Wää wää wää ja keskustellaan farssin rp tasosta

aape

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Marraskuu 2019
58
55
18
19
Tämän tekstin on tarkoitus herättää keskustelua ja nämä ovat minun mielipiteitäni.

Tosiaan harva farssin nykysistä pelaajista muistaa enään sitä, kun bennys oli keskustassa ja farssi oli melkein täynä koko ajan. Silloin farssilla oli myös rp:tä.
Voisin tästä kysyä ensin ensihoidolta milloin olette viimeksi hoitaneet pidemmän tilanteen sairaalalla?
Sitten mekaanikot milloinka olette korjanneet auton kunnolla, niin ettei se ole vain "f6 korjaa" auton konepellin kohdalla?
Sitten muut milloinka viimeksi olette käyttäneet mielikuvitusta luodessanne tilanteita?
Veikkaan että siitä on pitkä aika.
Olen huomannut että asiat lähtivät menemään tähän suuntaan silloin kun jengialueet tulivat. En ole lippuun ikinä kuulunut niin en tiedä johtuuko siitä, mutta kavereiden mukaan se on nykyään pelkkää grindaamista ja ammuskelua.
Voisin myös puhua siitä kuinka helposti ihmisille nykyään myydään aseita. Minun mielestä teidän joilla on reseptejä tai aseita hallussa pitäisi eka rakentaa luottamus asiakkaaseen.
Sitten se työkkäri grindaus. Kaikkien ei tarvitse olla miljonäärejä olen pelannut sen 2v eikä tilillä oo koskaan ollu yli 300k ja silti olen luonut kohtuu hyviä tilanteita omasta mielestä.
Sitten voisin puhua nykyisestä rdm säännöstä. omasta mielestä se on ihan täyttä pilkun nussintaa kun yritetään suolata ihmisiä ulos servulta. ei kyllä hetkeen ole taas onneksi ollut semmoista tilannetta.
Nyt ei tule enempää mieleen mistä avautua, mutta lisäilen tähän ketjuun tekstiä jos tulee mieleen

Toivoisin vielä joltain meksulta, bennysiltä tai louriderssiltä vastauksen kysymykseen. haluaisin myös ensihoidolta vastauksen ja sitten myös muilta vapaata keskustelua aiheesta

Kiitos jos jaksoit lukea
 

Heppatyty_666

Vanhempi käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
15 Toukokuu 2019
558
249
43
Omalta osaltani voin vastata tuohon ensihoitoa koskevaan kohtaan jo aiemman kokemuksen perusteella.

- EnsihoitoRP:tä on aika helvetin vaikea vetää kunnolla, KOSKA ihmiset haluaa vaan nopeesti pois kelloilta. Kysyt paikalle saapuessa, että mitä potilaalle on käynyt "nooo se kaatu ja pyörty" tms. valeellista informaatiota. Sit kun vedetään kaveri F6 menun kautta pystyyn niin ei koske mihinkään eikä mikään ole vialla. Koen että siinä vaiheessa on turha viedä sairaalalle jatkoRP:n merkeissä, koska toista ei selvästikään kiinnosta luoda roolipelitilannetta.
 

The Mikitin

Mäyrä
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
Wiki
8 Kesäkuu 2020
820
164
43
Länsi-Suomi
Yhdyn Heppiksen ajatukseen täysin. Haluaisin muistuttaa tässä postauksessa puhutusta: https://farssi.net/foorumi/threads/ensihoitorp.10220/
Tässä pääpointtina on se että itse potilas pelaa vammansa. Jos me sinulta kysytään, että tarviiko viedä sairaalalle vai selviääkö kipulääkkeillä, vastaa siihen sitten ensimmäisellä vaihtoehdolla jos haluat tilannetta pitkittää.

Joka päivä ensihoito vie potilaita leikkauksiin ja kuvautuksiin, eli joka päivä saamme muutaman pidemmän RP-tilanteen. Tämä tieto on vahvistettu ensihoidon potilasrekisteristä.
 
