RDM

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

OskuZi38

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
26 Helmikuu 2020
22
4
3
Ilmoitettavan henkilön nimi(jos tiedossa): Vils

Aika ja päivä:26.12.2020 klo 19-20

Rikottu sääntö: RDM

Lyhyt kuvaus tapahtuneesta: Olin asekaupan vaatekaupalla odottamassa muita jengiläisiä, kun jotkut ryöstivät sitä. Tätä asiaa en tiennyt. Kun tulin takaisin huomasin, että asekaupan edessä on paljon poliiseja. Siitä heti kun huomasin lähden ajamaan pois asekaupalta, kun Vils ampuu minut portille ilman minkäänlaista kontaktia tai sanomista. Ampumisen jälkeen Vils vain heittää minut asekaupan taakse odottamaan "tehotyttöjä" eikä tarjoa minulle minkäänlaista roolipeliä tilanteen aikana tai sen jälkeen.

Todisteet:

Käsittelijäksi otan @nikojii
 

nikojii

Poromies
Vanhempi jäsen
24 Helmikuu 2020
120
96
28
Voin ottaa kopin, sikäli mikäli se passaa myös @Vils . Samalla valitsisitko itsellesi käsittelijän.
 

OskuZi38

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
26 Helmikuu 2020
22
4
3
Joo olin kyllä väärässa paikassa, mutta minulle ei tarjottu mitään roolipeliä missään kohtaan tilanteen aikana.

Tässä samanlainen tapaus esimerkkinä:

 

nikojii

Poromies
Vanhempi jäsen
24 Helmikuu 2020
120
96
28
Juu omistajat ottakoon asian käsittelyyn. Kerran nyt käytin aikaani asian ja clipin tutkimiseen niin kirjoitan kuitenkin huomioni:

-Poliiseilla oli ainakin 1min ajan näköyhteys Oskuziin. Missä kohtaa ryöstö oli menossa?

-Pelkkä epäilys ei riitä perusteeksi avata tulta vaaratonta henkilöä kohtaan (ennakkotapaus linkitetty ylemmäs)

-Oskuzilla on pointti, kun jätettiin vailla mahdollisuutta roolipelille. Poliisin ei tarvitse ehtiä jokaiselle tehävälle..

En näe tässä mitään eroa tuohon iken tekemään valitukseen. Väärä paikka väärään aikaan on aika ontuva peruste, näitähän tapahtuu jatkuvasti esim. Jengisodissa, eikä silloinkaan ammuta jokaista vastaantulijaa.
 
  • Like
Reaktiot: psykopaattikana

white

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
12 Huhtikuu 2019
461
309
63
Suomen Ateena
Juu omistajat ottakoon asian käsittelyyn. Kerran nyt käytin aikaani asian ja clipin tutkimiseen niin kirjoitan kuitenkin huomioni:

-Poliiseilla oli ainakin 1min ajan näköyhteys Oskuziin. Missä kohtaa ryöstö oli menossa?

-Pelkkä epäilys ei riitä perusteeksi avata tulta vaaratonta henkilöä kohtaan (ennakkotapaus linkitetty ylemmäs)

-Oskuzilla on pointti, kun jätettiin vailla mahdollisuutta roolipelille. Poliisin ei tarvitse ehtiä jokaiselle tehävälle..

En näe tässä mitään eroa tuohon iken tekemään valitukseen. Väärä paikka väärään aikaan on aika ontuva peruste, näitähän tapahtuu jatkuvasti esim. Jengisodissa, eikä silloinkaan ammuta jokaista vastaantulijaa.
Joo tässä on kyllä virhe tapahtunut. Tässä näkee sen että poliisilla on informaation kanssa tekemistä vieläkin. @Vils kertoiko teille mikään yksikkö tästä autosta että se on vain paikallaan ja ei tee mittään? Lisäksi minkä takia olette avanneet tulen henkilöön joka ei tee vastarintaa ja varsinkin kun hänen luonaan ei käy missään kohtaan ketään?

Ymmärrän poliisinkin puolen tässä mutta vaikkakin on ohje ylläpidolta että asekauppaa ei neuvotella niin tilanteen lukeminen on poliisin "työssä" kaikista tärkeintä ja minimoida sivulliset uhrit. Videolta näkyy selvästi kun transport paku tulee niin alkaa tulitus.. Ampuuko tässä poliisi vai rikolliset kun paku saapuu paikalle?

Jatkoa ajatellen ihan yleisesti jos joudutta tilanteisiin joihin te ette liity niin ilmoittakaa poliisille että olet tässä lähistöllä (tässäkin samassa pihassa) ja ilmoittakaa tuntomerkkejä mistä teidät tunnistaa.

@psykopaattikana lähdemmekö tässä rankaisemaan pelaajaa vai muuttamaan poliisien käytäntöjä ja ohjeistuksia?
 

Vils

Alkoholisti, hökäle.
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
356
131
43
24
Turku
@white Kopteri antoi informaation ja en saanut videossa näkyvältä transport paketti autolta mitään informaatiota. Toimin täysin informaation perusteella että kolme kohde henkilöä. Huono ajoitus vain lähteä siitä pihasta kun tulee ilmoitus poliisille "Ryöstö ohi" ja vaatetukseen oskulla kuului luotiliivi joten tein aikalailla niillä perusteilla päätöksen vetää liipaisimesta.

