epäselvä autokauppa, auto katosi tallista. ei varastettu rp puolella. exploit?

Juhukka

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Tammikuu 2021
85
42
18
Ilmoitettavan henkilön nimi(jos tiedossa): pelissä @viikinki numero oli joku 196-198 tilanteen aikana
Aika ja päivä: 9.5.2021 klo 16 aikoihin
Rikottu sääntö: mahdollinen hokkuspokkus exploitti.
Lyhyt kuvaus tapahtuneesta:

Kadonnut auto: NEON WUD-632
Tämä voi olla myös bugi että auto vain katoaa tallistani. siinä tapauksessa toivoisin saavani autoni takaisin adminien avustuksella. ja tämä ei ole viikinkiä vastaan tietenkään jos näin. autokauppa sujui RP mielessä paperit tehtiin ja avaimet annettiin.

ja tällä ilmoituksella haen admineilta apua tilanteen selvittämiseen, mitä on voinut tapahtua. koitin kaupungin puolella 3 x laitaa reportin mutta en saanut vastausta. Tiedä osasinko /report + asiani. ymmärrän jos ette ole paikalla tai en osaa koska eka kerta.

Tilanne meni kaupan osalta: tehtiin trafilla autokauppa Neon:ista. Paperit teki myyjä ja viestien mukaan myös ja sain avaimet kaikki oli RP puolesta selvä, että kauppa onnistui?
lähdin uudella autollani liikkelle talletin talliin ja otin tallista käytin sitä normaalisti talletin keskimaan tallille lähdin kaupungista. Tulin kaupunkiin illemmalla takaisin, niin enpä näe autoani enään, joka oli talletettuna keskimaan talliin.

olen 99,9% että autoni ei ole minun toimesta parkkeerattu mihinkään, josta sen olisi voinut rp puolesta varastaa.

epäilen mahdollisesti exploittia että on voinut järjestää autosta kaksoiskappaleen, josta toisen myynyt minulle ja toisen käynytkö tallettamassa omaan talliin tai miten se varastaminen onnistuisi tallista muutoin.

Näen auton Trafilla listallani tällä hetkellä? näkyykö se listalla jos antanut esim vain avaimet?
mikä selittää tilanteen?

Todisteet:
ei tällaisista tilanteista.
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Pelin sisällä pitää laittaa komentoon kaksi /-merkkiä eli //report. Jos laitat vain yhden, niin viesti ei ole mennyt admineille perille.

Tarkistin asian paneelista ja autosi on varastettu. Tarkistin myös, että varas ei ole tämä myyjä eli ei ole silläkään tavalla sinua huiputtanut. Otan yhteyttä varkaaseen. Tietenkään tähän en kerro kuka on kyseessä, sillä en halua antaa mahdollisuutta metaamiseen.
 

Juhukka

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Tammikuu 2021
85
42
18
Kiitoksia nopeasta reagoinnista. helpottaa kun tietää mitä on tapahtunut. miten se on mahdollista?? mä en ole sitä mihinkään jättänyt parkkiin. eli voiko olla mitä epäilen eli kaksoiskappale? tiedän itse että se on mahdollista vähintään nähdä oma auto kahtena koska itse olen nähnyt mutta en ole molempia autoja käsitellyt. Voisiko se joka sen on varastanut ja ilmoittaa vaikka Alluusiolle miten se on tehty ja mistä. minun ei tarvitse tietää kuka sen on onnistunut varastamaan, jos se on on hyväksyttävästi tehty. minun olisi kyllä hyvä tietää mistä se on pöllitty eli sijainti.
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
On mahdollista, että auto on otettu tallista kaksi kertaa. Silloin se auto, joka on otettu viimeisimpänä on ns. "oikea" auto ja sille tehdyt jutut määrittävät, mitä autolle on tapahtunut oikeasti. Varkaalla oli hyvä selitys tälle asialle, enkä usko, että hän tietää mitenkään, että hänen varastamallaa autolla on tällainen taustatarina.
 

Juhukka

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Tammikuu 2021
85
42
18
saanko tietää mistä se on varastettu??

minusta varas ei voi olla voinut varastaa autoa sijainnista missä minä en ole käynyt.

Minä en voi olla vastuussa siitä mitä edellinen ostaja on autollaan tehnyt. Minä en ole autoa ottanut tallista niin että siitä olisi syntynyt 2 kpl:ltta kaupunkiin.
 

