Äänestä henkilön tunnistaminen

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,223
1
1,113
113
Nyt paljon kohua aiheuttanut tämä, että äänestä voi tunnistaa henkilön. Minun kuten monen muun mielestä tämä rikkoo rp:tä ja immersiota aivan mielettömästi. Käytännössä renderöi rikollisilla maskit turhiksi, koska minä ainakin tunnistan äänestä lähes kaikki ”rikolliset” ja voisin heittää tyyliin puoli kaupunkia vankilaan ihan vaan sillä, että olen tunnistanut heidät rikosten yhteydessä äänestä. Samalla se rikkoo karhuryhmän, koska karhunhan tunnistaa heti äänestä, ja karhun on tarkoitus olla kuitenkin anonyymi.

Ehdotankin seuraavaa: Annetaan kaupungin äänestää, tunnistetaanko maskilliset henkilöt äänellä vai ei. Täten saataisiin pelaajilta tähän kysymykseen mielipide ja vastaus, sillä heihinhän tämä muutos vaikuttaa eniten.
 

M1ku

The Kusipää
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
600
295
63
www.twitch.tv
Nyt paljon kohua aiheuttanut tämä, että äänestä voi tunnistaa henkilön. Minun kuten monen muun mielestä tämä rikkoo rp:tä ja immersiota aivan mielettömästi. Käytännössä renderöi rikollisilla maskit turhiksi, koska minä ainakin tunnistan äänestä lähes kaikki ”rikolliset” ja voisin heittää tyyliin puoli kaupunkia vankilaan ihan vaan sillä, että olen tunnistanut heidät rikosten yhteydessä äänestä. Samalla se rikkoo karhuryhmän, koska karhunhan tunnistaa heti äänestä, ja karhun on tarkoitus olla kuitenkin anonyymi.

Ehdotankin seuraavaa: Annetaan kaupungin äänestää, tunnistetaanko maskilliset henkilöt äänellä vai ei. Täten saataisiin pelaajilta tähän kysymykseen mielipide ja vastaus, sillä heihinhän tämä muutos vaikuttaa eniten.
Täähän se ois. Joo kyllähän sä voit tuolla irl tunnistaa jonkun äänen perusteella, mutta onko maskeilla edes mitään järkeä kapungissa jos niistä ei ole hyötyä?
 
  • Like
Reaktiot: jessie

ZeretZu

PandaUcco
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
47
32
18
Omasta mielestä kuhan on naama peitetty kunnolla laiseilla ja hatulla niin sillo riittäis huivi kans nuiden muitten vermeitten lisäks, kuhan vaan ei näy se naama värkki, taikka sit vaan ihan maskilla menoks, kumpikin olis tarpeeks omasta mielestä

KUHAN SE henkilöllisyys ei ole tunnistettavissa.
 
  • Like
Reaktiot: jessie

GalaattinenBansku_

┌(☆o★)┘
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
227
323
63
Joo, jos ei et näe henkilöstä mitään naamasta eikä oo vaan mikään huivi naamalla, niin kyllä sen pitäisi olla anonyymi.. Koska siinä menis karhujenkin idea jos ne tunnistettais..
 
  • Like
Reaktiot: jessie

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Onko teistä kukaan ajatellut, että ihminen voi myös muuttaa ääntään ja puhetyyliään melko helposti? Mikä logiikka siinä on, että jos laitat maskin naamaan niin kukaan ei sinua sitten tunnistaisi? Millä vedetään raja kuka saa tunnistaa ja kuka ei?

Kyllä itse olen nähnyt karhun kohdalla enemmän tarpeellisena sen, että ryhmästä ei voi kohdentaa voimaa tiettyyn jäseneen, koska kaikki näyttävät samalta. Voin taata, että jos tahdot peittää omaa identiteettiäsi niin se kyllä onnistuu. Valehtelisitte vaikka omaa nimeänne joskus. Vaihtaisitte vaatteitanne joskus? Jos ihminen viettää aikaa kaikkien kanssa kaupungissa ja kaikki tuntevat hänet niin kyllähän sen kuuluukin olla vaikeaa heittäytyä anonyymiksi. Mitä järkeä siinä on, että painetaan yhtä nappia ja nyt ollaan jotenkin "turvassa". Tästä tulemme juurikin jälleen aiheeseen, miksi kaveerata kaikkien kanssa.

