Oon vaa parempi-FailRP ja Virkapukuisten ambulanssityöntekijöiden kidnappaaminen/tappaminen/ryöstäminen

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

club_stab

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
3 Tammikuu 2021
61
1
8
Ilmoitettavan henkilön nimi(jos tiedossa): Oon vaa parempi
Aika ja päivä: 16.30/31.3.21
Rikottu sääntö: Failrp ja Virkapukuisten ambulanssityöntekijöiden kidnappaaminen/tappaminen/ryöstäminen

Lyhyt kuvaus tapahtuneesta: (olen siis tämä toinen lanssikuski, ei se jonka video tämä on) Olin @xsmitin kanssa menossa tekemään trafi kauppoja ja lähdin mukaan. Ostaja tuli paikalle joka oli kaverini entinen työkaveri jolle kaverini myi mopoansa. Sitten kaveri laittoi sen ostajan nimiin ja lähdimme nostamaan rahaa. Sitten mentiin tallin pihaan ja kaverin kaveri otti aseen käteen mutta ei sillä tehnyt vielä mitään "kuulemma pelleili". Sitten alkoi tapahtua ja käskinostamaan kädet ylös ja lähtemään vuorosta ja antamaan radiot ja puhelimet, sitten nousemaan autoon. Sitten hän ajoi rannalle ja pakotti meidät polttamaan kannabista. Sitten aikoi tehdä minulle jotain kun kaverini on saanut korjattua auton. Ajoimme tallille jolloinka otin taskulampun ja yritin puolustaa itseäni ettei tämä tilanne jatkuisi pidemmälle, sitten ampui minut ja kaverini juoksi karkuun ja kutsui poliisit. Sitten se vei minut vielä muualle kun oli minut ampunut ja otti puolet tavaroistani (kalleimmat). Ja lähti pois.
Todisteet:
(Tavaroiden ottamisesta on äänitodiste rannalla kohdassa 4:45)
 

Eekoo

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
30 Joulukuu 2020
101
26
28
Ase tais lagaa tos tilantees jos tulit päälle teiän silmin täs tilantees
 

Eekoo

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
30 Joulukuu 2020
101
26
28
Kun asern otin en sanonut että pelleilen vaan ettten ala kattomaan pelleilyä. Kanttii kattoo oma video ja mitä kirjottaa:)
 

club_stab

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
3 Tammikuu 2021
61
1
8
Se että "kuulemma pelleili" ei näy videossa. Oli ennen videon alkua. Kun otit aseen käteen etkä vielä tähtäillyt
 

Eekoo

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
30 Joulukuu 2020
101
26
28
Noh vidrolla näkyy vain etten kato pelleilyä:). En ambulanssisa työnskenteleville ala esittelemään asetta huvikseen? Mikä järki siinä olisi?
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Vaikka todistevideo onkin huonolaatuinen, eikä siinä kuulu ääniä, niin siitä näkyy selkeästi, että henkilö on osoittanut ensihoitoa aseella ja vienyt ensihoitajilta tavaroita. Myös logimerkinnät todistavat tämän:

16:51:25 Oon vaa parempi murdered turbomato. [Unarmed]
16:57:21 Tavaran siirto. Lähettäjä: turbomato Vastaanottaja: Oon vaa parempi Tavara: redbull Määrä: 1
17:02:48 Tavaran siirto. Lähettäjä: turbomato Vastaanottaja: Oon vaa parempi Tavara: WEAPON_FLASHLIGHT Määrä: 1
17:02:51 Tavaran siirto. Lähettäjä: turbomato Vastaanottaja: Oon vaa parempi Tavara: wire Määrä: 1
17:02:52 Tavaran siirto. Lähettäjä: turbomato Vastaanottaja: Oon vaa parempi Tavara: connector Määrä: 1

Pelkkä aseen esitteleminen ensihoitajalle on joka tapauksessa erittäin typerää, koska se on oikeastaan sama asia kuin näyttää asetta suoraan poliisille, sillä ensihoitajat ilmoittavat kaikki näkemänsä laittomuudet poliisille.

Mikäli jollakin osapuolella on tästä tilanteesta parempaa materiaalia, jossa kuuluu äänetkin, niin haluaisin mielelläni nähdä sen, sillä tästä ei käy ilmi onko ensihoitajat esimerkiksi ärsyttäneet henkilöä tahallaan tietäen, että tämä ei saa tehdä heille mitään.

IC ensihoitajathan eivät tiedä mistään maagisesta suojamuurista joka heillä on, vaan heidän pitäisi pelätä ihan niin kuin kaikkien muidenkin. Tämä ensihoitajien suojaussääntöhän on olemassa siksi, että jos ensihoitajat ovat kiinni jossain tai kuolleena, niin moni muu henkilö kärsii siitä sillä aikaa, kun ensihoito ei voi heitä auttaa.
 

