Project Zomboid Ram Ongelma

Musta Ritari

Uusi käyttäjä
24 Heinäkuu 2023
1
0
1
Eli mulla on PZ serveri, jossa on muutama pelaaja, ongelma on se, että kun ollaan eri kaupungeissa, niin peli lataa vaan yhden chunkin ja sitten tulee mustat rajat, ja joutuu boottaan servun. Mistä näen servun ramin ja mistä sitä voi säätää?
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Eli mulla on PZ serveri, jossa on muutama pelaaja, ongelma on se, että kun ollaan eri kaupungeissa, niin peli lataa vaan yhden chunkin ja sitten tulee mustat rajat, ja joutuu boottaan servun. Mistä näen servun ramin ja mistä sitä voi säätää?
Serverin käytössä olevaa ramia ei voi tarkkailla kun mahdollisesti pelin sisältä jollain modilla. Lähtökohta kuitenkin on, että koska peli toimii javan kautta (kuten minecraft), se nappaa tarjotun ramin käyttöönsä kaikkineen. Siinä se sitten täyttelee tuota ramia, kunnes tapahtuu tuollainen "roskien poisto" toiminto, joka tyhjäilee sitä. Ramin loppuminen EI aiheuta ihmisten harhaluuloista huolimatta mitään hitautta tai toiminta-ongelmia palvelimilla. Palvelin yksinkertaisesti kaatuu suoraan näyttäen, että muisti loppui kesken konsolissa.

Ramia ei voi itse säätää, mutta mikäli palvelimesi kaatuu sen puutteeseen voit pyytää sitä lisää. Huomaa, että mikäli palvelimesi ei kaadu ramin puutteeseen voi ramin lisääminen itseasiassa heikentää palvelimesi toimintaa. Tuo määrä pitäisi pitää aina mahdollisimman pienenä, EI mahdollisimman suurena. Tässä monella menee vikaan.