Säännönrike 2.5 (Haotso) (Tiikki-Apina) +4Muuta

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

OskuZi38

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
26 Helmikuu 2020
22
4
3
Se on kuule Revitestä itsestään kiinni kuinka hän haluaa jatkoa pelata. Hän voisi esimerkiksi selvittää ketä hänet ryösti, tai ottaa poliisiin yhteyttä jne.

Olisimme myös jatkaneet roolipelitilannetta, mutta joku admini/ylläpitäjä poisti meidän poliisimoottoripyörät kesken tilanteen meksun pajan edestä joten emme voineet palata takaisin ottamaan yhteystietoja ja jatkamaan tilannetta samalla tavalla kuin teimme V3rt3sin kanssa.
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Se on kuule Revitestä itsestään kiinni kuinka hän haluaa jatkoa pelata. Hän voisi esimerkiksi selvittää ketä hänet ryösti, tai ottaa poliisiin yhteyttä jne.

Olisimme myös jatkaneet roolipelitilannetta, mutta joku admini/ylläpitäjä poisti meidän poliisimoottoripyörät kesken tilanteen meksun pajan edestä joten emme voineet palata takaisin ottamaan yhteystietoja ja jatkamaan tilannetta samalla tavalla kuin teimme V3rt3sin kanssa.
Kiitos olet tarjonnut kaiken oleellisen, mitä itse tarvitsen tilanteen käsittelyyn.
 

OskuZi38

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
26 Helmikuu 2020
22
4
3
Hvä, että asiat etenevät.

Haluaisin myös kuulla @iKE :n mielipiteen tästä tilanteesta. Kun hän on varastanut autoja ja pelannut aktiivisesti servulla.
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Kuten klipeistä näkee tilanne hoidetaan käytännössä ilman mitään varsinaista roolipeliä. Roolipeliksi kutsuttavaa tässä tilanteessa on käytännössä scenaario, jossa ryöstettävä houkutellaan paikalle, pelaaja käskytetään aitaa vasten, ryöstö loppuu. Ryöstettävälle tarjotaan hyvin vähän mitään verbaalista larppia, syytä tai muuta jatkumoa scenaariota. Ryöstäjät sysäävät vastuun roolipelin jatkumisesta käytännössä täysin ryöstettävälle, vaikka hyvän roolipelin ylläpitäminen tilanteessa on sääntöjen mukaisesti selkeästi ryöstäjän vastuulla. Perusteena roolipelin panttaamiselle tarjotaan, että hahmo paljastuisi jne. En pidä tätä oikeuttavana syynä rikkoa sääntöjä liittyen ryöstämiseen. Jos hahmo paljastuu kun ryöstelet, älä ryöstele. Jos pelaajana tahdot ryöstellä, niin silloin lienee aika kehitellä uusi hahmo, tai vaihtaa hahmon ääntä tai puhetapaa.

Tilanteessa on panostettu tilanteen suunnitteluun rikollisten osalta, mutta tässä on käytännössä täysin unohdettu vastaanottavan osapuolen kokemus tilanteeseen. Itse en tahdo nähdä klipillä olevia tilanteita, jossa pelaajia ryösteään minimaalisella RP llä.

Tilanteessa ryöstetään mekaanikon oma auto käyttämällä puhelimen kutsua. Olen hieman kiikun kaakun, onko tämä toimintaa, mitä palvelimella halutaan tukea. Kunhan tätä ei tapahdu jatkuvalla syötöllä, en näe siinä mitään ongelmaa. Toisekseen mekaanikoilla ja bennysillä on käytössä omat työautot, joilla kuuluisi töitä suorittaa. Töitä EI kuulu tehdä omilla autoilla, jotka eivät selkeästi nivoudu mekaanikko loreen.

Itse ehdotan hahmokohtaista rangaistusta Henqqqu :n käytössä olleelle hahmolle. 30pv vankilatuomiota. Ko. henkilö on ollut ryöstäjänä. Näen, että on ryöstävän henkilön tehtävä varmistaa, että RP taustat ovat kunnossa. Tässä klipeistä päätellen, selkeästi ei näin ollut. Koska selkeästi pelkäät myös hahmosi "äänen" paljastavan itsesi. Näkisin, että hahmon lomauttaminen tekee vain hyvää.

