Bunnyasd RDMx2 & Jortsi FailRP ei kunnioittanut henkeään 1vX tilanteessa.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Vils

Alkoholisti, hökäle.
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
356
131
43
24
Turku
Ilmoitettavan henkilön nimi(jos tiedossa): Bunnyasd & Jortsi
Aika ja päivä: 26.12.2020 klo 21.30
Rikottu sääntö:

Bunnyasd:
3.1 RDM (Random Death Matching): Pelaajan tappaminen tai pelaajaa kohti ampuminen ilman minkäänlaista roolipeliä on ehdottomasti kielletty. Sinun tulee aina ilmoittaa tai tehdä roolipelissäsi selväksi, että käytät voimakeinoja(ammut/lyöt).

Jortsi:

3.8
Pyri kunniottamaan henkeäsi. Ehdottomana sääntönä on 2vs1. Jos siis yksin joudut kahden ryöstäjän/poliisin(kummatkin aseistettuja) armoille, et saa tehdä vastarintaa. Tämä sääntö ei päde käynnissä olevassa tulitaistelussa.

Lyhyt kuvaus tapahtuneesta: Saimme viestillä tiedon yhden konstaapelin numeroon että green camoja pari kappaletta unicornilla ja jortsilla olisi pistooli kannossa, kun menin sisään näin kun jortsilla oli pistooli kädessä ja ei nostanut käsiään ylös vaikka häntä osoitti 2-3 taseriä/asetta. Pihalle tultaessa jortsi venkuili menemään ja Bunnyasd ampui varoittamatta bessicecilian ja minut.


Todisteet: www.twitch.tv/videos/850566737?t=1h43m35s JonyAaronin streamistä kohta 1H 43min 35sek
 

bunnyasd

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
21 Helmikuu 2020
35
11
8
Tietääkseni olitte tilanteessa hyvin tietoisia, että luotia voi tulla. Menette ottamaan kaksi aseistettua green camoa haltuun, mitä oletatte? Tottakai yritän auttaa kaveriani, koska tiedossa on että pistooleista tulee ratsioita sitä emme halunneet. Tilanteessa pääsin kaikkia teitä ampumaan selkään.
 

Vils

Alkoholisti, hökäle.
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
356
131
43
24
Turku
1609016779035.png

No siis lähetäänkö siitä että meillä oli varmuus jortsista ei muista. Se ei silti oikeuta sinua ampumaan varoittamatta muita pelaajia. Tilanteessa oli 5 virkavallan jäsentä ja kaksi teitä, miksi et käyttänyt tätä tilaisuutta hyödyksesi vaikka lähteä lipettiin kun kaikki katsoivat jortsia?
 

bunnyasd

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
21 Helmikuu 2020
35
11
8
1609018798218.png

Kyseinen sheriffi kuvassa oli kääntymässä ympäri ja olisi nähnyt minut, kun olin yrittämässä pois.


Clipissä Bessi sanoo että on saanut vihiä että unicornilla on Jortsilla ase ja useampi green camo. Ette te olisi muuten apuja pyydellty, jos ette olisi tienneet että muillakin green camoilla on aika varmasti aseita mukana ja että se tulee menemään ampumiseksi.... Lisäksi käyn unicornin etupihalla pyörähtämässä ase vyötäröllä ja näen teidät tulevan autolla pihaan heti kun tulen ulos ja oletettavasti näette minut pysähdytte nousette autosta. Olin 100% varma, että näitte minun aseeni.

 

bunnyasd

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
21 Helmikuu 2020
35
11
8
Lisäksi tilanteessa olitte tietoisia miksi teidät ammuttiin. Olitte valmiina siihen, että luotia voi alkaa tulemaan kun menette sisään ottamaan Jortsia kiinni aseilla uhaten.
 

