Likainen poliisi (2kpl).

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,225
1
1,115
113
Ilmoitettavan henkilön nimi(jos tiedossa): @Jammu (Hahmo: Jalmari Kannas) ja @magma (Hahmo: Jimi Löytty)
Aika ja päivä: 2.12.2020 ~~ vähä enne keskiyötä.
Rikottu sääntö: Likainen poliisi
Lyhyt kuvaus tapahtuneesta: Seraluot (Seppo Sepponen) ampui kaksi kaveria sairaalan eteen pistoolillaan, syynä se, että kaverit kysyivät häneltä onko hänellä myydä asetta. Seppo vastasi ei, jolloin kaverit (ilman aseita tai muutakaan uhkaavaa käytöstä) pyysivät Seraa nurkan taakse, jolloin Seppo ampui heidät.

Ampumisen jälkeen Seppo pyysi poliisit paikalle tutkimaan asiaa, ja kertoi heille tilanteen juuri niin kuin se oli mennyt. Poliisit (Jimi Löytty ja Jalmari Kannas) tarkistivat Sepon taskut, totesivat, että kyllähän täällä on ase ja kaverit makasivat vieläkin henkihieverissä maassa siinä vieressä.
Noh, Seppo kysyi poliiseilta pitäisikö kavereita jututtaa, johon Magma itsekin toteaa, että pitäisi, mutta on kiire toiselle keikalle.
Kävin tarkistamassa, ei ole kirjoitettu Seposta mitään etsintäkuulutusta, kavereiden tietoja ei otettu ylös eikä heiltä kysytty yhtään mitään.
Eli periaatteessa Seppo murhasi kaksi kaveria tuosta nuin vain syynä se, että kaverit pyysivät häntä tulemaan nurkan taakse ja poliisien mielestä jokin toinen keikka oli kiireisempi, kuin tehdä murhaajalle mitään kuulusteluita/ottaa tulevaisuudessa kuulusteluihin/selvittää edes ovatko nämä kaksi kaveria aseistettuja taikka vielä tärkeämpi, kunnossa. Murhaaja on myös myöntänyt suoraan rikoksensa tilanteessa. Ei tämä voi näin mennä.

Saamieni lisätodisteiden valossa haluan valaista tilannetta hieman: Poliisit lähtivät padolle tekemään jotain, ei ole varmaa mitä. Eli tämä kiireellisempi tehtävä ei ollut esim. kaupparyöstö tai muu vastaava. Myöskin olivat ainoat poliisit vuorossa, joten ei ollut ns. Prio ykköstä, minne olisivat menneet.

Todisteet:
www.twitch.tv/videos/823139129 Linkki vodiin josta todisteet löytyy. Tilanne alkaa 06:20:00

Käsittelijäksi valitsen sen, kuka halunnee tämän ottaa käsittelyyn.

(ps. Mikäli ei täytä likaisen poliisin meriittejä, voin vaihtaa poliisivalitukseen. Itse kuitenkin koen, että tässä on hahmojen kaverisuhde mennyt tuomitsemisen edelle).
 
Viimeksi muokattu:

magma

Vanhempi käyttäjä
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
1 Toukokuu 2019
309
59
28
Ensiksi voisimme nimetä käsittelijäksi meidän puolelta Masin.

Sitten tilanteeseen elikkä saimme ilmoituksen että sairaalalla ammuttiin. Menimme katsomaan tilannetta heti sen jälkeen kun olimme saaneet keskimaan keikat selvitettyä. Sairaalalla oli kaksi ammuttua maassa ja Sera myönsi ampuneensa heidät, kun he olivat käyttäytyneet aggressiivisesti. Ensihoitajatkaan eivät sanoneet, että tilanne olisi mennyt toisin miten Sera asian ilmaisi joten uskoimme että asia on näin. Sitten alkoi tulemaan viestejä padolta että sinne tarvittiin nopeasti apua, joten lähdimme sinne kun muitakaan partioita ei ollut paikalla. Jotenkin unohdimme tuon sairaala keikan siinä ajassa kun olimme tuolla padolla ja päätimme mennä lopettamaan vuoron. Muistin taas tänään että se sairaala tilanne jäi kesken, joten ajattelin mennä sitä selvittelemään enemmän ja laajemmin mitä eilen oikein puhuimme.

