Sääntömuutos ehdotuksia liittyen tappoihin/kuolemiin

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Doreahia

ヽ(o♡o)/
Vanhempi jäsen
14 Huhtikuu 2019
173
190
43
www.twitch.tv
Sääntömuutos ehdotuksia;

Permadeath pois. Se ei ole loppujen lopuksi hyvää rp:tä ja niitä on omasta mielestäni joillekin ihmisille myönnetty liian hepposista syistä. (Tieto ei ole tarpeeksi suuri syy permadeathiin tai twitter viestien välityksellä provosointi) RP:n ei kuulu olla niin vakavaa, vaan sen pitäisi olla hauskaa. Permadeath jos jäisi pois, joutuisivat rikollisetkin miettimään tekojaan ja puheitaan enemmän, eikä kailottaisi julkisilla paikoilla niin paljoa tekemisistään.

Kaupungissa suurehko "ongelma" on rikkinäinen puhelin, ja liian herkästi toisten hahmojen tappaminen. Joku kidnapataan esimerkiksi syistä että joku on kaupungilla sanonut että henkilö X levittää tietoa, jota se ei ole oikeasti levittänyt = henkilö tapetaan. Kaikki joita kuulustellaan tapetaan, eikä edes anneta mahdollisuutta saada lisää ‘’kontenttia’’, minkä perässä useat ihmiset tuntuvat juoksevan.
Permadeath jos jää, pitäisi siihen olla paljon radikaalimmat syyt kuin tieto tai vasikointi.

Muutosehdotukset ovat siis; Kuollessasi menetät muistisi kuolemaan johtaneen syyn/tapahtuman (lähimuisti), mikäli kuolema ei ole pitkältä ajalta tapahtumien tulosta. Mikäli kuitenkin kuolet viikkoja kestäneen tilanteen kärjistymisen takia, unohdat kaikki tapahtumaan liittyneet ihmiset ja asiat. Saat muistaa heidän hahmonsa, mutta et muista että he olisivat sinulle jotain tehneet. Tällä lopetettaisiin se jatkuva kosto kierre, joka ei vaan lopu. (esimerkki henkilö Jaska Jokunen, joka tapettiin käytännössä vaan provosoinnista kymmeniä kertoja…)

Esimerkki lähimuistista; Sinut kidnapataan panttivangiksi ryöstö tilanteeseen, ja tilanne kärjistyy siihen että sinut tapetaan; Menetät lähimuistin. (eli unohdat että ketkä sinut on ottanut panttivangiksi, ja sen että olet ollut panttivankina, tämä lisäisi poliiseille työtä että saisi pidettyä panttivangin elossa) Jos ensihoito sinut kerkeää elvyttämään etkä joudu teholle, saat muistaa kaiken.

Esimerkki 2 lähimuistista; Sinua kuulustellaan, ja tilanne kärjistyy siihen tilanteeseen että hahmosi tapetaan; Unohdat koko kuulustelun ja henkilöt jotka siinä oli mukana. Saat kuitenkin muistaa muuten kaiken muun etkä menetä tietojasi.

Esimerkki pitkän tilanteen kärjistymisestä; Sinua on jahdattu pidemmän aikaa, jäät kiinni ja hahmosi tapetaan. Unohdat ihmiset jotka sinut kaappasi, kaikki tiedot ja syyt mitä sinulla on aiemmin hahmolla ollut liittyen näihin ihmisiin. Saat kuitenkin muistaa kaiken muut elämästäsi, ja tuntea kaupunkilaiset, jopa ne jotka olivat tappo tilanteessa mukana, mutta et tiedä heidän tekevän mitään rikollista.

Esimerkki pitkän tilanteen kärjistymisestä 2; Lähdet pois rikollisorganisaatiosta, ja entiset organisaation jäsenet tappavat hahmosi, unohdat että olet koskaan ollut osallisena kyseistä organisaatiota ja kaikki ihmiset jotka on kyseisessä organisaatiossa työskennellyt. Eli et muista koko organisaation olemassaoloa. Liittyessäsi rikollisorganisaatioon hyväksyt sen faktan että siinä pysytään, ja siitä ei lähdetä noin vain pois.
 

angellfall

Maestro itse
Ylläpitäjä
10 Huhtikuu 2019
1,275
2
1,442
113
Mä olen kyllä ihan samaa mieltä että ei me mitään "perma death" systeemiä tarvita. Jokainen päättäköön itse milloin hahmonsa tappaa lopullisesti.
Tämähän se pääperiaate on ja näitä tappolupia ei aivan heppoisin syin myönnetä. Eihän noita koko farssin historiassa ole myönnetty kuin muutama.

Käytännössähän ehdotuksessa ei muuta muutosta sitten olekaan kun tuo miten ja mistä syistä pelaajia tapettaisiin ja miten muisti menetetään.

Käytännössähän pelaajat voivat nytkin linjata tätä miten tahtovat homman toimivan. Jos tunnet että sinut on otettu kyytiin ja ammuttu vähän liian heppoisin perustein niin pelaajareporttia vaan tulemaan. Kyllä se linja siitä sitten muovautuu.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.