Jurtsi

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
31 Lokakuu 2019
21
17
3
Tosiaan juu, venkuilin siksi koska halusin mennä hoitamaan tilanteen ulos! Olin nostamassa käsiä ylös, mutta sitten alkoi kunnon ammuskelu siinä! Mutta omasta mielestä kyllä tiedostitte että luotia on tulossa ? Myönnän että olisin voinut heti nostaa kädet ilmaan! Mutta tiesin että on tulossa ratsiaa yms yms...... joten päätimme hoitaa tilanteen noin!!
 

Kuutti

╭⚈¬⚈╮
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
890
305
63
29
Helsinki
Voi pojat.

Täytyy kyllä sanoa heti alkuun, että olette aikamoisen sopan taas itsellenne keittäneet.

Ymmärrän kyllä Jortsin pointin siinä, että halusi hoitaa asian ulkona. Roolipelillisesti tämä on yrityksen kannalta mukavampaa, kun kiinniottotilanteita ei hoideta heidän tiloissaan, että muut eivät tästä häiriinny. Mutta tämä taitaakin olla tässä se ainoa positiivinen puoli.

Mielestäni Jortsin olisi pitänyt nostaa kädet pystyyn samantien ulos päästyään, eikä lähteä haahuilemaan edestakaisin. Klipissä kuitenkin selkeästi näkyy, että useampi tazer osoittaa sinua. Tämä meneekin mielestäni FailRP:n puolelle FearRP;n alle ja olet kyseistä sääntöä rikkonut.

Bunnyasdin puolesta tilanne kyllä eskaloitui turhan nopeasti. Tilanne oli mielestäni rauhallinen siihen saakka, kun tuli avattiin. Tässä olisi ehkä voinut hieman himmailla. Uskon, että sinäkin olet kuitenkin nähnyt olevasi alakynnessä, kun poliiseja oli paikalla tazereiden kanssa ainakin 5. Poliisit olivat kuitenkin selkeästi varautuneet siihen, että henkilöitä ja aseita on useampi. Paikalle tulee useampi partio, joten tilanne on selkeästi tulenarka poliisienkin mielestä. Tuli on kuitenkin avattu varoittamatta, vaikka poliisit olivatkin jollain tasolla tietoisia siitä, että näin voi käydä.

@bunnyasd Onko sinulla laittaa klippiä, jossa näkyy miten ja missä välissä menet ulos? Miten pääsit poliisien selkään?

Odotellaan tuota mahdollista lisäklippiä ja Jambbiksen mielipiteet ja katsotaan sitten hommaa eteenpäin.
 

bunnyasd

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
21 Helmikuu 2020
35
11
8

Itseltäni ei löydy clippiä ampumisesta, mutta Jortsilta löytyy ja clipistä näkee kun tulen poliisin takana ovesta ulos.

Ja näin vain 4 poliisia. Näin, että 2 osoittaa Jortsia tazerilla joten ammuin heidät ensimmäisenä(bessi ja vils) tämän jälkeen saan melkein samontein sähköä. Vasta JonyAaronin vodista näin kun katsoin sen, että hänkin osoitti Jortsia, mutta minun näkökulmastani hän oli tolpan takana enkä nähnyt häntä. Koin tietenkin pientä alakynttä tilanteessa kohdaltani, mutta kun älysin että vain kaksi osoittaa Jortsia aseella ja nopeasti mietin, jos saan heidät ammuttua Jortsi voi alkaa auttamaan minua. Niin kuin tilanne menikin sain ammuttua kaksi, joten tilanne meni 2v3 ja tällöin tilanne oli hyvin voitettavissa eikä alakynttä enään hirveemmin ollut.

