FailRP niko 8-D

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

VRWOW

Vanha parta
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
2 Heinäkuu 2019
491
304
63
Ilmoitettavan henkilön nimi(jos tiedossa): niko 8-D (ID 349)

Aika ja päivä: 26.9.2020

Rikottu sääntö:
FailRP

Lyhyt kuvaus tapahtuneesta:
Menin clipin mukaisesti vaatekauppaan, jossa tarkoitus oli ottaa 2 poliisia panttivangiksi ja viedä heidät muualle, hankkiakseni tietoa kaupungin rikollisista. Molemmat nostivat kädet nätisti ja käskin toisen poliisin (niko8-D) laittaa toisen rautoihin. Raudoituksen jälkeen pyysin häneltä raudat, että voin itse raudoittaa hänet. Henkilö nosti kädet ja kääntyi SELIN minua kohti, jolloin avasin valikon laittaakseni raudat. Tässä yhteydessä henkilö otti jonkun spiderman hypyn veti 480 astetta ja ampui minut maihin.


Todisteet:
2 minuutin clipin sain tilanteesta, jotka on jaettu kahteen osaan.
1. https://streamable.com/225n1v
2. https://streamable.com/b5jlnn
 

nikojii

Poromies
Vanhempi jäsen
24 Helmikuu 2020
120
96
28
Mjoo, eipä mulla oo tähän juuri lisättävää. Tilanne näkyy klipillä. Odotin hetkeä jolloin sun huomio ois jossain muualla ja päätin toimia.

Tilanteen jälkeen kävi mielessä että monta asiaa ois voinu tehä toisin. Kello oli kuitenkin 5 aamuyöllä ja takana varmaan 7h sessio. Lähinnä mietin miksi laitoin kaverini rautoihin ja miksi mulla oli varmistin päällä.

Ei ollu tarkotus mielipahaa aiheuttaa, tilanne meni miten meni. Pahoittelut mikäli näin kuitenkin kävi.
 

VRWOW

Vanha parta
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
2 Heinäkuu 2019
491
304
63
Mjoo, eipä mulla oo tähän juuri lisättävää. Tilanne näkyy klipillä. Odotin hetkeä jolloin sun huomio ois jossain muualla ja päätin toimia.

Tilanteen jälkeen kävi mielessä että monta asiaa ois voinu tehä toisin. Kello oli kuitenkin 5 aamuyöllä ja takana varmaan 7h sessio. Lähinnä mietin miksi laitoin kaverini rautoihin ja miksi mulla oli varmistin päällä.

Ei ollu tarkotus mielipahaa aiheuttaa, tilanne meni miten meni. Pahoittelut mikäli näin kuitenkin kävi.


Juurikin sen takia kaveri rautoihin, että jäisin sun kanssa ns "nokikkain". Koska siinä oli myös mahis, että oisin jääny 2-1 alakynteen.
 

nikojii

Poromies
Vanhempi jäsen
24 Helmikuu 2020
120
96
28
Juu ymmärsin kyllä mitä sinä hait. Lähinnä tarkoitin sitä että meidän ois pitäny alunalkaen vaan laittaa sut nippuun.

Ihan mielenkiinnosta, mihin kohtaan viittaat tuolla FailRP:llä?
 

Vilzyy

hemosöpökissa
CS:GO Ylläpito
Vanhempi jäsen
FarssiRP-BENNYS Hallinto
FarssiRP-BENNYS
22 Huhtikuu 2019
146
49
28
Juu ymmärsin kyllä mitä sinä hait. Lähinnä tarkoitin sitä että meidän ois pitäny alunalkaen vaan laittaa sut nippuun.

Ihan mielenkiinnosta, mihin kohtaan viittaat tuolla FailRP:llä?

Huomenta! Ensinnäkin kellon piikiin ei tarvitse laittaa mitään tehtyä olkoon kello mitä tahansa ja miksi tuossa vaiheessa ei voi käsiä nostaa ylös?
syy miksi vrwow joutui laskemaan aseen kun hän oli laittamassa sinua rautoihin tavallaan et voi nähdä mitä selkäsi takana tapahtuu. Tuossa olisi voinut olla ihan hyvä jatkotilanne....
 

nikojii

Poromies
Vanhempi jäsen
24 Helmikuu 2020
120
96
28
Ennenku jatketkaan keskustelua yhtään pitemmälle. Etkö sinä @Vilzyy ole vähän jäävi käsittelemään tätä? Käsittääkseni olet kaupungissa Ville Rantanen, jonka autolla @VRWOW tuohon tilanteeseen tuli. Herää kysymys oliko oma lehmä ojassa.
 

VRWOW

Vanha parta
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
2 Heinäkuu 2019
491
304
63
Ennenku jatketkaan keskustelua yhtään pitemmälle. Etkö sinä @Vilzyy ole vähän jäävi käsittelemään tätä? Käsittääkseni olet kaupungissa Ville Rantanen, jonka autolla @VRWOW tuohon tilanteeseen tuli. Herää kysymys oliko oma lehmä ojassa.