@iKE
 
Viimeksi muokattu:

OskuZi38

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
26 Helmikuu 2020
22
4
3
Edelleenkin se roolipeli olisi jatkunut ellei niitä poliisimopoja oltaisi viety kesken tilanteen pois ylläpidon toimesta. Tämä jätti ison aukon tilanteeseen eikä sitä saanut hoidettua loppuun.
 

Henqqqu

Aaaaivan
Ylläpitäjä
Moderator
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Imperiumi
Vanhempi jäsen
16 Tammikuu 2020
204
79
28
Tottakai tilanteen vaatiessa suuni avaan ja alan luomaan kontenttia mutta klipeillä nähdyssä ryöstövaiheessa, minun ei tarvinnut avata suutani ryöstön kohteena olevan henkilön vieressä koska muut olivat kyllä hyvin roolissaan ja homma hoitui näinkin. Radiokommunikaatiota kyllä oli mutta se tapahtui kauempata tuolta tiirikoitavan auton luota, ettei tuo bennysin työntekijä sitä kuule. Tokkopa tämä lisämaininta lopputulokseen vaikuta mutta kuitenkin..
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Tottakai tilanteen vaatiessa suuni avaan ja alan luomaan kontenttia mutta klipeillä nähdyssä ryöstövaiheessa, minun ei tarvinnut avata suutani ryöstön kohteena olevan henkilön vieressä koska muut olivat kyllä hyvin roolissaan ja homma hoitui näinkin. Radiokommunikaatiota kyllä oli mutta se tapahtui kauempata tuolta tiirikoitavan auton luota, ettei tuo bennysin työntekijä sitä kuule. Tokkopa tämä lisämaininta lopputulokseen vaikuta mutta kuitenkin..
Kuten tekstissäni mainitsen. Pidän tätä sinun tehtävänä varmistaa, että ryöstettävä henkilö saa tarvittavan hyvää RP tä ryöstötilanteessa. Tässä tilanteessa klipeistä voidaan selkeästi nähdä, että näin ei ole. Suomeksi, kaverisi ovat jättäneet sinut tässä nyt kuseen ja vetäneet sieltä missä aita on matalin. Kuitenkin kuten mainittu pidän sinun velvollisuutena varmistaa, että sääntöjen kohdat täyttyvät, jotta voitte ryöstää. Kukaan ei velvoita sinua puhumaan, mutta jonkun tämä RP täytyy tehdä ryöstön aikana.
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
"Edelleenkin se roolipeli olisi jatkunut ellei niitä poliisimopoja oltaisi viety kesken tilanteen pois ylläpidon toimesta. Tämä jätti ison aukon tilanteeseen eikä sitä saanut hoidettua loppuun. "

Voitko vastata enkeli tähän!

En väistele. Tulevaisuus ja käsiteltävä hetki eivät liity mitenkään toisiinsa. Kyseessä ja käsittelyssä tässä reportissa on vain ja ainoastaan hetki, jolloin ryöstö tapahtuu. Ette voi rikkoa sääntöjä ja perustella sitä, että tulevaisuudessa sitten paikkaatte tämän ja lisäätte. Aikaisemmassa viestissäsi myös perustelit toimintaa sillä, että kyseisen pelaajan tehtävä olisi etsiä teistä sitä RP tä tähän sääntöön liittyen. Kuten aikaisemmassa tekstissäni totesin, näin ei ole. Ryöstäjän tehtävä on varmistaa RP skenaarion laatu. Ko. säännössä käsitellään VAIN hetkeä jolla ryöstö tehdään. Se pitää tehdä hyvällä RP llä, eikä läpijuoksuna. Olette selkeästi epäonnistuneet tässä.

Admin ei myöskään ole teiltä pilannut mitään skenaariota. Olette rikkoneet palvelimen sääntöjä joita admin on moderoinut ympäristössä kuten pitääkin. Ette voi syyttää adminia tilanteen pilaamisesta, jos tilanne on lähtöjäänkin sellainen, että se nojaa sääntörikkeeseen. Pelaajia on potkittu palvelimelta samasta syystä aikaisemminkin.
 

OskuZi38

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
26 Helmikuu 2020
22
4
3
Mutta ei se edelleenkään ole meidän vika jos meiltä poistetaan mahdollisuus jatkaa tilannetta. Olisimme pyörillä menneet takaisin ottamaan yhteystietoja varastetun auton omistajalta samalla tavalla kuin teimme V3rt3sin kanssa. Siinä olisi ollut roolipelitilannetta kunnolla, mutta ylläpidon toiminnan takia meiltä evättiin mahdollisuus jatkaa tilannetta.

