Ike, Simppa , Papa

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

HoikkiS

Röpöttirastas
Vanhempi jäsen
10 Maaliskuu 2020
266
194
43
twitch.tv
Noniin kirjoitan nyt kumminkin tästä aiheesta vaikka tästä tapahtumasta on tovi vierähtänyt.
Ilmoitettavan henkilön nimi(jos tiedossa): Ike , Hahmot Simppa ja Papa
Aika ja päivä: 24.5.2020 klo 17.00-18.00
Rikottu sääntö: Metagaming

Lyhyt kuvaus tapahtuneesta: Ike sanoi simpalla ostavansa minulta Zentornon. Noh, oltiin paljon eriaikaa kaupungissa mutta kauppoihin päästiin. Simppa tuli tuomaan palvelimella minulle rahat autosta (muistaakseni 1milj.) Sitten alkoikin vaihe missä ike vaihtoi papalle ja halusi että se annetaan hänelle ja niin myös kävi. Tässä vaiheessa olin ihan pihalla että miten tämä autokauppa nyt oikein hoidetaan niin laitoin discordissa ikelle viestin että miten hän haluaa että tämä nyt hoidetaan. Kuva liitteenä.
Minulle itselleni on sanottu että vaikka saisin henkilöltä x auton niin en saa sitä antaa hänen toiselle hahmolle sitä edes hyvällä roolipelaamisella. Mietteitä tästä ? Auton arvo on kumminkin miljoona palvelimella vähintään ja autokauppahinta 1,5milj, paalaamallakin saa karvan vaille miljoonan :unsure:
En halua aiheuttaa mitään paskamyrskyä tästä mutta jos tästä tavallinen pööpöilijä narahtaisi niin bänniä tulis niim birusti.

Todisteet:
Discord viesteistä kuva liitteenä tapahtumapäivältä
Mahdollisesti saan myös RP puhelimen viesteistä jotain irti.

REK NRO IOO-726 tai IOO-728 https://www.twitch.tv/hoikkis/clip/BrightImportantCheesecakeKippa?filter=clips&range=all&sort=time Auto ja rekkari(tosin epäselvästi?) näkyy klipissä,klippi ei liity tapaukseen,siitä ei ole videotodistetta. Auto pittäis olla tallissa ikellä papalla. ainakin on ollut.
Ike on ymmäärtääkseni sen verran rehti kaveri ollut minulle että varmasti kirjoittaa tähän onko asia oikein ja onko tässä ollut rikettä, pääsempähän eroon asiasta mikä on mieltä painanut ja sääntöjä lukemalla ei pitäisi olla ok.
Peace.
 

Liitetiedostot

  • Screenshot_20200814_155033.jpg
    Screenshot_20200814_155033.jpg
    43.6 KB · Lukukerrat: 136

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,219
1
1,112
113
Ostin auton ns. Häälahjaksi toiselta hahmoltani toiselle hahmolle. Sittemmin auto on jo tuhottu, tajuttuani, että tämä oli aivan perseestä. Rahat on hävitetty kokonaan tajuttuani, että tämä oli paskaa. Hahmoni eivät tunne toisiaan, muuten kuin olemalla "Serkuksia". Eipä tässä mitään valehdeltavaa eikä kierrettävää ole.
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,441
113
Miksi tässä on kestänyt 3kk tehdä reportti? Tähän ei enää laiskuus voi olla syynä.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,219
1
1,112
113
Veikkaan meidän välistä kaverisuhdetta, hoikkis on huippu tyyppi ja pelännyt tämän jotenkin vaikuttavan asiaan.
Tosiaan, rahat on hävitetty minun omasta toimesta tajuttuani kuinka paskaa rp:tä tuo oli, tietenkin totuttuun tapaan tiputtamalla ne pusikkoon.
 