Kopterin informaatio oli luokkaa: 1 Katolla, yksi liikkeen sisässä ja yksi liikkeen edessä autossa.

Miten itse arvioin tilannetta jälkeen päin: En olisi syylistynyt RDM:n säännön rikkomiseen. Tilanteessa oli aktiivinen tulitaistelu jonka ryöstäjät olivat aloittaneet.

Mielestäni koen että olen tarjonnut huonon roolipeli kokemuksen tilanteen jälkeen enkä sen enempää.

Jatkoa ajatellen ihan yleisesti jos joudutta tilanteisiin joihin te ette liity niin ilmoittakaa poliisille että olet tässä lähistöllä (tässäkin samassa pihassa) ja ilmoittakaa tuntomerkkejä mistä teidät tunnistaa.

Tähän viitaten en saanut oskuzilta mitään informaatiota että hän ei liity tilanteeseen ennenkuin olin tullut hänen luokseen takaisin.


Ps. videoleikkeen kohdassa 1.58 kuulee kuinka transport pakuun osuu luoti ennenkuin se astuu pihaan.
 
Viimeksi muokattu:

OskuZi38

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
26 Helmikuu 2020
22
4
3
Miten itse arvioin tilannetta jälkeen päin: En olisi syylistynyt RDM:n säännön rikkomiseen. Tilanteessa oli aktiivinen tulitaistelu jonka ryöstäjät olivat aloittaneet.
Ensinnäkään se tulitaistelu ei oikeuta poliiseja ampumaan kaikkia alueella. Jos on esimerkkinä jengisota, et saa ampua kaikkia ketä ajaa ohi vaikka olisi aktiivinen tulitaistelu.

Mielestäni koen että olen tarjonnut huonon roolipeli kokemuksen tilanteen jälkeen enkä sen enempää.
Kyllä, teon jälkeen minut jätettiin ilman minkäänlaista roolipeliä roskikseen "tehotyttöjen haettavaksi".

Ja esimerkkinä aiemmassa tilanteessa Veturi SAI rdm varoituksen ja ike ja kumppanit SAI KAIKKI kamansa takaisin.

PS. Ihmettelen syvästi, miten poliisihallitus ei nähnyt Vilssin toiminassa mitään väärää.
 

Vils

Alkoholisti, hökäle.
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
356
131
43
24
Turku
Ensinnäkään se tulitaistelu ei oikeuta poliiseja ampumaan kaikkia alueella. Jos on esimerkkinä jengisota, et saa ampua kaikkia ketä ajaa ohi vaikka olisi aktiivinen tulitaistelu.

Hyvä @OskuZi38, miten tässä kyseisessä tilanteessa yritit kertoa poliisille että olet sivullinen ennen kuin jouduit minun .45 acp luotini kohteeksi.
 

psykopaattikana

(ó﹏ò。)
Ylläpitäjä
Lahjoittaja
13 Huhtikuu 2019
1,849
406
83
www.twitch.tv
@psykopaattikana lähdemmekö tässä rankaisemaan pelaajaa vai muuttamaan poliisien käytäntöjä ja ohjeistuksia?

Lähtisin tässä tilanteessa tekemään molemmat. Vils on kuitenkin ollut virkavallassa niin pitkään, joten hänen pitäisi kyetä toimimaan näissä tilanteissa oikein, vaikka asekauppaa ei neuvotella voi antaa roolipelillisistä syistä siimaa. OskuZilla ei kuitenkaan ollut näkyvää aseistusta ja oli poistumassa alueelta rauhallisesti.

Roolipelillisesti suoritus on hyvinkin kehno, jos pilkkua viilataan RDM myös täyttyy, mutta tilanteen huomioon ottaen lähtisin itse rankaisemaan ala-arvoisesta roolipelisuorituksesta Vilsiä.
 

white

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
12 Huhtikuu 2019
461
309
63
Suomen Ateena
Lähtisin tässä tilanteessa tekemään molemmat. Vils on kuitenkin ollut virkavallassa niin pitkään, joten hänen pitäisi kyetä toimimaan näissä tilanteissa oikein, vaikka asekauppaa ei neuvotella voi antaa roolipelillisistä syistä siimaa. OskuZilla ei kuitenkaan ollut näkyvää aseistusta ja oli poistumassa alueelta rauhallisesti.

Roolipelillisesti suoritus on hyvinkin kehno, jos pilkkua viilataan RDM myös täyttyy, mutta tilanteen huomioon ottaen lähtisin itse rankaisemaan ala-arvoisesta roolipelisuorituksesta Vilsiä.

Bannien arvoinen suoritus tämä ei ole ja tilanteessa on kuitenkin toimittu poliisille annettujen ohjeistuksien mukaisesti. Joten kirjaan tästä @Vils :ille merkinnän ala-arvoisesta roolipelisuorituksesta. Keskustellaan @psykopaattikana niistä poliisin toimintatapoihin liittyvistä muutoksista / säädöksistä myöhemmin tällä viikolla.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.