Joten tässä kohtaa syytetään väärää puuta. Sen adminin pää pitäisi olla pölkyllä kuka pilasi tilanteen kesken kaiken. Se lukee säännöissä, että epäselvyydet käydään läpi tilanteiden jälkeen ei kesken.
 

OskuZi38

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
26 Helmikuu 2020
22
4
3
@V3RT35 :sin clipissä ei muuten näy tilannetta loppuun asti vaan hän on leikannut kyseisestä videosta sen tilanteen pois, missä menimme haotson kanssa jatkamaan tilannetta ottamalla tiedot ylös henkilöltä sekä autosta.
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Mutta ei se edelleenkään ole meidän vika jos meiltä poistetaan mahdollisuus jatkaa tilannetta. Olisimme pyörillä menneet takaisin ottamaan yhteystietoja varastetun auton omistajalta samalla tavalla kuin teimme V3rt3sin kanssa. Siinä olisi ollut roolipelitilannetta kunnolla, mutta ylläpidon toiminnan takia meiltä evättiin mahdollisuus jatkaa tilannetta.

Joten tässä kohtaa syytetään väärää puuta. Sen adminin pää pitäisi olla pölkyllä kuka pilasi tilanteen kesken kaiken. Se lukee säännöissä, että epäselvyydet käydään läpi tilanteiden jälkeen ei kesken.
Kuten olen useampaan otteeseen vastannut, tilanteen jälkeen avautuvat uudet tilanteet eivät vaikuta tähän mitenkään. On yleisen RP :n kannalta suotavaa, että tilanteet jatkuvat pitkään, se ei ole edellytys, mutta suotavaa. Tilanteiden jatkuminen ei kuitenkaan vaikuta itse tilanteessa tapahtuvaan sääntörikkeeseen. Kuten, tässä esimerkissä käsiteltävään.
 

OskuZi38

Uusi käyttäjä
Vanhempi jäsen
26 Helmikuu 2020
22
4
3
Kuten olen useampaan otteeseen vastannut, tilanteen jälkeen avautuvat uudet tilanteet eivät vaikuta tähän mitenkään. On yleisen RP :n kannalta suotavaa, että tilanteet jatkuvat pitkään, se ei ole edellytys, mutta suotavaa. Tilanteiden jatkuminen ei kuitenkaan vaikuta itse tilanteessa tapahtuvaan sääntörikkeeseen. Kuten, tässä esimerkissä käsiteltävään.

Tilannehan ei olisi ollut silloin kamat kantoon ja vex.
 

nikojii

Poromies
Vanhempi jäsen
24 Helmikuu 2020
120
96
28
"Roolipelin tarkoituksena on tietyissä määrin simuloida oikeaa elämää. kaikkea ei kuitenkaan voida mallintaa peliin. On sinun tehtäväsi pelaajana yrittää mukailla tilannetta mahdollisimman hyvin."

Eikö ryöstötilanteessa nimenomaan yritetty mukailla oikean elämän tilannetta? Poliisit lähtivät perään heti kun pystyivät, puhuivat radioon "infoja antaen" jne. Koska tässä nyt ollaan muodostamassa ennakkotapausta näistä ajoneuvovarkauksista, voisitteko käsittelijät @angellfall ja ilmeisesti @iKE vastata seuraaviin kysymyksiin:

1. Missä tilanteissa ajoneuvojen varastaminen on ok? Jos ajoneuvon omistaja ei saa olla paikalla sitä näkemässä. Vai oisko tässä toimittu oikein jos oltais otettu kohde mukaan ja talutettu padolta? Ei muistikuvia, ei mitään?

2. "Poliisien, merkittyjen taksien ja mekaanikkojen ajoneuvojen varastaminen on sallittua hyvällä roolipeli syyllä." - Kuka, tai mikä määrittelee "hyvän" roolipelisyyn? Se että poliisit pysäyttää sut ja päätätki pinkoa usain bolttina niiden autoon ja lähteä haneen?