Itse tilanteessa @Vilzyy ei ollut mukana, auton sain häneltä sillä väitin, että omani olisivat varikolla hevonkuusessa asti.
 

nikojii

Poromies
Vanhempi jäsen
24 Helmikuu 2020
120
96
28
Mjoo, eipä se liiemmin haittaa kunhan maintsin asiasta koska tulkitsin vilzyn kommenti hieman tulikivenkatkuisena.

Ensinnäkin, nostin kädet ylös käskettäessä. Päätin toimia, koska ”tavallaan” @VRWOW ei voi uhata minua kahta kättä vaativalla SMG:llä samalla kun laittaa minulle kahta kättä vaativat käsiraudat. Vedän nopeammin aseen reisikotelosta kuin hän saa aseen takaisin käsiinsä. En tietenkään olisi tehnyt vastarintaa, mikäli olisin ollut aseeton.

Toinen pointti mistä ollaan keskusteltu iät ajat, eli ”tavallaan” en voi nähdä selkäni taakse mutta näen kuitenkin koska pelimekaniikat sen mahdollistavat. Tästä ei ole tietääkseni ennenkään ryhdytty sen kummempiin toimenpiteisiin. Toiseksi, kyllähän minä tiedän mitä kaveri selkäni takana tekee kun annan hänelle käsirautani. Tässä toimitaan jo pelkästään aistien varassa.

Laitan vielä liitteenä clipin vastaavasta tapauksesta, jossa ei myöskään katsottu olevan mitään väärää:


Tuohon @Vilzyy kommenttiin ettei kellonajalla ole mitään väliä; Olimme vaatekaupassa vuoron päätteeksi. Jos vastaava ois tapahtunut esim vuoron alkuun olisin tietenkin ollut vastaanottavaisempi myös erilaiseen roolipelitilanteeseen. Tuo vaatekaupassa tapahtuva väijytys on muutenkin vähän niin ja näin koska vastapuolella on siellä valikot jne auki eli ei muutenkaan kovin reilu.

Mulla ei tosiaan oikein muuta sanottavaa ole. Vielä kysymysmerkkinä että missä kohtaa se FailRP tapahtuu.

Pahoittelut aiheutetusta mielipahasta ja iloisempia RP-hetkiä tulevaisuuteen!
 

VRWOW

Vanha parta
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
2 Heinäkuu 2019
491
304
63
En tietenkään olisi tehnyt vastarintaa, mikäli olisin ollut aseeton.

Tilanteessa olet ilman asetta, ase kotelossa VARMISTIN päällä niinkuin myönsit ylemmässä kommentissa. Periaatteessa siis täysin aseeton. Tossa Speccelin clipissä taas näkyy, että henkilö osoittaa toista aseistautunutta henkilöä, jolla on jo valmiiksi ase kädessä ja varmistin pois otettuna, mitenkä noita tilanteita edes pystyy vertaamaan kun vaan sillä, että molemmissa näkyy tämä spiderman hyppy 480 NoScOpe suoraan otsalohkoon.
 

Vilzyy

hemosöpökissa
CS:GO Ylläpito
Vanhempi jäsen
FarssiRP-BENNYS Hallinto
FarssiRP-BENNYS
22 Huhtikuu 2019
146
49
28
Ennenku jatketkaan keskustelua yhtään pitemmälle. Etkö sinä @Vilzyy ole vähän jäävi käsittelemään tätä? Käsittääkseni olet kaupungissa Ville Rantanen, jonka autolla @VRWOW tuohon tilanteeseen tuli. Herää kysymys oliko oma lehmä ojassa.
Se ei minun mielestä pitäisi vaikuttaa kyseessä on 2 pelaajaa ja niiden välillä tapahtunut "Rike" aivan samalla tavalla käsittelen tämän reportin kuin muutkin! sentakia tämän hakemuksen käsittelee admin ja ylläpitolainen.. minun sana ei kuitenkaan ole siinä ratkaisevassa osassa!

ja jos haluat tietää miksi hän oli autollani sielä syy oli se että tulin serverillä käymään ja hän kysyi autoa lainaan annoin huonoimman auton tallistani jolla ei ollut minulle väliä "paalataanko vai ei"

Mutta odotetaan @iKE vastausta asiaan..

omasta mielestä et kunnioita henkeäsi syyt = sinua osotetaan aseella sinulla on ase asekotelossa ja varmistin päällä ja päätät toimia hetikun @VRWOW avaa G valikon kun on laittamasssa rautoja olet selkä häntä päin ja päätät kääntyä ja alkaa taistelemaan

@nikojii KÄSITTELEN KAIKKI REPORTIT TASAPUOLISESTI!!
 