Eekoo

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
30 Joulukuu 2020
101
26
28
@Alluusio Minulla ei ole tilanteesta materiaalia. Tosin kyseiset henkilöt kyllä tekivöät kaiken vastentahtoen. kuten kun annoin heille kannabista joka on ilmeisesti leikattu pois :)
 

Eekoo

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
30 Joulukuu 2020
101
26
28
Samalla kyseenalaistan @club_stab Päälle käymistä, kun videolla selkeästi näkyy, että häntä osotan aseella, joka näyttää lagaavan heidän silmissä, mutta kyllä tyuosta näkee e, että osottaa.
 

Eekoo

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
30 Joulukuu 2020
101
26
28
Ja minun tietojen mukaan kyseiset tyypit ivät olleet vuorossa. aikaisemmin käydyn viestien jälkeen. tosin videolla ammutuksi tuleva tuli tilanteeseen puskista.
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Tässä valituksessa käsitellään sinun mahdollisia sääntörikkeitä. Jos @club_stab on mielestäsi rikkonut sääntöjä, voit tehdä hänestä oman valituksen.

@club_stab ja @xsmitin Oletteko kyseisen tapahtuman sattuessa työvuorossa?

EDIT: Videon kohdassa 1:19 näkyy, että henkilöt eivät ole työvuorossa. Heillä on kuitenkin täydet työvarustukset mukana (ainakin xsmitinillä, jonka reppu näkyy samassa kohdassa) ja he ovat työradiossa. Miten selitätte tämän?
 

Eekoo

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
30 Joulukuu 2020
101
26
28
@Alluusio Koskesta en tiedä. Xsmitin ei ollut eillei valehdellut minulle viesteissä/puhelussa voin käydä katsomassa löydänkö viestejä.
 

xsmitin

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
28 Joulukuu 2020
151
86
28
lähdin tosijaan itse vuorosta siksi aikaa että olisin tehnyt kaupat. Unohdin kuitenkin lähteä radiosta. Luulin että olisi ollut 2 minuutin keissi niin en vienyt tavaroita takaisin sairaalalle. Olisimme jatkanut töitämme heti kauppojen jälkeen.
 

club_stab

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
3 Tammikuu 2021
61
1
8
Ajattelin lähteä mukaan. Itsekkin ajattelin että tämä on lyhyt juttu niin en tavaroitani sairaalalle vienyt. Itse olin vielä vuorossa mutta @HelariTv uhkasi ampua jos en vuorosta poistu. Aikaisemmin @xsmitin sanoi että jää vuoroon jos tulee keikka niin voidaan hoitaa se, kun muita ei silloin ollut.
 

club_stab

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
3 Tammikuu 2021
61
1
8
En ollut varma onko taskulampulla lyönti tuossa tilanteessa kovin järkevää, muuta tein sen siksi että tilanne loppuisi mutta en siinä kovin onnistunut. Eikä vissin ollut järkevää, mutta ei kyllä lyönti yhtään sattunutkaan, huutaa vain koko ajan "etkö pelkää asetta"
 

Alluusio

Se oikee
Vanhempi jäsen
21 Huhtikuu 2019
1,182
350
83
30
Lanssikamojen pitäminen päällä kun käy "tauolla" on ihan ok. En siis usko, että tässä olisi kyse siitä, että on pidetty kamat päällä itsensä suojelemiseksi. Sääntöhän koskee virkapukuisia ambulanssikuskeja, joten sillä ei ole merkitystä onko heillä ollut vuoro päällä vai ei.

Ymmärrän, että tässä on haettu ryöstettäville enemmän kontenttia käskemällä heitä tekemään kaikenlaista eikä vain suoraan tappamalla kamat kantoon ja vex -tyyliin. Tästä propsit HelariTv:lle.

Kuitenkin, sääntörikkomus on tapahtunut jo siinä kohtaa, kun HelariTv on päättynyt alkaa ryöstää ja käskyttää lanssareita. HelariTv:n pitäisi olla tietoinen lanssareita koskevista säännöistä erityisen hyvin, koska on itse lanssissa töissä.

Ehdotan myös merkintää FailRP/OOC:sta noiden "et arvosta henkeäsi", "näkyykö kellot", "etkö pelkää asetta" takia. Kaikilla näillä viitataan pelin ulkopuolisiin sääntöihin ja mielestäni niiden hokeminen on huonoa RPtä. Lisäksi tässä rikotaan myös sääntöä, jonka mukaan ei voi ryöstää, tappaa, elvyttää ja ryöstää uudelleen...

Ehdotukseni rangaistuksesta: HelariTvlle viimeinen varoitus paneeliin koskien tätä asiaa eli jos rikkoo samaa sääntöä (lanssikuskien koskemattomuus) uudelleen, niin suoraan bannit. Lisäksi vielä muistutus FailRP/OOC:sta.

PS. Lyöntijuttua käsitellään erikseen omassa ilmoituksessaan https://farssi.net/foorumi/index.php?threads/fearrp-clun_stab.9156/
 

Kuutti

╭⚈¬⚈╮
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
890
305
63
29
Helsinki
Moikka!

Olen Alluusion kanssa samoilla linjoilla tapahtuneesta.

HelariTV;lle kirjataan tästä viimeinen varoitus. Mistä tahansa seuraavasta sääntörikkeestä tuomio on 30pvä/bannit.

Hyväksytty.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.