  • Like
Reaktiot: tidetius

aape

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Marraskuu 2019
58
55
18
19
Niin no lähinnä ton kysymyksen ajatus oli että ensihoitoo ei varmaa kauheesti kiinnosta nostaa 50kertaa päivässä ukkoo joka on "pudonnut portaista" ja joka lähtee samantien pomppimaan ja juoksentelemaan ympäriinsä kun se on nostettu
 

aape

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Marraskuu 2019
58
55
18
19
Mutta nyt ollaan keskusteltu vaan ensihoidosta haluisko joku meksu vastata tuohon yhteen kysymykseen
 

Juhostinn

Käyttäjä
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
17 Tammikuu 2021
37
16
8
Noh, sanotaas itsekin muutamat sanat! Kaikki aseenmyyjät, itse ainakin toivon että siitä tulisi vaikeampaa ostaa niitä, kun vain että tullaan keskimaantallille että ”hei, haluutko ostaa aseen”.
Taas sairaalarpeeseen liittyen, jos sinulle soitetaan ambulanssi, niin itse ainakin olen huomaillut että alkuun rptetään kipua, ja sitte se loppuu melkein heti. Olisi mun mielestä iha kiva jos oikeesti vaikka olet tippunut katolta, niin myöntäisit sen suoraan & lähtisit sinne sairaalaan, kun siinä voi oikeasti tulla hyvin isot vammat!
Autokorjaamot, olisi kiva nimenomaan että se huolto kestäisi joskus kauemmin, esimerkiksi että animaatioilla näyttäisitte ja rpettäisitte että vaikka öljyt vaihtaisitte, eikä vain juuri tuo että f6 menu ja korjaa ja thats it. Tää oli sitte vain minun toivomus ja ehdotus, näin luotaisiin enemmän hyvää rpeetä servulle:)!
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Tämän saman aiheen kanssa on painittu jo ikuisuus. Toiset haluaisivat enemmän syvempää roolipeliä ja toiset taas mahdollisimman nopeaa pelaamista. Kun ne, jotka haluaisivat roolipelata kunnolla saavat tarpeeksi monta kertaa kuulla siitä, että "miksi pitkität tätä tilannetta" ja "hoida nyt vaan se homma", niin heiltä loppuu into aika nopeasti, eivätkä he halua enää häiritä muita pelaajia roolipelillään.

Itseäni ei tällä hetkellä kiinnosta Farssilla pelaaminen yhtään, koska se on nykyään nimenomaan pelaamista eikä roolaamista. Roolipeliä ei pitäisi ajatella pelinä, jossa kaikki kannattaa tehdä mahdollisimman tehokkaasti ja järkevästi, vaan tapana kertoa tarinoita yhdessä. Hölmöt hahmot, jotka eivät aina yritä 100% vaan voittaa tilanteita luovat paljon hauskempia tilanteita. Miten olisi vaikka hahmo, joka ei pysty juoksemaan, on korkeanpaikankammoinen tai ei uskalla mennä ollenkaan veteen? Tällaisia ei Farssilla juurikaan näe, koska kukaan ei halua valita hahmoa, jonka ominaisuudet haittaavat grindaamista...
 

aape

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Marraskuu 2019
58
55
18
19
Juuri tämä farssilla on ongelma ja valitettavasti nykyiset pelaajat ja systeemi tukee vain grindaajia
 

JarnoRu79

Vanhempi käyttäjä
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
28 Maaliskuu 2020
126
110
43
Luuletko ettei sitä ole meksulla olla tehty? Jos vastapuolta ei kiinnosta yhtään mitä siinä äherrät niin ei se kuule kovin mielekästä ole silloin. Että siinä voi katsoa KAIKKI peiliin! Eikä vaan meksut ja eh niinkuin toit tässä ilmi
 

Hipstek

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
7 Heinäkuu 2020
117
77
28
37
Jyväskylä
Noh, itse olen ainakin saanut ihan ok rp tasoa EH kun poliisina ollut, mutta toisinaan sais olla vieläkin pidemmälle vietyä tilannetta
 
  • Like
Reaktiot: The Mikitin

Specceli

PriGiigar
Vanhempi jäsen
3 Maaliskuu 2020
174
331
63
Kyllä ainekin itse Bennysin työntekijänä koitan mahdollisiman hyvin aina rp:ttää auton korjaukset jne. Välillä tottakai kun olet yksin koko serverillä ainut, joka pystyy korjata tai muuta vastaavaa tehdä autoille, niin voin kertoa että kiirettä meinaa pidellä.