HoikkiS

Röpöttirastas
Vanhempi jäsen
10 Maaliskuu 2020
266
194
43
twitch.tv
Tässä on nyt käynyt niin että metsuri myi sinulle auton, mistä oltiin tehty tuplakappale eli yksi oli autovarkaalla ja silloinen omistaja otti varikolta uuden. Valitettavaa mutta mahdollista, ei ole ensimmäinen kerta.
RP:ssä ei auta kun mennä linjalla että se on varastettu. Onneksi sunny car center sponssasi sinulle uuden auton ;)
 

Juhukka

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Tammikuu 2021
85
42
18
eihän tää näin voi mennä että mä teen 2 kpl autosta myyn toisen ja annan toisen kaverin tehdä temput. easy money. ei mitään tolkkua. saisiko tästä toisen adminin että keskustellette. minulle tämä näyttätyy että varastettu auto joka on edellisen omistajan jäljiltä. miten ihmeessä RP maailmassa minä voin olla kärsijä. Mun on saatava tietää mistä varastettu siitä tiedän mitä on tapahtunut.. saan mielenrauhan
 

Juhukka

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Tammikuu 2021
85
42
18
kiitos sunnycar:lle että tolkunjärky ymmärtää mutta SAIRASTA jos näin annetaan mennä. KUKAAN miksi uskaltaa ostaa mitään autoa jos tupla kappaleet on LEGIT
 

Juhukka

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Tammikuu 2021
85
42
18
jotenkin voisi ymmärtää että en olisi nähnyt autoa eli ostanut sokkona "luottaen" mutta ei
 

Juhukka

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Tammikuu 2021
85
42
18
eikö nyt maalaisjärki sano että sä et voi myydä fyysistä autoa toiselle. joka on varastettu? eli ehdotus myyjä palauttaa kauppa summan minulle koska ei voi myydä olematonta. näin asia palautuu miten maalaisjärki sanoo?
kärsijä on myyjä. myyjä käytti exploittia teki tupla kpl jotenkin.?
 

Juhukka

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Tammikuu 2021
85
42
18
minä unohdan kaupan kokonaan kaupungissa kun sitä ei olisi ollenkaan tapahtunut.
loppuu toi exploittaaaminen. anteeksi spämmi mutta järkytyin tilanteesta, kun pitäs olla niin RP mutta.. auton kaksoiskappleet ok
 

Juhukka

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Tammikuu 2021
85
42
18
autovaras on selvästi varastanut oikean auton. se ei ole minun tehtävä selvittää mistä se on varastettu en todellakaan jatka tuosta kun sitä ei ole minulta varastettu.
 

HoikkiS

Röpöttirastas
Vanhempi jäsen
10 Maaliskuu 2020
266
194
43
twitch.tv
Jees. Tuli selväksi :D Itse en voi tehdä asialle mitään. Jos voisin, palauttaisin sinulle rahat. En ole tarpeeksi korkea adminlvl päättämään näistä asioista. Kannattaa muistaa että myyjäkään ei ollut tietoinen että auto on varastettu..
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Jos tälläinen toistuu koko ajan, niin silloinhan se on exploittaamista, emmekä tietenkään anna sellaista tapahtua. Näiden kahden henkilön olisi pitänyt toimia yhteistyössä, jotta toinen osaa ottaa auton tallista uudelleen ennen kuin toinen ehtii viedä sen talliinsa.

Tässä tapauksessa on kuitenkin kyse luultavasti vain vahingosta, että omistaja on luullut autonsa kadonneen ja ottanut uuden, jonka on tullut myymään sinulle. Tuplakappaleet eivät tietenkään ole "legit", mutta aina välillä niitä vahingossa tulee. Valitettavasti sinulla tai kellään muullakaan ei ole todisteita, että tämä olisi tahallaan tehty.

Jotta saat mielenrauhan, niin autosi (tai siis sen kopio) on ollut käytössä jengin toiminnassa, josta sitten toinen jengi on päättänyt sen varastaa. Eli ainakaan tämä varas ei ole tiennyt, että auto ollaan aikeissa myydä tms. Hän vaan otti jonkun randomin auton.

Jos myyjä nyt palauttaa kauppasumman sinulle, niin silloin sinun tulee myös palauttaa auto hänelle. Tällä hetkellä, jos varas ei tuhoa autoa, palautuu se 7 päivän päästä sinun talliisi.
 

Juhukka

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Tammikuu 2021
85
42
18
otin happea ja rauhoituin harmi kun en voi edittää tekstejäni.
ymmärrän että myyjä ei välttämättä ole tietoinen että oma auto on varastettu. mutta vahinko oli tehty hänelle.? joten hänen tulisi se kärsiä.
hänen ei olisi pitänyt pystyä ottamaan jo varastettua tavaraa haltuunsa. miksi hän oli "sattumalta" myymässä varastettua.
eikö asia olisi maalaisjärjellä nyt hyvä palauttaa tolkun järkeen. eli
ilmoittaa myyjälle, että et voi myydä olematonta ja palauttaa minulle rahat 99 000.
varas on varastanut selvästikin oikean auton. ja se ei kuulu minun hahmon tarinaan mitenkään.

loppuisi tällainen olemattomuusleikki. EI tämä ole enään mitään rp autokauppaa, joka on hattutemppuja täynnä.

minä ymmärrän että varas saa pitää auton, koska on sen jostain varastanut entisen omistajan ajalla. eikä asia kuulu minulle. minua ei enään kiinosta mistä se on varastettu koska ei ole minun asia.

