Alluusiolle kysymystä

JPee

Uusi käyttäjä
31 Lokakuu 2021
17
11
3
Minä ja pari kaveriamme haluisi perustaa kerhon, jos Alluusio haluaisit auttaa meitä suunnittelemisessä ja sen toteuttamisessa niin ota yhteyttä discord: JPee #7617 tai voit vain reagoida tähän viestiin jos vain pystyt.
 

white

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
12 Huhtikuu 2019
461
309
63
Suomen Ateena
Toivoisin ennenkuin @Alluusio rupeaa tekemään vaatteita tai muuta niin hoitakaa teille jengilippu tai vastaava jolla osoitatte olevanne vaatteiden arvoisia. Olen erittäin huolestunut ollu kun muutamille farssilla oleville jengeille on tehty vaatteet niin päivä tai 2 kun vaatteet on tulleet -> jengi on "kuollut"
 

JPee

Uusi käyttäjä
31 Lokakuu 2021
17
11
3
Toivoisin ennenkuin @Alluusio rupeaa tekemään vaatteita tai muuta niin hoitakaa teille jengilippu tai vastaava jolla osoitatte olevanne vaatteiden arvoisia. Olen erittäin huolestunut ollu kun muutamille farssilla oleville jengeille on tehty vaatteet niin päivä tai 2 kun vaatteet on tulleet -> jengi on "kuollut"
Me ajateltiin tehdä vähän samanlaisesti kun desperadozet että ensin hankittaisiin liivit, kerätään porukkaa ja vasta sen jälkeen se jengilippu, koska siinä kun jengilipppu perustetaan niin jengi kaatuu siihen että kaikki kurnuuttaa heitä?
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Niin tietenkin jos noista vaatteista tekee niin "geneeriset", että joku toinen jengi voi sitten käyttää niitä vaikka tuo jengi, kenelle ne alunperin on tehty, kuolisi.
 

Kelsi Mutkanperä

Vanha parta
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Taksi
Vanhempi jäsen
7 Maaliskuu 2021
634
1
284
63
Vaatteissa on tosiaan se, että se vie yleensä palkatonta vaapaaehtoisaikaa ne tehdä, ja sitten jos niitä ei käytetä niin vähän tuntee niiden eteen työtä tehneet työnsä valuvan kankkulan kaivoon. Valitettavasti se on nähty aika monta kertaa näiden kohdilla. Kannattaa tosiaan laittaa jengi pystyyn ja pyöriä porukalla yhtenäisessä asussa jo ennen custom vaatteita, toimia niin että porukka huomaa että tuotte palvelimelle sisältöä ja että tulee tunne että teitä kannattaa oikeasti tukea.

Enemmän kyllä taitaa aloittelevia jengejä kaatua rahanmenon tuomaan motipulaan ja sääntörikkeistä tulleisiin rangaistuksiin kuin mihinkään suureen kurmoottamiseen. Kannattaa siis varautua siihen että rikollisen elämä ei ole ruusuilla tanssimista, ja lukea se sääntökirja alitajuntaan moraalia ohjaamaan että ei tulisi ongelmia niiden kanssa.

Toivotan teille antoisia pelihetkiä ja odotan kovasti että tulen kohtaamaan jengitoimintaanne kaupungissa omilla hahmoillani!
 

JPee

Uusi käyttäjä
31 Lokakuu 2021
17
11
3
Vaatteissa on tosiaan se, että se vie yleensä palkatonta vaapaaehtoisaikaa ne tehdä, ja sitten jos niitä ei käytetä niin vähän tuntee niiden eteen työtä tehneet työnsä valuvan kankkulan kaivoon. Valitettavasti se on nähty aika monta kertaa näiden kohdilla. Kannattaa tosiaan laittaa jengi pystyyn ja pyöriä porukalla yhtenäisessä asussa jo ennen custom vaatteita, toimia niin että porukka huomaa että tuotte palvelimelle sisältöä ja että tulee tunne että teitä kannattaa oikeasti tukea.

Enemmän kyllä taitaa aloittelevia jengejä kaatua rahanmenon tuomaan motipulaan ja sääntörikkeistä tulleisiin rangaistuksiin kuin mihinkään suureen kurmoottamiseen. Kannattaa siis varautua siihen että rikollisen elämä ei ole ruusuilla tanssimista, ja lukea se sääntökirja alitajuntaan moraalia ohjaamaan että ei tulisi ongelmia niiden kanssa.

Toivotan teille antoisia pelihetkiä ja odotan kovasti että tulen kohtaamaan jengitoimintaanne kaupungissa omilla hahmoillani!
No kiitos näistäkin neuvoista joita sinulta sain. Pitää varmaan alkaa sitte jengilippua perustamaan.
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Vaatteissa on tosiaan se, että se vie yleensä palkatonta vaapaaehtoisaikaa ne tehdä, ja sitten jos niitä ei käytetä niin vähän tuntee niiden eteen työtä tehneet työnsä valuvan kankkulan kaivoon. Valitettavasti se on nähty aika monta kertaa näiden kohdilla.

