaa Jubun ohjastamaa BMX:ää ja kyllä tulen tilanteeseen ihan liian kovalla tilannenopeudella enkä saa autoa pysähtymään kun jubu poikkeaa eteeni ja osun häneen.
Ja kun pääsen ulos autosta ja käskytän käsiä ylös mutta jubu avaakin jo varoittamatta tulen Zuumia kohti niin teen itse samoin ja avaan tulen.



Ja käykö @Kuutti jos tulet käsittelemään tätä?
 

jubu

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
9 Toukokuu 2020
88
109
33
Tosiiaan tuosta tilanteesta vielä sen verran että eikai tilanteessa, jossa minua osoitetaan aseella, tarvi minun erikseen varoittaa että tulen sinua nyt seuraavaksi vahingoittamaan?
 

Kuutti

╭⚈¬⚈╮
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
890
305
63
29
Helsinki
No tällaisen sekametelisopan saitte aikaiseksi sitten.

Jubu, mikä suunnitelmasi oli, kun aloit ampumaan ilmaan? Aioitko ryöstää kyseiset herrat, vai ammuskelitko muutenvaan?

Mikä Kuikan ja kumppaneiden suunnitelma oli? Klipissä olette piirittäneet hänet kuitenkin aiemmin, jolloin tilanne on hieman tulenarka.
 

jubu

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
9 Toukokuu 2020
88
109
33
Ammuskelin ilmaan aiheuttaakseni "pelkoa" kyseisissä herroissa. Tiesin että ryöstää en henkilöitä voi millään ja halusin vain aiheuttaa tapahtumia. Toki tilanne oli tulenarka ja herrat olivat luonani pyörineet, mutta se miten VDM sääntöä itse olen aina tulkinnut on, että sitä ei saisi käyttää ilman varoitusta tai ilman aktiivista tulitaistelua.
 

Kuikka

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
5 Toukokuu 2019
10
4
3
Meidän suunnitelma illalle oli vain se, että varastetaan auto. Siitä ei ollut isompaa suunnitelmaa että kenen auto viedään, vaan se oli enemmän sitä että mennään katselemaan onko mitään vietävää.
 

Kuutti

╭⚈¬⚈╮
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
890
305
63
29
Helsinki
Klippejä ja vodia selatessani mieleeni tulee lähinnä, että tämä on vain surkeiden sattumusten sarja. En usko, että Kuikka olisi tahallaan yrittänyt kolata ylitsesi, kun vauhtiakaan ei hirveämmin ole ja klipilläkin taitaa kuulua jarrutusäänet. Käännyt aika jyrkästi suoraan oikealle, jolloin Kuikalla on todella lyhyt aika reagoida ja jarruttaa.

Olet ehkä itse aiheuttanut ongelmasi itsellesi ammuskelemalla ilmaan. Henkilöitä oli kuitenkin kolme ja kuten itse mainitsitkin, et heitä oikein olisi voinut ryöstääkkään. Mielestäni tilanteessa ei näin ollen ole mitään epäselvää.

Odotetaan vielä @iKE n vastaus.
 

jubu

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
9 Toukokuu 2020
88
109
33
Sen verran vielä mainitsen että tuossa klipissä näkyy kuinka toinen ajoneuvo käytännössä puskee minut toisen ajoneuvon alle. Tämä ei toki vaikuta lopputulokseen mitenkään.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,223
1
1,113
113
Minun vastausta odotellaan.. noh annetaas.

Selvästi näkyy, että kuikka ei tahallaan päällesi aja, vaan yrittää jopa jarruttaa, että ei osuisi.
Toisekseen olet ammuskellut aiemmin ilmaan, tiedostaen, että henkilöt jahtaavat sinua. Tämä on myös saattanut kärjistää tilannetta, jotta päädyttiin tähän pisteeseen.

Täten olemme oletettavasti Kuutin kanssa samaa mieltä, että kyseessä on vahinko eikä tahallinen teko. Tämän johdosta itse VDM-rike on poissuljettu, ainakin minun puolestani.
 

Kuutti

╭⚈¬⚈╮
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
890
305
63
29
Helsinki
Jeppis. Homma lienee tällä selvä, Kuikka ei ole syyllistynyt VDM-rikkeeseen.

Jatkoa varten ajatellen, koittakaa pitää isommat turvavälit varmuuden vuoksi, jottei tällaisia pääse sattumaan.

Hylätty.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.