Ikemayne/ike FailRP + Alhainen roolipelintaso

.Jari.

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
4 Kesäkuu 2020
116
51
28
Ilmoitettavan henkilön nimi(jos tiedossa):Ikemayne/ike
Aika ja päivä: 5.5 17-20
Rikottu sääntö:FailRP (Hahmon hengen kunnioittaminen Et voi pelata asenteella tämä on vain hahmo, pyri pelaamaan tilanteet todenmukaisest) + alhainen roolipelintaso
Lyhyt kuvaus tapahtuneesta: Elikkäs, oltiin lähdössä kämpästä valtailemaan lisää alueita ja kaikki meni siihen asti hyvin, kunnes tulimme ulos kämpästä ja huomasimme iken ja jonkun toisen poliisin meidän oven takana, jonka jälkeen otin aseeni käteen välittömästi ilman aikomustakaan ampua, koska koitin luoda sitä roolipeliä ja olla ampumatta. Siihen ei ilmeisesti haluttu ryhtyä mukaan vaan haluttiin rikkoa se roolipeli kuin seinään ja olla pelkäämättä asetta ja luikkia karkuun mikä mielestäni on aikas tyhmää. Kaikki pelaa niinkuin pelaa ja sille en voi mitään, mutta tässä voisin samalla nostaa esille sen, miksi yleensä tilanteet menevät luodiksi ihan turhaan on siksi koska poliisit pelaavat joko sääntöjen suojaamana ja jäävät aivan konnien lähelle sillä verukkeella että heitä ei saisi ampua tai toinen esimerkki on juurikin tämänlainen tilanne missä poliisilla ei ollut aikomustakaan ilmeisesti lähteä mukaan roolipeliin vaan ainut agenda on voittaa tilanne keinolla millä hyvänsä.
Todisteet:
1.35.19 alkaapi tilanne
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,219
1
1,113
113
Kyllikki.
Oma näkökanta on se, etten halunnut ampua teitä teleportille, jolloin päätin vain juosta virkakaverin luokse ja ajamme karkuun. Mielestäni ihan kohtuullinen vaihtokauppa, te ette tipu suoraan ovelle ja minä en tipu matkalla autolle. Tilanne myös oli 2v2.
Hengen suojeluahan tuossa juuri ajateltiin ja itse jatkorp:tä. Toki olisin voinut samontein vaan repiä aseen käteen ja ampua teidät, missä ei myöskään ole mitään roolipelillistä järkeä. Tai antaa sähköä kun näin teidän tulevan ovesta ulos.
Koen siis syyllistyneeni alhaiseen aseroolipelitoimintaan, sillä en halunnut räiskiä teitä, mutta en niinkään sääntörikkeeseen.

Eli kyllä, pelasin sääntöihin nojaten siinä, että en ampunut teitä teleportille. En jatkossakaan tule ampumaan ketään teleportille.

Ei lisättävää.

Käsittelijäksi vaikka @white sonni

Ps. Ajattelit hoitaa ilman luotia, miksi sitten ammut automme paskaksi, etkä antanut meidän vain lähteä? 😊
 
Viimeksi muokattu:

white

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
12 Huhtikuu 2019
454
307
63
Suomen Ateena
Tilanteen huomioiden pelaajat Jani ja Ike ovat pelanneet tilanteen hahmojensa henkiä kunnioittaen joten tässä ei FailRP:tä tai vastaavaa ole mielestäni tapahtunut.

Tosiaan tarkastelin tilannetta siltä kantilta että teijän perään oli jo pyydetty lisäpartioita joten tilanne olisi eskaloitunut ja hahmot olisi teloitettu "Ruunujen" toimesta.

Jatkoa ajatellen toivon että käyttäisitte omia clippejänne tilanteesta jotta asia näkyisi teidän näkökulmastanne paremmin.

odotellaan vielä mitä @psykopaattikana ajattelee tästä tilanteesta.
 

