sääntö 2.7 muutos!

zuumi

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
309
243
43
Eikö perjaatteessa esim tietyt kengät tai paidat voi jopa merkata jengiläiseksi, niin miksi ei vain vaihda jengin vaatetusta jos se tuo liikaa esille jengissä oloa
 
  • Like
Reaktiot: pakettiauto

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,441
113
Siis kuin ymmärrätkö ollenkaan mitä haen takaa, se että olet jengissä estää tällähetkellä sinun vaatteiden vaihtoa kokonaan, et saa pitää mitään muita kuin jengivaatteita vapaa-ajalla, et saa pitää muita vaatteita kun sinulla on etsintäkuulutus että voisit olla piilossa, et saa rpttää erilailla kun muut esim sillätavalla ettei hahmosi halua että tietyt ihmiset tietää että olet esim jossain jengissä, et saa rpttää silleen ettei poliisit tiedä että olet jengissä...
Kyllä olet aivan oikeassa ja juuri koko säännön idean ytimessä. Jos et tykkää tästä rajoituksesta, niin kuten ike sanoi, älä kuulu jengiin. Sinulla on lisäksi myös 3 muuta hahmoslottia harrastaa kaikenlaista muuta RP tä kun jengi larppia.

Sisäistämäsi asiat ovat juurikin ne pääpiirteet miksi ko. Sääntö on voimassa.

Tarkoitus on, että kaikki tietävät mihin jengiin kuulut. Tarkoitus myös on, että olet helpommin tunnistettavissa ja löydettävissä visuaalisen tunnistuksen perusteella. Käytännössä tääntö toimii juuri niikun sen pitääkin. Kaikki mainitsemanne asiat ovat juuri niitä asioita joita säännöllä tavoitellaan.
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,441
113
Eikö perjaatteessa esim tietyt kengät tai paidat voi jopa merkata jengiläiseksi, niin miksi ei vain vaihda jengin vaatetusta jos se tuo liikaa esille jengissä oloa
Tarkoitus on roolipelata jengiä niin että se näkyy selkeästi. Jos tuon kanssa alkaa kikkailemaa niin, epäilen, että tuosta saa vain omille sormilleen. Jengivaatteet tulee olla selkeästi yhtäläiset. En usko kenenkään mielestä samojen kenkien pukeminen täyttävän yhteläisen vaatetuksen kriteereitä. Paita taas näkyy paljon selkeämmin isompana vaatekappaleena.
 
  • Like
Reaktiot: zuumi

Bombo

Vanhempi käyttäjä
Vanhempi jäsen
FarssiRP-Lou Riders
3 Kesäkuu 2019
85
118
33
Kuitti, eli jos haluaa vaihtaa vaatteita hahmolla niin lähe jengissä, asia selvä!
 

Specceli

PriGiigar
Vanhempi jäsen
3 Maaliskuu 2020
174
331
63
No oikein hyvää huomenta vaan kaikille Yhteisövastaavan puolesta!

Tosiaan tämähän on kehitysehdotus-osiossa, niin olisi erittäin suotavaa pitää keskustelu asiallisena, sekä muistutan että turhan draaman aiheuttaminen / meemuilu on ehdottomasti kiellettyä.

Mutta joo totta tosiaan, mennääs asiaan. Ymmärrän tässä molempien osapuolien pointit kyllä, mutta sanotaan nyt näin että sen verran läheltä nähnyt tuota jengitoimintaa myös ihan oikeassakin elämässä niin, ei hekään pidä kokoaikaa jengivaatteita / liivejä päällä, pakko se on heidänkin välillä ottaa iisisti ja olla oman perheen kanssa esimerkiksi.

Joo kyllä, puhutaan nyt kuitenkin pelistä, mutta eikö se idea ja ajatus ole kuitenkin mukailla mahdollisimman hyvin oikeaa elämää -> peliin?


Olen täysin samaa mieltä siinä että silloin kun tehdään asioita jenginä, vaatteita pidetään päällä. Ja tietenkin mahdollisimman paljon myös silloin kun ei tehdä. Mutta tällä hetkellä eikö idea ja ajatus ole se että, jos et ole esim. työvuorossa bennysillä, sinulla täytyy olla jengivaatteet päällä? Näin olen itse ainakin tämän nyt ymmärtänyt, korjatkaa jos olen väärässä.

Eli käytännössä jos et ole töissä pidä jengivaatteet päällä ja et saa pitää muita vaatteita päällä, jolloinka et pysty edes olla ns. "piilossa".

Varmasti jäi jotain mainitsematta, mutta mennään nyt näillä.

Oikein ihanaa tiistai aamua kaikille!! Terveisin Yhteisövastaava pekkeli
 
Viimeksi muokattu:

Asapyari

~(⊕⌢⊕)~
Vanhempi jäsen
20 Helmikuu 2020
108
159
43
Oma mielipide tähän väliin: Jos olet jengissä ja teet rikoksia/juttuja jengin kanssa = yhtenäiset -ja tunnistettavat jengivaatteet

Muussa tapauksessa senku pelaat videopelihahmollasi vaikka kalsarit jalassa. 🤔 Epäilen että yksikään "jengi" toimii noin oikeasti. Ihan niinku eivät sais vaatteita vaihella vapaa-ajalla, lul. Toki tää ei oikea elämä olekkaan, sitäkin suuremmalla syyllä tuo kuulostaaki varmaan jotenki typerältä hmm.. toki tästäki on yhteisökokouksessa keskusteltu ja sovittu mutta jälkipuinnit on niitä parhaita puinteja eikös.🙊 Anyway enempikait se roolipeliä tuo jos saa vaihtaa kamoja vapaa-ajalla vaikka on jengissä, en ainakaa ite keksi miten se vähentäis sitä.🤔 Ja ennen mitään turhaa paskanjauhamista niin tämäkin oli vain yksi mielipide muiden joukossa. ☺️✌️
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,441
113
Niin ihan selvyydeksi kun aletaan näitä irl argumenttejä ottamaan tänne niin kyse ei ole siitä että sinä voit valita mitä vaatteita aamulla laitat päällesi vaan siitä, että olet tunnistettava pelissä.