voidaan palata ensi viikolla asiaa jos @iKE tulee antamaan sanansa minun puolelta. ja minä tyydyn hänen sanaansa.

itse toivon että minulle palautetaan rahat takaisin ja unohdetaan kauppa kuin sitä ei olisi ollut. ja minä toki annan lepytys auton sunnycarille takaisin. lepytys auto ei ole RP mutta pelaajana minulle sopiva lepytys =)
En näe hyvänä että tällaisia annetaan olla. emmä ainakaan enää pysty ostaa yhtäkään autoa toiselta, kun "kaksoiskappale olisi OK" sillä ei ole minusta merkitystä onko se varastettu, annettu, myyty, lainattu jne..

tässä on kyse paljon vakavammasta ongelmasta.
En voi luottaa näkemääni? kyse on exploitista selittäkää tämä mun hahmolle mitä on tapatunut sille autolle minkä hän osti ja parkkeerasi talliinsa mistä ei varkaat vie.
 

Juhukka

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Tammikuu 2021
85
42
18
kyllä voin palauttaa auton toki. haluan tästä mielikuvitusleikistä eroon =)
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
On totta ja valitettavaa, että myyjä on onnistunut ottamaan auton tallistaan, vaikka se on ollut varastettu. Tämä on mahdollista, mikäli varas ei ole vielä vienyt autoa omaan talliinsa, eli peli ei tiedä auton olevan toisessa tallissa. Yleensä autot viedään mahdollisimman nopeasti omaan talliin varastamisen jälkeen, joten tällaista ongelmaa ei ole ennen tullut vastaan, enkä usko, että kukaan pelaaja olisi tällaista tietoisesti käyttänyt hyväkseen.

miksi hän oli "sattumalta" myymässä varastettua.
Tämä on täysin spekulaatiota, mutta olettaisin, että myyjä on halunnut käyttää autoa vielä viimeisen kerran rikollisessa toiminnassa ja siirtää sen sitten uudelle omistajalle, jotta autoa ei voida yhdistää enää häneen. On epäonninen sattuma, että toinen henkilö on varastanut ajoneuvon.

ymmärrän että myyjä ei välttämättä ole tietoinen että oma auto on varastettu. mutta vahinko oli tehty hänelle.? joten hänen tulisi se kärsiä.
Olet oikessa, että auto on oikeasti varastettu myyjältä ennen teidän kauppojanne, joten hänellä ei ole oikeasti ollut myytävää tuotetta ja vahinko on siis tapahtunut oikeasti hänelle.

Oma ehdotukseni olisi ollut jatkaa tätä tästä roolipelillä niin, että auto on varastettu nyt sinun tallistasi ja teet siitä poliisille rikosilmoituksen jne. Tällöin poliisi olisi roolipelissä voinut selvittää onko tämä varkaus ollut sattumaa vai suunniteltu asia. Roolipeli on mielikuvitusta ja olemattomuusleikkiä...

Tämä ratkaisu EI olisi tarkoittanut, että asian annetaan olla, vaan totta kai tämä bugi laitetaan eteenpäin koodaajien tietoon yms. ja pyritään korjaamaan, jotta vastaavanlaisia tapauksia ei tule enää tulevaisuudessa.

Koska asiaa ei haluta hoitaa roolipelillisesti, niin toinen vaihtoehto, mitä itsekin ehdotat, on "kelata" tapahtumia taaksepäin. Eli siirretään auto edellisen omistajan omistukseen ja hän palauttaa sinulle 99 000 myynnistä, jota ei koskaan tapahtunut, koska hän ei voinut myydä sinulle autoa, sillä se oli varastettu. Tässä tapauksessa myös Sunnycarin "lepytysauto" palautetaan, koska ei ole tapahtunut mitään, mistä sinua sillä lepytellään.

En ymmärrä miten @iKE liittyy tähän asiaan mitenkään, mutta koska haluat kuulla hänen mielipiteensä asiasta, niin odotellaan nyt vielä sitä sitten.
 

Juhukka

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
13 Tammikuu 2021
85
42
18
olen paikalla ja jos voidaan päätös tehdä. kaupan purku olemattoman auton osalta, joka minulle fyysisesti myytiin.
ei tarvitse jatkaa selvittelyä, jos asia saadaan ratkaistua näin:

minun hahmolle siirretään 99 000.
minun hahmo palauttaa trafilla NEON WUD-632 leimatun auton myyjälle, jos se vielä trafilla näkyy kun en voi tietää onko siitä jo viikko.
minun hahmo käy lopuksi lahjoittamassa sunny carille toisen eri auton jonka hahmoni vastaanotti.

tämä pitää sopia viikinkin kanssa että on paikalla hoitamassa osuutensa ja ilmoitettava minulle lempinimensä trafia varten.

minun hahmoni unohtaa myynti kokemuksen twitteri hahmon viikinkin kanssa. minun hahmo vielä uskaltaa ostaa käytettyjä fyysisesti nähtyjä autoja.