(Kysymyksien perässä esimerkkejä tilanteista joita palvelimella on näkynyt iät ajat)

Lisätään vielä hieman omaan vastineeseen tilannetta ajatellen. Eikö se ryöstö ole kokonaisuudessaan rp-tilanne, jolloin kokonaiskuva ratkaisee? Eikä se, mitä yksittäinen pelaaja on tehnyt, tai tässä tapauksessa EI ole tehnyt kuten @Henqqqu kohdalla haetaan.

Millaista roolipeliä olisimme @angellfall mielestäsi voineet tilanteessa uhrille tarjota? Meillä oli 6 aseistautunutta henkilöä tilanteessa, jolla nimenomaan haettiin se etu jolla voidaan ryöstöt suorittaa. Jos tällaisen edun tavoittelu ei ole sallittua, niin miten ryöstöt voi suorittaa? Mielestäni tarjosimme vastapuolelle enemmän roolipelimahdollisuuksia, kuin mitä yleisesti tilanteissa jossa toinen pelaaja ryöstää toisen tarjotaan. Tarkemmin kun vilkaisin tuota reviten striimiä niin hän taisi osan meistä vielä tunnistaakkin?

Pointtina siis se tuohon sääntöön viitaten, eikö se kokonaiskuva roolipelistä ratkaise, eikä se mitä 1/6 porukasta on tehnyt tai ei tehnyt? Tilanne olisi tosiaan jatkunut, jos meillä ne pyörät vielä olis ollu.
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Lukotan ketjun iken vastausta odottaessa. Viesteistäni saa vastauksen kaikkiin aihetta koskeviin esitettyihin kysymyksiin. Yleiseen keskusteluun pelaajailmoitukset eivät ole soveltuvia.

Selvyyden vuoksi vielä oma päätelmäni aiheesta:

"
Kuten klipeistä näkee tilanne hoidetaan käytännössä ilman mitään varsinaista roolipeliä. Roolipeliksi kutsuttavaa tässä tilanteessa on käytännössä scenaario, jossa ryöstettävä houkutellaan paikalle, pelaaja käskytetään aitaa vasten, ryöstö loppuu. Ryöstettävälle tarjotaan hyvin vähän mitään verbaalista larppia, syytä tai muuta jatkumoa scenaariota. Ryöstäjät sysäävät vastuun roolipelin jatkumisesta käytännössä täysin ryöstettävälle, vaikka hyvän roolipelin ylläpitäminen tilanteessa on sääntöjen mukaisesti selkeästi ryöstäjän vastuulla. Perusteena roolipelin panttaamiselle tarjotaan, että hahmo paljastuisi jne. En pidä tätä oikeuttavana syynä rikkoa sääntöjä liittyen ryöstämiseen. Jos hahmo paljastuu kun ryöstelet, älä ryöstele. Jos pelaajana tahdot ryöstellä, niin silloin lienee aika kehitellä uusi hahmo, tai vaihtaa hahmon ääntä tai puhetapaa.

Tilanteessa on panostettu tilanteen suunnitteluun rikollisten osalta, mutta tässä on käytännössä täysin unohdettu vastaanottavan osapuolen kokemus tilanteeseen. Itse en tahdo nähdä klipillä olevia tilanteita, jossa pelaajia ryösteään minimaalisella RP llä.

Tilanteessa ryöstetään mekaanikon oma auto käyttämällä puhelimen kutsua. Olen hieman kiikun kaakun, onko tämä toimintaa, mitä palvelimella halutaan tukea. Kunhan tätä ei tapahdu jatkuvalla syötöllä, en näe siinä mitään ongelmaa. Toisekseen mekaanikoilla ja bennysillä on käytössä omat työautot, joilla kuuluisi töitä suorittaa. Töitä EI kuulu tehdä omilla autoilla, jotka eivät selkeästi nivoudu mekaanikko loreen.

Itse ehdotan hahmokohtaista rangaistusta @Henqqqu :n käytössä olleelle hahmolle. 30pv vankilatuomiota. Ko. henkilö on ollut ryöstäjänä. Näen, että on ryöstävän henkilön tehtävä varmistaa, että RP taustat ovat kunnossa. Tässä klipeistä päätellen, selkeästi ei näin ollut. Koska selkeästi pelkäät myös hahmosi "äänen" paljastavan itsesi. Näkisin, että hahmon lomauttaminen tekee vain hyvää.