JariHoltito

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
1 Marraskuu 2020
45
21
8
Teleportille ampuminen on kiellettyä vissiin? Joten mielestäsi hyvä vaihtokauppa on se, että et tee kahta sääntörikettä (rdm ja teleportille ampuminen) ja pääset elävänä autoon, missä on meidän osuus vaihtokaupasta? :) Eli ilmeisesti näet tässä vaihtoehtoina vain karkuun juoksemisen tai teleportille ampumisen ja syyllistyt samalla rdm rikkeeseen. Ja näkeehän tuosta selvästi, että @.Jari. yrittää hoitaa tilanteen ilman luotia, mutta sua ei selvästikään kiinnosta ja luikit vain autoon karkuun. Lisäksi se vielä, että tuskin 2vs2 tilanne tarkoittaa sitä, että jos 2 henkilöä osoittaa kahta henkilöä aseella niin osotettavat henkilöt saavat lähteä karkuun juoksemaan.
 

.Jari.

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
4 Kesäkuu 2020
116
51
28
Kyllikki.
Oma näkökanta on se, etten halunnut ampua teitä teleportille, jolloin päätin vain juosta virkakaverin luokse ja ajamme karkuun. Mielestäni ihan kohtuullinen vaihtokauppa, te ette tipu suoraan ovelle ja minä en tipu matkalla autolle. Tilanne myös oli 2v2.
Hengen suojeluahan tuossa juuri ajateltiin ja itse jatkorp:tä. Toki olisin voinut samontein vaan repiä aseen käteen ja ampua teidät, missä ei myöskään ole mitään roolipelillistä järkeä. Tai antaa sähköä kun näin teidän tulevan ovesta ulos.
Koen siis syyllistyneeni alhaiseen aseroolipelitoimintaan, sillä en halunnut räiskiä teitä, mutta en niinkään sääntörikkeeseen.

Eli kyllä, pelasin sääntöihin nojaten siinä, että en ampunut teitä teleportille. En jatkossakaan tule ampumaan ketään teleportille.

Ei lisättävää.

Käsittelijäksi vaikka @white sonni

Ps. Ajattelit hoitaa ilman luotia, miksi sitten ammut automme paskaksi, etkä antanut meidän vain lähteä? 😊
ihan hyvä pointti mutta kuten huomaat olimme jo tulleet hyvän matkan (teleportilta) eli et voi mielestäni enään vedota tuohon että et halunnut tehdä sääntörikettä koska olisit voinut ampua meidät tietenkin jos sinulla olisi siihen ollut syy koska ei oltu enään teleportilla.

ja kuten sanoin kun olisit toiminut hyvän roolipelin tasolla eli olisit pelännyt asetta ja kunnioittanut henkeäsi ja nostanut kädet ylös niin siitä olisi molemmat saanut kunnollista roolipeliä kun meidän puolelta se ei olisi mennyt luodiksi todennäköisesti missään vaiheessa ellei poliisit jälleen avaisivat tulta tai tehnyt niinkuin teit.

ja mielestäni tilanne ei ollut 2v2 koska kaverisi oli ensinnäkin autossa ja toiseksi mielestäni en ole siis varma nyt tästä mutta ainakin minulla on ollut se käsitys että tilanne on 2v2 siinä kohtaa kun esim olisimme ollu face to face sinä minä asdasd ja jani ja jos minä ja asdasd olisimme osoittaneet teitä niin teillä olisi siinä vaiheessa vielä oikeus ottaa aseet ja puolustautua mutta kuten clipissäkin näkee että juurikin sinä juoksentelit ulkona yksin ja minä ja asdasd olimme sinua vastaan joten mielestäni tuossa vaiheessa vielä tilanne oli 1v2 :)

ja syy miksi ammun tuossa oli nimenomaan juurikin se kun rikoit jo roolipelin ja sääntöjenkin puolesta tuossakohtaa saan jo ampua sinua kohti :)
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,219
1
1,113
113
Teidän osuus on se, että vaihtoehtoisesti teillä ei olisi ollut saumaa reagoida kun kaksi poliisia osoittaa teitä aseella kun tulette kämpästä, tätä ei tapahtunut.

Janilla oli kokoajan ase valmiina autossa ampumaan teidät.

Itse suojelin omaa henkeäni, enkä halunnut ampua teleportille, joten juoksin autoon.
Teiltä viimeisin 5 päivää kun poliisin olette nähneet, olette ampuneet suoraan kohti. Esimerkkinä rannan jengialue, mistä poliisi ajoi ohi ja seuraavaksi huutaa, että ammutaan poliisia kohti. Varoitatte asiasta twitterissä ja tekstiviestillä poliisin numeroon, mikä myöskään ei ole oikea kanava tehdä sitä.