Irl ihmisiä pystytään tunnistamaan, profiloimaan ja seuraamaan miljoonalla eri tavalla, niin poliisin kun myös yksityisten toimijoiden puolesta.

Pelissä meillä ei ole mahdollista esim jäljittää puhelintasi, seurata rahankäyttöäsi, sinun ei tarvitse nukkua missään, levätä, tms.

Kyse on yksinkertaisesti vaan pelillisestä sanktiosta, olet jengiläinen, saat pääsyn aseisiin jne. Mutta menetät osan vapaasta anonyymistä liikkumisestasi.

Kyse ei ole siitä mikä on realististä tai mikä ei.
 
  • Like
Reaktiot: Alluusio

Tyttiss

Käyttäjä
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
17 Huhtikuu 2019
30
63
18
Jos haluat osallistua roolipeli häihin, niin täytyykö sun sillon olla ne jengi vaatteet päällä myös siellä häissä. Eli et voi vaihtaa mekkoa tai pukua, koska olet jengissä. Sama homma jos haluat mennä uimaan porukalla. Ette voi mennä uimaan, koska kuulutte jengiin, ettekä voi vaihtaa vaatteita? Vai onko ne tilanteet joku poikkeus? Ymmärsinkö säännön oikein? Jos ymmärsin, niin sääntöhän vain kumoaa niitä roolipelimahdollisuuksia. Muistelin, että juuri painotettiin juurikin sitä ROOLIPELAAMISTA. Mun mielestä vaatteet on iso osa roolipelausta.
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,441
113
Jos haluat osallistua roolipeli häihin, niin täytyykö sun sillon olla ne jengi vaatteet päällä myös siellä häissä. Eli et voi vaihtaa mekkoa tai pukua, koska olet jengissä. Sama homma jos haluat mennä uimaan porukalla. Ette voi mennä uimaan, koska kuulutte jengiin, ettekä voi vaihtaa vaatteita? Vai onko ne tilanteet joku poikkeus? Ymmärsinkö säännön oikein? Jos ymmärsin, niin sääntöhän vain kumoaa niitä roolipelimahdollisuuksia. Muistelin, että juuri painotettiin juurikin sitä ROOLIPELAAMISTA. Mun mielestä vaatteet on iso osa roolipelausta.
Varmaan maalaisjärjellä pääsee tuon asian kanssa jo suhteellisen pitkälle. Jos et yritä saavuttaa mitään etua niin kenelläkään tuskin on tekemisiäsi vastaan mitään ongelmaa. Kukaan tuskin on häämekossa 24/7 tai uikkaireissa uimassa. Asioiden kärjistämisestä ei varmasti ole hyötyä kellekkään. Saati, että ko. sääntö on ollut samanlainen jengien esittelystä asti. Eli aina. Porukka vaan lähti keulimaan liikaa vaatetusten vaihdolla jonka takia asia selkeytettiin.
 

Tyttiss

Käyttäjä
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
17 Huhtikuu 2019
30
63
18
Varmaan maalaisjärjellä pääsee tuon asian kanssa jo suhteellisen pitkälle. Jos et yritä saavuttaa mitään etua niin kenelläkään tuskin on tekemisiäsi vastaan mitään ongelmaa. Kukaan tuskin on häämekossa 24/7 tai uikkaireissa uimassa. Asioiden kärjistämisestä ei varmasti ole hyötyä kellekkään. Saati, että ko. sääntö on ollut samanlainen jengien esittelystä asti. Eli aina. Porukka vaan lähti keulimaan liikaa vaatetusten vaihdolla jonka takia asia selkeytettiin.
Eli meinaako tämä sitä, että vaatteita saa kuitenkin vaihtaa, jos haluat vaikka mennä porukalla uimaan tai jonkun häihin.
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,441
113
Eli meinaako tämä sitä, että vaatteita saa kuitenkin vaihtaa, jos haluat vaikka mennä porukalla uimaan tai jonkun häihin.

Siihen ei ole ikinä puututtu. Te esiittytte siellä häissä sitten yhdenmukaisessa asustuksessa. Kyseessä on ainoastaan se, kun pyritään hakemaan hyötyä vaatteitten vaihtamisesta. Esim piilottelemaan poliisilta tai muilta pelaajilta. Tarkoitus on, että jengiläiset ovat näkyvillä enemmän, kun normaali rikollinen ilman jengiä.
 
  • Like
Reaktiot: Kelsi Mutkanperä

Tyttiss

Käyttäjä
FarssiRP-Pelastuslaitos
Vanhempi jäsen
17 Huhtikuu 2019
30
63
18
Siihen ei ole ikinä puututtu. Te esiittytte siellä häissä sitten yhdenmukaisessa asustuksessa. Kyseessä on ainoastaan se, kun pyritään hakemaan hyötyä vaatteitten vaihtamisesta. Esim piilottelemaan poliisilta tai muilta pelaajilta. Tarkoitus on, että jengiläiset ovat näkyvillä enemmän, kun normaali rikollinen ilman jengiä.
Kiitos selvennyksestä.