Viimeksi muokattu:

nikojii

Poromies
Vanhempi jäsen
24 Helmikuu 2020
120
96
28
@VRWOW

"Periaatteessa siis täysin aseeton." - Ase on joko taskussa tai ei ole. Varmistin voi temppuilla, yleensä se ei oo mulla päällä, eikä sillä juuri ollu mitään merkitystä kuten varmaan huomasit.

@Vilzyy

Tämä taitaa olla sun ensimmäinen käsittely näissä, yleensä tilanteeseen jollain tapaa kytköksissä olevat adminit eivät ota kantaa mutta kuten sanoin, mulle ihan fine.

"et kunnioita henkeäsi" - Varmistin asia käsiteltiin jo, en tiennyt siitä. Oisinko toiminut toisin jos oisin tienny sen olevan, tuskin. Sulta ilmeisesti unhotui että @VRWOW tuli myös tilanteeseen kun meillä oli vaatekaupan valikot auki jne jne. Noh, noi valikkohommat on mielestäni muutenki irrelevantteja. Mielestäni tilanteessa oli kaksi aseistautunutta henkilöä, toinen vaan luki tilannetta paremmin.

Olen ollut ennenkin tilanteessa jossa minua uhataan aseella ja jos olen totellut ryöstäjän vaatimusta, on nuo reissut päätynyt aina sairaalasta heräämiseen. Hahmoni on tästä viisastunut, näki ikkunan jossa toimia ja toimi.

Tuo viittaus oman hengen kunnioittamiseen on muutenkin "Pyri kunnioittamaan henkeäsi." Ehdoton jos 2v1 mitä tässä ei ollut. 1v1 sulla on aina oikeus puolustautua. Jos @VRWOW ois mut tosta lasettanu, ois se ollu ihan mun omaa tyhmyyttäni.
 

Vilzyy

hemosöpökissa
CS:GO Ylläpito
Vanhempi jäsen
FarssiRP-BENNYS Hallinto
FarssiRP-BENNYS
22 Huhtikuu 2019
146
49
28
@VRWOW

"Periaatteessa siis täysin aseeton." - Ase on joko taskussa tai ei ole. Varmistin voi temppuilla, yleensä se ei oo mulla päällä, eikä sillä juuri ollu mitään merkitystä kuten varmaan huomasit.

@Vilzyy

Tämä taitaa olla sun ensimmäinen käsittely näissä, yleensä tilanteeseen jollain tapaa kytköksissä olevat adminit eivät ota kantaa mutta kuten sanoin, mulle ihan fine.

"et kunnioita henkeäsi" - Varmistin asia käsiteltiin jo, en tiennyt siitä. Oisinko toiminut toisin jos oisin tienny sen olevan, tuskin. Sulta ilmeisesti unhotui että @VRWOW tuli myös tilanteeseen kun meillä oli vaatekaupan valikot auki jne jne. Noh, noi valikkohommat on mielestäni muutenki irrelevantteja. Mielestäni tilanteessa oli kaksi aseistautunutta henkilöä, toinen vaan luki tilannetta paremmin.

Olen ollut ennenkin tilanteessa jossa minua uhataan aseella ja jos olen totellut ryöstäjän vaatimusta, on nuo reissut päätynyt aina sairaalasta heräämiseen. Hahmoni on tästä viisastunut, näki ikkunan jossa toimia ja toimi.

Tuo viittaus oman hengen kunnioittamiseen on muutenkin "Pyri kunnioittamaan henkeäsi." Ehdoton jos 2v1 mitä tässä ei ollut. 1v1 sulla on aina oikeus puolustautua. Jos @VRWOW ois mut tosta lasettanu, ois se ollu ihan mun omaa tyhmyyttäni.

palvelimen omitajalta kysytty ja saan ottaa kantaa koska en ole ollut osallinen tilanteeseen.. sinun ei tarvitse sitä murehtia.
Mutta odotetaan @iKE päätöstä keskustelemme iken kanssa tästä kahden kun aika on oikea.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,223
1
1,113
113
Heips!
Tilannehan on 1v1, eli periaatteessa sääntöjen puitteissa virhettä ja rikettä ei ole tehty.
Taas sitten voi ajatella tuota roolipelaamista itseään, tässäkin tilanteessa hyvää roolipeliä olisi ollut vaan suoraan antautua toisen henkilön armoille, kun osotti aseella selän takana.
 

nikojii

Poromies
Vanhempi jäsen
24 Helmikuu 2020
120
96
28
Jeep, näin minäkin asian käsitin. Kuten jo vastauksessani kerroin, kello oli 5 aamuyöllä, 7h sessio takana ja olin jo lopettelemassa pelaamista. En ehkä ollut kaikista vastaanottavaisimmalla päällä roolipelin suhteen mutta minunkaan mielestä tässä ei sääntörikkeestä ole kyse.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,223
1
1,113
113
Tilanteen olisi voinut tietenkin roolipelata, mutta loppujenlopuksi se kuitenkin on ollut 1v1 tilanne, ja 1v1 tilanteessa saat puolustaa omaa henkeäsi.

Tältä osin valitus on hylätty.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.