Luuletko, että teillä (teidän jengillä), on poliisien kanssa enää mitään neuvotteluvaraa tilanteissa toimintanne johdosta? Ei ole. Tämän vuoksi en jäänyt kummemmin pällistelemään ja ottamaan luotia, mitä teidän roolipelinne on, vaan päätin suojella omaa henkeäni ja juosta autoon.

Ihan sidenotena, miten oisitte händlänny janin autossa, jos olisin pysähtynyt ja nostanut kädet? Hänellä oli ase valmiina teitä kohti. Olisitteko menneet jutteleen viereen, vai ampuneet autoon? Veikkaan jälkimmäistä, mutta do enlighten me.

Valitettavasti en edelleenkään koe tehneeni mitään sääntörikettä tilanteessa, vaan tein sen ns. Järkevämmän ratkaisun ja en alkanut teitä ampumaan. Pahoitteluni tästä, kerro toki, mikäli haluat, että kohtelen teitä tällä tavalla (eli ampumalla heti kun liikahdatte millinkään teleportilta) jatkossa kun tulette aseistautuneina ulos asunnosta :)

Ja kyllä, lasken sen 2v2 tilanteeksi, kun molemmat virkavallan edustajat ovat aseistautuneita, toinen jopa valmiina ampumaan teidät, ja itselläni kestää se sekuntti repiä ase taskusta.

JA tosiaan, tämä on viimeinen kommentti minkä asiaan kirjoitan. En koe tehneeni mitään rikettä, suojelin vain hahmoni henkeä virkavallan murhaajilta, jotka ovat toistamiseen todistaneet, että eivät ole kykeneväisiä muuhun, kuin luotirp:seen.

Kiitos ja mukavaa illan jatkoa! :)
 
Viimeksi muokattu:

JariHoltito

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
1 Marraskuu 2020
45
21
8
Siis väität ihan tosissaan, ettei sulla ole vaihtoehtoina kuin ampua teleportille tai lähteä juoksemaan karkuun. :D Ja tottakai oltaisiin ensin pyydetty Jania nostamaan käsiä ja tulemaan autosta ulos, mutta jos sitä sen hahmon henki kiinnostaa yhtä vähän, kuin sinua nii se ois ammuttu sinne autoon. Luotirp paras rp ja poliisit tykkää.
 

JariHoltito

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
1 Marraskuu 2020
45
21
8
Ja siitä rannan jengialueesta sen verran, että mitä ne poliisit ajattelee saavansa jengialueelta, jossa on porukkaa isoilla aseilla, kun ne tulee ajamaa jotai kyläkiesiä sinne? Ei ole mun ongelma jos mennään sillä periaatteella, että ei ne meitä saa ampua ennenku ne tulee meille sanomaan. Eikä myöskään se, että poliisit ei lue viestejä. Ilmotan niille sillä tavalla mikä on mulle helpoin ja järkevin siinä tilanteessa ja jos poliiseilla ei info kule nii se on voivoi.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,219
1
1,113
113
Ja siitä rannan jengialueesta sen verran, että mitä ne poliisit ajattelee saavansa jengialueelta, jossa on porukkaa isoilla aseilla, kun ne tulee ajamaa jotai kyläkiesiä sinne? Ei ole mun ongelma jos mennään sillä periaatteella, että ei ne meitä saa ampua ennenku ne tulee meille sanomaan. Eikä myöskään se, että poliisit ei lue viestejä. Ilmotan niille sillä tavalla mikä on mulle helpoin ja järkevin siinä tilanteessa ja jos poliiseilla ei info kule nii se on voivoi.

Twitter+viestitse ilmoittaminen menee RDM alle.

Toisekseen, sinä lataat asettasi kun minä olen hyppäämässä autoon, et edes osoita sillä ketään, ennen kuin olen jo animaatiossa menemässä autoon.
Kaverillasi ei edes ole asetta kädessä. Hän menee autoon istumaan. Eli väännetäänkö tämä siihen, että haastat 1v2, etkä kunnioita omaa elämääsi? :)

"Siis väität ihan tosissaan, ettei sulla ole vaihtoehtoina kuin ampua teleportille tai lähteä juoksemaan karkuun."
- Kyllä, kuten alemmassa viestissä osoitat, et ymmärrä palvelimen sääntöjä. Tämän vuoksi ei ole muuta vaihtoehtoa tapahtumalle. Valitettavasti te ammutte ensin, kysytte jälkeen.