Ja tuon kaverisuhde etuuden voi unohtaa suoraan, koska itse olen Sepon nähnyt ehkä 1-2 kertaa ennen tätä sairaala keikkaa. Senkin takia kysyin niitä henkkareita että saisin selville kenen kanssa oikein juttelen.
 

Jammu

Vanhempi käyttäjä
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
373
66
28
23
Lappeenranta
jesusradionetwork.com
Magma osaa kertoa asiasta vähän paremmin,koska uskon hänen muistavan illan kulun paremmin kuin minä.
Kerron sen mitä muistan tilanteesta,mentiin sairaalalle kattomaan mikä homma kysyttiin mitä käyny,kun olimme sairaalalla meille alkoi tulla viestejä padolta,että ajalteltiin käydä katsomassa onko siellä oikeasti jokin hätä ja sen jälkeen meidän oli tarkoitus mennä sairaalalle selvittämään asiaa,mutta siinä välissä tapahtui jotain ja unohdin itse ainakin koko jutun enkä älynnyt mitään raporttia kirjata.

Mitä tulee tuohon,että kaverisuhde mennyt tuomitsemisen edelle niin hahmoni ei ole millään tavalla seraluodon hahmon kaveri ole tai tunne millään erityisellä tavalla, ainoasta että kyseinen tyyppi omistaa aseluvat ja on vartija...
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,225
1
1,115
113
Aivan, eli apua-pyynnöt viestillä menivät sen edelle, että henkilö, jolla ei ole edes aselupaa voimassa on sairaalalla tappanut kaksi ihmistä. Otetaan kuvitteellinen tilanne, että otatte Sepon kuulusteluun. Miten saatte nämä kaksi maassa ollutta kuulusteluihin vielä? Tiedättekö heidän nimiä?

Tämähän vain pahentaa tilannetta, että hahmo ei ole teille entuudestaan tuttu ja silti päätätte antaa hänellä olla tämän aseen, johon ei ole voimassaolevaa lupaa, ja jolla hän on juuri tappanut kaksi ihmistä ettekä myöskään tuomitse henkilöä hänen tekemästään rikoksesta.

Minun täytynee valita omalle puolelleni käsittelijä, tähän itse postaukseen minulla ei ole muuta lisättävää.
Valittakoon käsittelijäksi vaikka @Alluusio mikäli haluaa kopin ottaa.
 
Viimeksi muokattu:

magma

Vanhempi käyttäjä
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
1 Toukokuu 2019
309
59
28
Aivan, eli apua-pyynnöt viestillä menivät sen edelle, että henkilö, jolla ei ole edes aselupaa voimassa on sairaalalla tappanut kaksi ihmistä. Otetaan kuvitteellinen tilanne, että otatte Sepon kuulusteluun. Miten saatte nämä kaksi maassa ollutta kuulusteluihin vielä? Tiedättekö heidän nimiä?

Tämähän vain pahentaa tilannetta, että hahmo ei ole teille entuudestaan tuttu ja silti päätätte antaa hänellä olla tämän aseen, johon ei ole voimassaolevaa lupaa, ja jolla hän on juuri tappanut kaksi ihmistä.

Minun täytynee valita omalle puolelleni käsittelijä, tähän itse postaukseen minulla ei ole muuta lisättävää.
Valittakoon käsittelijäksi vaikka @Alluusio mikäli haluaa kopin ottaa.
Henkilöllä oli aselupa voimassa 2.12.2020 asti ja tapahtumat tapahtuivat ennen kuin kello oli yli tuon 00.00, eli hänellä oli vielä voimassa oleva aselupa. Kuten jo sanoinkin saimme useita viestejä padolta ja saimme käsityksen että, sielläkin oli henki kyseessä. Luotimme tilanteessa siihen että aseluvallinen vartija ja kaksi ensihoitajaa kertovat meille todellisen tilanteen kulun, eli että henkilöt olivat olleet agressiivisiä ja siksi heitä oli tarvinnut ampua.
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Kyseisestä tilanteesta on tällä hetkellä käsittelyssä toinen pelaajailmoitus koskien SeraluoTin toimintaa tilanteessa. Mielestäni on hyvä käsitellä se ennen kuin lähdemme käsittelemään tätä ilmoitusta.

Mainittakoon myös, että olin katsomassa SeraluoTin striimiä kun kyseinen tilanne tapahtui.

