Kehitysehdotuksia ensihoidolle:
Nyt ei puhuta niinkän ensihoidon toimista, vaan ensihoidolle myönnetyistä säännöistä, joiden puitteissa he jopa joutuvat pelaamaan. Säännöt ovat: Ensihoidon koskemattomuus, ja ”kaikki nousee”.
Ensihoidon koskemattomuus:
Ymmärrän minkä takia kyseinen sääntö palvelimella on, enkä tällä kehitysehdotuksella halua sen kokonaan poistamista, vaan pientä muokkaamista. Tästä on puhuttu jo useaan otteeseen, että ensihoito vaan tulee aktiiviselle ampumapaikalle, ja rupeavat pumppaamaan ihmisiä kesken taistelutilanteen. Tämä on itsessään jo vähän vähentynyt, mutta esimerkiksi eilen, ensihoidon kopteri tulee vaan leijailemaan aktiivisen ampumatilanteen päälle, luottaen siihen että sitä ei saada ampua alas, ja on valmiina laskeutumaan heti, kun on yli 10sekunnin tauko ampumisessa. Tähän sääntöön mietin sellaista muutosta, että jos on tiedossa aktiivinen ampumatapaus poliisien ja rikollisten välillä, niin kyseisellä ampumapaikalle saapuva ensihoitaja on ns. ”vapaata riistaa” koskemattomuus riisuttuna. Tämä ehkäisisi ensihoidon innokkuutta saapua paikalle, ja lisäisi poliisin rp:tä suojata ja tarkistaa tilanne, ja tehdä todella selväksi se, että aseettomien ihmisten saapuminen paikalle on todellakin turvallista.
”Kaikki nousee” -sääntö:
Tämä sääntö onkin sitten se, joka oikeastaan pilaa RP:tä todella paljon, ja haluaisinkin koko säännön poistamista, ymmärrän minkä takia tämä joskus tuli, kun rikollisilla oli tapana /me komennolla ilmoittaa olevansa reikäjuustoa, mutta silmissäni tämä oli vain väliaikainen pakkokeinolaki ennen kuin saadaan kehitettyä toimivampi konsepti. Oma ehdotukseni on se, että lisätään sääntö, jossa kielletään ensihoidolle valehtelu, ja jos ensihoito kysyy, pitää rehellisesti ilmoittaa /me komennolla mitä on käynyt, ja jos jää kiinni valehtelusta, saa bannit. Kyllä, radikaali seuraamus, mutta se ei ole hirveän vaikeaa olla täysin rehellinen 10sekuntia elämästään.
Nyt sivuutetaan vähän poliisin kehitysehdotuksen puolelle, mutta koin tämän ennemmin kuuluvan tähän konseptiin. Kaikki nousee – säännön poistuessa, ilmenee taas poliisille ongelma, miten saada konnat kiikkiin. Tämä on yksinkertaista, aletaan käyttämään enemmän ei kuolettavia voimakeinoja, pistoolin kumiluoteja ja suolahaulikkoja. Palvelimella on tällä hetkellä todella aktiiviset poliisivoimat, ja lähes joka päivä ns. priima pelitunteina, on paikalla yli 10 poliisia, he saavat kyllä miesylivoimalla taltutettua rikolliset, vaikka niin, että muutamalla poliiseista on vain pistoolit ja suolahaulikot kädessä, jota käytetään ensisijaisena voimakeinona rikollisten taltuttamiseen, ja jos siinä onnistutaan, tottakai kaikki rikolliset nousee ja kuulusteluiden kautta linnaan. Tottakai kyseisten poliisien turvana on ns. raskaammin varustettu yksikkö, jolla on sitten karbiinit ja avaruuskiväärit tönössä, ja jos tilanne perkelöityy, he avaavat tulen, jonka jälkeen heidän ampumat ihmiset lähtevät teholle, koska se ei ole mitenkään uskottavaa, että rynnäkkökiväärillä pudotettu henkilö on toimintakykyinen sen jälkeen, kun siihen on tyhjennetty lipas 5.56:sia. Jos on ns. epäselvä tilanne, jossa on käytetty ei kuollettavia voimakeinoja, ja kuollettavia voimakeinoja, voi kenttäjohtaja roolipelata muistavansa ketä on ammuttu kumiluodein, ja ketkä on taltutettu kuollettavaa voimaa käyttäen. Tämä sääntö tukisi myös poliisin säännön 5.1. artiklaa ”Varjelkaa ihmishenkeä”, koska tällä säännöllä poliisit eivät olisi heti kylvämässä sitä isointa arsenaaliaan, vaan yrittäisi oikeasti saada rikolliset kiinni elävänä, niin kuin oikean poliisin kuuluisikin. Kuten jo mainitsinkin, poliiseja kuitenkin kaupungissa on yhtäaikasiesti hyvin paljon, ja he saavat helposti ylimiehitettyä rikollistilanteet, jossa on maksimissaan 6 rikollista vastassa. Ja tiedän, poliisit ottavat aktiivisesti myös ”hopeaa” ampumatilanteissa, mutta tämä ehkäisisi sen, että rikospaikalle mennään kahden partion cycleissä, vaan oikeasti odotettaisiin turvallisen matkan päässä, tutkittaisiin ympäristö, ja koko poliisivoimin motitettaisiin tilanne. Poliisin kuuluu olla se vahvempi osapuoli, mutta senkin voi hoitaa järkevästi.