Pahoittelut, piti omaksi hurmioksi vielä yksi viesti laittaa.

Jätän käsittelyn tästä eteenpäin henkilöille, jotka asiaa käsittelevät. Tämmöinen juupas eipäs hän teki sitä tuo teki tuota ei vaikuta asiaan mitenkään, vaan tilanne katsotaan lähtökohtaisesti clipin perusteella.

Hyvää yötä. :)
 

.Jari.

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
4 Kesäkuu 2020
116
51
28
Twitter+viestitse ilmoittaminen menee RDM alle.

Toisekseen, sinä lataat asettasi kun minä olen hyppäämässä autoon, et edes osoita sillä ketään, ennen kuin olen jo animaatiossa menemässä autoon.
Kaverillasi ei edes ole asetta kädessä. Hän menee autoon istumaan. Eli väännetäänkö tämä siihen, että haastat 1v2, etkä kunnioita omaa elämääsi? :)

"Siis väität ihan tosissaan, ettei sulla ole vaihtoehtoina kuin ampua teleportille tai lähteä juoksemaan karkuun."
- Kyllä, kuten alemmassa viestissä osoitat, et ymmärrä palvelimen sääntöjä. Tämän vuoksi ei ole muuta vaihtoehtoa tapahtumalle. Valitettavasti te ammutte ensin, kysytte jälkeen.

Pahoittelut, piti omaksi hurmioksi vielä yksi viesti laittaa.

Jätän käsittelyn tästä eteenpäin henkilöille, jotka asiaa käsittelevät. Tämmöinen juupas eipäs hän teki sitä tuo teki tuota ei vaikuta asiaan mitenkään, vaan tilanne katsotaan lähtökohtaisesti clipin perusteella.

Hyvää yötä. :)
Hyvämeemi :D:D

Voitko ystävällisesti rakas ikemayne kertoa että missä vaiheessa säännöissä lukee että ensinnäkin viesti ei riittäisi varoitukseksi? Siitä jää teille aivan mustaa valkoisella logeihin että teitä on varoitettu ja me olemme joka ikinen kerta laitettu viesti ja lisäksi ampuneet omiin jalkoihimme luodin ja osoittaneet virkavaltaa. Kerro minulle ike parempi taktiikka varoittaa poliisia kun lähelle et voi mennä kun lähtevät karkuun. Se että ette lue vistejä on aivan teidän oma ongelma, ja muutenkin on pakko kysyä kun olet itsekkin sanonut aikanaan että poliisi ei saa tulla aktiiviseen jengitaisteluun matkaan ni kerrohan mikdi he sitten tulevat ja sinä tulet myös. :D
Ja toinen pointti mitä vittua te oikeasti oletatte kun näette 6 henkilöä jengialueella ampumassa karbiinit kädessä :D luuletteko oikeasti että se ei menisi luodiksi kun ajelette kotai sunnuntai kiesiä luotisateen keskellä nojaten siihen sääntön että teitä ei saisi ampua :D niinkun olisiko nyt hyvä aika käyttää sitä maalaisjärkeä mitä säännöissäkin suositellaan toki ymmärrän että ei sitäkään kaikille voi riittää :)
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,219
1
1,113
113
Tässä sinulle esimerkki, missä varoitus tehtiin viestitse/twitterissä.
Ilmoituksen lopputuloksesta näet mainiosti onko kyseinen toiminta sallittua.
 

.Jari.

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
4 Kesäkuu 2020
116
51
28
Tässä sinulle esimerkki, missä varoitus tehtiin viestitse/twitterissä.
Ilmoituksen lopputuloksesta näet mainiosti onko kyseinen toiminta sallittua.
Voin antaa sinulle helpon vastauksen tähän minkä jopa sinun pitäisi ymmärtää .
miksi poliisit menevät ensinnäkin noin itsemurha lähelle auto mistä tiedostaa että siellä on henkilöitä isoilla aseilla?
kuvitteleeko ne poliisit että ne voivat mennä kysymään sunnuntai kuulumisia konnilta mitkä ovat räiskineet jengialueella isoilla aseilla ja entuudestaan tiedetään että henkilöt ampuvat virkavaltaa.

Ei tuosta reportista enempää kun ei tähän liity. se miten mainitsin jo miten olemme varoittaneet niin se menee suoraan sääntöjen mukaan siitä et pääse vaikka kuinka kiertelisit se ei ole meidän ongelma millään tavalla jos poliisin on palkattu henkilöitä millä ei riitä älykkyys osamäärä mikä luokitellaan varoitukseksi.