Annan esimerkin sinulle: Poliisilta on lähtenyt ovi irti ja he pyytävät uutta ovea, lähden alakertaan katsomaan olisiko siellä ovea ja kyllä sieltä löytyi ovi. Asennan oven ja poliisit saavat jatkaa päivän töitä.

Toinen esimerkki: Auto savuttaa, katson konepellin alle, kerron asiakkaalle mikä autossa on rikki ja korjaan auton.

Sekä myös usein tulee vastaan kommentti "voitko korjata auton, olisi kiire?" tottakai voisin pidentää korjausta, mutta kuuntelen myös asiakasta, koska asiakas on aina oikeassa.
 
  • Like
Reaktiot: Kelsi Mutkanperä

Kelsi Mutkanperä

Vanha parta
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Taksi
Vanhempi jäsen
7 Maaliskuu 2021
624
1
284
63
Bennysillä ainakin on usein ollut hyvää palvelua, mennään maate auton alle ja otetaan hitsipilliä ja vasaraa esiin ja näin päin pois. Meksulle mulla ittelläni on harvemmin osunut auto rikki tilanne, mutta olen sielläkin nähnyt hitsipillin ja vasaran viuhuvan.

Roolipeli on vastavuoroista hommaa. Jos esittelet itsesi tilanteeseen "korjaa toi heti nyt" mentaliteetilla, niin sellaista palvelua saat. Vattuakos siinä lätistä turhia jos toisella tuntuu olevan vaan kauhea kiire tai huono päivä. Tai jos joku jättää auton korjattavaksi "avaimet käteen -periaatteella" ja siirtyy itte nurkan taakse tarinoimaan muiden kanssa, ei tuo oikein mitään lisää peliin alkaa yksinään tinkeröidä siinä.

Mutta jos tulet sisään tarinoiden kunnolla mitä on käynyt ja mikä kaikki pitää korjata, niin todennäköisesti kiinnostaa korjaajiakin vähän enemmän leikkiä animaatioilla siinä.

Joskus voi myös olla yksinäiselle työntekijälle hankala tasapainoilla kun pelkkä järjestelmän vaatiman korjausanimaation suorittaminen vie joskus sen verran aikaa ettei muita animaatioita viitti harkita kun pitkä jono odottamassa.

Enkä nyt sitten sano etteikö voisi teillä olla huonoja omakohtaisia kokemuksia palvelujen käytöstä. Sanon vain, että itse olen kokenut saaneeni odottamani tasoista palvelua, ja havainnut sen palvelun tason olevan suorassa suhteessa siihen miten itseni tilanteeseen esittelen. Jos näkee vierestä kun jonkun paikalle tulleen vähäsanaisen valkopaidan auto korjataan huonolla roolipelillä, niin en suoraan sanoisi sen olleen välttämättä korjaajan vika lainkaan.

Ensihoidon kohdalla omat kokemukseni ovat harmillisen vähäiset, johtuen lähinnä siitä, että lainkuuliaisena ja suurimman osan ajastani töissä viettävänä ei juuri synny ensihoitoa vaativia tilanteita. Voisin tosin olettaa, että siellä on aika paljon tapauksia, missä juuri joku IRL kaverinsa kanssa kaupunkiin perseilemään tullut on joutunut tehokuntoon ja soittaa lanssiin vain saadakseen nostopalvelua.

Myönnän, että oman käytökseni tasoon vaikuttaa paljon se, kuinka nopeasti pääsen siitä jos tulee uusi taksikeikka. Muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta olen ollut yksin vuorossa, jolloin palvelun saatavuus on todella huono aina silloin kun en ole täysin jouten. Lentokentältä haku on paha, koska siinä menee yleensä heittämällä 15 minuuttia ennen kuin on asiakas haettu ja viety perille. Välillä siellä ei jakseta odottaa taksin tuloa jolloin koko lenkki on turha, ja sen lenkin aikana voi vielä hyvinkin tulla uusia kyytitilauksia jonoon mieltä painamaan. Myös auton hajoaminen harmittaa, kun palveluun tulee joskus paljonkin ylimääräistä viivettä. Eikä viittisi joka muutaman minuutin välissä kirjautua ulos töistäkään, kun sitten on tarjolla vaan F8 taxi, josta saa kyllä kyydin mutta aika vähän roolipeliä, ja itse ei saa siltä ajalta mitään ilmoituksia siitä jos joku kaipaa kyytiä.

