Pelaajailmoitus - realonxi vs. joku polliisi - rdm

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

onxii0

Käyttäjä
Vanhempi jäsen
20 Maaliskuu 2022
34
24
8
Käyttäjänimi: onxii0

Steam nimesi: realonxi
Ilmoitettavan henkilön nimi(jos tiedossa): joku polliisi
Aika ja päivä: 8.3.24 klo 18:30
Rikottu sääntö: rdm

Lyhyt kuvaus tapahtuneesta: oltii kaverini kanssa torilla jossa joku naikkone rupes hakkaamaa mun hahmoa. tämän jälkee annoin asian olla ja olin vaa jonka jälkee naine kutsu kytät. minä ja kaverini lähettii karkuu ja kun auto meni paskaksi lähettiin jalan. pääsin karkuun mutta kaveri ei. tämän jälkee tulin autolla katsomaan viereen, kun yhtäkkiä ilman mitää poliisi rupee ampuu.

Todisteet: valitettavasti ei ole kuin 2min clippi, kun medalilla ei saa pidempiä julkaistua.

https://medal.tv/games/gta-v/clips/1ZHYwZu4oEYEhq/d1337VSaGPZs?invite=cr-MSxMalAsMjA5MjgyNDc1LA
 

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,221
1
1,113
113
Ottamatta kantaa itse mahdolliseen sääntörikkeeseen haluan, että kiinnitätte huomiota yhteen suurimmista ongelmista tällä hetkellä.

Videolla selkeästi näkyy, kuinka poliisi ottaa aseen esiin, osoittaa kyseistä henkilöä aseella, ja tämän henkilön ratkaisu?
Avataan auton ovi ja ajetaan kohti sitä osoittavaa asetta.

Jatkuvasti näkee kuinka tuo samainen ongelma toistuu.
Jossain ammutaan = porukka menee kyyläämään ja laukauksia kohti.
Jotain ryöstetään = porukka menee kyyläämään vaikka useasti nämä tilanteen johtavat tulitaisteluun.
Jollakin on ase kädessä = mennään sitä asetta kohti välittämättä omasta hengestä yhtään.
Tähän pitäisi ehdottomasti saada muutos ja erittäin iso sellainen.

En tiedä pitääkö tässä alkaa pakkopermaamaan näitä hahmoja, jotka eivät nuita aseita yhtään pelkää, vai mikä tähän olisi sopiva ratkaisu. Pidetään nyt vaikka semmoinen pakkopermauksen mahdollisuus tuossa avoinna, niin ehkä niiden toimintatavat, jotka tämän langan lukevat, muuttuu hieman.

Ottamalla kantaa sääntörikkeeseen:
Kaveria osoitetaan aseella about 30sec ajan ja vasta sen jälkeen ammutaan. En tiedä kuinka paljon selkeämmäksi voi tehdä sen, että kohta käytetään voimakeinoja.

Edit 69: Henkilö on konnailukiellossa, kyseinen ajoneuvo on varastettu ja yritti pelastaa kaveriansa poliisien kynsistä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Like
Reaktiot: Heppatyty_666

Kelsi Mutkanperä

Vanha parta
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Taksi
Vanhempi jäsen
7 Maaliskuu 2021
630
1
284
63
Yhtäläillä se poliisi katsoo, kun auto tulee ovi levällään kohti, että nyt tuo vetää häneen pahki jos ei mitään asialle tehdä. Päätti ampua ja tällä oli toivottu vaikutus, hänen ylitseen ei ajettu. Näkisin että tässä kohtaa poliisi vastaa voimakeinoilla uhkaavaan siviiliin tilanteessa käytettävissään olevilla voimakeinoilla, eikä se klipin perusteella näyttänyt mitenkään ylilyödyltä vastineelta.

Tilanteessa olevan poliisin näkökulmastahan tilanteen syntyminen lienee näyttänyt hyvin alhaisen roolipelitason hökälöinniltä, mahdollisesti jopa VDM:ltä. On paljon mahdollista, että henkilö ajatteli vain pyörtävänsä ohi, jotta kaveri voi hypätä kyytiin, mutta varmaan tilanteessa on näyttänyt siltä, että nyt ajetaan päälle. Tässä kohtaa poliisin tehtävä on myös suojella virellään olevia "asiakkaitaan." Näkisin, että poliisin vastaus tilanteeseen oli varsin looginen.

Tämä tilanne itseasiassa haisee hieman jopa metaradiolta, kun klipiltä ei näy eikä kuulu tilanteeseen johdatusta, jolloin henkilön syy edes juosta tuohon suuntaan jää arvailujen varaan. Mutta, toki henkilö on itse saattanut tuosta tilanteesta juuri aiemmin paeta. Sopisi jotenkin klassiseen hökäleRP kuvaan tilanne, että juostaan niin pitkälle että tiedetään ettei toinen ole enää perässä, ja sitten käännytään kannoillansa 180 astetta ja juostaan täysiä perään, että päästään jyräämään se pahaa-aavistamaton, joka luulee tekijän jatkaneen pakenemista.

Mikäli tässä tosiaan on pelaajalla rikollisuuskielto alla, niin porttikiellon paikka. Syynä rikollisuuskiellon rikkominen ja alhainen roolipelitaso.
 

bessicec

Käyttäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
Vanhempi jäsen
15 Kesäkuu 2020
59
29
18
Juu kyllä henkilöllä oli minun laittama konnailukielto mikä loppui vasta 9.3. Henkilö on siis rikkonut hänelle asetettua rangaistusta.
 
  • Like
Reaktiot: Heppatyty_666

The Mikitin

Mäyrä
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
Wiki
8 Kesäkuu 2020
820
164
43
Länsi-Suomi
Ilmoittajalle langetetaan bännit konnailukiellon rikkomisesta ja alhaisesta roolipelintasosta. Käsitelty.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.