Suoraan lainattu teksti Bombolta:Tosiaan sääntö ei ole sääntö ennenkun se on foorumeilla, se mitä sovitte yhteisökokouksessa siittä eivät voi kaikki pelaaajat tietää. joten jos haluat jotain erikoisia sääntöjäsi tehdä niin varmaan ne sitten haluat ihan foorumeillekkin kirjoittaa kun kerta ylläpitäjä olet.

Vieläkin kerran nyt sanon sinulle kun et näytä sitä ymmärtävän mitä maalaisjärjen käyttö tarkoittaa

Maalaisjärki muodostuu kokemuksen ja siitä saadun opin kautta esim. Ruunut ovat ampuneet teitä joka ikinen kerta kun olette tulleet häiritsemään meitä liiallisesti esim: alueille mitä oletatte kun tulette pööpöilemään jälleen meidän lähelle kun meillä on isot aseet rinnalla?
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,219
1
1,113
113
Ymmärrätköhän sinä, että yrität kertoa ylläpitäjälle, joka on osan säännöistä kirjoittanut, miten säännöt menevät? 😂

Yritä ymmärtää tämä: Mikäli laitat poliisille viestillä/twitterissä varoituksen, sinut voidaan moderoida rdm:stä, jos tämän jälkeen ammut poliiseja.

Tuossa ei ole mitään henkilökohtaista, yritän vain ohjata sinua, ettet hommaa itsellesi banneja.
 

.Jari.

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
4 Kesäkuu 2020
116
51
28
Ymmärrätköhän sinä, että yrität kertoa ylläpitäjälle, joka on osan säännöistä kirjoittanut, miten säännöt menevät? 😂

Yritä ymmärtää tämä: Mikäli laitat poliisille viestillä/twitterissä varoituksen, sinut voidaan moderoida rdm:stä, jos tämän jälkeen ammut poliiseja.

Tuossa ei ole mitään henkilökohtaista, yritän vain ohjata sinua, ettet hommaa itsellesi banneja.
Sehän tässä onkin parasta kun normi pelaajan näkäjään täytyy YLLÄPITÄJÄLLE kertoa itsenne kirjoittamia sääntöjä

Kuten sinulle mainitsin miten olemme varoittaneet viestin lisäksi tuskin siitä on haittaakaan kaiken lisäksi vai olenko väärässä?

Tämä jääköön viimeiseksi viestiksini turha se on huutaa 300 metrin päähän tietäähän se että sinne se ei kuulu vähän sama kuin tässä turha se on seinälle puhua kun se ei ymmärrä. kiitos :)

PS:Kyllä minä sen ymmärrän että ei voi myöntää sääntörikettä varsinkin kun sen teki streamissa.
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,219
1
1,113
113
Kyllä minä virheeni myönnän, tämän voit tarkistaa esimerkiksi ilmoituksista, mitkä minusta on tehty, mikäli niissä olen virheen tehnyt.

Tässä tapauksessa en ole virhettä tehnyt, joten kummempia myönnettäviä ei ole. 😊

Kiitos kuitenkin kattavista vastauksistasi, ovat piristäneet päivääni. Hyvää jatkoa sinulle ja odotellaan käsittelijöiden yhteispäätös, sen jälkeen jatketaan harjoitteluita palvelimen puolella.
 

psykopaattikana

(ó﹏ò。)
Ylläpitäjä
Lahjoittaja
13 Huhtikuu 2019
1,849
406
83
www.twitch.tv
Nyt jokainen vetää henkeä ja antaa meidän Whiten kanssa käsitellä asia.

Jokainen kommentti tämän jälkeen tullaan poistamaan ja asettamaan rangaistus. Kysyttäessä vastataan jatkossa.
 

psykopaattikana

(ó﹏ò。)
Ylläpitäjä
Lahjoittaja
13 Huhtikuu 2019
1,849
406
83
www.twitch.tv
Olen Whiten kanssa samoilla linjoilla, rikettä ei ole tapahtunut.

Muistuttaisin kaikkia tässä välissä kuitenkin pyrkimään joka tilanteessa ajattelemaan oman hahmon henkeä ja toimimaan sen pohjalta mikä on turvallisinta.

Eiköhän lyödä tämä käsiteltyihin.