"
 
Viimeksi muokattu:

iKE

/ˈfjʊərə/
Ylläpitäjä
FarssiRP-Poliisi
FarssiRP-Poliisihallitus
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
1,221
1
1,113
113
Jeps, vastaillaanpas tässä sitten tähän kaikkia kutkuttavaan asiaan.


Eihän tuossa sitä roolipeliä tarjottu millään tavalla itse ryöstön aikana ryöstettävälle henkilölle. Oli se tarkoitusperä jatkon suhteen mikä tahansa, pitäisi siinä itse paikalla myös roolipelata sen tilanteen aikana.
Kuten itse R8 viedessäni jätin kaverin paikalle roolipelaamaan, kun itse vein autoa talliin. Toki en tiedä minkälaista rp:tä siellä tarjottiin, mutta tarjottiin kuitenkin.

Aina pitäisi ajatella sitä, mitä se toinen henkilö saa siitä irti. Tässä tapauksessa toinen henkilö sai irti seuraavat asiat:
Hän tuli tekemään työkeikkaa, työkeikalla häntä osoitetaan aseella, raudoitetaan ja viedään auto. Eli kamat kantoon ja vex. Verbaalista roolipeliä tuli hieman "poliisien" puolelta, ryöstäjät taas olivat turvat ummessa. Eli ryöstäjiltä ei tullut mitään roolipelillistä suoritusta. Ymmärrän sen, että ollaan turpa kiinni, teen sitä itsekin, jos minut on esimerkiksi ammuttu maihin kunnes minut on elvytetty, jolloin alkaa taas kommunikaatio, mutta tässä tapauksessa sitä ei tehty sen takia, että ei haluttu jatkoRP:tä tilanteesta. Kuten itsekin tuolla mainitsette, olitte hiljaa, koska ette halunnut, että teidät tunnistetaan. Tällöin se jatkoRP:n saaminen myös on mahdotonta, ellei ryöstäjä ole aivan päätön ja huutele kaduilla kuinka on varastanut hienon audin. Tätä epäilen suuresti.

Mitä tulee siihen, että admin poisti moottoripyörät, valitettavasti en voi siihen ottaa kantaa muutoin kuin liittämällä meidän säännön:

"Poliisien, merkittyjen taksien ja mekaanikkojen ajoneuvojen varastaminen on sallittua hyvällä roolipeli syyllä. Ambulansseja EI SAA varastaa."

En koe hyväksi roolipelisyyksi sitä, että esitetään poliisia. Koen hyväksi syyksi esimerkiksi sen, että se on ainut keino sinulla paeta tilanteesta, etkä näe muuta mahdollisuutta, kuin varastaa poliisilta ajoneuvon.
Esimerkkiskenaario: Ammuntatilanne poliiseja vastaan, olette juuri voittaneet räiskintäpumpum:it ja huomaat et pentele, mulla on renkaat puhki kaikista autoista paitsi tuosta poliisifoordista. Määpä lähen tuolla poliisifoordilla. Tässä tapauksessa se on OK.

Myös siihen, että "jatkossa ei voi autoja varastaa" Kyllä voi. Ajattele, minkälaista rp:tä sinä haluaisit ryöstettävänä saada, käytä maalaisjärkeä ja suorita ajoneuvoryöstö täten. Jos jollahi pimenee ja viet auton, joka on käynnissä tien laidassa, se on vähän voivoi. Ei sinun tarvi silloin jäädä odottamaan josko kaveri tulisi roolipelaamaan sun kanssa, että viet sen auton siltä. Muutoin tämä on roolipelipalvelin, täällä kuuluu roolipelata tilanteet alusta loppuun. Se sisältää myös sen keskikohdan, eli itse ryöstön, ei pelkkää suunnittelua ja karkumatkaa.

Yhdyn nyt @angellfall tuomioon asiaan liittyen, eli 30päivää tuomio yhdelle henkilölle, joka olkoon @Henqqqu, joka tiirikoi auton.

Ja ennenkuin etsitte minulta vuoden vanhan clipin ja vetoatte siihen, kun vein auton pankin edestä, tämä auto palautettiin omistajalle heti tilanteen jälkeen uudelleen maalattuna. :)
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Ylläolevin perustein ilmoitus hyväksytty ja @Henqqqu :n hahmo Keke Humppa tuomitaan 30pv vankeustuomiolle kiinniotettaessa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.