Tälläiset turhanpäiväisyydet vaan herättävät lisää kränää:

"MITEN SÄ VOIT TUNNISTAA MUT KUN MULLA ON MASKI!" " NO SÄ OOT MUN KAVERI!" "EN OLE ET SÄ VOI MUA TUNNISTAA!"
...
"TOLLA YHELLÄ ON MASKI NAAMALLA 69/7 SE VAAN PAKOILEE MEITÄ SITTEN KUN ME MENNÄÄN SEN LUOKSE NIIN SE VAAN SANOO ETTÄ EI ME VOIDA TUNNISTAA SITÄ!"
...
"EI TOTA VOIDA LUKEE MASKIKS TOI ON HUIVI" - "ONHAN SE MASKI SE PEITTÄÄ KOKO NAAMAN" - "EIPÄSOLE KOSKA SE EI OLE MASKI"
...

Tässä teille vain alkupaloja himalajan suolafarmilta.


Omasta puolesta ei jatkoon, mutta saa nyt nähdä onnistuuko joku argumentoimaan minua ojaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Like
  • Wow
Reaktiot: jessie ja arttu

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,223
1
1,113
113
Pointtinahan olisi asioiden helpottaminen ja yksinkertaistaminen. Toki voidaan kaikki ladata voicemodi/clownfishi ja mennä sillä, se on vaan yks nappi enemmän pelatessa. Tässä olisi nimenomaan asioiden helpottamisesta kyse, ei mistään vängellä väännetään ääntä ja sitten ei puhuta viikkoon kun on kurkku paskana-meiningistä. Voi madaltaa, voi korottaa, mutta kyllä sen silti tunnistaa kuka siinä puhuu, jos ei ole joku hemmetin Freddie Mercury, jonka äänihuulet oli mitä oli. :D Mutta joo, lähinnä yleistä mielipidettä tässä haettiin ja asioiden helpottamista. Ei niinkään sitä, kuka vääntää parhaan argumentin asiaan liittyen.
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Pointtinahan olisi asioiden helpottaminen ja yksinkertaistaminen. Toki voidaan kaikki ladata voicemodi/clownfishi ja mennä sillä, se on vaan yks nappi enemmän pelatessa. Tässä olisi nimenomaan asioiden helpottamisesta kyse, ei mistään vängellä väännetään ääntä ja sitten ei puhuta viikkoon kun on kurkku paskana-meiningistä. Voi madaltaa, voi korottaa, mutta kyllä sen silti tunnistaa kuka siinä puhuu, jos ei ole joku hemmetin Freddie Mercury, jonka äänihuulet oli mitä oli. :D Mutta joo, lähinnä yleistä mielipidettä tässä haettiin ja asioiden helpottamista. Ei niinkään sitä, kuka vääntää parhaan argumentin asiaan liittyen.
Itse näkisin, että jos paluu tehtäisiin viimevuoden sääntöihin tältä osin niin asiat eivät yksinkertaistu. Tuossa edellisessä postissani vain minimaalinen osa esimerkkejä, joita alettaisiin käymään tasaisesti läpi jatkuvalla syötöllä. Ei kukaan pakota sinua puhumaan koko päivää möreällä äänellä. Ei kukaan pakota sinua käyttämään voicechangeria. Ääntä voi muuttaa myös hyvin helposti, murteella, tai vaikka puhumalla ilman joitain vokaaleja. Vannon, että ihmiset eivät huomaa sitä. Pelaan lähes päivittäin toisella accountillani palvelimella ja oletettavasti kukaan, edes admin tiimi ei ole asiasta tietoinen.