Itselleni taksia ajaessa ei todellakaan ole tärkeintä saada rahaa, vaan auttaa kyytiä tarvitsevia ja jutella porukan kanssa. Mielelläni myös vähän viisaan näitä uusia tulokkaita alkuun, että pääsisivät työn syrjään kiinni, mutta joskus näillä on kiire grindaamaan että pääsevät eteenpäin ja joskus itsellä on kiire seuraavalle keikalle.

Uusista puheen ollen, tavallaan sen ymmärtää, että starttiraha on niin pieni, että laiskimmat RDM hemmot luovuttaisivat ennen kuin pääsevät aseisiin kiinni, mutta välillä mietityttää, että olisiko mukavampaa jos näillä olisi jo ekana päivänä mahdollisuus päästä kunnolla roolipelin syrjään kiinni eikä vain ottaa taksikyytiä autokaupalle että pääsee grindaamaan.

PS. kaipaan Nanan burgereita, yellow jack on ollut kiinni niin usein mun ollessani paikalla sen jälkeen kun omistaja vaihtui
 
  • Like
Reaktiot: Alluusio ja NIA

Rytolaja

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
21 Syyskuu 2021
8
0
1
Oulu
Olen uusi RP pelaamisessa ja minulla on muutama ongelma.
-Taksia en ole saanut tilattua kertaakaan, ambulanssin olen saanut tilattua kerran, mutta muuten ei sieltäkään kuulu mitään vastausta.
-Miten sitä vettä ja ruokaa saa ostettua? Aina kun menen johonkin ruokapaikalle, en saa sieltä ostettua mitään. Harmittaa ku kurkkua rupeaa kuivamaan ja sairaalakeikka aina edessä 😷
 

Trashwarrior

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Helmikuu 2021
97
32
18
22
Suomi
Olen uusi RP pelaamisessa ja minulla on muutama ongelma.
-Taksia en ole saanut tilattua kertaakaan, ambulanssin olen saanut tilattua kerran, mutta muuten ei sieltäkään kuulu mitään vastausta.
-Miten sitä vettä ja ruokaa saa ostettua? Aina kun menen johonkin ruokapaikalle, en saa sieltä ostettua mitään. Harmittaa ku kurkkua rupeaa kuivamaan ja sairaalakeikka aina edessä 😷
Käteistä käyttäen saat ostettua ne ruoat ja muut
 
Viimeksi muokattu:
  • Like
Reaktiot: Rytolaja

Kelsi Mutkanperä

Vanha parta
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Taksi
Vanhempi jäsen
7 Maaliskuu 2021
624
1
284
63
Olen uusi RP pelaamisessa ja minulla on muutama ongelma.
-Taksia en ole saanut tilattua kertaakaan, ambulanssin olen saanut tilattua kerran, mutta muuten ei sieltäkään kuulu mitään vastausta.
-Miten sitä vettä ja ruokaa saa ostettua? Aina kun menen johonkin ruokapaikalle, en saa sieltä ostettua mitään. Harmittaa ku kurkkua rupeaa kuivamaan ja sairaalakeikka aina edessä 😷
Joo ei varsinaisesti tämän ketjun aiheita, mutta tosiaan;

-F10 alta näet missä palveluammateista on henkilökuntaa paikalla. Jos ei ole ketään vuorossa, niin vastausta on turha odotella.

-Taksi palvelee myös silloin kun siellä ei ole porukkaa vuorossa, tällöin tilaus tapahtuu F8 kautta komennolla taxi, ja silloin kun kuskeja on vuorossa niin palvelunumeron kautta vaan tilaamaan.

-Kaupat toimii siten että riittävästi käteistä taskussa, kpl määrä keskelle, ja sitten vetää oikealta vasemmalle alas. Ne neljä slottia vasemmalla ylhäällä on hotbar, ja sinne saa assignattua tavaran vetämällä sen vasemmalta alhaalta siihen hotbarin johonkin paikkaan. Helppo kun laittaa leipää ja vettä hotbariin, niin saa yhdellä napinpainalluksella korjattua tilanteen jos kurkkua kuivaa tai maha murisee.
 
  • Like
Reaktiot: Alluusio