Oon aiemmin tehnyt vaatteita oikeastaan kaikille, jotka pyytää, mutta kun sana tästä on levinnyt, niin nyt niitä pyyntöjä tulee uusilta jengeiltä oikeastaan viikottain... Tykkään tehdä vaatteita, koska tulee aina hyvä mieli, kun näkee niitä serverillä käytössä luomassa muille mukavia hetkiä, mutta valitettavan usein on tosiaan käynyt niin, että viikon päästä niitä vaatteita ei käytä enää kukaan.

Jokainen väittää toki olevansa jenginsä kanssa tosissaan aluksi, mutta sitten käykin niin, että joku lähtee banneille tai into muuten vaan loppuu, kun rahaa ei tulekaan ovista ja ikkunoista... Jos joku jengi lopettaa, niin tästä asiasta ei myöskään tietenkään kerrota esim. mulle, ettei ko. vaatteita enää tarvita, vaan ne lojuvat hyllyssä viemässä paikkoja muilta. (Vaatteet kun tehdään aina niin, että ne korvaavat jonkun muun jo olemassa olevan vaatteen.)

Olen tähän mennessä tehnyt vaatteita ilmaiseksi (jotkut ovat silti halunneet antaa niistä rahaa, kiitos teille), mutta olen miettinyt pitäisikö alkaa ottaa siitä jotain pientä maksua, kun tuntuu, että vaatteet on nyt ns. liian helppo saada. Paljonko ihmiset olisivat valmiita maksamaan vaatteista? Entä pitäisikö niillä olla joku ingame-hinta myös, että jengin pitää maksaa pelissäkin hinta siitä, että heille teetetään omat vaatteet?

Niin tietenkin jos noista vaatteista tekee niin "geneeriset", että joku toinen jengi voi sitten käyttää niitä vaikka tuo jengi, kenelle ne alunperin on tehty, kuolisi.
Jos halutaan vaatteita, jotka on sellaisia, mitkä joku muu jengi voisi ottaa myöhemmin käyttöön esim. vain tietyn värisiä tai kuvioisia vaatteita, ei sellaista missä on logo, niin niitä teen mielelläni. Myöskin ihan vaan jos joku haluaa jostain paidasta vaikka värin, jota ei ole olemassa, niin sellaisia teen mielelläni myös. Ei siis tarvi olla mikään jengi tai ammatti, vaan ihan vaan yleisesti ihmisten käyttöön.

Tästä taisi tulla nyt tällainen yleinen avautuminen vaatteiden tekemisestä, mutta alkuperäiseen asiaan palaten, keskustellaan Discordissa :)
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Oon aiemmin tehnyt vaatteita oikeastaan kaikille, jotka pyytää, mutta kun sana tästä on levinnyt, niin nyt niitä pyyntöjä tulee uusilta jengeiltä oikeastaan viikottain... Tykkään tehdä vaatteita, koska tulee aina hyvä mieli, kun näkee niitä serverillä käytössä luomassa muille mukavia hetkiä, mutta valitettavan usein on tosiaan käynyt niin, että viikon päästä niitä vaatteita ei käytä enää kukaan.

Jokainen väittää toki olevansa jenginsä kanssa tosissaan aluksi, mutta sitten käykin niin, että joku lähtee banneille tai into muuten vaan loppuu, kun rahaa ei tulekaan ovista ja ikkunoista... Jos joku jengi lopettaa, niin tästä asiasta ei myöskään tietenkään kerrota esim. mulle, ettei ko. vaatteita enää tarvita, vaan ne lojuvat hyllyssä viemässä paikkoja muilta. (Vaatteet kun tehdään aina niin, että ne korvaavat jonkun muun jo olemassa olevan vaatteen.)

Olen tähän mennessä tehnyt vaatteita ilmaiseksi (jotkut ovat silti halunneet antaa niistä rahaa, kiitos teille), mutta olen miettinyt pitäisikö alkaa ottaa siitä jotain pientä maksua, kun tuntuu, että vaatteet on nyt ns. liian helppo saada. Paljonko ihmiset olisivat valmiita maksamaan vaatteista? Entä pitäisikö niillä olla joku ingame-hinta myös, että jengin pitää maksaa pelissäkin hinta siitä, että heille teetetään omat vaatteet?