Rikollisten ampumat rikolliset olisivat automaattisesti ns ”tehotyttöjen leipiä”, koska rikolliset eivät koskaan ammu kumiluoteja. Tähän poikkeuksena rikollisten ampumat poliisit. Poliiseilla on päällään luotiliivit ja kypärät, joten sen tilanteen voi roolipelata niin, että tonttiin joutuneet poliisit ovat vain tajuttomia ei vitaaleihin kohtiin osuneiden luotien johdosta, koska kaikki ns. tärkeät ihmiskehon osat ovat suojattuna.
Ja ei, se että rikollinen pääsee teholle sen takia, kun sitä on ammuttu kovilla, ei ole ”voittamista karkuun lähtemisellä”. Rikollinen ottaa aina teholle lähtiessään todella pahasti takkiin, rynnäkkökiväärien valmistus ei todellakaan ole halpaa.
Tämä kehitysehdotus tarvitsee vielä rakentavaa palautetta ns ”suicide by cop” tilanteisiin, jossa rikollinen yrittää linnatuomion välttää sillä, että saisi poliisin ampumaan kovilla, ja toivoisinkin tähän threadiin keskustelua siitä, miten asian saisi fiksuiten hoidettua, enkä sitä, että lytätään koko ehdotus tämän edeltävän syyn takia.
Nyt ei puhuta niinkän ensihoidon toimista, vaan ensihoidolle myönnetyistä säännöistä, joiden puitteissa he jopa joutuvat pelaamaan. Säännöt ovat: Ensihoidon koskemattomuus, ja ”kaikki nousee”.
Ensihoidon koskemattomuus:
Ymmärrän minkä takia kyseinen sääntö palvelimella on, enkä tällä kehitysehdotuksella halua sen kokonaan poistamista, vaan pientä muokkaamista. Tästä on puhuttu jo useaan otteeseen, että ensihoito vaan tulee aktiiviselle ampumapaikalle, ja rupeavat pumppaamaan ihmisiä kesken taistelutilanteen. Tämä on itsessään jo vähän vähentynyt, mutta esimerkiksi eilen, ensihoidon kopteri tulee vaan leijailemaan aktiivisen ampumatilanteen päälle, luottaen siihen että sitä ei saada ampua alas, ja on valmiina laskeutumaan heti, kun on yli 10sekunnin tauko ampumisessa. Tähän sääntöön mietin sellaista muutosta, että jos on tiedossa aktiivinen ampumatapaus poliisien ja rikollisten välillä, niin kyseisellä ampumapaikalle saapuva ensihoitaja on ns. ”vapaata riistaa” koskemattomuus riisuttuna. Tämä ehkäisisi ensihoidon innokkuutta saapua paikalle, ja lisäisi poliisin rp:tä suojata ja tarkistaa tilanne, ja tehdä todella selväksi se, että aseettomien ihmisten saapuminen paikalle on todellakin turvallista.
”Kaikki nousee” -sääntö:
Tämä sääntö onkin sitten se, joka oikeastaan pilaa RP:tä todella paljon, ja haluaisinkin koko säännön poistamista, ymmärrän minkä takia tämä joskus tuli, kun rikollisilla oli tapana /me komennolla ilmoittaa olevansa reikäjuustoa, mutta silmissäni tämä oli vain väliaikainen pakkokeinolaki ennen kuin saadaan kehitettyä toimivampi konsepti. Oma ehdotukseni on se, että lisätään sääntö, jossa kielletään ensihoidolle valehtelu, ja jos ensihoito kysyy, pitää rehellisesti ilmoittaa /me komennolla mitä on käynyt, ja jos jää kiinni valehtelusta, saa bannit. Kyllä, radikaali seuraamus, mutta se ei ole hirveän vaikeaa olla täysin rehellinen 10sekuntia elämästään.