Valitettavasti joitain asioita on vaan vaikeampi simuloida RP ssä kun toisia. Tämä on varmasti yksi niistä vaikeammista. Se ei kuitenkaan tarkoita, että asiasta kannattaa tehdä uudelleen mitään sääntöhelvettiä ilman pätevää syytä.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,223
1
1,113
113

Kepapi

Vanha käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Huhtikuu 2019
348
271
63
Tuntuu, että tällä hetkellä enemmän harmia tosta koituu kaikille kun äänestä saa tunnistaa. Ei kaikki rikoksia tekiessä aina jaksa/osaa/muista muuttaa omaa ääntänsä, ja sitten kun on tiedossa että toinen osapuoli tunnistaakin äänestä niin rikolliset teloittaa kyseisen henkilön/henkilöt.

Tuo vie myös jonkin verran pois rp tilanteita, jos rikollisille syy epäillä että joku tunnistaa äänestä niin sittenhän se henkilö lähetetään teholle mitä todennäköisimmin ja tilanne menee hukkaan siinä jos tarkoitus ei ollut lähettää teholle. Ymmärrän kyllä Angelin argumentit myös hyvin, mutta jos tuolle meinataan muutosta niin siihen on vedettävä tarkka linjaus, että tuollaisilta ongelmilta vältytään helposti.
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Tuntuu, että tällä hetkellä enemmän harmia tosta koituu kaikille kun äänestä saa tunnistaa. Ei kaikki rikoksia tekiessä aina jaksa/osaa/muista muuttaa omaa ääntänsä, ja sitten kun on tiedossa että toinen osapuoli tunnistaakin äänestä niin rikolliset teloittaa kyseisen henkilön/henkilöt.

Tuo vie myös jonkin verran pois rp tilanteita, jos rikollisille syy epäillä että joku tunnistaa äänestä niin sittenhän se henkilö lähetetään teholle mitä todennäköisimmin ja tilanne menee hukkaan siinä jos tarkoitus ei ollut lähettää teholle. Ymmärrän kyllä Angelin argumentit myös hyvin, mutta jos tuolle meinataan muutosta niin siihen on vedettävä tarkka linjaus, että tuollaisilta ongelmilta vältytään helposti.
Mutta tuo "ei jaksa/osaa/muista" onkin suurimpana ongelmana. Ihan samalla tavalla kun sinä et jaksa osaa tai muista muuttaa ääntäsi niin jatkuvalla syötöllä joku ei jaksa osaa tai muista olla tietämättä nimeäsi. Jos ongelma on ihan oikeasti että et saa tunnistautua nii siihen ihan oikeastikin on helpompia ratkaisuja. Viimekädessä palkkaa vaikka joku tekemään likainen työ puolestasi??? Kuten aikaisemmin sanoin, onko se edes kaukaa haetun mielekästä että henkilö jonka kaikki tietää kaupungissa vetää maskin päähän ja nyt kukaan ei tiedä kuka hän on???

Tai miten yksinkertaisesti vastaat ongelmaan: tahdot saada minut kiinni ja tappaa. Minäpä vedän maskin päähän ja seison torilla. Poliisi tulee sanomaan että ota maski pois niin sanon että lääkärin määräys ja hyppään autoon ja poistun minuutiksi paikalta. Kaikki tietävät että olen minä, mutta kukaan ei voi koskea minuun koska maski.

Ajatuksena ko. anonyymi maski on helvetin hyvä, mutta valitettavasti tästäkin asiasta lehtis on abusennut kaiken abusettavan jo viimevuonna.
Jos maski koskisi vain tilanteita jossa ihmisiä tapetaan/kidnapataan, mutta se on ihan oikeasti myös osa joidenkin ihmisten asusteita. On myös tilanteita joissa maskia käytetään esim ryöstöissä jnejnejne.
Kuten kommunismi, toimii paperilla, käytäntö tuo mukanaan hiuksen hienoja ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:

Taake

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
12 Toukokuu 2019
120
89
28
Tästä on äänestetty ja äänestä ei saa enää tunnistaa, jos henkilöllä on koko kasvot peittävä maski.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.