Jos halutaan vaatteita, jotka on sellaisia, mitkä joku muu jengi voisi ottaa myöhemmin käyttöön esim. vain tietyn värisiä tai kuvioisia vaatteita, ei sellaista missä on logo, niin niitä teen mielelläni. Myöskin ihan vaan jos joku haluaa jostain paidasta vaikka värin, jota ei ole olemassa, niin sellaisia teen mielelläni myös. Ei siis tarvi olla mikään jengi tai ammatti, vaan ihan vaan yleisesti ihmisten käyttöön.

Tästä taisi tulla nyt tällainen yleinen avautuminen vaatteiden tekemisestä, mutta alkuperäiseen asiaan palaten, keskustellaan Discordissa :)
Imo omien custom vaatteiden teko olisi suotavaakin olla maksullista lystiä, että ne, ketä sitä vaivaa niiden tekemiseen käyttää saisi vaivastaan korvauksen. Itse pitäisin jotain 100€ hintaa suhteellisen hyvänä. Vaatteet ovat kuitenkin pysyvät sitten serverillä niinpitkään kun niille on tarvetta, ja tarvittaessa niitä voi myös tuoda myöhemmin takaisin. Jengeissä on myös useita ihmisiä, joten summana tuo jo varmasti erottelisi jyvät akanoista, kuka niihin vaatteisiin oikeasti tahtoo panostaa ja kuka ei. Loppuviimein aina voit myös tehdä ne vaatteet itse, tai hankkia ne jostain muualta.
 
Viimeksi muokattu:

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Satanen siitä että saa roolipeliin vaatteita😃👍
Niin? En oikein ymmärrä mitä pidät tässä niin hauskana? Sinun mielestä esim alluusion pitäisi ilmaiseksi esim. sinun puolesta tehdä asioita? Todella itsekäs tapa ajatella. Lähtökohtaisesti se ei ole sinulta pois, jos joku pyytää työstään korvausta. Ainahan voit itse tehdä sen valinnan, käytätkö palvelua vai et.

Lets do some math.

100€ summa pilkkoutuu =

Tebex fivem fee 15%
Suomen alv 24%
+Tebexin muut kulut

100€-(~40%)= 60€

Voidaan olettaa, että ostajan kontaktointiin pyyntöihin, mahdollisiin korjauksiin ja tuotteen valmistukseen menee n. 2h-3h kaikkinensa. Joka saa tuntipalkaksi 20-30e. Tietenkin tuo altistuu vielä muille suomen verotuksen kuluille kuten vaikka loppuviimein tuloverolle.

Oletko vittu tosissasi, että pidät tuota hintaa jotenkin ylimääräisen suurena?????????? Jos näin on niin suosittelen jatkamaan jossain kommunistisessa valtiossa elämää. Siellä kuulema myös sinun jengisi skinit voivat olla kaikille yhteisiä.... Loppuviimein kuten kirjoitin alunperin, sinä pitkälti päätät, jos haluat käyttää ko. palvelua vai et. On syytä myös vielä toistaa, että usein tuota kulua on kattamassa useampi henkilö, jengeissä kun on usein enemmän kuin yksi tyyppi. Ilmaisilla pelissä olevilla vaatteillakin pärjää varmasti täysin hyvin. Nyt on kyseessä SINULLE CUSTOMOIDUT vaatteet.


Ei vittu ihmiset välillä yllättävät....
 
Viimeksi muokattu:

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Ihan vaan jos miettii suoraan niin, että henkilö maksaa mulle suoraan ilman mitään arvonlisäveroja yms., niin jos ottaisin yhdestä tunnista vaikka 5€ (mikä on tosi pieni tuntipalkka), niin kyllä yhden vaatteen hinnaksi tulisi silti helposti 20€... Jos ei kiinnosta maksaa, niin mikään ei estä tekemästä itse.
 

Fauni

Parratonkaljusetämies
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Pelastuslaitos
FarssiRP-MotorStorm
Vanhempi jäsen
11 Marraskuu 2020
109
70
28
33
Oulu
Juu ja niin ku monet sanotte aina sitä, että "Ku me ei saaha" jotaki vaatteita yms ja muut saa.
Me olemme maksaneet Desperadozin kaikista custom jutuista. Liivit, paijat, tilat, pyörä.

Jos tuntuu, että jotaki ei meinaa saaha nii vähä heitätte porkkanaa ja tarjoatte niitä euroja.
Vaikka joku ei niitä pyyä niin varmasti on hyvillä mielin jos tarjoatte hänelle siittä muutaman kympin. Se kuitenki vie vähintään yhdeltä ihmiseltä aikaa, joka on sitä omaa aikaa mistä kukaan ei maksa mitään.

Ja niinku ankeli sano, hommakkaa valmiiksi porukkaan vaikka 5 kundia niin ei se oo kallis jos heitätte muutaman kympin kaikki. Summa varmasti on neuvoteltavissa henkilön kanssa joka ne tekee.