Vielä puolustukseni, jos tilanne todetaan kohdaltani sääntörikkeeksi haluan sanoa, että en ennen servulla ole ollut vastaavassa tilanteessa muilla servuilla olen ollut ja niillä servuilla samanlaisessa tilanteessa on saanut avata tulen tuosta vaan. En kokenut tarpeelliseksi varoittaa tilanteessa, mutta jatkossa ainakin muistan varoittaa ennen ampumistani, jos on vähänkään epäselvä tilanne. Miksi en kokenut tarpeelliseksi varoittaa tilanteessa? Koska luulin että poliisit olivat valmiita ammuskelemaan ja että he olivat tietoisia että olen vielä jossain aseen kanssa. Myös luulin että minun ei tarvitse erikseen varoittaa kun he olivat jo ottamassa Jortsia haltuun aseilla uhaten, joten koin että saan avata tulen. Jos tilanne olisi ollut toisin päin 5 konnaa ottaa yhtä poliisia haltuun ja toinen poliisi pääsee samalla tavalla selkään hän olisi saanut avata tulen, koska poliisin henkeä oltiin uhattu eikös se näin ole ellen ihan väärässä oo nyt. Tämähän ei olisi ollut poliisin kohdalta sääntörike, mutta miksi se sitten olisi konnan puolelta?
 

bessicec

Käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
15 Kesäkuu 2020
59
29
18
Sen verran itte tässä sanon et mä en ees nähny siel ketää muuta ku Jortsin ja pelästyin ihan sairaasti ku yhtäkkii bunny ampu mut XD Ihmettelin siinä ittekseni et missä just kaikki muut on ku tuli sillee vihiä että siel ois enemmänki mut sitku näin vaa Jortsin ni kelasin et muut oli sit lähteny jo edeltä menemään. Mut tosiaan itte en nähny sua bunny ollenkaa ni keskityin sit Jortsiin vaa.
 

Vils

Alkoholisti, hökäle.
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
356
131
43
24
Turku
Koin tietenkin pientä alakynttä tilanteessa kohdaltani, mutta kun älysin että vain kaksi osoittaa Jortsia aseella ja nopeasti mietin, jos saan heidät ammuttua Jortsi voi alkaa auttamaan minua. Niin kuin tilanne menikin sain ammuttua kaksi, joten tilanne meni 2v3 ja tällöin tilanne oli hyvin voitettavissa eikä alakynttä enään hirveemmin ollut.

Olitte silti alakynnessä ja haitte vaan maksimaalista voittoa, kun rupesit ampumaan. Roolipeli siinä jäi pois ja vaihtu pelkkään luotiin. 👏
 

Jurtsi

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
31 Lokakuu 2019
21
17
3
Olisitte voinut antaa sähköä minulle yms kun aloin venkuilemaan, mutte ette antaneet?!
 

Jurtsi

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
31 Lokakuu 2019
21
17
3
Myönnän virheeni! Olisin voinut nostaa kädet heti ilmaan, mutta venkuilin loppuun asti!
 

Kuutti

╭⚈¬⚈╮
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
890
305
63
29
Helsinki
Noniin!

Ensinnäkin pahoittelut pitkäksi venyneestä käsittelyajasta. Joulupyhät ovat hieman vaikeuttaneet yhteisien aikataulujen sopimista käsittelyn suhteen.

Olemme tulleet @Jambbis kanssa seuraavanlaiseen päätökseen;

@Jurtsi saa tilanteesta varoituksen. Tilanteessa on ollut hieman järkeä päässä, kun sisätiloista on menty ulos, jottei toisten roolipelaaminen häiriinny, mutta kädet olisi voinut nostaa pystyyn samantien. Edestakaisin venkuilu ei ollut tässä tilanteessa hyväksyttävää.

Bunnyasdin tilanteessa mentiin heittämällä yli. Varoitusta ei annettu ja tilanne eskaloitui turhan nopeasti. Olemme kuitenkin molemmat sitä mieltä, että poliiseilla oli tilanteesta kuitenkin jonkinlainen ennakkotieto, koska niin moni partio tuli paikalle.

Tästä syystä @bunnyasd saa viimeisen varoituksen. Seuraavasta mistä tahansa rikkeestä seurauksena ovat joko bannit tai 30pvä tuomio.


Hyväksytty.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.