Nyt sivuutetaan vähän poliisin kehitysehdotuksen puolelle, mutta koin tämän ennemmin kuuluvan tähän konseptiin. Kaikki nousee – säännön poistuessa, ilmenee taas poliisille ongelma, miten saada konnat kiikkiin. Tämä on yksinkertaista, aletaan käyttämään enemmän ei kuolettavia voimakeinoja, pistoolin kumiluoteja ja suolahaulikkoja. Palvelimella on tällä hetkellä todella aktiiviset poliisivoimat, ja lähes joka päivä ns. priima pelitunteina, on paikalla yli 10 poliisia, he saavat kyllä miesylivoimalla taltutettua rikolliset, vaikka niin, että muutamalla poliiseista on vain pistoolit ja suolahaulikot kädessä, jota käytetään ensisijaisena voimakeinona rikollisten taltuttamiseen, ja jos siinä onnistutaan, tottakai kaikki rikolliset nousee ja kuulusteluiden kautta linnaan. Tottakai kyseisten poliisien turvana on ns. raskaammin varustettu yksikkö, jolla on sitten karbiinit ja avaruuskiväärit tönössä, ja jos tilanne perkelöityy, he avaavat tulen, jonka jälkeen heidän ampumat ihmiset lähtevät teholle, koska se ei ole mitenkään uskottavaa, että rynnäkkökiväärillä pudotettu henkilö on toimintakykyinen sen jälkeen, kun siihen on tyhjennetty lipas 5.56:sia. Jos on ns. epäselvä tilanne, jossa on käytetty ei kuollettavia voimakeinoja, ja kuollettavia voimakeinoja, voi kenttäjohtaja roolipelata muistavansa ketä on ammuttu kumiluodein, ja ketkä on taltutettu kuollettavaa voimaa käyttäen. Tämä sääntö tukisi myös poliisin säännön 5.1. artiklaa ”Varjelkaa ihmishenkeä”, koska tällä säännöllä poliisit eivät olisi heti kylvämässä sitä isointa arsenaaliaan, vaan yrittäisi oikeasti saada rikolliset kiinni elävänä, niin kuin oikean poliisin kuuluisikin. Kuten jo mainitsinkin, poliiseja kuitenkin kaupungissa on yhtäaikasiesti hyvin paljon, ja he saavat helposti ylimiehitettyä rikollistilanteet, jossa on maksimissaan 6 rikollista vastassa. Ja tiedän, poliisit ottavat aktiivisesti myös ”hopeaa” ampumatilanteissa, mutta tämä ehkäisisi sen, että rikospaikalle mennään kahden partion cycleissä, vaan oikeasti odotettaisiin turvallisen matkan päässä, tutkittaisiin ympäristö, ja koko poliisivoimin motitettaisiin tilanne. Poliisin kuuluu olla se vahvempi osapuoli, mutta senkin voi hoitaa järkevästi.
Rikollisten ampumat rikolliset olisivat automaattisesti ns ”tehotyttöjen leipiä”, koska rikolliset eivät koskaan ammu kumiluoteja. Tähän poikkeuksena rikollisten ampumat poliisit. Poliiseilla on päällään luotiliivit ja kypärät, joten sen tilanteen voi roolipelata niin, että tonttiin joutuneet poliisit ovat vain tajuttomia ei vitaaleihin kohtiin osuneiden luotien johdosta, koska kaikki ns. tärkeät ihmiskehon osat ovat suojattuna.
Ja ei, se että rikollinen pääsee teholle sen takia, kun sitä on ammuttu kovilla, ei ole ”voittamista karkuun lähtemisellä”. Rikollinen ottaa aina teholle lähtiessään todella pahasti takkiin, rynnäkkökiväärien valmistus ei todellakaan ole halpaa.
Tämä kehitysehdotus tarvitsee vielä rakentavaa palautetta ns ”suicide by cop” tilanteisiin, jossa rikollinen yrittää linnatuomion välttää sillä, että saisi poliisin ampumaan kovilla, ja toivoisinkin tähän threadiin keskustelua siitä, miten asian saisi fiksuiten hoidettua, enkä sitä, että lytätään koko ehdotus tämän edeltävän syyn takia.