HoikkiS

Röpöttirastas
Vanhempi jäsen
10 Maaliskuu 2020
266
194
43
twitch.tv
Angelille vastaus : En tajunnut koko hommaa kun vasta myöhemmin kun minulle kävi tuo kirjoittamani " Minulle itselleni on sanottu että vaikka saisin henkilöltä x auton niin en saa sitä antaa hänen toiselle hahmolle sitä edes hyvällä roolipelaamisella. " <- Tämä siis tapahtui alle 1kk sitten ja jostain tuli sitten myöhemmin tälläviikolla mieleen tämä autonmyyntikeissi ikelle.
Kannan myös vastuuni siitä että saisin nyt sanomista siitä että en ole tälläisestä ilmoittanut.
Suoraansanottuna aivopieru, johtui myös varmasti siitä että tiesin että ike on admin joten en ajatellut tapahtuvan mitään väärää.
Päätin myös tuoda asian esille vaikka esimerkkinä mielummin kun olla hiljaa ja kertoa vain kavereille.

Ike : Mukavaa kuulla että näin on tehty. Ylläpito jatkaa toimenpiteitä kyllä jos tarpeelliseksi näkee.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,219
1
1,112
113
Ehdottomasti ja mikäli jotain tulee niin en kiellä todellakaan, ostin siis auton hahmollani toiselle hahmolle häälahjaksi, all good. Jos tästä jotain tulee, otamma ne ruoskinnat vastaan kunnialla ja jatketaan leuka pystyssä hieman viisaampina eteenpäin.

Eikä todellakaan mitään Hoikkikselle asiasta, minä siinä auton häneltä ostin, hän vain möi.
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,441
113
Angelille vastaus : En tajunnut koko hommaa kun vasta myöhemmin kun minulle kävi tuo kirjoittamani " Minulle itselleni on sanottu että vaikka saisin henkilöltä x auton niin en saa sitä antaa hänen toiselle hahmolle sitä edes hyvällä roolipelaamisella. " <- Tämä siis tapahtui alle 1kk sitten ja jostain tuli sitten myöhemmin tälläviikolla mieleen tämä autonmyyntikeissi ikelle.
Kannan myös vastuuni siitä että saisin nyt sanomista siitä että en ole tälläisestä ilmoittanut.
Suoraansanottuna aivopieru, johtui myös varmasti siitä että tiesin että ike on admin joten en ajatellut tapahtuvan mitään väärää.
Päätin myös tuoda asian esille vaikka esimerkkinä mielummin kun olla hiljaa ja kertoa vain kavereille.

Ike : Mukavaa kuulla että näin on tehty. Ylläpito jatkaa toimenpiteitä kyllä jos tarpeelliseksi näkee.


Tässä säännön soveltamisessa ei ole kyse hyvästä roolipelistä vaan siitä, että olette pelin ulkopuolisilla perusteilla liikuttelemassa tavaraa hahmolta toiselle. Hahmosi eivät pelin sisällä voi tietää toisistaan, koska lähtökohtaisesti kun teet hahmon, et tunne ketään. On hyvin heikkoa RP tä lähtökohtaisestikkin tehdä hahmo jonkun veljeksi siskoksi isäksi, tai kaveriksi jne. Jokaisen hahmon tulisi olla uniikki ja kertoa uniikkia lorea. Hahmoilla ei pitäisi olla tätäkautta mahdollisuutta välittömästi hyötyä toisistaan.

On siis täysin sallittua esim myydä auto jollekkin tuntemattomalle, ja kun tämä tuntematon henkilö myy autoa uudestaan niin käydä ostamassa auto toiselle hahmolle.

Ei ole sallittua sopia myyntiä millään tavalla niin, että myyt auton jollekkin ja esim sanot, että "se pekka tulee sen kohta ostamaan tästä samasta paikasta". Pelkästään paikalle löytäminen olisi metagamea, eli hahmon tietämättömän tiedon esittelyä roolipeliin.


Ymmärtääkseni ylläolevassa tilanteessa ei olla saavutettu mitään hyötyä ja homma on revertattu adminien toimeesta. Tässä vaiheessa en näe, että asiaa olisi syytä käsitellä mitenkään muuten. Toivottavasti ylläoleva selkeyttää sääntöjä ja toimintamalleja.
 
  • Like
Reaktiot: HoikkiS
Status
Ei avoinna uusille viesteille.