//Edit: Katsottuani tilanteen uudelleen totesin, että SeraluoTin toiminnan oikeellisuudella hetkeä aikaisemmin ei ole vaikutusta siihen miten tätä reporttia tulee käsitellä. Kerro @Masi oma mielipiteesi, niin kerron sitten omani.
 
Viimeksi muokattu:

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,225
1
1,115
113
Näemmä pitää vielä kerran vastata kun 1/3 kysymyksiin vastataan.

kysyisin vielä kertaalleen: Otetaan kuvitteellinen tilanne, että otatte Sepon kuulusteluun. Miten saatte nämä kaksi maassa ollutta kuulusteluihin vielä? Tiedättekö heidän nimiä? Ilman heidän otantaa ette pysty saamaan enää tilanteesta tasapuolista tilannekatsausta.

toiseksi: ette kysyneet ensihoidolta missään vaiheessa pitääkö tiedot paikkaansa, eikä Sera missään vaiheessa sano, että henkilöt olisivat olleet aggressiivisia. Tämä on täysin päästä temmattu. Sera ainoastaan sanoo, että pyysivät häntä nurkan taakse, jolloin hän päätti ampua.
Kysyin suoraan ensihoitoa larpanneilta, he eivät puuttuneet asiaan, koska olivat ylipäätään hämmentyneitä, että miksi ne edes ammuttiin siihen ne kaverit.
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Koska @Masi ei ole ehtinyt vastata vieläkään, niin otan vapauden vastata ensin, jottei tämän reportin käsittely venyisi liikaa. Ajattelin, että Masin olisi ollut hyvä vastata ensin, sillä hän on minua korkeampi arvoinen.

Poliisit tarkastavat tilanteessa SeraluoT henkilöllisyyden ja että hänellä on aselupa voimassa. (Samana päivänä päättymässä, jonka Serakin myöntää.) Aseluvasta (luultavasti) poliisit näkevät myös, että kyseessä on vartija. SeraluoT käyttäytyy tilanteessa täysin asiallisesti, eikä anna poliiseille mitään syytä luulla, että hän olisi toiminut tilanteessa väärin tai olisi vaaraksi itselleen tai muille, jos hänet jättää paikalle. Myöskään tilanteessa olevat ensihoitajat eivät vaikuta siltä, että paikalla olisi tapahtunut jotain laitonta. Näin ollen ymmärrän, miksi poliisit kokevat, että tilanne sairaalalla on hallinnassa ja toinen tehtävä vaatii heidän huomiotaan kiireellisemmin. Poliisien näkökulmasta vartija on joutunut lopettamaan häiritsevän käytöksen voimakeinoja käyttäen.

Minulla ei ole tarkempaa tietoa poliisien käytännöistä, mutta perusjärjellä ajatellen tilanteesta tulisi toki kirjata raportti, jotta siitä voisi myöhemmin kysellä lisää, jos jotain epäselvyyttä on. Näin ollen mielestäni kyseessä ei ole likainen poliisi, joka hyväksyisi rikoksen, vaan enemminkin puutteellisesti hoidettu työtehtävä/kirjaus. Mielestäni ko. henkilöille rangaistukseksi kuuluisi siis puhuttelu/rangaistus roolipelissä.
 

Masi

Ylläpito
Ylläpitäjä
Moderator
Vanhempi jäsen
Wiki
13 Huhtikuu 2019
939
173
43
Itsellä on muutto ollut tässä viikonlopun aikana joten en asiaa ole kerennyt käsitellä. Katson tuon videon huomenna ja kirjoittelen tähän oman näkemykseni tilanteesta ja ehdotuksen rangaistuksesta jos sellaisia annetaan.
 

Masi

Ylläpito
Ylläpitäjä
Moderator
Vanhempi jäsen
Wiki
13 Huhtikuu 2019
939
173
43
Ike tehköön tilanteesta poliisivalituksen jos sen katsoo tarpeelliseksi. Oma näkökulma on se että poliisit saisivat hoitaa työtehtävänsä huolellisemmin ja loppuun asti. Ei ihan likaisen poliisin kriteerit omasta mielestä täyty sääntökirjan puolelta. Omalta osaltani tämä on käsitelty. Alluusio jatkakoon käsittelyä tai sulkekoon ilmoituksen.
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Olen edelleen samaa mieltä kuin aiemmin eli mielestäni tämä voidaan käsitellä huonosti hoidettuna virkatehtävänä RP:ssä. Eli suljen tämän reportin käsiteltynä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.